بهترین شهرهای آلمان برای زندگی و تحصیل - فرا اپلای

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

بهترین شهرهای آلمان برای زندگی و تحصیل

بهترین شهرهای آلمان برای زندگی و تحصیل

آلمان کشوری واقع در مرکز اروپا، یکی از پیشرفته ترین و صنعتی ترین کشورهای جهان محسوب می شود که با داشتن اقتصاد بسیار قدرتمند و امکانات رفاهی و اجتماعی عالی و همچنین نرخ بیکاری کمتر، هر ساله مهاجران بسیاری را از جمله مهاجران ایرانی را می پذیرد. زندگی و تحصیل در بهترین شهرهای آلمان از آیده ال های بسیاری از ایرانیان است و در سال های اخیر شاهد مهاجرت عده ای از ایرانیان مخصوصا دانشجویان ایرانی به این کشور هستیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با بهترین شهرهای آلمان برای زندگی و تحصیل آشنا شوید ، مسلما با شناخت بهترین شهر های آلمان می توانید برای انتخاب دانشگاه و شهر محل تحصیل خود تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

بهترین شهرهای آلمان برای زندگی و تحصیل

زندگی و تحصیل در آلمان یک تجربه فوق العاده برای دانشجویان ایرانی است. این کشور در اروپای غربی واقع می باشد و بسیاری از شهرهای آن بهترین دانشگاه های جهان را در خود جای داده اند.

در هر شهری از آلمان که قصد زندگی و ادامه تحصیل داشته باشید، مطمئنا از نظر علمی و تخصص مهارت های لازم را برای موفقیت کسب خواهید کرد زیرا دانشگاه های آلمان از دانشگاه های مطرح جهان هستند و هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را پذیرش می کنند.

اما دانشجویان ایرانی برای انتخاب بهترین شهر آلمان جهت زندگی و ادامه تحصیل مردد هستند و بزرگ ترین علت این تردید برای دانشجویان، در هزینه های زندگی متفاوتی است که در هر شهر آلمان ممکن است داشته باشند مخصوصا دانشجویانی که از نظر مالی محدودیت های بیشتری دارند و باید برای انتخاب دانشگاه و شهر تحقیقات کافی را انجام دهند تا در طول دوران تحصیل خود با کمبود بودجه و مشکلات مالی مواجه نشوند.

در ادامه به بررسی بهترین شهرهای آلمان برای زندگی و تحصیل، پرداخته ایم :

برلین

اگر صحبت از لیست بهترین شهرهای آلمان برای زندگی و تحصیل باشد، برلین در بالای لیست قرار دارد شهری که پایتخت آلمان است و به خانه شرکت های بزرگ و مطرح کشور شهرت دارد. در شهر برلین شما دغدغه بیکاری حین تحصیل و پس از فارغ التحصیلی نخواهید داشت و مجموعه بی پایانی از فرصت های شغلی پیش روی شما قرار خواهد داشت.

البته هزینه زندگی و تحصیل در شهر برلین به نسبت بیشتر از سایر شهرهای آلمان است ولی اگر به دنبال آینده ای روشن هستید، زندگی در این شهر را ترجیح دهید. شهر برلین علاوه بر داشتن فرصت های شغلی بی شمار و مزایای مالی، مقصدی ایده آل برای افرادی است که مشتاق به شروع یک حرفه در شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات و ارتباطات، رسانه ها و فناوری های نوآورانه قوی هستند.

شهر برلین دارای 5 دانشگاه دولتی بزرگ و 20 دانشگاه خصوصی فنی حرفه ای است و دانشجویان برای ورود به این دانشگاه با طیف گسترده ای از رشته ها و دوره های تحصیلی روبرو هستند. برای دانشجویان در شهر برلین مزایای زیادی وجود دارد که از جمله آنها می توان به تخفیف های دانشجویی در گالری ها، کتابخانه ها، فروشگاه های بزرگ مواد غذایی، پوشاک و … اشاره کرد.

فرانکفورت از بهترین شهرهای آلمان برای زندگی و تحصیل

 

بهترین شهرهای آلمان برای زندگی و تحصیل

یکی دیگر از بهترین شهرهای آلمان برای زندگی و تحصیل، شهر فرانکفورت است که پنجمین شهر بزرگ آلمان شناخته می شود. در این شهر بیش از 700 هزار نفر سکونت دارند و از نظر مساحت، بزرگ ترین شهر ایالت هسن است.

بانک مرکزی اروپا، بانک فدرال آلمان و سایر نهاد های مالی بزرگ در شهر فرانکفورت قرار دارند و در واقع فرانکفورت به عنوان پایتخت مالی آلمان محسوب می شود که از نظر کیفیت زندگی در رتبه هفتم جهان قرار دارد.

در شهر فرانکفورت صنایع مدرت بسیاری فعالیت می کنند و فرصت های شغلی زیادی پیش روی فارغ التحصیلان رشته های مختلف قرار دارد. زندگی در این شهر هزینه های بالایی دارد و به دلیل داشتن نرخ بیکاری پایین، هر ساله مهاجران بسیاری را جذب خود می کند.

فرانکفورت یک مقصد عالی برای ادامه تحصیل کسانی است که علاقه مند به تحصیل در امور مالی یا تجارت هستند این شهر با داشتن مراکز تجاری زیاد، به اقتصاد ملی کشور کمک می کند و کسب تجربه و دانش مورد نیاز در دنیای تجارت را برای دانشجویان آسان تر می کند.

مونیخ

بهترین شهرهای آلمان برای زندگی و تحصیل

از مونیخ به عنوان بزرگ ترین شهر در ایالت بایرن یاد می می شود این شهر در کشور آلمان در صنایع مهندسی، فناوری نوآورانه و صنایع بهداشتی پیشرو است. هزینه های زندگی در مونیخ آلمان تفاوتی با دیگر شهرهای بزرگ این کشور ندارد ولی به لطف حقوق و دستمزدهای بالا در این شهر، کیفیت زندگی مردم شهر در وضعیت مناسبی قرار دارد.

به طور خلاصه، زندگی در شهر مونیخ برای شما هزینه های بالایی خواهد داشت ولی به دلیل وجود فرصت های شغلی زیاد و درآمد بیشتر، با مشکل مالی مواجه نخواهید شد. ضمن اینکه از شهر مونیخ به عنوان بهترین شهر جهان از نظر کیفیت زندگی، یاد می شود.

دو دانشگاه برتر کشور آلمان در شهر مونیخ واقع شده اند، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ و دانشگاه فنی مونیخ که از میان دانشجویان بین المللی نیز پذیرش می کنند. این شهر علاوه بر دانشگاه های در سطح جهانی، یک مرکز اقتصاد قوی با شرکت های معروف از صنایع در زمینه فناوری پیشرفته، الکترونیک، ارتباطات و همچنین خودرو است.

این بدان معناست زندگی و تحصیل در شهر مونیخ برای دانشجویان شاغل و فارغ التحصیلان عالی است زیرا اقتصاد بسیار توسعه یافته تضمین می کند که دانشجویان فرصت های شغلی متعددی را در شهری که به دلیل نوآوری و اختراعات شناخته شده است، پیش روی خود داشته باشند.

اشتوتگارت

بهترین شهرهای آلمان برای زندگی و تحصیل

بیش از 610 هزار نفر در شهر اشتوتگارت آلمان زندگی می کنند و یکی از ده شهر بزرگ این کشور از نظر جمعیتی محسوب می شود. شهر اشتوتگارت از مناطق تجاری قوی آلمان است و بسیاری از شرکت های بزرگ مثل دایملر و پورشه در این شهر واقع شده اند.

شهر اشتوتگارت به دلیل محیط صنعتی خود، برای دانشجویانی که علاقه مند به تحصیل در رشته های فنی مهندسی هستند، جا برای پیشرفت شغلی دارد و تعدادی از دانشگاه های مطرح در سطح جهان نیز در این شهر قرار دارند.

یکی دیگر از ویژگی های بارز شهر اشتوتگارت که در جنوب غربی آلمان واقع شده است، سرسبزی آن است این شهر در میان آلمانی ها به باغ وحش و باغ های گیاه شناسی خود شناخته شده است که مکانی عالی برای دوست داران و علاقه مندان به طبیعت است.

هزینه زندگی و تحصیل در شهر اشتوتگارت از شهرهای برلین یا فرانکفورت کمتر است و برای دانشجویانی که به دنبال بهترین شهر در آلمان هستند که هزینه های کمتری نیز داشته باشد، شهر اشتوتگارت یک انتخاب عالی می تواند باشد.

هامبورگ از بهترین شهرهای آلمان برای زندگی و تحصیل

بهترین شهرهای آلمان برای زندگی و تحصیل

هامبورگ، دومین شهر بزرگ آلمان است که بیشترین سهم اقتصادی این شهر را بنادر دریایی تامین می کنند اما بخش های اقتصادی دیگری همچون تجارت، گردشگری، آموزش و بهداشت قوی در اقتصاد هامبورگ دخیل هستند.

میزان حقوق و درآمد در شهر هامبورگ بالاتر از میانگین درآمد ملی کشور است و در نتیجه سطح زندگی اکثر مردم این شهر در وضعیت مناسبی قرار دارد. (از نظر کیفیت زندگی در رتبه 19 جهان است)

در شهر هامبورگ دانشگاه های معتبر متعددی را می توانید پیدا کنید که هزاران دانشجو از سراسر جهان جذب می کنند. در این شهر امکان ادامه تحصیل در تمام رشته های هنری، مهندسی، علوم اجتماعی و … وجود دارد و دانشگاه ها با تجهیزات و امکانات پیشرفته ای که دارند، فارغ التحصیلانی با سطح علمی بالا و مهارت زیاد تحویل جامعه می دهند.

از نظر اماکن تفریحی و جاذبه های گردشگری نیز شهر هامبورگ بسیار غنی است و نکته جالب درباره این شهر، وجود پیش از 2 هزار پل در سطح شهر است که بیشتر از تعداد پل های آمستردام و ونیز است. در هامبورگ می توانید طیف وسیعی از فضاهای سبز و پارک های زیبا با امکانات تفریحی زیاد پیدا کنید و صدها مرکز موسیقی و موزه ها و تئاترهای متعددی را بیابید که اوقات فراغت با کیفیتی را سپری کنید.

کلن

شهر کلن با داشتن بیش از یک میلیون ساکن و بسیاری از صنایع تولیدی و تجاری، اقتصاد بسیار توسعه یافته ای دارد و یکی از بهترین شهرهای آلمان برای اشتغال به کار است. صنعت خودرو در هسته اصلی اقتصاد شهر کلن قرار دارد اما فعالیت سایر بخش های اقتصادی در این شهر، باعث افزایش نرخ اشتغال شده اند.

کلن چهارمین شهر بزرگ آلمان و مقصدی معروف برای دانشجویان بین المللی هست. هزینه زندگی مقرون به صرفه در این شهر نسبت به سایر شهرهای بزرگ آلمان، وجود زمینه های کاری متنوع، دانشگاه های عالی، کیفیت زندگی ایده آل و … در شهر کلن باعث جذب بسیاری از دانشجویان مخصوصا دانشجویان رشته های موسیقی، فرهنگ و رسانه از سراسر جهان شده است.

آخن

آخن یکی از شهرهای فرهنگی آلمان است که در نزدیکی مرزهای آلمان با بلژیک و هلند قرار دارد. این شهر با جاذبه های گردشگری و اماکن تفریحی متعدد، مقصد بسیاری از گردشگران است برای مثال، کلیسای جامع آخن اولین بنای تاریخی آلمان بود که در سال 1978 به عنوان میراث جهانی یونسکو به رسمیت شناخته شد.

دانشگاه های آخن نیز از مشهور ترین دانشگاه های آلمان و جهان هستند که برجسته ترین آنها، دانشگاه RWTH می باشد.

دوسلدورف از بهترین شهرهای آلمان برای زندگی و تحصیل

بهترین شهرهای آلمان برای زندگی و تحصیل

 

در لیست بهترین شهرهای آلمان برای زندگی و تحصیل، می توان شهر دوسلدورف را نیز قرار دارد که با صنایع توسعه یافته خود تبدیل به مرکز ملی و جهانی تجارت شده است. فرصت های شغلی نامحدود، حقوق بالا و کیفیت زندگی در شهر دوسلدورف بالاتر از استانداردهای ملی است همچنین از نظر کیفیت زندگی و زیرساخت در رتبه ششم جهان قرار دارد.

شهر دوسلدورف در کنار رودخانه راین واقع می باشد که این رودخانه باعث زیبایی بیشتر شهر شده است. هزینه زندگی در شهر دوسلدورف نسبتا بالاست و برای دانشجویانی که دغدغه مالی ندارند، می تواند یک انتخاب مناسب باشد.

دارمشتات

دارمشتات یکی از شهرهای آلمان است که در ایالت فدرال هسن با جمعیتی حدود 160 هزار نفر است. صنایع شیمیایی و دارویی قوی ترین بخش اقتصادی این شهر در کنار بیوتکنولوژی، فناوری مهندسی، رسانه و ارتباطات و … است و حقوق بالا و هزینه های زندگی مقرون به صرفه در مقابل کیفیت زندگی عالی، دارمشتات را تبدیل به یکی از بهترین شهرهای آلمان برای زندگی و تحصیل کرده است.

درسدن

بهترین شهرهای آلمان برای زندگی و تحصیل

درسدن از شهرهای تاریخی آلمان است که از نظر زیبایی بی بدیل است. این شهر مرکز دانشگاه های عالی جهان می باشد که شرایط ایده الی را برای یادگیری و پیشرفت دانشجویان فراهم می سازد.

زندگی در درسدن تقریبا مقرون به صرفه است و دانشجویان می توانند همزمان و در کنار تحصیل خود، به کار دانشجویی پرداخته و کسب درآمد داشته باشند.

سخن آخر

در این مطلب بهترین شهرهای آلمان برای زندگی و تحصیل معرفی شدند. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان را دارید اما با دانشگاه های این کشور آشنا نیستید و نمی دانید که کدام یک از دانشگاه ها در رشته تحصیلی شما دانشجو پذیرش می کند و شرایط قبولی در هر یک از دانشگاه ها به چه صورت است، می توانید با مشاوران مجرب ما در فرااپلای ارتباط برقرار کرده و راهنمایی شوید.

مشاوران مجموعه تخصصی فرا اپلای با اطلاع داشتن از شرایط پذیرش دانشگاه های کشور آلمان و مراحل اپلای، ارسال مدارک و … راهنمای شما عزیزان هستند. برای ارتباط با مشاوران و رزرو وقت مشاوره اپلای بر روی لینک کلیک کنید.

4 پاسخ

  1. بنظرم آلمان گزینه مناسبی برای تحصیل دکتری و phd هست چون دانشگاه هاش شرایط مطلوبی برای ایرانی ها داره
    ممنون بابت مطلب زیباتون 👌✔️

  2. سلام. خسته نباشید اطلاعاتتون عالی بود. شما مشاوره تحصیلی هم به صورت آنلاین دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *