هزینه های خورد و خوراک در هلند چقدر است؟ | فرااپلای

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

هزینه های خورد و خوراک در هلند

هزینه های خورد و خوراک در هلند

یکی از مهم ترین مواردی که هنگام مهاجرت به یک کشور دیگر باید به آن توجه شود، هزینه های زندگی در کشور مقصد است. هلند یکی از بهترین کشورهای قاره سبز است و از نظر آب و هوا، امکانات رفاهی و شرایط تحصیل و کار وضعیت مطلوبی دارد. اما در ازای کیفیت بالای زندگی در این کشور، هزینه های زندگی هم به نسبت بالاست.

هزینه های زندگی در یک کشور شامل فهرست متنوعی از انواع امکانات ضروری برای زندگی است. برای محاسبه هزینه های زندگی باید مواردی مانند هزینه مسکن، هزینه خوراک و پوشاک، هزینه درمان، هزینه حمل و نقل و خدمات شهری را محاسبه کنید. در این بین، هزینه خوراک و مسکن بخش بزرگی از هزینه ها را شامل می شوند. در این گفتار به بررسی جزئیات هزینه خورد و خوراک در کشور هلند می پردازیم.

آیا هلند کشور گرانی است؟

گران بودن یک کشور به معنی بالا بودن هزینه های زندگی در آن کشور است.  طبق  شاخص های ویژه ای برای مقایسه گران بودن کشورها نسبت به یکدیگر وجود دارد، هلند جز کشورهای گران قیمت جهان است و هزینه یک زندگی با کیفیت معمولی در آن بالاست. برخی از مهم ترین شاخص های محاسبه هزینه های زندگی شامل قیمت مسکن ، بیمه درمانی ، حمل و نقل و خوراک است.

با بررسی این شاخص ها می توان گفت هزینه های زندگی در هلند از بیش از ۷۴ درصد کشورهای اروپای غربی و بیشتر ۸۲ درصد کل کشورهای جهان بالاتر است. با اینکه هزینه زندگی و تامین خوراک  در هلند بالاست اما گذران زندگی در هلند نسبت به ایالات متحده و نیز بعضی از کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر است.

 

غذا در هلند

دسترسی به مواد غذایی در هلند

در هلند در شرایط عادی  مشکلی از نظر دسترسی به مواد غذایی وجود ندارد. در این کشور سوپر مارکت ها و فروشگاه های مجهز زیادی وجود دارد. در تخفیفات پایان سال ، تخفیفات فصلی و جشنواره های مختلف قیمت بسیاری از اجناس در این فروشگاه ها کاهش می یابد. در این فروشگاه امکان خرید اجناس با کیفیت و قیمت بالا  و نیز اجناس ارزان تر با کیفیت ضعیف تر  وجود دارد.

برای صرفه جویی در هزینه های خورد و خوراک می توانید کالاهای مورد نیاز خود را در حراج های فصلی خریداری کنید. هم چنین خرید اجناس ارزان تر با درجه کیفی متوسط هم راهی مناسب برای صرفه جویی در هزینه خورد و خوراک در هلند است. در هلند علاوه بر فروشگاه ها و سوپر مارکت ها بازارهای محلی زیادی وجود دارند که می توانید مواد غذایی تازه و ارزان را از آنجا خریداری کنید.

هزینه خوراک در هلند به چه فاکتورهایی بستگی دارد

به طور کلی نمی توان قیمت مشخص و دقیقی برای خورد و خوراک در هلند در نظر گرفت زیرا قیمت مواد اولیه بسته به فاکتورهای مختلف متفاوت است. هم چنین میران مصرف و نوع غذاهای مورد استفاده برای هر خانوار هم تاثیر زیادی در تعیین هزینه ها دارد. در ادامه برخی از مهم ترین پارامترهای تاثیر گذار بر هزینه خوراک در هلند را بررسی کرده ایم.

 

قیمت غذا در هلند

شهر محل سکونت

مانند هر کشور دیگری کیفیت زندگی و امکانات رفاهی در شهرهای مختلف هلند هم متفاوت است. در شهرهای بزرگتر معمولا هزینه مسکن ، پوشاک و مواد غذایی کمی بالاتر است. بر اساس شاخص های اندازه گیری کیفیت زندگی در هلند به ترتیب شهرهای آمستردام ، لاهه، اوترخت ، روتردام و آیندهون در رتبه های اول تا پنجم با کیفیت ترین شهرهای هلند قرار دارند. بنابراین در آمستردام هزینه خورد و خوراک نسبت به سایر شهرهای هلند بیشتر است.

سبک زندگی

سبک زندگی افراد در تعیین هزینه های زندگی نقش اساسی دارد. اینکه شما چند وعده غذای خانگی مصرف می کنید و چند وعده برای صرف غذا به رستوران یا غذاخوری می روید نقش مهمی در تعیین هزینه نهایی خورد و خوراک دارد. هم چنین وعده های غذایی گران قیمت ، استفاده از انواع دسر ، پیش غذا و نوشیدنی و… هم در تعیین هزینه های نهایی خوراک موثر  هستند.

 

غذا در هلند

ذائقه  غذایی

ذائقه غذایی افراد نقش تعیین کننده ای در هزینه خوراک دارد. معمولا هزینه ای که برای خرید  غذاهای گیاهی باید بپردازید از خرید انواع استیک و غذاهای گوشتی کم تر است. بنابراین اینکه افراد چند وعده غذا در روز مصرف می کنند و از چه نوع غذاهایی بیشتر استقبال می کنند می تواند هزینه خورد و خوراک  را تغییر دهد.

تعداد نفرات

بدیهی است که هر چه تعداد افراد خانواده بیشتر باشد به خرید مواد اولیه بیشتری برای طبخ غذا نیاز دارید. پس اگر به همراه  خانواده به یک کشور خارجی مهاجرت کنید هزینه های تامین  زندگی افزایش خواهد یافت. هزینه خوراک بسته به تعداد نفرات خانواده و میزان مصرف مواد غذایی توسط آن ها متغییر است.

 

غذا در هلند

هزینه تامین خوراک در هلند

با توجه به فاکتورهای تعیین کننده هزینه خوراک که به بررسی آن ها پرداختیم  هزینه خورد و خوراک برای خانواده های مختلف متفاوت است. اما برای آگاهی از میانگین هزینه ها، می توان قیمت مجموع مواد اولیه مورد استفاده برای تهیه یک وعده غذایی را محاسبه کرد. در ادامه لیست قیمت برخی از مواد خوراکی در آمستردام پایتخت هلند آمده است، با توجه به اطلاعات زیر می توان نتیجه گرفت که هزینه هر وعده غذای خانگی برای یک نفر متوسط بین پنج  تا پانزده  یورو است.

  • یک لیتر شیر پر چرب: ۹/۱ یورو
  • یک کیلو گرم گوجه فرنگی :۴۷/۲ یورو
  • یک کیلو گرم سیب زمینی : ۵۵/۱
  • نان دونفره برای یک روز:۴۱/۱ یورو
  • ده عدد تخم مرغ : ۷۸/۳یورو
  • نیم لیتر آبجو: ۳۰/۱ یورو
  • پانصد گرم پنیر محلی : ۵۹/۵ یورو

 

هزینه یک وعده غذایی در رستوران های هلند

اگر به تنهایی به هلند مهاجرت کنید و علاقه ی چندانی هم به آشپزی نداشته باشید، احتمالا  رفتن به رستوران و فود کورت ها به بخشی از برنامه زندگی شما تبدیل می شود. در هلند رستوران ها و کافه های زیادی با درجه کیفی متغیر وجود دارند. هر اندازه که فضا مجلل تر و غذا با کیفیت تر باشد به طبع هزینه  رستوران هم افزایش می یابد.

از طرفی در شهرهای بزرگتر رستوران های لاکچری بیشتری وجود دارد که هزینه هر پرس غذا در آن ها به بیش از سه برابر یک وعده غذا در یک رستوران معمولی می رسد. در زیر لیستی شامل  قیمت  یک وعده غذایی و نوشیدنی در برخی رستوران های هلند آمده است.

  • یک وعده غذای گرم در یک رستوران ارزان قیمت : بین ۱۰ تا ۱۶ یورو
  • یک وعده غذای گرم در یک رستوران میان رده بین ۲۵ تا ۶۰ یورو
  • یک وعده غذا در یک فست فود : بین ۸/۵ تا ۱۰ یورو
  • یک بطری آبجو  داخلی : بین ۳ تا ۵ یورو

 

خوراک در هلند

هزینه خوراک در هلند در سال ۲۰۲۲ چه تغییری کرده است ؟

افزایش نرخ تورم  ، اقتصاد پس از همه گیری کرونا  و افزایش قیمت انرژی  به دلیل  تهاجم روسیه به اوکراین، همگی عواملی هستند که به گران‌ تر شدن زندگی در هلند برای سال 2022 کمک می‌ کنند. به همین دلیل مهاجران و شهروندان هلندی امسال  شاهد افزایش   قیمت‌ ها در قفسه‌ های سوپر مارکت ها هستند.

پس از گذشت دو سال از همه گیری کرونا ، اقتصاد هلند با نرخ تورم بی سابقه ای مواجه است. در ژانویه، تورم با 7.6 درصد به بالاترین حد خود رسید . در سطح جهانی، هزینه های تولید به دلیل کمبود پرسنل، تغییر عرضه قطع شده و هزینه های انرژی بالاتر افزایش یافته است. در نتیجه، قیمت محصولات وارداتی هم افزایش یافته است.

عامل دیگری که باعث افزایش قیمت برخی محصولات  در هلند  می شود، تهاجم روسیه به اوکراین است. به عنوان مثال، هلند با کمبود روغن آفتاب گردان  مواجه است زیرا دو سوم ذخایر هلند از اوکراین تامین می شود. پس به طور کلی می توان گفت مانند بسیاری از کشورهای دنیا در هلند هم با گذشت هر سال هزینه های زندگی افزایش خواهد یافت. مهاجرانی که قصد اقامت طولانی مدت در هلند را دارند و دانشجویان بین المللی باید درصد افزایش قیمت را هم در محاسبات خود وارد کنند.

سخن آخر

در این گفتار اطلاعاتی در مورد هزینه های خورد و خوراک در هلند مطرح شد. هلند یکی از بهترین و باکیفیت ترین کشورهای اروپایی از نظر استانداردهای زندگی ایده آل است. اما هزینه های مربوط به مسکن ، خوراک ، پوشاک و … در این کشور نسبت به بیش از هشتاد درصد کشورهای جهان بالاتر است.

مهاجران بالقوه باید علاوه بر محاسبه هزینه های کنونی نرخ افزایش قیمت ها در طول سال های اقامت را هم محاسبه کنند. در این گفتار قیمت برخی از مواد غذایی رایج و پر مصرف طبق آخرین قیمت سال ۲۰۲۲ آمده است تا برآورد دقیقی از هزینه صرف هر وعده غذایی در هلند داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *