هزینه خورد و خوراک در استرالیا چقدر است؟

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

هزینه خورد و خوراک در استرالیا

هزینه خورد و خوراک در استرالیا

استرالیا کشوری نسبتا بزرگ در قاره اقیانوسیه است که در نیمکره جنوبی زمین قرار گرفته و شامل یک خشکی بزرگ و تعدادی جزیره در اطراف آن می‌ شود. پایتخت این کشور شهر کانبرا است و از شهر‌ های مهم آن می‌ توان سیدنی و ملبورن را نام برد. استرالیا یکی کشور پیشرفته و مدرن است که امروزه درخواست‌ های بسیاری زیادی از سوی مهاجران برای ورود به این کشور وجود دارد. اما یکی از نکاتی که به عنوان یک مهاجر باید در نظر داشته باشید هزینه‌ های زندگی به خصوص هزینه خورد و خوراک در استرالیا است.

استرالیا همچنین در سال‌ های اخیر میزبان توریست‌ ها و مهاجران بسیاری از سراسر دنیا و همچنین ایران بوده است. شرایط مهاجرت به استرالیا چندان هم آسان نیست اما در صورتی که بتوانید مدارک خود را طبق قوانین مهاجرتی این کشور آماده کنید، استرالیا می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها مهاجرت باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی بیشتر هزینه‌های زندگی در استرالیا برای مهاجرین به خصوص هزینه خورد و خوراک در استرالیا بپردازیم.

 

هزینه خورد و خوراک در استرالیا

هزینه‌های زندگی در استرالیا

هزینه‌های زندگی در کشوری که به آن مهاجرت می‌کنید از نکات بسیار مهمی است که باید پیش از آغاز پروسه مهاجرت به دقت آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که با وجود درآمدی که خواهید داشت از پس هزینه‌ها برمی‌آیید یا خیر. از این رو در مقاله هزینه‌های زندگی و هزینه خورد و خوراک در استرالیا را بررسی می‌کنیم تا نگرانی‌های شما از بابت مهاجرت به یکی از شهر‌های این کشور برطرف شود.

در وهله اول باید در نظر داشته باشید که هزینه زندگی در هر ماه شامل چه مواردی می‌شود و شما چند نفر هستید این هزینه‌ها را باید چند برابر کنید. به عنوان مثال یکی خانواده ۴ نفره نیاز به درآمد بیشتری نسبت به یک فرد مجرد و تنها دارند. به ازای هر فرزند مبلغی به هزینه‌های خانواده افزوده می‌شود.

از طرفی دیگر باید این موضوع را در نظر داشته باشید که میزان هزینه‌ها در شهر‌های مختلف استرالیا و همچنین مناطق مختلف یک شهر مانند مرکز شهر یا اطراف شهر متفاوت است و نیاز است که ابتدا قیمت‌ها را بررسی نمایید و سپس یک شهر مناسب و یک منطقه مناسب در شهر را برای زندگی انتخاب نمایید.

 

هزینه خورد و خوراک در استرالیا

 

درصد زندگی شهری در استرالیا بسیار بالاست و اغلب مردم این کشور در آپارتمان و شهر‌های پیشرفته زندگی می‌کنند. بنابراین اگر شما نیز به این سبک زندگی علاقه مندید استرالیا می‌تواند گزینه مناسبی برای مهاجرت باشد.

در نظر داشته باشید که هزینه خورد و خوراک در استرالیا تنها یکی از هزینه‌های زندگی در این کشور است و برخی هزینه‌های دیگر نیز وجود دارند که باید از قبل برای آن‌ها نیز برنامه داشته باشید. اما به طور طبیعی هزینه‌هایی که برای غذا در نظر می‌گیرید از مهم‌ترین بخش‌های هزینه‌ای هستند.

همچنین بهتر است بدانید که استرالیا جزو کشور‌های نسبتا گران در دنیا به حساب می‌آید و برای زندگی در این کشور باید از ۸۴ درصد کشور‌های دنیا هزینه بیشتری بپردازید. اما میزان درآمد‌ها در این کشور متناسب با میزان هزینه‌ها است و در صورتی که بتوانید در این کشور شغلی پیدا کنید از پس هزینه‌ها برخواهید آمد.

از جمله بهترین شهر‌های استرالیا برای زندگی می‌توان ملبورن، سیدنی و کانبرا را نام برد. همچنین پس از این سه شهر، شهر‌های آدلاید، هوبارت، بریزبن و پرت نیز برای زندگی شهری مناسب هستند.

هزینه‌های زندگی در کشوری که به آن مهاجرت می‌کنید شامل چند دسته می‌شوند که باید به تمامی آن‌ها توجه داشته باشید. از جمله این دسته بندی‌های می‌توان هزینه مسکن، هزینه خورد و خوراک، هزینه پوشاک، رفت و آمد، درمان، بیمه، تفریح و غیره را نام برد. در ادامه به معرفی برخی هزینه‌های زندگی در این کشور می‌پردازیم که باید آن‌ها را با میزان درآمد خود مقایسه نمایید.

 

هزینه خورد و خوراک در استرالیا

هزینه مسکن در استرالیا

از جمله هزینه‌های زندگی در استرالیا هزینه مسکن است که پیش از هزینه خورد و خوراک در استرالیا باید به این مورد بپردازید. هزینه اجاره منزل در شهر‌های مختلف استرالیا متفاوت است و همواره باید درصدی از درآمد خود را به این بخش اختصاص دهید.

در سال‌های اخیر به علت کاهش خانه‌های قابل اجاره با وجود درخواست بالا، قیمت مسکن رو به افزایش گذاشت و برخی مردم در این زمینه کمی دچار سختی شدند. اما نگران نباشید! با داشتن یک شغل معمولی در استرالیا قادر خواهید بود که هزینه اجاره و سایر هزینه‌های خود را پرداخت کنید و اجاره خانه با وجود افزایش تنها بخشی از درآمد شما را به خود اختصاص خواهد داد.

در صورتی که قامت دائم استرالیا را داشته باشید و حداقل دو سال در این کشور زندگی کرده باشید برای اجاره خانه امکانات ویژه‌ای در اختیار شما قرار خواهد گرفت. از بابت هزینه‌های اجاره خانه در استرالیا باید در نظر داشته باشید که خانه‌های در مرکز شهر معمولا کمی گران تر از خانه‌هایی هستند که به ساختمان‌های مهم دسترسی ندارند و کمی از مرکز شهر دورند.

به طور معمول هزینه اجاره ماهانه خانه یک خوابه در مرکز شهر در حدود ۱۸۶۰ دلار، اجاره ماهانه خانه یک خوابه در اطراف شهر در حدود ۱۴۳۰ دلار، اجاره ماهانه خانه ۳ خوابه در مرکز شهر ۳۱۶۰ دلار و اجاره ماهانه خانه ۳ خوابه در اطراف شهر در حدود ۲۲۵۱ دلار خواهد بود.

همچنین درباره هزینه اجاره خانه و آپارتمان در شهر‌های مختلف باید بدانید که مبلغ میانگین اجاره در شهر‌های مهم به صورت هفتگی اعلام می‌گردد که در ادامه آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.

اجاره هفتگی مسکن در شهر سیدنی: در حدود ۵۴۰ دلار استرالیا
اجاره هفتگی مسکن در شهر ملبورن: در حدود ۴۴۰ دلار استرالیا
اجاره هفتگی مسکن در شهر کانبرا: در حدود ۵۶۰ دلار استرالیا
اجاره هفتگی مسکن در شهر بریسبان: در حدود ۴۲۰ دلار استرالیا
اجاره هفتگی مسکن در شهر آدلاید: در حدود ۴۰۵ دلار استرالیا
اجاره هفتگی مسکن در شهر پرت: در حدود ۳۹۵ دلار استرالیا
اجاره هفتگی مسکن در شهر هوبارت: در حدو ۴۵۰ دلار استرالیا

 

هزینه خورد و خوراک در استرالیا

هزینه خورد و خوراک در استرالیا

پس از هزینه‌های مسکن باید به هزینه خورد و خوراک در استرالیا بپردازیم. زیرا دومین مورد مهمی که برای زندگی در یک شهر جدید باید بدانید هزینه‌های غذا است. به طور معمول برای هر فرد در ماه در حدود ۲۵۰ تا ۳۵۰ دلار استرالیا هزینه غذا می‌شود. البته باید در نظر داشته باشید که این مبلغ متغیر است و اگر در شهر‌های بزرگ و شلوغ مانند سیدنی زندگی می‌کنید این هزینه بیشتر خواهد بود.

به طور معمول قیمت‌ها در شهر‌ های مختلف استرالیا باهم تفاوت دارند و با اینکه غذاها و خوراکی‌ها از برند‌های یکسان هستند اما در شهر‌های بزرگ و شلوغ که توریست‌ ها و بازدیدکنندگان بسیاری دارند ممکن است گران‌تر فروخته شوند. بنابراین باید در انتخاب شهری که می‌خواهید در آن زندگی کنید در مقایسه با درآمد خود دقت لازم را داشته باشید.

البته می‌توان گفت که هزینه خورد و خوراک در استرالیا نسبت به هزینه مسکن و برخی دیگر از هزینه‌ها پایین است و بخش کمی از درآمد را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین این هزینه‌ها تا حد زیادی به سبک زندگی افراد نیز مربوط می‌شود. به عنوان مثال فردی که تنها زندگی می‌کند می‌تواند هر روز از رستوران غذا بگیرد و خرج و مخارج غذای او از یک خانواده سه نفره نیز بیشتر باشد. در ادامه به معرفی برخی هزینه‌ های مواد غذایی در استرالیا می‌پردازیم.

  • یک عدد نان سفید: در حدود ۳ دلار استرالیا
  • یک بطری آب ۱.۵ لیتری: در حدود ۲.۲۱ دلار استرالیا
  • یک لیتر شیر: در حدود ۱.۸۳ دلار استرالیا
  • یک کیلوگرم برنج سفید: در حدود ۲.۷۹ دلار استرالیا
  • ۱۲ عدد تخم مرغ: در حدود ۵.۰۷ دلار استرالیا
  • یک کیلوگرم سینه مرغ: در حدود ۱۱.۳۴ دلار استرالیا
  • یک کیلوگرم گوشت قرمز (گاو): در حدود ۱۹.۵۷ دلار استرالیا
  • یک کیلوگرم موز: در حدود ۳.۶۲ دلار استرالیا
  • یک کیلوگرم پرتقال: در حدود ۳.۹۲ دلار استرالیا
  • یک کیلوگرم گوجه فرنگی: در حدود ۶.۷۳ دلار استرالیا
  • یک کیلوگرم سیب زمینی: در حدود ۳.۲۹ دلار استرالیا
  • یک کیلوگرم پیاز: در حدود ۲.۷۴ دلار استرالیا
  • یک عدد کاهو: در حدود ۳.۳۸ دلار استرالیا

همچنین اگر فردی هستید که به غذا خوردن در رستوران علاقه مندید و یا فرصتی برای آشپزی ندارید و حداقل یک وعده از روز خود را در رستوران سپری می‌کنید یا در خانه از رستوران سفارش می‌دهید بهتر است از هزینه‌ خورد و خوراکی در استرالیا در رستوران در این کشور نیز اطلاع داشته باشید. به طور معمول هزینه یک وعده غذا در رستوران معمولی برای یک نفر بسته به نوع سفارش بین ۱۵ تا ۴۴ دلار استرالیا و این هزینه برای دو نفر در یک رستوران متوسط در حدود ۶۰ تا ۱۵۰ دلار استرالیا محاسبه می‌شود.

همچنین می‌توانید در رستوران‌های ارزان‌تر مانند فست فود مک دونالد غذا بخورید که هزینه یک وعده مک در آن در حدود ۱۳ دلار است. یک بطری نوشابه در ۳.۵۲ دلار و یک بطری آب نیز ۲.۹۴ دلار استرالیا خواهد بود.

با آشپزی در خانه و صرفه جویی در میزان هزینه‌های اضافی در رستوران می‌توانید هزینه خورد و خوراک در استرالیا را به حداقل برسانید و با خیال آسوده با یک شغل معمولی هزینه اجاره خانه و مبلغ خورد و خوراک خود را به صورت ماهیانه بپردازید. همچنین دیگر هزینه‌های زندگی مانند هزینه رفت و آمد، هزینه آب و برق و گاز و اینترنت، در صورتی که فرزند دارید هزینه‌های مدرسه و تحصیل و سایر هزینه‌ها نیز نیازمند مدیریت شما هستند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *