هزینه های درمانی در کانادا - فرا اپلای

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

هزینه های درمانی در کانادا

هزینه های درمانی در کانادا

اگر قصد مهاجرت یا مسافرت به کشور کانادا را دارید، احتمالا درباره هزینه های درمانی در این کشور سوالاتی برای شما مطرح شده است از جمله آنکه آیا خدمات درمانی و بهداشتی در کانادا رایگان ارائه می شوند یا خیر و در صورت غیر رایگان بودن، هزینه های درمانی خدمات مختلف مثل دندانپزشکی، ویزیت توسط پزشک، زایمان، درمان سرطان و سایر خدمات، به چه صورت است.

این مطلب را آماده کرده ایم تا هزینه های درمانی در کانادا را بررسی کنیم، همچنین اشاره ای به انواع بیمه های درمانی در کانادا شده است. تا انتهای مطلب همراه فرااپلای باشید.

هزینه های درمانی در کانادا

کشور کانادا از معدود کشورهایی است که دارای یک سیستم مراقبت بهداشتی جهانی است البته استان کبک در محدوده سیستم مراقبت بهداشتی این کشور قرار نمی گیرد و مردم این استان باید سالانه با پرداخت مالیات بر درآمد تحت پوشش بیمه درمانی قرار بگیرند. سیستم مراقبت بهداشتی کانادا داروهای تجویزی را پوشش نمی دهد اما در بعضی استان ها برای افراد مسن یا فقیر تامین می شود و یا اینکه افراد با داشتن بیمه های خصوصی می توانند هزینه داروهای تجویزی را تحت پوشش بیمه درآورند.

بنابراین در کشور کانادا هر استان هزینه های درمانی خاص خودش را دارد و اگر شخصی بیمه درمانی یک استان کانادا را دریافت کند، فقط مورد استفاده برای آن استان خواهد بود و نمی توان از بیمه در سایر مناطق کشور استفاده کرد.

در ادامه هزینه های درمانی برخی خدمات پزشکی و دندانپزشکی در کشور کانادا بررسی شده اند :

هزینه های درمانی دندانپزشکی در کانادا

وقتی صحبت از هزینه های دندانپزشکی می شود بسیاری از ما درباره هزینه هایی که خدمات دندانپزشکی دارند، نگران می شویم مخصوصا اگر خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه های درمانی قرار نگیرد.

متاسفانه خدمات دندانپزشکی در کانادا توسط بیمه سلامت همگانی پوشش داده نمی شوند و شما برای خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی باید هزینه بپردازید. البته به جزء بیمه سلامت که بودجه آن توسط دولت تامین می شود، بیمه های دیگری مثل بیمه خصوصی و بیمه کارفرمایی وجود دارند که شما می توانید برای هزینه های درمانی که تحت پوشش بیمه کانادا نیست مثل خدمات دندانپزشکی، بیمه خصوصی تهیه کنید یا اگر جایی به عنوان کارمند مشغول به کار هستید، از بیمه کارفرمایی بهره مند شوید.

اگر از طریق کار خود از بیمه درمانی استفاه کنید، خانواده شما نیز تحت پوشش قرار خواهند گرفت ولی اگر کار شما دندانپزشکی را پوشش نمی دهد، باید در یک طرح پوشش دندان خصوصی برای خود و خانواده تان سرمایه گذاری کنید.

ضمن اینکه خدمات زیبایی دندانپزشکی مثل ایمپلنت های دندانی تحت پوشش بیمه نیستند ولی خدماتی مثل پر کردن دندان، کشیدن دندان، دندان مصنوعی، درمان ریشه و … پوشش داده می شوند.

در اینجا برخی از هزینه های متوسط دندانپزشکی ​​به دلار کانادا آورده شده اند:

  • پر کردن دندان بزرگ : 325 دلار
  • پر کردن دندان کوچک : 80 دلار (پر کردن نقره) یا 200 دلار (پر کردن سفید)
  • روت کانال (عصب کشی) : 800 دلار
  • تاج دندان : 1425 دلار (طلا) یا 1625 دلار (چینی)
  • باندینگ دندان : 450 دلار
  • بریس های اینویزیلاین : 2497 دلار
  • روکش : 1750 دلار
  • معاینه دندانپزشکی بزرگسالان: 133 دلار
  • معاینه دندانپزشکی کودک : 67 دلار
  • کشیدن دندان : شروع از 136 دلار

همانطور که می بینید، هزینه های درمانی دندانپزشکی در کانادا می تواند بسیار پر هزینه باشد و متاسفانه هزینه های بالا موجب شده است بسیاری از افراد برای معاینات منظم دندان و دهان خود اقدام نکنند. بنابراین بیمه دندانپزشکی برای حفظ سلامت دهان و دندان بدون هزینه های اضافی، ضروری است.

 

هزینه های درمانی در کانادا

هزینه های درمانی زایمان در کانادا

اگر می خواهید به عنوان مهاجر فرزند شما در کانادا متولد شود، هزینه های درمانی زایمان بر اساس عوامل مختلفی همچون هزینه مراقبت های بهداشتی در استانی که تصمیم دارید فرزند خود را به دنیا بیاورید و … متفاوت است. در برخی از استان ها کانادا هزینه زایمان بیشتر است و با توجه به استان، هزینه زایمان از 5 الی 20 هزار دلار متغیر می باشد.

هزینه های درمانی سرطان در کانادا

هر ساله بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان برای ادامه پروسه درمانی خود به کشورهای مختلف مثل کانادا سفر می کنند. البته سیستم پزشکی کشور خودمان کارآمد و قوی است اما بیماران ممکن است به دلایل مختلفی بخواهند ادامه درمان سرطان خود را در کانادا بگذرانند.

هزینه های درمانی سرطان در کانادا با توجه به عواملی مثل شدت بیماری، بیمارستان بستری شده، استان محل درمان، نوع سرطان و … متفاوت است. بیشترین هزینه درمانی را سرطان های سینه، ریه، پروستات، کولورکتال و ملانوما دارند که میزان حدودی هزینه ها به صورت زیر است :

  • سرطان پروستات : 22 هزار دلار
  • سرطان ریه : 34 هزار دلار
  • سرطان سینه : 13 هزار دلار
  • سرطان روده بزرگ : 43 هزار دلار
  • سرطان پوست : 39 هزار دلار

هزینه آمبولانس در کانادا

تماس با آمبولانس و تحویل بیمار به بیمارستان در کانادا حدود 100 دلار هزینه دارد. در کانادا تماس گرفتن با آمبولانس به معنای تهدیدی برای زندگی یک شخص و وظیفه آمبولانس برای رساندن شما به بیمارستان در سریع ترین وقت است و در صورت تاخیر ممکن است اورژانس به شما مراجعه کند. پس اگر بدون دلیل با آمبولانس تماس بگیرید، باید هزینه بپردازید و به همین دلیل بهتر است اگر موقعیت خیلی اورژانسی نیست، خودتان به نزدیک ترین بیمارستان مراجعه کنید. در بیمارستان اگر خطر جانی تشخیص داده شود، بلافاصله و بدون نوبت به بیمار شما رسیدگی خواهد شد.

هزینه معاینه توسط پزشک در کانادا

به عنوان یک مسافر یا مهاجر در کانادا هزینه معاینه توسط پزشک برای شما از 100 الی 600 دلار است که اگر به پزشک عمومی برای معاینه های ساده مراجعه کنید، ویزیت کمتر می پردازید اما معاینه توسط پزشک متخصص و فوق تخصص هزینه بالاتری دارد. این هزینه ای که می پردازید، فقط هزینه معاینه است و شامل درمان و دارو نمی شود همچنین ممکن است در شب هزینه ها دوبرابر می شود.

هزینه اقامت در بیمارستان در کانادا

اگر مجبور به بستری شدن در بیمارستان شوید، میانگین هزینه بستری شدن در بیمارستان های کانادا برای افراد غیر مقیم به ازای هر یک شب 3 الی 4 هزار دلار است که مراقبت های ویژه می تواند تا 8500 دلار در روز نیز هزینه داشته باشد.

 

هزینه های درمانی در کانادا

هزینه های درمانی دانشجویان بین المللی در کانادا

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا و تحصیل در کانادا دارید و می خواهید در یکی از دانشگاه های این کشور تحصیل کنید، بر اساس مدت زمان تحصیل و اینکه چه مدت در کشور اقامت خواهید داشت، می توانید از پوشش های درمانی مختلف استفاده کنید.

در صورتی که مدت زمان اقامت دانشجویی شما در کانادا کمتر از 6 ماه است، پیشنهاد ما بهره مندی از بیمه درمانی اورژانسی است ولی اگر بیشتر از 6 ماه در کانادا اقامت خواهید داشت، پوشش های بیمه کامل تری وجود دارند که می توانید از آنها بهره مند شوید.

از اولین کارهایی که باید بلافاصله پس از ورود به کانادا انجام دهید، خرید بیمه درمانی است و دانشجویانی که توجهی به این موضوع نکنند ممکن است برای خدمات درمانی ساده نیز مجبور به پرداخت هزینه زیاد باشند چرا که هزینه های درمانی در کانادا نسبتا گران است و بهره مندی از یکی از انواع بیمه درمانی، کاری عاقلانه برای کمتر کردن هزینه های زندگی در این کشور می باشد.

البته بسیاری از دانشگاه های کانادا بیمه درمانی دانشجویان را تامین می کنند و دانشجو توسط دانشگاهی که در آنجا پذیرفته شده است و هزینه بیمه درمانی را نیز پرداخت کرده است، بیمه خواهد شد.

همچنین دانشجویان در کانادا ممکن است از طریق دانشگاه خود از پوشش دندانپزشکی نیز برخوردار شوند و علاوه بر این، در دانشگاه ها و کالج های علوم پزشکی برخی از خدمات دندانپزشکی مقرون به صرفه ارائه می شوند که توسط خود دانشجویان انجام می شوند.

انواع بیمه های درمانی در کانادا

در کانادا خدمات بهداشتی و درمانی استانداردی ارائه می شوند و قانون بیمه و سلامت این کشور، هزینه داروهای تجویزی نسخه پزشک و مراقبت های طولانی مدت از بیمار را پوشش نمی دهد یعنی اکثر کانادایی ها مجبور به پرداخت بیمه های خصوصی برای هزینه های درمانی خاص به دولت یا کارفرمایی که آنها را بیمه کرده اند هستند و بیمه در استانها فقط پوشش جزئی برای کودکان، سالمندان، افراد فقیر و … را دارد.

مراقبت های بهداشتی همگانی

خدمات پزشکی کانادا به Universal Health Care شناخته می شوند که ویزیت، آزمایش های مختلف و … را با ارائه کارت بهداشت، پوشش می دهد. Universal Health Care یا مراقبت های بهداشتی همگانی به معنای یک سیستم مراقبت بهداشتی است که در آن همه ساکنان کشور از دسترسی مطمئن به مراقبت های بهداشتی و درمانی برخوردار هستند البته مراقبت های بهداشتی همگانی به معنای این نیست که همه افراد در همه موارد را پوشش می دهد و مزیتی که مراقبت های بهداشتی همگانی دارد این است که همه به بیمه سلامت و خدمات پزشکی دسترسی دارند (برخی می توانند کارت بهداشت همگانی کانادا را دریافت نمایند و در غیر این صورت امکان خرید بیمه درمانی خصوصی وجود دارد)

در کارت بهداشت کانادا برای هر یک از افراد یک شماره 9 رقمی تعیین شده است و می توان با مراجعه به مراکز خدمات درمانی این کارت را دریافت کرد. کارت خدمات بهداشتی کانادا 3 ماه پس از ثبت درخواست صادر می شود و شخص تا زمان صدور کارت، بیمه ای ندارد و در نتیجه اگر نیاز به خدمات پیش آمد باید تمام هزینه های درمانی را به صورت آزاد پرداخت نماید.

بیمه خصوصی

روش دیگر بهره مندی از بیمه درمانی در کانادا، تهیه بیمه از شرکت های خصوصی معتبر است که البته گران تر ولی خدمات بیشتری را پوشش می دهد. برای دریافت بیمه خصوصی در کانادا باید کارت مهاجرت، پاسپورت و اجاره نامه خانه محل سکونت خود را ارائه دهید و اگر در استان های بریتیش کلمبیا، انتاریو، کبک و نیوبرانزویک سکونت دارید، باید از زمان اقامت شما 3 ماه گذشته باشد تا بتوانید برای دریافت بیمه خصوصی اقدام نمایید.

بیمه کارمندی

بیمه کارمندی در کانادا توسط شرکت ها خریداری می شود و کارکنان می توانند از این نوع بیمه بهره مند شوند. پوشش بیمه کارمندی بسته به نوع بیمه متفاوت است ولی اگر به عنوان کارمند از این بیمه بهره مند شده اید ، می توانید برای افزایش پوشش آن انواع بیمه درمانی شخصی، بیمه ناتوانی، بیماری بحرانی، بیمه عمر و … خریداری کنید.

 

هزینه های درمانی در کانادا

سخن آخر

در این مطلب اطلاعاتی در خصوص هزینه های درمانی در کانادا برای شما عزیزان تهیه و ارائه گردید. اگر پس از مطالعه مطلب، سوالات بیشتری دارید می توانید از طریق ارتباط با مشاوران مجموعه فرا اپلای سوالاتتان را بپرسید تا کامل تر راهنمایی شوید.

8 پاسخ

  1. برای مشاوره درست درباره ویزای درمانی به کانادا و دریافت ویزای کار و بیمه درمانی میشه توضیح بدید سپاس

  2. سلام
    هزينه سرطان سينه با ويزاي توريستي و بدون بيمه در تورنتو چقدر مشود و ايا نياز به وقت گيري دارد يا ميتوان با مدارك و ويزاي توريستي وارد كانادا شد و به اقدام كرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *