با مکان های دیدنی کشور هلند آشنا شوید

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

با مکان های دیدنی کشور هلند آشنا شوید

مکان های دیدنی هلند

کشور هلند، که به سرزمین گل لاله و آسیاب بادی معروف است، بسیاری از مراتع زیبا اعم از جنگل، کوهستان و دشت های اروپا را در بر گرفته و در زمینه های تاریخی نیز از بسیاری از همسایگان خود غنی تر است. از این رو مقصد بسیاری از توریست هایی است که به اروپا سفر میکنند. دانستن برخی از زیباترین مکان های دیدنی این کشور، خالی از لطف نیست.

مکان های دیدنی هلند

زانس سخانس zaanse schans

سفر به این روستای زیبا، به منزله سفر در زمان است. ترکیب حال و هوای قدیمی و مدرن از قابل توجه ترین ویژگی های این روستای تاریخی است. واژه زانس، اشاره به نام شهری به اسم زندام دارد و سخانس به معنای خاکریز و سد دفاعی است و به این حقیقت تاریخی اشاره دارد که این شهر در ابتدا به منظور جلوگیری از پیشروی نیرو های اسپانیایی ساخته شده است و توسط شخص فرماندار دیدریک سونوی در سال 1574 بنا شده. اگر علاقه مند به بناهای قدیمی نظیر آسیاب های بادی کهن، اسکله های بارگیری و تولیدی های صنعتی نظیر کارگاه های تولید کفش و کاغذ هستید، بازدید از این شهر باستانی زیبا را که از مهم ترین قطب های تجارت و صنعت دوران خود بوده است غافل نشوید.

کانال های آبی آمستردام

بیش از 100 کیلومتر کانال آبی در شهر آمستردام هلند وجود دارد که خود اصلی ترین جاذبه از نظر مسافرانی است که به پایتخت سفر میکنند. در نگاه اول ممکن است جاذبه ای ساده به نظر برسند زیرا در وهله اول برای کارکرد های شهری ساخته شدند اما به مرور زمان و گسترش نقشه شهر و توسعه اقتصادی، تبدیل به یکی از جذاب ترین قطب های گردشگری پی در پی در هلند شدند. در حال حاضر 1550 اثر تاریخی در محوطه کانال های آبی آمستردام به ثبت رسیده و با عبور از این کانال ها، مکان هایی تاریخی اعم از خانه آن فرانک و موزه وسترکرک را مشاهده خواهید کرد.

گروت کرک Grote Kerk

گروت کرک واقع در شهر لاهه کلیسای نما آجری بزرگی به‌سبک گوتیک است که قدمت آن به قرن سیزدهم میلادی میرسد. این باسیلیکای صلیبی شکل قدیمی گوتیک در حال حاضر با 140 متر طول و با برج بلند 40 متری اش، در قرن چهاردهم با ساختمان گروه کر ساخته شد، در حالی که بازوهای کلیسا در اواسط قرن پانزدهم اضافه شده است.گروت کِرک محل رویدادهای تاریخی مهمی بوده است و بسیاری از اعضای خاندان سلطنتی هلند از جمله پادشاه ویلهلم‌ الکساندر در اینجا غسل تعمید داده شدند. هلند از لحاظ وجود کلیساهایی همچون گروت کرک غنی است اما این کلیسا، در نزد مردم از ارزش بالاتری برخوردار است و به مقصد توریست های بیشتری نسبت به سایر مکان های مشابه تبدیل شده است.

پارک ملی هوخه فیلووه Hoge Veluwe National Park

با وجود اینکه هلند کشوری کوچکی است اما سرشار است از زیبایی‌های طبیعی که سایر نقاط اروپا به این وسعت از آن برخوردار نیستند. ازجمله‌ی این زیبایی‌های طبیعی می‌توان به پارک ملی هوخه فیلووه اشاره کرد که یکی از دیدنی های هلند است و بین شهرهای آپِلدورن و آرنهِم و در زمینی به‌مساحت 13800 هکتار قرار دارد. این پارک از چشم‌اندازهای متنوعی همچون جنگل و چمنزار و در قسمت‌هایی نیز از تپه‌های شنی تشکیل شده است و حیواناتی از قبیل گوزن و طیف وسیعی از پرندگان در آن زندگی می‌کنند که در فواصل خاص، کوچ میکنند و دوباره به این پارک ملی وسیع، باز میگردند.

خانه آن فرانک

مکان هایی که ردپای جنگ های جهانی در آنها دیده می شوند، همواره در سراسر جهان به ویژه اروپا میزبان سالانه میلیون ها توریست هستند که این موضوع بسیار قابل درکی است. خانه آن فرانک یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری آمستردام است که در گذشته محل زندگی او و خانواده اش بوده است. آن از قربانیان هولوکاست است و در زمان جنگ جهانی دوم به‌خاطر فرار از نازی‌ها مخفیانه در این ساختمان زندگی می‌کرد. او دو ماه پیش از پایان جنگ بر اثر ابتلا به تیفوس در زندان جان باخت و پس از مرگش با پیداشدن دفترچه‌ی خاطرات و چاپ دست‌نوشته‌هایش به‌شهرت رسید. اگر به هلند سفر کنید و سری به این خانه تاریخی با این پیشینه دردناک نزنید، قطعا پشیمان خواهید شد.

افتلینگ Efteling

افتلینگ، بزرگ‌ترین پارک تفریحی هلند است که در دهکده‌ی کاتس‌هئوفل Kaatsheuvel قرار دارد. این پارک متشکل از قسمت‌های مختلفی است که هرکدام‌ به بازنمایی یکی از افسانه‌های قدیمی و باستانی هلند اختصاص دارند. همچنین افتلینگ یکی از قدیمی‌ترین شهربازی های جهان است که در سال 1952 افتتاح شده و حتی امروزه نیز طرفداران بسیاری دارد. وسایل بازی متنوعی در این پارک وجود دارند که حتی برای بزرگسالان هم سرگرم کننده اند. از جمله قسمت‌های جذاب افتلینگ می‌توان به راولین اشاره کرد. در این مکان می‌توانید شاهد دنیایی سحرانگیز باشید که ماجرای 5 خواهر و برادری را که با هیولایی شیطانی مبارزه کردند و او را شکست دادند نمایش میدهد و میتواند برای فرزندانتان بسیار آموزنده باشد.

والکنبرگ Valkenburg

اگر به تاریخ علاقه‌مندید، پس حتما در سفر به هلند سری به والکنبرگ واقع در دره‌ی زیبای خئول بزنید. در این شهر تاریخی می‌توانید قلعه‌ای قرن دوازدهمی را ببینید که تنها قلعه‌ای در هلند است که بالای تپه قرار دارد. این قلعه‌‌ی باستانی بر فراز منطقه‌ای صخره‌ای موسوم به دوئینگلراتس ساخته شده است. می‌توانید در همان حوالی از کلیسای سنت نیکولاس‌ کرک نیز دیدن کنید و نمونه‌ای از باسیلیکاهای قرن چهاردهم را ببینید. در والکنبرگ، علاوه بر ویرانه‌های باستانی همچنین می‌توانید از اسپاها و غارهای معروف نیز دیدن کنید. بازار کریسمسی والکنبرگ هم که در فاصله‌ی نوامبر تا دسامبر در محل غارهای مخملی برپا می‌شود بسیار دیدنی است و مکان خوبی برای تهیه سوغاتی به شمار میرود.

 

Delft

دلفت Delft

شهر خوش‌منظره‌ی دلفت بین لاهه و روتردام قرار دارد و جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. از جمله دیدنی‌ترین نقاط این شهر می‌توان به تالار شهر و کلیسای نو اشاره کرد. اگر از کلیسای نو بازدید کردید، می‌توانید از برج بلند کلیسا بالا بروید و نمای 360 درجه‌ی روتردام و لاهه را از بالا ببینید. ضمنا شاهزاده ویلیام اورنج نیز در همین کلیسا دفن شده است. ازدیگر جاذبه‌های تاریخی دلفت می‌توان به موزه‌ی تکنولوژی و بازار سنتی شهر اشاره کرد. گفتنی است که این بازار به‌صورت هفتگی در روزهای پنج‌شنبه برقرار می‌شود و مردم بومی نیز بسیار از این بازار دیدن میکنند.

غذاهای پرطرفدار هلند

سبک طبخ و فرهنگ آشپزی مردم هلند، همواره مورد توجه دیگر همسایگان اروپایی و سایر مردم جهان بوده و هست به طوری که دستور پخت های بسیاری از غذاهای سنتی این کشور، به سایر فرهنگ ها نیز رسوخ کرده و در آنها ماندگار شده است.

 

شاه ماهی هلندی

شاه ماهی Haring

هلند به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و سطوح آبی فراوان شهرت خاصی در زمینه غذاهای دریایی دارد. یکی از لذیذ ترین وعده های غذایی دریایی هلند، شاه ماهی است. این غذای محلی هلند یک شاه‌ماهی خام است که روی آن پیاز خام و خیار خرد شده می‌ریزند و به همان صورت می‌خورند. اما نوع خوردن این غذا نیز متفاوت و مختص فرهنگ غذایی کشور هلند است. هلندی‌ها ابتدا سر شاه‌ماهی و استخوان‌های آن را جدا می‌کنند و سپس دم ماهی را گرفته و در هوا بلند می‌کنند، سپس به همان صورت شروع به خوردن این غذای هلندی معروف می‌کنند که میتواند برای افراد غیر بومی کمی سخت باشد. این غذا را می‌توانید در تمام نقاط آمستردام و دکه‌های فروش غذاهای خیابانی پیدا کنید.

 

غذا های هلند

اشتروپ وافل Stroopwafle

شیرینی‌های هلندی بسیار مشهور، محبوب و سالم هستند و گردشگران را شیفته خود می‌سازند. اشتروپ وافل یا وافل شیره‌دار یک شیرینی خوشمزه است که می‌توان آن را در بین غذاها و حتی پیش غذاهای معروف هلند جای داد. این شیرینی خوشمزه از دو لایه نازک وافل تهیه میشود که وسط آن با شیره کاراملی پر شده است و می توانید آن را به عنوان صبحانه و عصرانه نیز میل کنید. این شیرینی یک شیرینی محلی است که در اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم در مناطق جنوبی آمستردام ابداع شد. امروزه تقریبا در هر کجا می‌توانید این وافل‌های خوشمزه را پیدا کنید، اما شیرینی فروشی Landskron یکی از بهترین جاها در هلند برای خوردن این شیرینی است.

 

پاتات هلندی

پاتات Patat

شاید اسم این غذای هلندی برایتان نا آشنا باشد، اما کافیست یک پرس از آن سفارش دهید تا متوجه ظاهر آشنای آن شوید. پاتات در واقع سیب زمینی سرخ کرده هلندی است که به نام‌هایی چون Friet، Frites یا Vlaamse frieten نیز شناخته می‌شود.
پاتات از پرطرفدارترین غذاهای هلندی است و افراد زیادی را در خیابان‌های آمستردام خواهید دید که در حال خوردن این غذا هستند. البته این سیب زمینی‌ها نسبت به نوع فرانسوی آن، ضخیم‌تر هستند و اهالی هلند معمولا آن را با مایونز می‌خورند.

اسنرت هلندی

اسنرت Snert

هلندی ها زیاد طرفدار خانواده سوپ ها نیستند اما سوپ اسنرت بدون شک مورد علاقه بسیاری از مردم بومی است. این سوپ بسیار غلیظ از سبزیجاتی چون لپه، تره فرنگی، کرفس و همچنین گوشت پخته میشود و به همراه برش هایی از سوسیس های دودی و نان سرو میشود. در هلند این سوپ، به حالت تازه پخته شده خورده نمیشود و برای اینکه غلظت کافی به خود بگیرد، معمولا 24 ساعت بعد از طبخ خورده میشود.

 

بیتر بالن هلندی

بیتربالن Bitterballen

بیتربالن هلندی یکی مشهورترین غذاهای مردم هلند است که بسیار به آن افتخار میکنند. این غذا به خصوص در آمریکا و کانادا طرفداران بسیار زیادی دارد به طوری که حتی بسیاری آن را غذای اصلی هلند نیز می‌دانند. این غذای هلندی با گوشت چرخ کرده، کره و کمی آرد تهیه می‌شود. توپک‌های درست شده از این مواد را با پودر سوخاری می‌پوشانند و درون روغن داغ سرخ می‌کنند. بیتربالن معمولا به عنوان یک غذای مکمل در کنار دیگر غذاها و نوشیدنی‌ها سرو می‌شوند و به عنوان وعده اصلی سرو نمیشوند اما مزه خوب آنها را تا مدت ها فراموش نخواهید کرد.

 

کروت هلندی

کراکت Kroket

این غذا یک رول از گوشت است که وسط آن با پنیر پر شده و با پوشش پودر سوخاری، درون روغن سرخ می‌شود. کراکت در خود هلند و همچنین سایر همسایگانش نظیر آلمان بسیار شهرت دارد و بسیاری از افراد، آن را به عنوان وعده اصلی یا اسنک عصرگاهی انتخاب می‌کنند. اگرچه این غذای هلندی به صورت سنتی با گوشت تهیه می‌شود، اما امروزه انواع مختلفی از کراکت هلندی با مرغ، میگو و حتی سبزیجات نیز وجود دارد. هلندی‌ها این غذا را یا خالی و یا به عنوان ساندویچ با سس خردل سرو می‌کنند. این غذای خوشمزه را تقریبا در تمام دکه‌های فروش غذا، کافه‌ها و رستوران‌های هلند پیدا خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *