هزینه های درمانی در اتریش چقدر است؟ | فرا اپلای

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

هزینه های درمانی اتریش

هزینه های درمانی اتریش

برای اقامت در یک کشور خارجی، علاوه بر هزینه های روزمره، زبان و… باید به مواردی مانند خدمات بهداشت و درمان هم توجه داشته باشید. در این گفتار قصد داریم هزینه های بهداشت و درمان در کشور اتریش را مورد بررسی قرار دهیم.

خوشبختانه اتریش از نظر بهداشت و درمان یکی از بهترین کشور های قاره اروپا و جهان است. ارائه خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت و پزشکان مجرب از مزایای سیستم بهداشت و درمان اتریش است. علاوه بر کیفیت مناسب خدمات درمانی، اتریش پس از یونان دومین تراکم پزشکان شاغل در اتحادیه اروپا را دارد؛ بنابراین افراد به راحتی می توانند به پزشکان دسترسی داشته باشند و مشکلی از نظر دسترسی به پزشک و تامین دارو در اتریش دیده نمی شود.

 

بهداشت و درمان در اتریش

وزارت فدرال امور اجتماعی، وزارت بهداشت و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، مسئولیت تعیین سیاست های کلی مراقبت های بهداشتی و حفاظت از سلامت عمومی در اتریش را بر عهده دارند. سیستم مراقبت های بهداشتی اتریش مبتنی بر بیمه اجتماعی قانونی است.

هزینه مراقبت های بهداشتی توسط صندوق های بیمه سلامت اجتماعی اتریش، دولت فدرال و استان ها، سایر مؤسسات تأمین اجتماعی یا از محل درآمد های شخصی تامین می شود. بیماران در انتخاب پزشک خانواده خود آزادند و به اکثر اشکال دیگر مراقبت های پزشکی دسترسی آزاد دارند. پزشک خانواده معمولاً با صندوق های بیمه سلامت اجتماعی قراداد دارد و خدمات عمومی بهداشت و درمان را به خانواده ها ارائه می دهد.

بیمه در اتریش ضروری است و هزینه ی آن به صورت مستقیم از حقوق افراد کسر می شود، البته بخشی از سهم بیمه توسط کارفرما یا ارگان دولتی مربوطه پرداخت می شود و سهم بیمه شده از حقوق وی کسر می شود. در این کشور هم چنین بیمه شدگان دولتی می توانند با پزشکان خصوصی نیز مشورت کنند. آن ها صرفاً باید مابه التفاوت هزینه ویزیت را بپردازند که برای یک ویزیت کوتاه به پزشک خصوصی می تواند بین 50 تا 100 یورو باشد. کسانی که قبلاً دارای کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC) هستند می توانند از آن در اتریش استفاده کنند.

 

درمان در اتریش

دسترسی به مراقبت و درمان در اتریش چگونه است؟

افرادی که ملیت آن ها متعلق به یکی از کشورهای اروپایی باشد ضمن اقامت کوتاه مدت در اتریش می توانند با پر کردن بخش های خاصی از کارت سلامت خود در اتریش هم از خدمات بهداشت و درمان بهره مند شوند. این افراد با ارائه کارت درمان اروپایی خود می توانند خدمات درمانی را با همان قیمتی که شهروندان اتریشی می پردازند، دریافت کنند.

مراقبت های مربوط به دوران بارداری و زایمان ، مراقبت های بهداشت و درمان عمومی و درمان های بیمارستانی عمومی با داشتن کارت سلامت اروپا ارائه می شود. البته اگر مهاجر یا مسافری در مدت زمان اقامت در اتریش به درمان فوری احتیاج داشته باشد، مثلا در اثر یک حادثه به خدمات بیمارستانی فوری نیاز پیدا کند، خدمات درمانی بدون قید و شرط  به او ارائه می شود.

اگر بیماری شما در زمانی که به طور موقت در خارج از کشور اقامت دارید نیاز به درمان منظم دارد، از قبل با ارائه دهنده درمان در مورد ترتیب درمان توافق کنید. درمان هایی که باید از قبل ترتیب داده شوند شامل مواردی مانند دیالیز، اکسیژن درمانی، مراقبت های تخصصی آسم ، شیمی درمانی و همچنین اکوکاردیوگرافی در بیماری های خود ایمنی مزمن هستند.

 

بیمارستان های اتریش

روش محاسبه هزینه های بهداشت و درمان در اتریش

در اتریش هم مانند بسیاری از کشورهای دیگر روش های محاسبه هزینه های درمان متفاوت است. بیمارستان‌ هایی که بودجه عمومی دریافت می‌ کنند بیماران خارجی را درمان می‌ کنند ممکن است درخواست پرداخت فوری کنند. البته مهاجران می توانند مستقیماً با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تماس بگیرید تا در مورد گزینه های پرداخت بپرسند.

بیمارستان های خصوصی و سایر ارائه دهندگان درمان ممکن است به روشی متفاوت عمل کنند. در بسیاری از موارد می توان پرداخت را پس از آن از طریق فاکتور انجام داد. بسته به کیفیت خدمات و نوع بیمارستان خدمات بهداشت و درمان متفاوت خواهند بود.

یافتن پزشک در اتریش

برای دریافت خدمات رایگان پکن هزینه اتریش باید پزشکی را پیدا کنید که باÖsterreichische Gesundheitskassa” ” قرارداد دارد. این پزشکان یا دندانپزشکان معمولاً روی تابلوی خود، طرف قرارداد بودن با بیمه ها را نشان می دهد. پس پزشکی را بیابید که روی تابلوی آن Kassenarzt (پزشک قراردادی) یا Alle Kassen نوشته شده است.

این عبارت ها نشان می دهند پزشکان مورد نظر، تحت سیستم دولتی کار می کنند. در صورت وجود کارت بیمه سلامت اروپایی، می توانید کارت سلامت و شناسه خود را در قرار ملاقات ارائه دهید. در این صورت شما باید درمان را رایگان دریافت کنید، زیرا صندوق بیمه درمانی محلی هزینه های شما را مستقیماً به محل درمان باز پرداخت می کند، به جز سهم احتمالی بیمار که در صورت لزوم، باید خودتان آن را پرداخت کنید.

 

یافتن پزشک در اتریش

هزینه های دندانپزشکی در اتریش

تنها تعداد محدودی از خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی اتریش هستند. البته معمولا هزینه های دندانپزشکی در موارد درمان ضروری به بیمار باز پرداخت می شود. همچنین افرادی که دارای کارت سلامت اروپایی هستند، می توانند خدمات دندانپزشکی عمومی را به صورت رایگان یا با حداقل هزینه دریافت کنند.

هزینه دارو در اتریش

وقتی پزشکی که با یکی از صندوق بین درمانی قرارداد دارد ، نسخه ای را برای بیمار صادر می کند، بیمار می تواند دارو های تجویز شده را با حداقل قیمت (قیمت استاندارد دولتی) دریافت کند. افرادی که دارای کارت سلامت اروپایی هستند نیز می توانند دارو ها را با صرف حداقل هزینه و با قیمت استاندارد دریافت کنند.

اگر نسخه ای دارید که توسط یک پزشک خصوصیPrivatrezept) ) نوشته شده است، ممکن است بسته به نوع دارو،  هزینه نسخه توسط بیمه بازپرداخت (Kassenrezept) یا توسط یک داروخانه یا صندوق بیمه درمانی منطقه ای پذیرفته شود؛ بنابراین اگر نسخه شما توسط یک پزشک خصوصی نوشته شده باشد، ممکن است مجبور شوید هزینه داروها را مستقیما بپردازید. اما تمام رسید های داروخانه را نگه دارید چون  ممکن است بتوانید از صندوق بیمه درمانی بخشی از هزینه ها را دریافت کنید.

 

بیمارستان های اتریش

هزینه درمان بیمارستانی در اتریش

شما می توانید با مراجعه به پزشک عمومی یا متخصص به درمان بیمارستانی دسترسی داشته باشید. اگر پزشک تصمیم بگیرد شما را برای درمان به بیمارستان بفرستد، یک برگه معرفی به بیمارستان یا بن به شما داده می شود که به شما حق درمان با نرخ مشارکتی را می دهد.

پزشک به شما یک بیمارستان دولتی را توصیه می کند، زیرا این بیمارستان ها با صندوق بهداشت منطقه ای قرارداد دارند. سپس در بیمارستان، در کلاس هزینه عمومی (die allgemeine Gebührenklasse) قرار دارد، هزینه های درمان مقرون به صرفه است، با اینکه مقدار پوشش هزینه ها توسط بیمه در ایالات های مختلف اتریش متفاوت است اما معمولا بیمار در یک سال تنها هزینه لازم برای خدمات ۲۸ روز را پرداخت می کند.

در مواقع اضطراری که امکان ملاقات با یک پزشک در بیرون از بیمارستان را ندارید، می توانید مستقیماً به بخش اورژانس یک بیمارستان دولتی نیز مراجعه کنید. اگر ملیت شما متعلق به کشور های عضو اتحادیه اروپاست، می توانید کارت بیمه سلامت اروپایی و شناسه خود را نشان دهید و از بیمارستان بخواهید که با صندوق بیمه سلامت بررسی کند که چند درصد از هزینه های درمانی شما (در سطح عمومی) پوشش داده می شود. در اتریش همچنین بیمارستان های خصوصی بسیار مجهزی وجود دارد.

اگر تمایل دارید از خدمات بیمارستان های خصوصی استفاده کنید یا به صورت اتفاقی به چنین بیمارستانی مراجعه کرده اید، باید تمام هزینه های درمان را خودتان بپردازید.

 

هزینه های مربوط به حمل و نقل بیماران در اتریش

در کشور اتریش در صورت تماس با سازمان امداد و نجات، حمل و نقل با آمبولانس اورژانس معمولاً رایگان است. البته لازم به ذکر است که  حمل و نقل نجات در مناطق کوهستانی در صورت آسیب های ورزشی و تفریحی رایگان نیست. در این حالت بیمار معمولاً مسئول هزینه های حمل و نقل و همچنین هزینه های امداد و نجات است.

هزینه مراجعه به پزشک خصوصی

سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی اتریش جامع است و تمام نیاز های مراقبت های بهداشتی را پوشش می دهد. در سیستم مراقبت های عمومی اتریش تمامی خدمات مربوط به درمان های عمومی، دارو پوشش داده می شود. همچنین خدمات ضروری دندان پزشکی هم توسط بیمه عمومی پوشش داده می شود اما در صورتی که به یک پزشک متخصص با دندانپزشک خصوصی مراجعه کنید، باید تمام هزینه های درمان را شخصا بپردازید. البته در مواردی و بسته به نوع بیمه خدمات درمانی ممکن است بتوانید بخشی از هزینه های درمان یا همه آن را مجددا از صندوق بیمه دریافت کنید.

 

درمان در اتریش

خرید بیمه تکمیلی در اتریش

در اتریش با داشتن بیمه ی درمانی عمومی می توان از خدمات پزشک خانواده، خدمات درمانی و بهداشتی عمومی و خدمات بیمارستانی عمومی بهره مند شد. در نتیجه، با توجه به استاندارد بالای مراقبت در کلینیک های دولتی، اتریشی ها به ندرت از پزشکان خصوصی استفاده می کنند.

در مواردی  پرداخت هزینه برای یک پزشک خصوصی ممکن است زمان انتظار کمتری را برای بیماران ایجاد کند. همچنین ممکن است در طول درمان، حریم خصوصی و راحتی بیشتری داشته باشید. در صورت نیاز به پوشش هزینه درمان به کمک پزشکان خصوصی، شما این امکان را دارید که بیمه خصوصی تکمیلی خریداری کنید. خرید بیمه تکمیلی تقریبا می توانید تمام خدمات درمان خصوصی و عمومی را پوشش دهد.

سخن آخر

در این گفتار اطلاعات جامعی در مورد انواع هزینه های مربوط به بهداشت و درمان در اتریش مطرح شد. همانطور که اشاره شد کیفیت بالای خدمات بهداشت و درمان عمومی و دسترسی آسان به پزشک در این کشور از مزایای بزرگ اقامت در اتریش است. در اتریش خدمات بهداشت و درمان عمومی ، هزینه دارو و خدمات بیمارستانی عمومی معمولا توسط بیمه پوشش داده می شود و بیمار تنها در صورت بهره مندی از خدمات بخش خصوصی باید هزینه های درمان را شخصا بپردازید. همچنین  افرادی که ملیت آن ها متعلق به کشورهای عضو اتحادیه اروپا است می توانند از کارت سلامت خود در اتریش استفاده کنند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *