شغل های پر طرفدار در کشور هلند - فرا اپلای

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

شغل های پر طرفدار در کشور هلند

شغل های پر طرفدار در کشور هلند

هلند کشوری کوچک و در عین بسیار مرفه در اروپای غربی است که مردم از سراسر جهان به دلیل موقعیت جغرافیایی ایده آل، آزادی مدنی، اقتصاد توسعه یافته و بسیاری دلایل دیگر به این کشور مهاجرت می کنند. آمستردام از محبوب ترین مقاصد برای مهاجرت است اما شهرهای بزرگ دیگری مانند روتردام، لاهه، اوترخت و … نیز برای مهاجرت کاری، تحصیلی و … محبوب هستند. جمعیت زیادی از مهاجران کشور هلند را کارجویان تشکیل می دهند زیرا این کشور فرصت های شغلی بی شماری را در زمینه های مختلف دارد و در برخی مشاغل حتی با کمبود زیاد نیرو مواجه هست. در این مقاله از سایت فرا اپلای بررسی خواهیم کرد که شغل های پر طرفدار در کشور هلند چه مشاغلی هستند و شرایط ورود به کار در این کشور به چه صورت است. تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

شغل های پر طرفدار در کشور هلند

هلند به عنوان یکی از کشورهای دارای نرخ بیکاری پایین و فرصت های شغلی متنوع، یکی از کشور های مناسب برای کارجویانی است که به دنبال پیشرفت شغلی خود هستند. صنایع مرتبط با کشاورزی، نفت و گاز طبیعی، فلزات و محصولات مهندسی، ماشین آلات و تجهیزات الکترونیکی، مواد شیمیایی، نفت، ساخت و ساز، میکروالکترونیک، ماهیگیری و … در هلند نیاز به متخصصان، کارشناسان و کارگران ماهر دارد. همچنین هلند دارای زیرساخت های حمل و نقل پیشرفته است. این بخشی از دلیل این است که به عنوان یک اقتصاد قوی شناخته می شود. بندر روتردام این کشور از نظر فعالیت کانتینری بزرگترین بندر دریایی اروپا در جهان است و فرودگاه اسخیپول سومین فرودگاه بزرگ اروپا است.

مشاغل مهندسی

هلند نیز مانند کشور همسایه خود یعنی آلمان، در زمینه های فنی مهندسی پیشرفته عمل می کند و طبق یک نظرسنجی توسط یک دفتر استعدادیابی جهانی، هلند با حدود 13 درصد از کل آگهی های شغلی در بخش مهندسی، دومین تقاضای مهندسان در سطح جهان را دارد. بنابراین چه مهندس برق باشید، مکانیک یا عمران و یا مهندس کامپیوتر و … حرفه شما در این کشور مورد تقاضاست.

مهندسی آب از شغل های پر طرفدار در کشور هلند

اگر مدرک مهندسی آب دارید، هلند می تواند مقصد مناسبی برای اشتغال شما باشد. این کشور دارای سنت طولانی در کنترل و حفاظت سیل، فناوری لایروبی و مهندسی رودخانه است و متخصصان در این زمینه نیاز دارد.

شغل های پر طرفدار در کشور هلند

مهندسی کامپیوتر از شغل های پر طرفدار در کشور هلند

برای مهندسان کامپیوتر نیز در کشور هلند شرایط شغلی مناسبی مهیاست. شما با اپلای مهندسی کامپیوتر و دریافت مدرک مهندسی کامپیوتر می توانید در شرکت های هلند از جمله شرکت های مشاوره فناوری اطلاعات، شرکت های زیر ساخت های کامپیوتری، شرکت های سخت افزارهای ارتباطات مخابرات، موسسات تحقیقاتی، شرکت های برنامه نویسی و توسعه نرم افزار و … به کار مشغول شوید.

فناوری اطلاعات از شغل های پر طرفدار در کشور هلند

متخصصان فناوری اطلاعات در هلند در حال حاضر تقاضای زیادی دارند و تعداد بسیاری از مشاغل خالی برای آنها وجود دارد. اگر بتوانید مهارت های فناوری اطلاعات و ارتباطات خود را با مهارت های اجتماعی و ارتباطی خود ترکیب کنید، به راحتی می توانید در طیف گسترده ای از زمینه های فناوری اطلاعات وارد کار شوید. در حال حاضر، میانگین زمان ورود به شغل یک فارغ التحصیل فناوری اطلاعات و ارتباطات در هلند شش هفته است که یک آمار پایین است پس چه بخواهید در دولت، تجارت یا آموزش کار کنید. مدرک حرفه ای در فناوری اطلاعات مطمئناً برای شما شغلی در هلند ایجاد می کند.

مهندسی مکانیک و برق از شغل های پر طرفدار در کشور هلند

به جزء مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، مهندسان مکانیک و برق نیز می توانند شرایط کاری رویایی را برای خود در هلند رقم بزنند. به مهندسان مکانیک در حوزه هایی مانند هوافضا، برق، خودروسازی، زیست پزشکی و …نیاز است و مهندسان برق نیز امکان اشتغال در سمت هایی مانند مهندس الکترونیک، طراحی سیستم های کنترل الکتریکی، مهندس پخش ارتباطات و رسانه ،طراحی نرم افزار و سخت افزار کامپیوتری در حوزه برق و … دارند.

شغل های پر طرفدار در کشور هلند

متخصصان مراقبت های بهداشتی

به دلیل پیری جمعیت هلند، شکاف بزرگی میان تقاضا در بخش مراقبت های بهداشتی و تعداد کارکنان این بخش وجود خواهد داشت و به طور کلی، حوزه مراقبت های بهداشتی یکی از بزرگ ترین بخش ها در هلند است که همواره به نیروی کاری نیاز دارد.

در حال حاضر، پر کردن موقعیت های شغلی در حوزه مراقبت های بهداشتی که نیاز به مدرک دانشگاهی دارند سخت تر است ولی از آنجایی که تعداد افراد مسن بالای 65 سال تا سال 2040 به تعداد قابل توجهی افزایش خواهد یافت، در بخش مراقبت‌های بهداشتی هلند حداقل برای سه دهه آینده فرصت های شغلی زیادی وجود دارد.

بیشترین تقاضا در بخش مراقبت های بهداشتی کشور هلند برای مشاغل پزشکی، دندانپزشکی و پرستاری است و شما برای پذیرش در این حرفه ها باید به مراجع ذیصلاح مربوطه مراجعه کنید. مرجع تصمیم گیری خواهد کرد که آیا می توانید حرفه مربوطه را در هلند انجام دهید یا خیر

دندانپزشکی از شغل های پر طرفدار در کشور هلند

اگر مایلید به عنوان دندانپزشک در هلند کار کنید باید از شرایط خاصی برخوردار باشید و این شرایط از تسلط به زبان هلندی گرفته تا مجوز و مقررات قانونی را در بر میگیرد. برای دندانپزشکانی که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا وارد هلند شده اند، ورود به شغل شرایط متفاوت تر و سخت تری دارد. این دسته از مهاجران باید برای دریافت گواهی صلاحیت حرفه ای درخواست دهند که دریافت گواهی مستلزم یک سری آزمون از جمله آزمون دانش و مهارت های عمومی و آزمون ارزیابی حرفه ای است. نتایج آزمون ها مشخص خواهد کرد که آیا گواهی صلاحیت حرفه ای برای شما صادر می شود و یا اینکه باید آموزش های تکمیلی را طی کنید. همچنین ورود به شغل دندانپزشکی در هلند مستلزم تسلط به زبان هلندی در سطح B2 است.

اگر هم قصد دارید در رشته دندانپزشکی در هلند تحصیل کنید و سپس وارد کار در این رشته شوید، بعضی از دانشگاه های این کشور رشته دندانپزشکی را ارائه می کنند که از میان آنها می توان به دانشگاه آمستردام، دانشگاه گرونینگن، دانشگاه نایمخ و … اشاره کرد.

شغل های پر طرفدار در کشور هلند

پزشکی از شغل های پر طرفدار در کشور هلند

برای تبدیل شدن به یک پزشک در هلند، شرط اول این است که زبان هلندی را به خوبی درک کنید و حداقل در سطح B2 باشید. گرچه برای افزایش شانس یافتن شغل، سطح C1 یا C2 توصیه می شود. برای ورود به شغل پزشکی در هلند باید در آزمون اثبات مهارت خود در زبان هلندی شرکت کنید که آزمون AKV نامیده می شود.

رشته پزشکی در دانشگاه های هلند نیز ارائه می شود و دانشجویان ابتدا باید مدرک لیسانس پزشکی را کسب کنند که به مدت سه سال طول می کشد و چند دانشگاه نیز وجود دارند که تحصیل به زبان انگلیسی در این رشته را امکان پذیر کرده اند. مرحله بعد از دریافت مدرک لیسانس پزشکی، اخذ مدرک کارشناسی ارشد است که سه سال دیگر ادامه دارد. دوره کارشناسی ارشد فقط به زبان هلندی تدریس می شود و بخش پایانی شامل یک دوره آموزشی یکساله است و دانشجویان ملزم به کار در بیمارستان های هلند هستند.

پرستاری از شغل های پر طرفدار در کشور هلند

هلند کشوری عالی برای کار به عنوان پرستار است و در حال حاضر بیشتر از قبل به کادر پرستاری در این کشور نیاز است. تقاضای زیاد به پرستاران در هلند صرفا بخاطر بیماری کرونا نیست و از خیلی قبل کمبود پرستار در هلند وجود داشت بنابراین اگر به فکر مهاجرت به هلند برای کار به عنوان پرستار بوده اید، اکنون زمان خوبی برای مهاجرت شماست.

اگر هم می خواهید برای تحصیل رشته پرستاری به کشور هلند مهاجرت کنید، لازم است بدانید این رشته در حال حاضر هم به زبان انگلیسی و هم به زبان هلندی تدریس می شود و شما با تحصیل در دانشکده های پرستاری کشوری پر رونق مانند هلند،. به غیر از تحصیلات با کیفیتی که می توانید داشته باشید، یاد خواهید گرفت چگونه در کشوری ثروتمند زندگی کنید و وارد شغل شوید.

شغل های پر طرفدار در کشور هلند

درآمد مشاغل در هلند

در کشور هلند حقوق ماهانه 2800 الی 3500 یورو به عنوان حقوق خوب در نظر گرفته می شود و فرد با این میزان درآمد می تواند از عهده هزینه های زندگی خود شامل هزینه مواد غذایی، اجاره خانه، پوشاک، تفریح و … بربیاید. اما حقوق ایده آل در این کشور ماهانه بیش 3700 الی 5000 یورو است و فردی که این میزان درآمد را دارد، زندگی مرفه تری دارد.

میزان درآمد برخی مشاغل در کشور هلند، به شرح زیر هستند :

شغل میانگین درآمد
حسابدار 3540 یورو در ماه
اجرایی و مدیریت 6560 یورو در ماه
مدیر منابع انسانی 7200 یورو در ماه
مدیر مالی 9560 یورو در ماه
مدیر بانک 10400 یورو در ماه
مشاور مدیریت 5680 یورو در ماه
خلبان 8320 یورو در ماه
وکیل 9530 یورو در ماه
روانپزشک 12800 یورو در ماه
پزشک متخصص بیهوشی 15900 یورو در ماه
پزشک – قلب و عروق 17900 یورو در ماه
پرستار 3920 یورو در ماه
دندانپزشک 11300 یورو در ماه
پزشک بیماری عفونی 12600 یورو در ماه
فناوری اطلاعات 4900 یورو در ماه
مهندس صنایع 4110 یورو در ماه
مهندس معدن 4490 یورو در ماه
مهندس مکانیک 4590 یورو در ماه
مهندس عمران 4660 یورو در ماه
مهندس برق 4800 یورو در ماه

چرا کار در هلند ؟

دلایل زیادی وجود دارند که شما را به کار در هلند تشویق می کنند. این کشور با داشتن یکی از با ثبات ترین اقتصاد های اتحادیه اروپا، از ثروتمند ترین اقتصاد های جهان نیز می باشد. هلند ممکن است کوچک باشد اما پر از فرصت های شغلی جدید است. مهاجرانی که در این کشور زندگی یا کار می کنند، با پیوستن به بسیاری از شرکت های بین المللی یا داخلی می توانند شغل خود را توسعه دهند.

تعادل زندگی و کار

علاوه بر وجود زمینه های کاری گسترده در هلند، این کشور در لیست بهترین کشورهای جهان برای تعادل زندگی و کار قرار دارد. شما با شاغل شدن در کشور هلند، به سلامتی خود نیز کمک می کنید. دوچرخه سواری، شکل اصلی حمل و نقل در این کشور است و فقط در شهر آمستردام روزانه حدود 800 هزار دوچرخه برای رفت و آمد در سطح شهر حضور دارند. دوچرخه سواری تا محل کار برای سلامتی شما مفید است، در هزینه حمل و نقلتان صرفه جویی می شود و به محیط زیست هم کمک می کنید.

زندگی اجتماعی بسیار فعال

از مزیت های دیگر کار در هلند، زندگی اجتماعی بسیار فعال است. کسانی که در هلند شاغلند اجازه ندارند بیشتر از 60 ساعت در هفته کار کنند و میانگین ساعت کاری 36 الی 40 ساعت در هفته است. ساعت کار مناسب به آنها اجازه می دهد شیوه زندگی سالم تری در پیش داشته باشند.

شغل به زبان انگلیسی

اکثر مردم هلند می توانند به زبان انگلیسی روان صحبت کنند و اگر هم شما به زبان هلندی تسلط ندارید، نگران نباشید زیرا می توانید به زبان انگلیسی با مردم ارتباط برقرار کنید. البته مطمئنا با یادگیری زبان هلندی، پیشنهاد های شغلی بیشتری را دریافت خواهید کرد و برای ورود به برخی مشاغل که در ارتباط با مردم هستید، تسلط به زبان هلندی در ارتباط با آنها به شما کمک می کند. البته در بسیاری از شرکت های بین المللی لزومی به یادگیری زبان هلندی نیست و با تسلط به زبان انگلیسی می توانید در این شرکت ها کار کنید.

استاندارد زندگی در کشور هلند بالاست و این کشور جزو 10 کشور شاد جهان قرار دارد. کیفیت اب و هوای هلند، میزان درآمد مردم، اشتغال به تحصیل و … هلند به مراتب بهتر از بسیاری از کشورهای اروپایی است و تمام اینها دلایلی هستند که می توانند تصمیم شما را برای انتخاب کشور هلند به عنوان مقصدی برای شغل و زندگی ایده آل، قطعی کند.

چگونه در کشور هلند وارد کار شویم

در بخش ها و صنایع مختلفی به مهندسان، متخصصان فناوری اطلاعات، مدیران، متخصصان و کارشناسان حوزه مراقبت بهداشت و … نیاز است و شما با داشتن مدرک تحصیلی، حرفه، تخصص و تجربه شانس بیشتری برای یافتن شغل در هلند خواهید داشت.

شغل های پر طرفدار در کشور هلند

در حالت کلی، از سه طریق می توانید در کشور هلند شاغل شوید که در ادامه بررسی میکنیم :

تحصیل در هلند

اگر حرفه و تخصص خاصی ندارید و می خواهید وارد کار در هلند شوید، یکی از بهترین راه ها برای ورود به کار، تحصیل در دانشگاه های این کشور است. تعداد زیادی از دانشگاه های معتبر اروپایی و جهان در هلند قرار دارند و لیست گسترده ای از رشته های تحصیلی را ارائه می کنند. شما با تحصیل در دانشگاه های هلند این فرصت را خواهید داشت به شغل مد نظر خود برسید و زندگی مرفهی را برای خود رقم بزنید.

برای تحصیل در هلند در قدم اول باید ویزای تحصیلی بگیرید و به مدت تحصیلتان در دانشگاه، ویزای شما قابل تمدید است. پس از آنکه مدرک خود را گرفتید، دولت هلند به شما اجازه می دهد برای یافتن شغل در کشور اقامت داشته باشید و پس از ورود شغل، مجوز کاری برای شما صادر خواهد شد.

ویزای جستجوی کار

روش دیگر برای ورود مستقیم به شغل در کشور هلند، دریافت ویزای جستجوی کار است. دولت هلند ویزای جستجوی کار را برای مهاجران کارجو ارائه می کند و شما با دریافت این ویزا مجازید که به مدت شش ماه در هلند اقامت داشته باشید و کار پیدا کنید. اگر بتوانید کار پیدا کنید و وارد شغل شوید، ویزای شما با توجه به مدت قراردادتان قابل تمدید شدن است.

جاب آفر

شرکت های هلندی در صورت نیاز به نیروی کار، آگهی های استخدامی خود را در سایت های کاریابی و .. قرار می دهند. روال جذب نیرو به این صورت است که ابتدا از کارجویان داخلی استخدام انجام می گیرد و اولویت دوم به کارجویان کشورهای اتحادیه اروپا اختصاص دارد.

اگر کارفرما نتواند نیروی کار مورد نیاز خود را از داخل کشور و همچنین کشورهای اتحادیه اروپا پیدا کند، کارجویان خارج از اتحادیه اروپا می توانند درخواست کار دهند و در این حالت، کارفرما برای کارجو پیشنهادیه شغلی ارسال می کند که با کمک این پیشنهادیه، دریافت ویزای کاری هلند آسان تر خواهد بود.

بدیهی است که افراد با مدرک تحصیلی مرتبط و معتبر، افراد متخصص، افراد دارای سابقه کاری مرتبط در زمینه مد نظر، برای دریافت پیشنهادیه شغلی در اولویت هستند

سخن آخر

لیستی از شغل های پر طرفدار در هلند را در این مطلب خدمت شما عزیزان معرفی کردیم. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارید حتما در زمینه بازار کار، میزان درآمد و شرایط شغلی رشته های مختلف نیازمند راهنمایی و بررسی های بیشتری هستید که توصیه می شود برای دریافت مشاوره در این خصوص و بهره مندی از مشاوره مهاجرت تحصیلی، با مشاوران مجرب فرااپلای ارتباط برقرار نمایید. برای ارتباط با مشاوران و رزرو وقت مشاوره اپلای بر روی لینک کلیک کنید.

4 پاسخ

  1. سلام. بدون شک هلند یکی از بهترین کشور ها برای کار و تحصیله. درآمد بالا، رفاه بیشتر، امکانات عالی، کم بودم جرم و جنایت و وجود عدالت 👌❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *