تاثیر سن در گرفتن پذیرش و فاند از دانشگاه های اروپا و آمریکا

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

تاثیر سن در گرفتن پذیرش و فاند از دانشگاه های اروپا و آمریکا

تاثیر سن در اپلای

استخدام دانشجو و در نتیجه نیروی کار تازه نفس همواره در بین مهم ترین و اصلی ترین دستورکار های موسسات آموزش عالی و برتر کشورهای توسعه یافته اروپا و آمریکا قرار داشته است. خالی از لطف نیست که بدانیم بسیاری از این دانشجویان و نیروهای متخصص بومی اروپا و آمریکا نیستند و بسیاری از آنها با گذراندن پروسه های طولانی پذیرش، مشغول به تحصیل در موسسات این کشورها شده اند و از فیلترهای بسیاری عبور کرده اند. یکی از پرحاشیه ترین این فیلترها، سن پذیرش گیرندگان است که براساس چارچوب هایی معین که ریشه در سیاست های مختلف دارند، تعیین شده و امتیازاتی برای آن در نظر گرفته شده است.

 تاثیر شرایط سنی گرفتن پذیرش برای تحصیل در مقطع کارشناسی در آمریکا

از نقاط قوت این کشور، این است که شما حتی با سن 50 سال نیز میتوانید در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کنید و هیچ موسسه و یا دانشگاهی نمیتواند این حق را از شما سلب کند. اما بر هیچکس پوشیده نیست داشتن سن ایده آل برای هر مقطع، میتواند برای شما پوینت مثبتی باشد.

نحوه طبقه بندی گروه های سنی و شرایط صدور ویزا رابطه مستقیم با یکدیگر دارند. چنانچه کشوری نیاز به نیروی کار فعال و متخصص داشته باشد شرایط سنی ایده آل برای تحصیل در آن کشور برای هر فرد متفاوت خواهد بود. این شرایط در کشور آمریکا بدین ترتیب است که سن مناسب برای تحصیل در کالج، 21 سال، کارشناسی 23 سال، کارشناسی ارشد 28 سال و دکتری زیر 40 سال برآورد شده است.

دانشجویانی که مدرک دیپلم خود را از کشور بومی خود دریافت کرده اند پس از دریافت مدرک معادل دیپلم در آمریکا میتوانند در طیف وسیعی از رشته های تحصیلی که در دانشگاه های این کشور ارائه می شوند، تحصیل کنند. درست است که شرایط سنی دقیقی برای گرفتن پذیرش در این کشور به طور رسمی مطرح نشده است اما دانشجویان نباید بیشتر از 2 یا 3 سال گپ تحصیلی داشته باشند چون به عنوان پوینتی منفی برای آنها در نظر گرفته می شود و با این فرض که دانشجویان، مدرک دیپلم خود را در سن 18 سالگی دریافت کرده اند، سال های طلایی گرفتن پذیرش برای تحصیل در مقطع کارشناسی، 21 تا 23 سال و حداکثر 25 است که شانس آنها را برای دریافت فاند دانشگاه های معتبری چون شیکاگو، ماساچوست، آریزونا و ییل افزایش میدهد.

با این شرایط سنی میتوانید یک دوره دو ساله برای فوق دیپلم و یا یک دوره 4 ساله برای لیسانس انتخاب کنید که شامل مدرک پایان تحصیل تا سال دوم کالج یک رشته نیز میشود.

 

تاثیر سن در اپلای

 تاثیر شرایط سنی گرفتن پذیرش برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا

از آنجایی که درصد بسیار کمی از امریکایی های بومی علاقه مند به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستند، شانس شما برای گرفتن فاند به مراتب بیشتر از مقطع لیسانس است. همچنین درست مانند مقطع لیسانس، شرایط سنی خاصی برای تحصیل در این مقطع در نظر گرفته نشده است اما پوینت های مثبت و منفی در این زمینه، نوع فاندی که میتوانید دریافت کنید را مشخص میکنند. گپ تحصیلی برای این مقطع از 4 تا 5 سال در نظر گرفته شده است اما هرچه این گپ کمتر باشد، تاثیر مثبت تری بر فاند شما میگذارد و تا زمانی که سن شما بین 28 تا 32 سال و حداکثر 35 سال باشد، پوینت های مثبت بیشتری برای شما وجود دارد.

از آنجایی که پایه و اساس این مقطع بیشتر بر روی انجام تحقیقات و کسب دستاورد های پژوهشی است، سن به طور بالقوه فاکتوری نیست که بتواند مانع بزرگی برای شما ایجاد کند اما همانطور که اشاره شد، از پوینت های مثبت این موضوع بهتر است که چشم پوشی نشود.

 

 

 تاثیر شرایط سنی گرفتن پذیرش برای تحصیل در مقطع دکتری در آمریکا

تاثیر شرایط سنی تحصیل در مقطع دکتری تفاوت بسیاری زیادی از تحصیل در سایر مقاطع در این کشور دارد. افرادی که قصد تحصیل در این مقطع تحصیلی را دارند باید سوپروایزر داشته و از یک استاد راهنما در این کشور کمک دریافت نمایند. شرایط سنی تحصیل در آمریکا تعریف نشده است اما در صورتی که مخاطب دارای گپ تحصیلی زیادی باشد که نتواند آن را توجیه کند، در هنگام گرفتن ویزای تحصیلی با مشکل مواجه خواهد شد.

به طور معمول بیشترین سن در محدودیت سنی تحصیل در آمریکا 40 سال می باشد و متقاضی تحصیل دکتری در صورتی که بیش از این سن داشته باشد احتمالا ریسک ویزای دانشجویی بالایی خواهد داشت. برای دریافت پذیرش در این مقطع تحصیلی باید دارای مدرک زبان ایلتس 7 و یا مدرک تافل با امتیاز بالا باشید. یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید ارائه مقالات بین المللی یا ISI می باشد. اصولاً شما برای دریافت پذیرش دکترا باید حداقل دارای 2 مقاله باشید.

 

تاثیر سن در اپلای

 تاثیر شرایط سنی گرفتن پذیرش برای تحصیل در مقطع کارشناسی در اروپا

قوانین کلی سن و تاثیرات آن را برای گرفتن فاند، اتحادیه اروپا تعیین میکند البته با خروج انگلستان از این اتحادیه، به قطع قوانین آن نیز دستخوش تغییر شده اند. برای گرفتن فاند نیاز به ویزای تحصیلی دارید و افزایش سن، بر صدور ویزای تحصیلی تاثیر می گذارد زیرا کارشناسان سفارت در این زمینه بسیار سخت گیر هستند. آمار بیشتر دانشجویان بین المللی در اروپا نشان میدهد که پس از گذراندن 12 سال تحصیلی دبیرستان، افرادی که در بازه سنی 19 تا 27 سال هستند، شانس بیشتری برای دریافت فاند تحصیلی کارشناسی در اروپا دارند. این شرایط به خصوص برای دانشجویان و متقاضیان رشته های فنی مهندسی و موسسات آموزشی فدرال، بسیار حائز اهمیت است.

این ارقام اما برای کشور تا کشور متفاوت است. مثلا کشور اتریش، سخت گیری چندانی درباره سن دانشجویان خارجی ندارد و در اکثر مواقع داشتن رزومه قوی و انگیزه نامه، برای دریافت یک فاند مناسب کافی است. در نتیجه برای کسانی هم که قصد تحصیل بعد از 35 سالگی را دارند، مقصد مناسبی است. اما در مقابل کشور آلمان، وقفه تحصیلی بیش از 4 سال را قبول نمیکند و برای تحصیل در مقطع کارشناسی، حداکثر سن در نظر گرفته شده 24 سال است و بیشتر از آن، پوینت منفی محسوب میشود.

تاثیر سن در اپلای

 تاثیر شرایط سنی گرفتن پذیرش برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اروپا

با توجه به پایه و اساس این مقطع، که بیشتر تحقیق و پژوهش است سن نمیتواند تاثیر بسیاری داشته باشد و افراد با هر رنج سنی میتوانند تحقیقات لازم را با وجود استاد راهنما های خود به انجام برسانند. کسب پوینت منفی در این مقطع به اندازه کارشناسی حائز اهمیت نبوده و در اکثر کشورهای اروپایی، به عنوان فاکتوری ثانوی در نظر گرفته میشود. سن طلایی اما برای دریافت فاند این مقطع در اروپا، حداکثر 31 سال است اما برای برخی از رشته ها در بعضی کشورهای خاص نظیر هلند و آلمان، این عدد به حداکثر 36 سال نیز میرسد.

 

 تاثیر شرایط سنی گرفتن پذیرش برای تحصیل در مقطع دکتری در اروپا

وقفهٔ تحصیلی برای تحصیل در کشورهای اروپایی، اهمیت بالایی دارد. برای ادامهٔ تحصیل در کشورهای اروپایی به خصوص در مقطع دکتری، حداکثر وقفهٔ تحصیلی 4 سال در نظر گرفته می‌شود. البته برای این مقدار وقفهٔ تحصیلی نیز باید توجیه مناسب و منطقی داشته باشید تا در فرآیند اخذ ویزا برای تحصیل در خارج به مشکل نخورید. ضمن اینکه وقفهٔ تحصیلی روی شانس دریافت بورسیهٔ تحصیلی نیز تاثیر زیادی دارد. اگر سن شما زیر 40 یا حداکثر 44 سال است، شانس زیادی برای دریافت فاند دکتری در اروپا را دارید.

خوب است بدانید بر اساس آمار، تمایل اساتید راهنما برای زیرنظر گرفتن دانشجویانی که سن حداقل 30 تا حداکثر 35 سال را دارند در مقطع دکتری بالاتر است زیرا این افراد اکثرا به تازگی مقطع کارشناسی ارشد را تمام کرده اند و وقفه تحصیلی پایینی داشته و از مهارت های تحقیق و پژوهش بالایی برخوردارند و با منابع مختلف آشنا هستند در نتیجه شانس موفقیت بیشتری نسبت به دانشجویانی دارند که وقفه تحصیلی شان بین این دو مقطع، بالاست.

3 پاسخ

  1. سلام من 26 سالمه و دانشجو کارشناسی هستم با توجه به این که کارشناسی 4 طول می‌کشه امکان اپلای در مقطع کارشناسی ارشد در کشور های انگلیسی زبان رو دارم یا خیر ؟؟ اگر نه میتونم برای مقطع دکتری اقدام کنم ؟؟

  2. سلام لطفا از کارزار مطالبه افزایش سن استخدامی متقاضیان با مدرک کارشناسی ارشد و مجردان حمایت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *