شرایط ویزای تحصیلی اتریش چگونه است؟ | ویزای تحصیلی اتریش

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

شرایط ویزای تحصیلی اتریش

ویزای تحصیلی اتریش

اتریش یکی از محبوب‌ ترین مقصد ها برای مهاجرت تحصیلی است. بسیاری از دانشگاه‌ های این کشور در سطح بین‌ المللی رتبه بالایی دارند، یکی از مهم‌ ترین مواردی که برای مهاجرت تحصیلی به این کشور نیاز دارید، ویزای دانشجویی است. ویزای دانشجویی اتریش در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان بین‌المللی صادر می‌ شود. مراحل اخذ ویزا بعد از دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه‌ های این کشور قابل‌ پیگیری است؛ دریافت پذیرش تحصیلی اتریش در هریک از مقاطع تحصیلی تابع شرایط و ضوابط خاصی است. افرادی که موفق به اخذ پذیرش‌ شده‌اند، می‌ توانند از طریق سفارت اتریش درخواست صدور ویزای دانشجویی خود را ثبت کنند. در ادامه جزئیات بیشتری در مورد روند دریافت ویزا دانشجویی اتریش ارائه می‌ شود.

تحصیل در اتریش با ویزای دانشجویی

برای تحصیل در اتریش، دانشجویان بین‌المللی باید شرایط خاصی را داشته باشند و مدارک ویژه‌ای را تحویل دهند. این شرایط و مدارک برای دانشجویان کشورهای مختلف بسته به ملیت و نوع پذیرش آن‌ها متفاوت است. علاقه‌مندان به تحصیل در اتریش باید کمتر از 6 ماه قبل از آمدن به اتریش برای دریافت ویزا از کنسولگری یا سفارت اتریش اقدام کنند.

 

 

انواع ویزای دانشجویی اتریش

2 نوع ویزای تحصیلی برای اتریش وجود دارد:

  • ویزایCبه دارنده اجازه می‌دهد تا حداکثر 90 روز اقامت داشته باشد.
  • ویزای D به دارنده اجازه می‌دهد 91 روز تا 6 ماه اقامت داشته باشد.

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا می‌توانند با ویزای دانشجویی تا 6 ماه در اتریش تحصیل کنند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که قصد دارند بیش از 6 ماه در اتریش تحصیل کنند، باید برای “ اجازه اقامت – دانشجو ” درخواست دهند. پس از تأیید، آن‌ها باید برای ورود به کشور ویزای D  نیز درخواست دهند و سپس اجازه اقامت خود در اتریش را از مقامات مربوطه دریافت کنند. علاوه بر این اگر دانشگاه یا مؤسسه الزامات ورودی یا امتحان ورودی خاصی دارد، هنگام درخواست ویزا، دانشجو باید مدارک و الزامات دانشگاه را در اختیار داشته باشد و پیشنهاد پذیرش را به‌ عنوان بخشی از درخواست ویزای دانشجویی و یا اجازه اقامت ارائه دهد.

 

 

مراحل اخذ ویزای تحصیلی اتریش

به‌طورکلی برای دریافت ویزای دانشجویی اتریش باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید.

پذیرش دانشگاه خود

ممکن است برای اطمینان خاطر نیاز به پرداخت هزینه ثبت‌نام یا ودیعه داشته باشید. پس از قطعی شدن پذیرش شما مجاز به دریافت ویزای دانشجویی هستید.

برنامه‌ریزی برای محل اقامت دانشجویی

باید نامه پذیرش و همچنین مدارکی مبنی بر توانایی مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل در اتریش، مدارک بیمه مسافرتی و پاسپورت خود را به سفارت یا کنسولگری اتریش ارائه دهید.

منتظر تائید اجازه اقامت خود باشید

زمان رسیدگی به درخواست‌ها می‌تواند تا سه ماه طول بکشد؛ بنابراین مهم است که خیلی زودتر از زمانی که قصد ورود به اتریش دارید درخواست خود را ثبت کنید.

رزرو وقت ویزا

هنگامی‌که اجازه اقامت خود را دریافت کردید، می‌توانید برای ویزای D درخواست دهید. گرفتن وقت سفارت یا کنسولگری می‌تواند تا شش هفته طول بکشد؛ بنابراین این کار را برای دقیقه 90 نگذارید.

شرکت در جلسه مصاحبه

مطمئن شوید که هر مدرک درخواستی مانند فرم درخواست ویزا، شناسه عکس (photo ID)، گذرنامه مدارک بیمه مسافرتی و سلامت را با خود همراه داشته باشید.

انتظار برای تائید نهایی

تصمیم‌گیری در مورد درخواست شما معمولاً ظرف چهار هفته انجام می‌شود.

ثبت اطلاعات

تا سه روز پس از ورود به کشور اتریش ثبت اطلاعات شما الزامی است. شما باید یک فرم ثبت‌نام را تکمیل کرده و آدرس خود را گزارش دهید.

 

انواع ویزا در کشور ایتالیا

مدارک لازم ویزای دانشجویی اتریش

هنگام درخواست ویزا یا اجازه اقامت، مقامات اتریشی احتمالاً مدارک زیر را درخواست می‌کنند:

  • فرم درخواست ویزا تکمیل و امضاشده
  • فرم درخواست اجازه اقامت تکمیل‌شده و امضاشده
  • نامه ثبت‌نام از دانشگاه شما
  • عکس با پس‌زمینه سفید
  • گذرنامه با حداقل 3 ماه اعتبار
  • اثبات تمکن مالی
  • گواهی بیمه سلامت
  • گواهی بیمه مسافرتی با حداقل 30000 یورو پوشش
  • SOP که دلیل سفر به اتریش را بیان می‌کند.
  • تاریخ و شماره پروازها که جزئیات ورود و خروج شما از کشور را نشان می‌دهد.
  • هزینه بررسی و صدور ویزا تحصیلی : 161 یورو

 

انواع ویزا در کشور ایتالیا

چه زمانی باید فرآیند درخواست ویزای تحصیلی را شروع کنم؟

به‌طورکلی روند دریافت ویزای دانشجویی اتریش کمی زمان‌بر است؛ بنابراین درخواست شما باید حداقل 3 تا 6 ماه قبل از ورود به اتریش ارسال شود. لطفاً توجه داشته باشید که به دلیل لزوم ترجمه مدارک ممکن است مجبور شوید مقدمات کار خود را زودتر شروع کنید.

شرایط مالی ویزا دانشجویی اتریش چگونه است؟

برای تأمین هزینه اقامت خود باید تمکن مالی خود را اثبات کنید، دانشجویان زیر سن 24 سال باید ثابت کنند که تمکن مالی حداقل 515,30 یورو در ماه را دارند. اما دانشجویانی که ۲۴ سال یا بیشتر سن دارند،  به بالا باید ثابت کنند که حداقل سرمایه‌ای معادل  933.06 یورو در ماه را دارند (این مبالغ باید به تجمیعی و برای 12 ماه در حساب شما باشد.) اما اگر شما موفق به دریافت بورسیه تحصیلی شده باشید یا در اتریش اسپانسر داشته باشید دیگر به موارد فوق نیازی نخواهید داشت.

ویزا اعضای خانواده دانشجو

اگر اعضای خانواده شما می‌خواهند به شما در اتریش بپیوندند، باید برای اجازه اقامت و ویزا خود اقدام کنند. اگر قصد دارید با همسرتان به خارج از کشور مهاجرت کنید، باید هر دو در زمان درخواست حداقل 21 سال سن داشته باشید. توجه به این نکته حائز اهمیت است که قبل از اعطای ویزا، باید ثابت کنید که توانایی مالی کافی برای حمایت از افراد تحت تکفل خود را دارید.

ویزا چیست

اجازه کار در حین تحصیل در اتریش

به‌عنوان راهی برای تأمین هزینه‌های تحصیل و زندگی در اتریش، دانشجویان می‌توانند در حین تحصیل نیز به دنبال راه‌های کسب درآمد باشند. تا زمانی که دانشجو در یک برنامه تحصیلی در اتریش ثبت‌نام کرده باشد، بدون نیاز به مجوز کار می‌تواند کار کند؛ اما شرایط استخدام و تعداد ساعاتی که مجاز به کار هستید به ملیت شما بستگی دارد. اگر اهل اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس هستید، می‌توانید هرچقدر که دوست دارید کار کنید و نیازی به مجوز کار معین ندارید. بااین‌حال، اگر کشور شما خارج از اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا باشد، کارفرمای شما باید از طرف شما برای مجوز کار درخواست دهد. ساعت کار شما به 20 ساعت در هفته محدود می‌شود تا اطمینان حاصل شود که توجه کافی به مطالعات دانشگاهی خود دارید.

اگر ویزای دانشجویی من رد شد چه باید کرد؟

دریافت نامه رد ویزا ناامیدکننده است، اما به این معنی نیست که باید فوراً برنامه‌های خود را برای تحصیل در خارج از کشور را رها کنید. اگر در اولین درخواست خود مرتکب اشتباهاتی شده‌اید، مانند عدم پیوست مدارک موردنیاز، می‌توانید این اصلاحات را انجام داده و دوباره درخواست دهید. بااین‌حال، اگر فکر می‌کنید درخواست اولیه شما بدون خطا بوده است، می‌توانید ظرف چهار هفته اعتراض خود را به سفارت اتریش تحویل کنید. در ادامه خلاصه‌ای از همه‌چیزهایی است که باید به نامه تجدیدنظر الحاق کنید آورده شده است:

  • اطلاعات شخصی: نام، آدرس، ملیت، اطلاعات تماس
  • تاریخ اولین درخواست و نامه رد شما
  • دلیل رد ویزای شما
  • چرا فکر می‌کنید رد تصمیم نادرست بوده است. (شما باید شواهد قوی برای این موضوع ارائه دهید.)
  • امضای شما

متأسفانه، هیچ تضمینی برای موفقیت‌آمیز بودن درخواست تجدیدنظر شما وجود ندارد، اما همچنان ارزش یک‌ بار تلاش را دارد. شایان‌ذکر است که دریافت نتیجه ممکن است 12 ماه طول بکشد.

در این گفتار اطلاعاتی در مورد شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی اتریش بیان شد. ویزای دانشجویی برای دریافت اقامت تحصیلی در این کشور الزامی است و بسته به ملیت دانشجو با شرایط و ضوابط متفاوتی صادر می‌شود. ارائه نامه پذیرش از دانشگاه، مدارک هویتی و شواهد اثبات تمکن مالی از مهم‌ ترین شرایط دریافت ویزای دانشجویی اتریش هستند. اگر قصد تحصیل بیشتر از ۶ ماه در اتریش را دارید باید علاوه بر دریافت ویزای سطح D این کشور اجازه اقامت دانشجویی کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *