آینده هوش مصنوعی از زبان بیل گیتس - فرا اپلای

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

آینده هوش مصنوعی از زبان بیل گیتس

آینده هوش مصنوعی

بر کسی پوشیده نیست که بیل گیتس نسبت به هوش مصنوعی خوش‌بین است، اما او اکنون پیش‌بینی می‌کند که این فناوری ظرف پنج سال آینده همه چیز را متحول خواهد کرد. پیشرفت های اخیر هوش مصنوعی این ترس را بیشتر کرده است که این فناوری میلیون ها شغل را در سراسر جهان را از بین می برد. صندوق بین المللی پول این هفته گزارش داد که حدود 40 درصد مشاغل در سراسر جهان ممکن است تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار بگیرند.

هوش مصنوعی، تهدید یا فرصت؟

گیتس لزوماً با این مفهوم مخالف نیست، اما او معتقد است که تاریخ نشان می دهد که با هر فناوری جدید ترس و سپس فرصت جدید به وجود می آید.

همانطور که در افزایش بهره‌وری کشاورزی در سال 1900، مردم اینگونه می‌گفتند: «مردم قرار است چه کار کنند؟» اما در واقعیت بسیاری از چیزهای جدید و بسیاری از دسته‌های شغلی جدید ایجاد شدند و ما امروزه وضعیت بسیار بهتری داریم. گیتس میگوید دوباره “این چنین خواهد شد.”

گیتس در مصاحبه‌ای با فرید زکریا از CNN پیش‌بینی کرد که هوش مصنوعی زندگی همه را آسان‌تر می‌کند، به ویژه به پزشکان کمک می‌کند تا کارهای اداری خود را سریعتر انجام دهند، که “بخشی از کار است که آنها دوست ندارند، پس ما با این فناوری های هوشمندانه می‌توانیم شغل آن را بسیار کارآمد کنیم.”

از آنجایی که نیازی به «سخت‌افزار جدید» نیست، گیتس گفت که دسترسی به هوش مصنوعی از طریق «تلفن یا رایانه‌ای که قبلاً از طریق اتصال اینترنتی از آن استفاده میکردید» انجام میشود.

او همچنین گفت که پیشرفت‌ها در ChatGPT-4 و OpenAI «دراماتیک» بود، زیرا این تکنولوژی می‌تواند بخواند و بنویسد، بنابراین «تقریباً مانند داشتن یک کارگر است که میتواند توصیه‌های بهداشتی هم به شما بدهد در عین حال به نوشتن کد و … هم کمک کند.» او گفت که گنجاندن این فناوری در بخش های آموزشی یا پزشکی “فوق العاده” خواهد بود.

مایکروسافت با OpenAI شراکت چند میلیارد دلاری دارد. گیتس همچنان یکی از بزرگترین سهامداران مایکروسافت است.

گیتس به زکریا در داووس (مجمع جهانی اقتصاد) گفت: «هدف بنیاد گیتس این است که اطمینان حاصل کند که تأخیر بین سود رساندن به مردم در کشورهای فقیر در مقابل کشورهای ثروتمند بسیار کوتاه خواهد بود. به هر حال، کمبود پزشک و معلم در آفریقا بسیار شدیدتر از غرب است. البته صندوق بین المللی پول در گزارش این هفته خود، دیدگاه خوش بینانه ای نداشت. این گروه گفت هوش مصنوعی بدون دخالت سیاستمداران، نابرابری را عمیق تر خواهد کرد.

ثروتش را بخشید

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، گیتس 140 میلیارد دلار ثروت دارد که او را به چهارمین فرد ثروتمند روی زمین تبدیل می کند. اما اگر متعهد به بخشش تمام پولش نبود، احتمالاً همچنان ثروتمندترین فرد جهان خواهد بود. او به CNN گفت که نگران از دست دادن ثروتش نیست. گیتس وقتی از او پرسیده شد که تلاش‌های بشردوستانه چگونه پیش می‌رود، گفت: «من برای مصرف خودم پول کافی دارم.” من خودم را وادار می کنم تا در لیست پایین بیایم، و زمانی که به طور کلی سقوط کنم، افتخار خواهم کرد.”

بنیانگذار مایکروسافت و همسر سابقش، ملیندا فرنچ گیتس، هر دو متعهد شده اند که اکثریت ثروت خود را به بنیادی که 20 سال پیش با هم تأسیس کرده اند اهدا کنند.

در سال 2022، گیتس اعلام کرد که قصد دارد سالانه 9 میلیارد دلار که تا سال 2026 ادامه دارد، به این بنیاد اهدا کند. او گفت که “هیجان زده است که تأثیر بسیار زیادی بر سازمان هایی که به آنها کمک میکند خواهد داشت.”

او گفت که او و شرکای خود مانند وارن بافت حدود 100 میلیارد دلار به بنیاد خود اختصاص داده اند، آن هم با نرخ 9 میلیارد دلار در سال. گیتس پیش بینی می کند که در حدود 20 سال آینده تمام پول خود را اهدا خواهد داد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *