شغل های پرطرفدار در اتریش - فرا اپلای

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

شغل های پرطرفدار در اتریش

شغل های پرطرفدار در اتریش

پیدا کردن شغل در کشور اتریش ممکن است در حال حاضر رویای شما باشد اما حقایقی در مورد بازار کار این کشور وجود دارد که باید قبل از اینکه به دنبال کار باشید، از آنها مطلع گردید. شما به عنوان یک مهاجر و جویای کار در کشور اتریش باید بدانید که این کشور در چه زمینه هایی با کمبود نیروی کار مواجه است و کارفرمایان داخلی معمولا به دنبال چه مهارت ها و تخصص هایی هستند. در این مطلب از سایت فرا اپلای همراه ما باشید تا شغل های پرطرفدار در اتریش را بشناسید. پس از مطالعه مقاله در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، حتما برای رزرو وقت مشاوره از مشاوران مجرب ما اقدام کنید.

چه مشاغلی در اتریش مورد نیاز هستند

بازار کار کشور اتریش به شدت به صنایعی مانند ساختمان و ساخت و ساز، گردشگری، تولید وسایل نقلیه موتوری، الکترونیک، غذا، حمل و نقل و … متکی است. همچنین اتریشی ها به دلیل هنرها و صنایع دستی با کیفیت از جمله طلا و جواهرات، ظروف شیشه ای، سرامیک و … در جهان شناخته شده اند و این صنایع نیز نیروی کاری ماهر جذب می کنند.

علاوه بر صنایع فوق، به لطف وجود کوه های آلپ و شهر های زیبا و تاریخی در اتریش مانند وین و سالزبورگ و اینسبروک، صنعت گردشگری این کشور نیز پر رونق است، بنابراین یافتن فرصت های شغلی در صنعت مهمان نوازی و گردشگری کشور اتریش کار سختی نیست و اگر بخواهید در پایتخت کشور یعنی شهر وین کار کنید، فرصت های شغلی زیادی در صنایعی مانند تحقیقات، فناوری اطلاعات، گردشگری، صنعت خدمات و … وجود دارند که می توانید در آنها مشغول به کار شوید.

شرایط کار در اتریش

شما از دو طریق می توانید وارد کار در کشور اتریش شوید و در هر روش نیز باید ویزای این کشور را دریافت کنید.

job offer

job offer روشی است که از طریق آن می توانید در اتریش وارد شغل شوید. در این روش، شرکت ها و موسسات داخل کشور اتریش اگر نتوانند نیروی کار مورد نیاز خود را از استعداد های داخلی تامین کنند، به استعدادهای خارج از کشور پیشنهاد شغلی می دهند و شما با داشتن این پیشنهاد شغلی، می توانید ویزای کاری بگیرید.

برای دریافت پیشنهاد شغلی از شرکت های داخلی اتریش باید تحصیلات، مهارت ها، تخصص و توانمندی های مد نظر کارفرما را برآورده کنید و با دریافت ویزای کاری از طریق پیشنهاد شغلی، مجاز خواهید بود 2 سال در کشور بمانید و در صورتی که کارفرما نیاز داشته باشد، ویزای شما تمدید می شود.

ویزای جستجوی کار

روش دوم ورود به کار در کشور اتریش، دریافت ویزای جستجوی کار است که به مدت 6 ماه اعتبار دارد. با داشتن این ویزا و موافقت اداره کار اتریش، به شما اجازه اقامت 6 ماهه داده می شود و پس از ورود به شغل می توانید ویزای خود را تمدید کنید. همچنین برای دریافت ویزای جستجوی کار اتریش، باید از نظر سن، تحصیلات، نمره زبان و سایر پارامتر ها از شرایط لازم برخوردار باشید.

کارت قرمز-سفید-قرمز

مهاجران خارح از اتحادیه اروپا، تابعیت کشور ثالث محسوب می شوند و باید کارت قرمز-سفید-قرمز دریافت کنند. این کارت به مهاجران غیراروپایی اجازه می دهد برای مدت 24 مدت در اتریش بمانند و کار کنند و اگر طی این مدت برای کار در شرکتی دیگر شروع کنند، باید دوباره کارت را دریافت نمایند.

افراد مشمول دریافت کارت قرمز-سفید-قرمز شامل کارگران بسیار ماهر، کارگران ماهر در مشاغل کمبود، فارغ التحصیلان دانشگاه ها و کالج های آموزش عالی اتریش، کارگران خوداشتغال و بنیانگذاران استارت آپ هستند و این کارت مزایایی همچون حق شهروندی در ارتباط با نظام قضایی و کلیه حقوق قانونی، سطح بالای رفاه اجتماعی، بیمه های درمانی رایگان، تحصیل رایگان و … به همراه دارد.

شغل های پرطرفدار در اتریش

کار در کشور اتریش قطعا برای شما تجربیات ارزشمندی به همراه خواهد داشت و اگر هم اکنون در شغلی مشغول هستید، پیشرفت شغلی شما با ورود به بازار کار اتریش تضمین شده است. البته شما می توانید با تحصیل در اتریش در رشته مورد علاقه خود، معتبر ترین مدرک دانشگاهی دریافت کنید و در این صورت راحت تر می توانید وارد کار شوید. کشور اتریش به دانشجویان بین المللی خود اجازه می دهد پس از فارغ التحصیلی در کشور بمانند و به دنبال کار باشند و اگر بتوانند طی مدت زمان تعیین شده شغل متناسب با رشته و تخصص خود پیدا کنند، مجوز کاری برای آنها صادر می شود.

برخی از رشته های تحصیلی و مشاغل محبوب در کشور اتریش در ادامه معرفی می شوند :

مديریت از شغل های پرطرفدار در اتریش

مدیریت از شغل های پرطرفدار و پر درآمد در کشور اتریش است و شما با حداقل مدرک لیسانس و تجربه کاری لازم، می توانید در سمت های شغلی همچون مدیریت ورزشی، مدیریت دفتر، مدیریت تجاری، مدیریت مالی و سایر زمینه ها مشغول به کار شوید.

مديریت یک سازمان یا شرکت باید توانایی به عهده گرفتن مسئولیت اجرای پروژه های مصوب داخلی با شرکای خارجی را داشته باشد و برای سازمان برنامه ریزی کند. برنامه های ریزی های جامع و هدفمند و همچنین کنترل و هدایت نیروی انسانی به سمت هدف، از وظایف مدیریت است و باید بتواند انتظارات شرکت را در جایگاه مدیر برآورده کند.

اگر به قصد ورود به شغل مدیریت می خواهید رشته مدیریت را در دانشگاه های اتریش تحصیل کنید، تعدادی از دانشگاه های این کشور رشته مذکور را ارائه می دهند که با توجه به زبان تدریس رشته، باید مهارت زبان انگلیسی یا آلمانی خود را با ارائه مدرک معتبر، اثبات کنید. دانشگاه وین ، دانشگاه اینسبروک و … از جمله دانشگاه های اتریش هستند که رشته های مختلف مدیریت از جمله مدیریت بازرگانی، کارآفرینی، مطالعات مدیریت جهانی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت بازاریابی و … را ارائه می کنند. طول دوره تحصیل این رشته در مقطع کارشناسی معمولا سه سال است و در مقطع ارشد نیز دو سال به طول می انجامد. پس از کسب مدرک خود می توانید در سمت های مختلف مدیریت مثل مدیر مالی، مدیر منابع انسانی، مدیر اجرایی و … مشغول به فعالیت شده و به کسب درآمد بپردازید.

متوسط درآمد تعدادی از مشاغل مدیریتی در کشور اتریش به شرح زیر است :

  • مدیر مالی : 8090 یورو در ماه
  • مدير اجرایی : 5130 یورو در ماه
  • مدیر بانک : 4120 یورو در ماه

شغل های پرطرفدار در اتریش

خلبان از شغل های پرطرفدار در اتریش

خلبانی نیز شغلی پرطرفدار در کشور اتریش محسوب می شود و شما برای ورود به کار خلبانی باید به مدت 2 در اتریش یا یکی از کشور های اتحادیه اروپا آموزش ببینید و پس از تماس با دفاتر خطوط هوایی، موقعیت شغلی کسب کنید. فردی که به عنوان خلبان در اتریش کار می کند معمولاً حدود 6520 یورو در ماه درآمد دارد.

استاد دانشگاه از شغل های پرطرفدار در اتریش

برای تدریس در دانشگاه به عنوان استاد دانشگاه باید رزومه تحصیلی و شغلی بالایی داشته باشید و دارا بودن مدرک دکتری رشته مرتبط برای ورود به این شغل الزامی است. میزان درآمد اساتید دانشگاه ثابت نیست و با توجه به دانشگاه محل تدریس و همچنین تجربه و تخصص آنها تعیین می شود اما میانگین درآمد حدود 5420 یورو در ماه است و امکان بیشتر شدن حقوق تا 8500 یورو نیز وجود دارد.

شغل های پرطرفدار در اتریش

مهندس نرم افزار از شغل های پرطرفدار در اتریش

یکی از شغل های پرطرفدار در کشور اتریش، مهندسی نرم افزار است و شرکت های مهندسی، افراد با حداقل مدرک تحصیلی مرتبط و معتبر لیسانس و با سابقه کار مناسب در این زمینه را در اولویت استخدام قرار می دهند.

شرکت های مشاوره فناوری اطلاعات، شرکت های زیر ساخت های کامپیوتری، شرکت های سخت افزارهای ارتباطات مخابرات، موسسات تحقیقاتی، شرکت های برنامه نویسی و توسعه نرم افزار و … از مهندسان نرم افزار در عناوین شغلی همچون توسعه دهنده وب، توسعه دهنده برنامه موبایل، مهندس نرم افزار، برنامه نویس سیستم و … استخدام می کنند و میزان حدودی درآمد این مشاغل در اتریش حدود 3580 یورو در ماه می باشد.

همچنین اپلای مهندسی کامپیوتر به دانشگاه های اتریش انجام می شود و اگر قصد تحصیل این رشته را در کشور اتریش دارید تا پس از دریافت مدرک خود وارد بازار کار در همین کشور شوید، می توانید در دانشگاه هایی همچون دانشگاه صنعتی وین، دانشگاه صنعتی گراتس، دانشگاه وین، دانشگاه یوهانس کپلر، دانشگاه اینسبروک و … تحصیل کنید.

شغل های پرطرفدار در اتریش

مهندس مکانیک از شغل های پرطرفدار در اتریش

اتریش کشوری صنعتی محسوب می شود و به دلیل افزایش دائم ساخت ماشین آلات صنعتی و غیر صنعتی در این کشور، نیاز به نیروی کار در حوزه مهندسی مکانیک وجود دارد و شرکت ها همواره از افراد متخصص در این زمینه که تجربه و تحصیلات حرفه ای دارند، استقبال می کنند.

مهندسی مکانیک طیف گسترده ای از مشاغل را در بر می گیرد و شما به عنوان مهندس مکانیک می توانید در صنایعی همچون هوافضا، برق، خودروسازی، زیست پزشکی و … مشغول به کار شوی و مهارت هایی همچون تسلط به زبان آلمانی، تسلط به نرم افزارهای مهندسی و … شانس شما را برای یافتن شغل افزایش می دهد.

طراحی، ساخت و برنامه ریزی محصولات جدید، استفاده از از فناوری ها و نرم افزار های مناسب نسبت به موقعیت ها، آزمایش و طراحی دستگاه های مکانیکی و مدل سازی، نگهداری و اصلاح تجهیزات برای اطمینان از ایمنی، اطمینان و کارآیی تجهیزات، مدیریت پروژه و … از جمله وظایف شغلی مهندس مکانیک در اتریش است و میزان درآمد آنها به طور میانگین ماهانه حدود 3740 می باشد.

رشته مهندسی مکانیک را دانشگاه هایی همچون دانشگاه صنعتی وین، دانشگاه صنعتی گراتس، دانشگاه وین، دانشگاه یوهانس کپلر، دانشگاه اینسبروک و … ارائه می کنند که همه ساله پذیرای دانشجویان بین المللی نیز هستند.

شغل های پرطرفدار در اتریش

مهندس برق از شغل های پرطرفدار در اتریش

کشور اتریش به دلیل داشتن صنایع پیشرو در اتومبیل سازی، تجهیزات الکترونیکی و … بازار کار با شرایط مناسبی را برای متخصصین و مهندسین برق فراهم می سازد. مهندسان برق وظیفه طراحی و اجرای قطعات دستگاه هایی را دارند که با برق کار می کنند همچنین آنها با تحقیق و پژوهش، به ایجاد و بهبود دستگاه های برقی می پردازند.

در اتریش شغل مهندسی برق از شغل های پرطرفدار محسوب می شود و کارفرمایان بسیاری در این کشور وجود دارند که از مهندسان برق خارجی با استعداد، استقبال می کند.

از جمله بخش ها و فرصت های شغلی پیش روی مهندسان برق در کشور اتریش عبارتند از :

  • مهندس الکترونیک (تحقیق، طرح، برنامه ریزی، اجرای یک سیستم الکتریکی)
  • طراحی سیستم های کنترل الکتریکی
  • مهندس پخش ارتباطات و رسانه (در حوزه رادیو، تلویزیون و پخش بی سیم، سیگنال های پخش شده را مورد بررسی و کنترل قرار می دهند)
  • برق و قدرت
  • تولید برق و عرضه
  • تعمیر و نگهداری زیرساخت های حمل و نقل و توسعه
  • طراحی نرم افزار و سخت افزار کامپیوتری در حوزه برق
  • تحقیق فنی و علمی
  • و …

تسلط به زبان آلمانی و همچنین تسلط بر نرم افزارهای مرتبط با رشته مهندسی برق ضمن تحصیلات در دانشگاه های مورد تایید و معتبر، می تواند شانس مهندسان برق را برای یافتن شغل در کشور اتریش افزایش دهد و با استخدام در شرکت های بین المللی، لزومی به تسلط زبان آلمانی وجود ندارد.

میزان درآمد مهندسان برق در اتریش رقم ثابتی نیست و شرکت محل اشتغال، تجربه و تخصص، سمت و … در تعیین درآمد تاثیر گذار هستند. اما به طور میانگین شغل مهندسی برق در اتریش حدود 3710 یورو در ماه درآمد دارد.

پرستاری از شغل های پرطرفدار در اتریش

پرستاری از شغل های پرطرفدار در اتریش محسوب می شود و دسته زیادی از مهاجران به کشور اتریش را پرستاران تشکیل می دهند. اگر مدرک رشته پرستاری را دارید، برای ورود به این شغل در کشور اتریش باید جهت دریافت پروانه درخواست دهید و اگر مدرک خود را از کشوری غیر از کشورهای اروپایی دریافت کرده اید، باید برای معادل سازی مدرک اقدام کنید.

فرایند معادل سازی مدرک معمولا حدود 3 الی 6 ماه طول می کشد و شاید لازم باشد فرد متقاضی در دوره دیگری نیز برای دریافت مدرک معادل شرکت کند. پس از تایید مدرک تحصیلی، یک دوره کارآموزی 500 الی 600 ساعته برای پرستاران برگزار می شود و و تسلط به زبان آلمانی در سطح B2 نیز از الزامات ورود به این شغل در اتریش است.

برای پرستاران در اتریش موقعیت های شغلی متعددی وجود دارند که از جمله آنها می توان به پرستار ماما، امدادگر، پرستار مدارس، پرستار سالمندان، پرستار در زندان ها، پرستار آسایشگاه ها، پرستار اتاق های عمل و … اشاره کرد. میانگین درآمد پرستار در اتریش نیز حدود 2920 یورو در ماه می باشد که البته امکان افزایش درآمد تا 4500 یورو در ماه وجود دارد.

شغل های پرطرفدار در اتریش

سخن آخر

لیستی از شغل های پرطرفدار در اتریش را در این مطلب خدمت شما عزیزان معرفی کردیم. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارید حتما در زمینه بازار کار، میزان درآمد و شرایط شغلی رشته های مختلف نیازمند راهنمایی و بررسی های بیشتری هستید که توصیه می شود برای دریافت مشاوره در این خصوص و بهره مندی از مشاوره مهاجرت تحصیلی، با مشاوران مجرب فرااپلای ارتباط برقرار نمایید. برای ارتباط با مشاوران و رزرو وقت مشاوره اپلای بر روی لینک کلیک کنید.

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *