هزینه زندگی در کشور اتریش - فرا اپلای

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

هزینه زندگی در کشور اتریش

هزینه زندگی در کشور اتریش

اتریش همواره یکی از بهترین کشورهای مهاجرپذیر و توریستی بوده است و اکثر مهاجران این کشور از انتخاب خود راضی هستند زیرا زندگی رضایت بخش و راحتی دارند. تعدادی از شهرهای اتریش از جمله وین که پایتخت کشور می باشد، به عنوان بهترین شهرها برای زندگی در جهان رتبه بندی شده اند و از طرفی اتریش به دلیل اقتصاد به خوبی توسعه یافته، از ثروتمند ترین کشورهای جهان نیز به شمار می رود. اتریش با اینکه کشور ثروتمندی است و امکانات رفاهی ایده آلی را برای شهروندان خود فراهم می سازد، اما هزینه زندگی در این کشور به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است. در ادامه این مقاله از سایت فرا اپلای، جزئیات بیشتری از هزینه زندگی در کشور اتریش را به اطلاع شما عزیزان می رسانیم.

هزینه زندگی در کشور اتریش

اولین سوالی که ممکن است شما برای زندگی در اتریش داشته باشید این است که ایا زندگی در اتریش گران است ؟ از برخی جهات می توان گفت زندگی در اتریش هزینه های زیادی دارد به خصوص قیمت خرید مسکن در شهرهای بزرگ کشور، اما با این حال حتی خرید خانه در این کشور ارزان تر از کشورهایی مانند آلمان و فرانسه است.

هزینه های شما برای زندگی در کشور اتریش به محل سکونتتان نیز بستگی دارد. هزینه زندگی در شهرها و استان های مختلف این کشور به طور قابل توجهی متفاوت است و در حالت کلی شهرهای وین و اینسبروک جزو گران ترین شهرهای اتریش برای زندگی هستند و در مقابل ارزان ترین یا مقرون به صرفه ترین شهرها شامل شهرهای گراتس، کلاگنفورت و … هستند.

هزینه زندگی در شهر وین کشور اتریش

طبق یک نظر سنجی جدید، شهر وین به عنوان بهترین شهر جهان از نظر کیفیت زندگی انتخاب شده است و به عنوان شهری با بالاترین کیفیت زندگی در جهان، جای تعحب نیست که چرا باید در وهله اول مهاجرت به اتریش به سکونت در آنجا فکر کنید.

پایتخت اتریش از نظر شغل، درآمد، سلامت، دسترسی به خدمات، تحصیل، محیط زیست، ایمنی و … در رتبه بالایی قرار دارد و در حالی که شما در این شهر زندگی می کنید، نیازی به ماشین ندارید زیرا حمل و نقل عمومی در وین عالی است اتوبوس، تراموا و مترو شما را در هر زمان به هر کجا می رساند و شما می توانید یک کارت سالانه 365 یورو بخرید و برای استفاده از انواع حمل و نقل روزانه فقط 1 یورو هزینه حمل و نقل شما با استفاده از این کارت می شود.

با زندگی در شهر وین اتریش می توانید مطمئن شوید که بالاترین کیفیت ممکن زندگی را دارید ولی همانطور که انتظار می رود، زندگی در شهری پر رونق و پر جمعیت و دسترسی به غنی ترین و مهم ترین میراث فرهنگی اروپا، هزینه زیادی هم دارد. هزینه زندگی یک نفر در شهر وین کشور اتریش بدون در نظر گرفتن  اجاره منزل حدود 740 یورو در ماه است و میانگین هزینه اجاره خانه در این شهر نزدیک به 860 یورو است. در مجموع شما برای زندگی در شهر وین اتریش باید حدود 1600 یورو در ماه داشته باشید و اگر دانشجو هم باشید، شهریه دانشگاه را نیز باید در نظر بگیرید.

هزینه زندگی در شهر گراتس کشور اتریش

دومین شهر بزرگ کشور اتریش با بیش از 440 هزار نفر جمعیت، شهر گراتس است. گراتس به دلیل ارائه تحصیلات عالی، مورد علاقه دانشجویان بین المللی است و جمعیت دانشجوی بالایی در این شهر زندگی می کنند. به دلیل موقعیت جغرافیایی شهر گراتس، دمای آن بالاتر از سایر شهرهای کشور است. در زمستان بارندگی برف در این شهر کمتر است و دمای هوای تابستان شبیه به ایتالیاست.

گراتس قیمت های مناسب تری نسبت به پایتخت دارد و شما با حدود 570 یورو در ماه می توانید در این شهر خانه اجاره کنید. متوسط هزینه زندگی در شهر گراتس نیز حدود 800 یورو در ماه است و در مجموع ماهانه با 1400 یورو می توانید در این شهر زندگی راحتی را فراهم کنید.

هزینه زندگی در کشور اتریش

هزینه زندگی در شهر لینز کشور اتریش

لینز یکی دیگر از شهرهای مهم اتریش در کنار رودخانه اتریش و با جمعیتی بیش از 204 هزار نفر است. این شهر سومین شهر بزرگ اتریش محسوب می شود و در نزدیکی جمهوری چک و آلمان واقع شده است.

لینز دارای حمل و نقل عمومی با ساختار مناسب است و شما در داخل شهر می توانید از اتوبوس و تراموا استفاده کنید. همچنین از لینز به شهرهای وین، سالزبورگ و گراتس و شهرهای دیگر در کشورهای همسایه و فراتر از آن امکان سفر با قطار وجود دارد.

شهر لینز خانه 57 مدرسه، 4 دانشگاه، 2 کالج آموزش عالی و 2 کالج تربیت معلم است و اگر برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنید، می توانید در شهر لینز نیز تحصیلات خود را ادامه دهید. همچنین در این شهر به دلیل وجود شرکت های منطقه ای و بین المللی، فرصت های شغلی بسیاری وجود دارند مخصوصا توسعه دهندگان نرم افزار با استخدام در شرکت های بین المللی شانس خوبی برای ورود به شغل به زبان انگلیسی خواهند داشت ولی اکثر موقعیت های دیگر نیاز به دانش زبان آلمانی دارند.

هزینه زندگی در شهر لینز به نسبت شهر وین کمتر ولی از شهر گراتس بیشتر است. متوسط هزینه اجاره خانه در لینز حدود 660 یورو در ماه است و یک فرد برای تامین هزینه های زندگی و همچنین اجاره خانه، ماهانه حدود 1500 یورو برای زندگی در این شهر نیاز دارد.

هزینه زندگی در شهر اینسبروک کشور اتریش

زندگی در شهر اینسبروک می تواند انتظارات شما را از یکی زندگی ایده آل برآورده کند. این شهر به عنوان یک شهر دانشگاهی شناخته می شود و اغلب به نظر می‌ رسد احساس اجتماعی بیشتری در این شهر نسبت به دیگر شهرهای اتریش وجود دارد.

اینسبروک تعداد زیادی شغل در بخش گردشگری دارد و به جزء گردشگری، بیشتر فرصت های شعلی برای مهندسان فناوری اطلاعات و سایر مهندسان است. در اینسبروک فرصت های شغلی زیادی با مهارت زبان انگلیسی نیز در دسترس هستند.

خرج زندگی در شهر اینسبروک فرق زیادی با شهر وین ندارد و شما برای اجاره یک آپارتمان یک خوابه در این شهر ماهانه حدود 770 یورو نیاز دارید. همچنین برای تهیه مواد غذایی، خرید لباس، حمل و نقل و … ماهانه حدود 850 یورو نیاز است. اینسبروک به دلیل محبوبیت آن برای گردشگران، دانشجویان و کارگران بین‌المللی معمولا قیمت‌های هم سطح یا بالاتری نسبت به وین دارد.

هزینه زندگی در کشور اتریش

هزینه زندگی در شهر سالزبورگ کشور اتریش

سالزبورگ که در مرز آلمان واقع شده است، از شهرهای مقرون به صرفه اتریش برای زندگی است. این شهر به دلیل عشق به هنر و موسیقی شهرت دارد و سالانه بیش از 4 هزار رویداد فرهنگی در شهر برگزار می شود. شهر سالزبورگ برای گردشگری در تمام طول سال، به ویژه برای نسل های قدیمی که به دنبال آرامش و زیبایی فرهنگی هستند، بسیار محبوب است.

اگر به دنبال زندگی در شهری فرهنگی و در عین حال ارزان هستید، سالزبورگ شهری است که می توانید به آنجا بروید. 3 دانشگاه بزرگ در این شهر، باعث افزایش جمعیت شهر شده است و به دلیل حضور دانشجویان، قیمت ها پایین تر هستند.

حمل‌ و نقل سالزبورگ شامل اتوبوس‌ های واگن برقی است که با کابل‌ های برق سربار تغذیه می‌ شوند. اگرچه به دلیل کوچک بودن شهر و دسترسی آسان، بسیاری از مردم برای حمل و نقل از دوچرخه استفاده می کنند.

از نظر اشتغال به کار نیز، سالزبورگ خانه برخی از مارک های شناخته شده جهانی مانند ردبول و پورشه است و فرصت های شغلی مناسبی در این شهر وجود دارند.

خرج زندگی در شهر سالزبورگ برای یک نفر در مجموع حدود 1400 یورو در ماه است و در این شهر می توانید آپارتمان یک خوابه با اجاره حدود 600 یورو ماهانه پیدا کنید.

هزینه زندگی در شهر برگنز کشور اتریش

برگنز شهری زیبا و کوچک در کنار دریاچه است و افرادی که علاقه مند به زندگی در طبیعت هستند، زندگی در این شهر به آنها پیشنهاد می شود. جمعیت این شهر حدود 30 هزار نفر است و مهاجران و گردشگران کمی دارد. این شهر شرکت های بین المللی زیادی هم ندارد و شاید برای مهاجرانی که به دنبال کار هستند، مناسب نباشد اما شما با زندگی در این شهر از سوئیس فقط 20 دقیقه فاصله خواهید داشت و به آلمان نیز نزدیک است. این مزیت ها به شما امکان می دهند سفر کنید و شانس خود را برای یافتن شغل در یکی از این سه کشور افزایش دهید.

هزینه زندگی یک نفر ماهانه بدون اجاره در شهر برگنز حدود 700 یورو است و اجاره یک آپارتمان یک خوابه در این شهر نزدیک به 700 یورو می باشد. در کل شما برای زندگی در شهر برگنز اتریش نیاز به 1400 یورو در ماه دارید.

هزینه زندگی در شهر ویلاچ کشور اتریش

ویلاچ از ارزان ترین شهرهای اتریش برای زندگی است و یک شهر جذاب در کنار رودخانه با ترکیبی خیره کننده از طبیعت است. این شهر در مرز ایتالیا و اسلوونی قرار دارد و با خطوط ریلی مستقیم به بسیاری از شهرهای بزرگ اروپایی مانند رم، بلگراد، زوریخ و مونیخ و … وصل می شود.

به دلیل موقعیت جغرافیایی و کوچک بودن شهر، اجاره خانه در این شهر ارزان است و شما می توانید با 500 یورو در ماه آپارتمانی یک خوابه برای خود اجاره کنید. بهترین مکان برای زندگی در شهر ویلاچ، مرکز شهر است زیرا دسترسی آسانی به خدمات حمل و نقل، مراکز خرید، کافه ها، رستوران ها و … خواهید داشت.

هزینه های آب و برق و … در اتریش

قبض آب، برق و گاز در اتریش با توجه به اندازه خانه ها محاسبه می شود و ماهانه حدود 20 یورو است. هزینه اینترنت بسته به تامین کننده و سرعت، از 9 تا 83 یورو است و هر چه اینترنت پر سرعت تر باشد، هزینه آن بیشتر می شود.

هزینه تحصیل

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا در کشور اتریش بر اساس دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی آنها از 3 الی 23 هزار یورو در سال متغیر است و تحصیل در برخی از رشته های تخصصی ممکن است هزینه بیشتر تا 35 هزار یورو در سال نیز هزینه داشته باشد.

به دانشجویان بین المللی در اتریش اجازه داده می شود همزمان با تحصیل خود اشتغال به کار نیز داشته باشند و درآمد مشاغل پاره وقت دانشجویی در اتریش حدود 8 الی 10 هزار یورو است. آنها مجازند حداکثر ده ساعت در هفته در برنامه های کارشناسی و حداکثر بیست ساعت در هفته در برنامه های کارشناسی ارشد فعالیت شغلی داشته باشند.

هزینه زندگی در کشور اتریش

هزینه مراقبت های بهداشتی

بیمه تامین اجتماعی اتریش حدود 45 درصد از کل هزینه های مراقبت بهداشتی را پوشش می دهد و اگر شما در یک شغل تمام وقت یا پاره وقت مشغول هستید، حدود 18 درصد از حقوق شما به بیمه تامین اجتماعی تعلق می گیرد.

یک نسخه پزشکی در اتریش می تواند نزدیک به 6 یورو هزینه داشته باشد و اگر بیمه درمانی خصوصی داشته باشید، ممکن است بتوانید نسخه رایگان دریافت کنید. همچنین در این کشور برای ملاقات حدود 15 دقیقه ای با پزشک، هزینه ویزیت نزدیک به 100 یورو است. برای اقامت در بیمارستان نیز روزانه بین 14 تا 23 یورو دریافت می شود.

هزینه مواد غذایی، پوشاک و حمل و نقل در کشور اتریش نیز در جدول های زیر تهیه شده اند :

هزینه مواد غذایی

غذا در رستوران ارزان قیمت یک وعده 12 یورو
غذا ، رستوران میان رده دو وعده 55 یورو
کاپوچینو معمولی 3.11 یورو
کوکاکولا/پپسی بطری 0.33 لیتری 2.67 یورو
شیر یک لیتر 1.13 یورو
قرص نان سفید تازه 500 گرم 1.96 یورو
برنج 1 کیلوگرم 1.97 یورو
تخم مرغ 12 عدد 3.05 یورو
پنیر محلی 1 کیلوگرم 13.11 یورو
فیله مرغ 1 کیلوگرم 10.48 یورو
گوشت گاو 1 کیلوگرم 15.49 یورو
پیاز 1 کیلوگرم 1.43 یورو
سیب زمینی 1 کیلوگرم 1.57 یورو
گوجه فرنگی 1 کیلوگرم 2.61 یورو
سیب 1 کیلوگرم 2.20 یورو
موز 1 کیلوگرم 1.76 یورو
پرتقال 1 کیلوگرم 2.46 یورو
کاهو 1 کیلوگرم 1.33 یورو
آب 1.5 لیتری 0.63 یورو

هزینه حمل و نقل

کارت ماهانه قیمت معمولی 50.00 یورو
تاکسی تعرفه عادی 4.00 یورو
بنزین 1 لیتر 1.21 یورو
بلیط یک طرفه حمل و نقل محلی 2.40 یورو
تاکسی 1 ساعت انتظار تعرفه معمولی 27.60 یورو

هزینه پوشاک

 شلوار جین یک عدد 84.40 یورو
لباس تابستانی در فروشگاه زنجیره ای (زارا، اچ اند ام، …) یک عدد 32.59 یورو
کفش دویدن نایک (میان رده) یک جفت 81.76 یورو
کفش تجاری چرم مردانه یک جفت 109.26 یورو

سخن آخر

 پس از مطالعه این مطلب که درباره هزینه های زندگی در کشور اتریش بود، در صورتی که قصد تحصیل در آتریش را دارید، می توانید سوالات خود را در خصوص نحوه اپلای، نحوه ارسال مدارک، نحوه دریافت ویزای تحصیلی و … از مشاوران مجرب ما در فرااپلای بپرسید. برای ارتباط با مشاوران و رزرو وقت مشاوره اپلای بر روی لینک کلیک کنید.

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *