چگونه برای ارشد در آلمان اپلای کنیم؟ | فرااپلای

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

چگونه برای ارشد در آلمان اپلای کنیم؟

چگونه برای ارشد در آلمان اپلای کنیم؟

هنگام تصمیم گیری برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان، ابتدا باید اهداف آینده تحصیلی و شغلی خود را مشخص کنید. بعد از آن شما باید با انتخاب دانشگاه، رشته و گرایش فوق لیسانس مطابق با علایق و خواسته هایتان کار را ادامه دهید. در این مرحله، گزینه های زیاد و متفاوتی برای انتخاب دارید که علاوه بر علایق و ترجیحات شما عوامل مهم دیگری نیز در تصمیم گیری شما نقش دارند. اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید ممکن است رسیدن به یک نتیجه کمی بیشتر زمان ببرد.

تعداد بسیار زیاد دانشگاه و برنامه کارشناسی ارشد این کشور، ممکن است شما را دچار سردرگمی کند، باید قبل از انتخاب، کمی تحقیق کنید. با در نظر گرفتن برخی عوامل مهم، مانند (ماژول ها و چارت دوره تحصیلی مد نظرتان، محل دانشگاه، شهریه، جلسات عملی و… شروع کنید). بر اساس این عوامل مهم، تهیه فهرستی از دانشگاه ها و برنامه هایی که متناسب با خواسته ها و علایق تان هستند، برای شما آسان خواهد بود. بعد از آن می توانید با انتخاب چند مورد فقط روی آن ها تمرکز کنید و در نهایت برای اهداف تحصیلی و سرنوشت آینده خود تصمیم گیری کنید. در ادامه در مورد روند اخذ پذیرش آلمان در مقطع ارشد اطلاعات بیشتری ارائه می شود.

چگونه برای ارشد در آلمان اپلای کنیم؟

چرا شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان پیشنهاد بسیار خوبی است؟

کشور آلمان از نظر کیفیت تحصیل، شرایط کار و شیوه زندگی از بهترین کشور های جهان است. شما می توانید پس از اتمام تحصیلات خود در آلمان مشغول به کار شوید و اهداف مورد نظر خود را دنبال کنید. اگر بخواهید در کشور آلمان در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنید؛ باید چیزی حدود یک سال و نیم الی دو سال مشغول به تحصیل باشید. سپس می توانید ، در آلمان مشغول به کار شوید و پس از آن کارت اقامت و شهروندی آلمان را دریافت کنید.

طول دوره کارشناسی ارشد آلمان چقدر است؟

همان طور که از قبل گفته شد، دوره کارشناسی ارشد در آلمان حدود یک سال و نیم الی دو سال طول می کشد. همچنین باید در نظر گرفت که طول این دوره ی تحصیلی به موضوعاتی مانند انتخاب واحد دانشجو در هر ترم، تعداد واحد های پاس شده و موارد مشابه بستگی دارد. همانند اکثر دانشگاه‌ های اروپایی، شروع ترم دانشگاه ‌های آلمان یک نوبت در ماه سپتامبر و یک نوبت در ماه ژانویه – فوریه می باشد. باید در نظر گرفت که برخی از دانشگاه ها، 3 الی 4 نوبت برای شروع ترم جدید خود دارند.

اپلای ارشد در آلمان

چه زمانی برای اپلای اقدام کنیم؟

قبل از اینکه تصمیم بگیرید چه زمانی برای اپلای و درخواست خود جهت تحصیل در آلمان اقدام نمایید، باید با مفهومی به نام ددلاین آشنا شوید. ددلاین یک مفهوم عمومی به معنای تاریخی است که تا آن وقت باید فعالیتی انجام شده باشد؛ بنابراین وقتی که از ددلاین دانشگاه ‌ها صحبت می‌ کنیم منظور بازه زمانی است که نهایتاً در آن بازه باید مدارک خود را برای اپلای به دانشگاه مورد نظر ارسال کنید. البته این بدان معنا نیست که در همان بازه زمانی ثبت نام، اقدام به جمع آوری مدارک کنید. بهترین کار این است که از قبل مدارک لازم را تهیه کرده باشید.

ددلاین دانشگاهی یعنی آخرین فرصتی که به دانشجویان می دهد تا موقعیت و اپلیکیشن خود را به صورت آنلاین برای دانشگاه ارسال کنند. هر دانشگاهی بسته به شرایط، ددلاین مخصوص به خود را دارد ولی اکثرا در ماه ژانویه و فوریه می باشند. ددلاین برنامه زمانی است که دانشجویان دانشگاه می توانند برای تحصیل انتخابی خود، لیسانس، فوق لیسانس و… اقدام کنند و حتی اگر برخی از تاریخ ها هنگام مقایسه دو کشور مشابه باشند، اغلب موارد دیگری نیز برای انتخاب شما وجود دارد.

اپلای آلمان

چگونه از ددلاین دانشگاه ‌ها مطلع شویم؟

جهت آگاهی از ددلاین یا همان آخرین مهلت ثبت نام دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه آلمان، بهترین راه این است که به وب سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید. به طور معمول ددلاین اپلای دانشگاه ‌های آلمان برای ترم تابستان از ۱ دسامبر تا ۱۵ ژانویه و برای ترم زمستان  از ۱ ژوئن تا ۱۵ جولای است.

چند گام تا اپلای ارشد در آلمان

برای اخذ پذیرش در مقطع ارشد در کشور آلمان لازم است تا مراحل یا گام های زیر را طی کنید:

  • هدف خود را تعیین کنید. شما باید در اولین مرحله با توجه به شرایط و علایق و نیز رزومه تحصیلی خود رشته ها و دانشگاه های مختلف را بررسی کرده و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.
  • درخواست خود را به صورت اینترنتی به دانشگاه مورد نظر ارسال کنید.
  • مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید.

مهم ترین مدارک مورد نیاز برای اپلای ارشد در آلمان شامل موارد زیر هستند:

مدرک زبان (آیلتس یا تافل)

مدرک زبان یکی از مهم ترین مدارک لازم جهت اپلای دانشگاه است که حداقل نمره ی لازم که معمولا برای آزمون آیلتس نمره ی بالای 6.5 و برای آزمون تافل نمره ی بالای 80 می باشد.

توصیه نامه

توصیه نامه، نامه ای است که اساتید برای دانشگاه مورد نظر ارسال می کنند. آن ها در این نامه استعداد ها، توانایی ها، علایق و خصوصیات شما را ذکر می کنند و شایستگی شما را تایید می کنند. معمولا هنگامی که برای اپلای دانشگاه اقدام می کنید دانشگاه ها 2 یا 3 توصیه نامه از شما درخواست می کنند.

رزومه تحصیلی

رزومه تحصیلی که البته بسته به مقطع تحصیلی و مهارت ‌ها و استعداد های مختلف داوطلب می‌تواند دارای بخش ‌های مختلفی باشد؛ اما در اکثر مواقع رزومه تحصیلی شامل خلاصه ‌ای از سوابق کاری، تحصیلات و مشخصات فردی می ‌شود.

امور مالی خود را ساماندهی کنید

بر اساس اطلاعات به دست آمده و برآورد های دولت آلمان، یک دانشجوی خارجی که در آلمان مشغول به تحصیل است، حداقل 861 یورو در ماه هزینه دارد. هر دانشجو به عنوان مدرک منابع مالی در سال برای تأمین هزینه خود در آلمان لازم است در حساب بانکی خود مبلغ 10332 یورو داشته باشد. اگر این مقدار پول را نداشته باشید، اجازه دریافت ویزای دانشجویی و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان را نمی توانید دریافت کنید.

منتظر دریافت نامه پذیرش بمانید.

در این مرحله، باید اجازه دهید که درخواستتان توسط دانشگاه و سایر نهاد های مربوطه بررسی شود و نتیجه به اطلاع شما برسد. در همین حال، می توانید از این زمان برای حل سایر چالش های آینده تحصیلی که پیش رو دارید و در بخش های زیر توضیح داده شده است، استفاده کنید.

دانشگاه های آلمان تعداد زیادی درخواست از طرف داوطلبان برای ثبت نام و اپلای دریافت می کنند و بررسی هر یک از آن ها به زمان خاصی نیاز دارد. به طور معمول، بررسی مدارک شما در دانشگاه حدودا چندین هفته طول می کشد. در بعضی موارد ممکن است پاسخ آن ها بیشتر از مدت نیز زمان بر باشد؛ زیرا ممکن است موضوعاتی در رابطه با اسناد شما وجود داشته باشد و مدت زمان بیشتری را جهت دریافت پذیرش نامه ی دانشگاه منتظر بمانید.

اپلای در آلمان

دریافت ویزای تحصیلی

آخرین گام جهت یک اپلای و درخواست موفقیت آمیز کارشناسی ارشد در کشور آلمان، دریافت ویزای دانشجویی این کشور است. شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی که از منطقه ای غیر اتحادیه اروپا به این کشور می آید، برای اجازه ادامه تحصیل و رسیدن به اهدافتان باید ویزای تحصیلی بگیرید. اخذ ویزا از طریق سفارت آلمان در کشور خودتان امکان پذیر می باشد.

شرایط بیمه دانشجویی آلمان

مانند اکثر کشور های جهان هر کسی شهروند آلمان است و در این کشور زندگی می کند، موظف است بیمه درمانی شود که دانشجویان نیز از این قاعده مستثنی نیستند؛ حتی اگر تابعیت کشور آلمان را نداشته باشند. اگر دانشجویان از بیمه اتحادیه اروپا برخوردار باشند، امکان دارد که مجبور به دریافت بیمه درمانی در آلمان نباشند. اما این یک اصل اساسی نیست و در همه ی شرایط صدق نمی کند و حتی دانشجویانی که از کشور هایی که عضو اتحادیه اروپا هستند برای تحصیل در آلمان حاضر شده اند، امکان دارد طبق قوانین کشور المان مجبور شوند بیمه درمانی تهیه کنند.

این در حالی است که بیمه درمانی برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا الزامی است و آن ها حتما باید بیمه درمانی دریافت کنند. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از تایید شدن جایگاه شما در دانشگاه برای کارشناسی ارشد خودتان را برای این مرحله آماده کنید و اطلاعات مربوط به مراحل دریافت بیمه درمانی را جمع آوری کنید و همه ی مدارک لازم را ترتیب دهید تا کار شما سریع تر انجام شود.

سخن پایانی

آلمان یکی از بهترین مقاصد تحصیلی جهان است. اگر قصد اپلای در مقطع ارشد آلمان را دارید، باید رزومه تحصیلی و سوابق علمی مطلوبی داشته باشید. برای اخذ پذیرش لازم است تا گام های گفته شده در این مقاله را طی کنید و تمامی مدارک لازم را برای نهاد های مربوطه ارسال کنید.

با وجود اینکه آلمان از بهترین مقاصد جهان برای علم آموزی و ادامه تحصیل است اما شما باید با در نظر گرفتن تمام شرایط نسبت به اخذ پذیرش در آلمان اقدام کنید؛ زیرا ممکن است مواردی مانند تامین هزینه های تحصیل و زندگی در آلمان در آینده برایتان مشکل ساز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *