تحصیل رشته مهندسی برق در کشور اتریش - فرا اپلای

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

تحصیل رشته مهندسی برق در کشور اتریش

تحصیل رشته مهندسی برق در کشور اتریش

دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور اتریش به خوبی در سراسر جهان شناخته شده اند و این کشور با داشتن پایه صنعتی پر رونق و نسبت اشتغال بالا، فرصت های شغلی بسیار و متنوعی را برای فارغ التحصیلان فراهم می کند. بسیاری از دانشگاه های کشور اتریش در رتبه بندی دانشگاه های بین المللی رتبه بالایی دارند و اگر تصمیم به تحصیل در رشته های فنی مهندسی این کشور داشته باشید، تحصیلات با کیفیت خوبی را برای شما تضمین می کنند علاوه بر آنکه هزینه تحصیل در دانشگاه های اتریش معقول و پایین تر از تعداد زیادی از کشورهای اروپاست. تحصیل رشته مهندسی برق در کشور اتریش در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی امکان پذیر است و اگر بتوانید شرایط مدنظر دانشگاه را فراهم کنید، امکان پذیرش خواهید داشت.

در ادامه این مطلب به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی برق در کشور اتریش و همچنین به معرفی دانشگاه های ارائه دهنده این رشته می پردازیم. اگر تمایل به تحصیل در رشته مهندسی برق کشور اتریش را دارید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات مفیدی را به دست آورید.

شرایط تحصیل رشته مهندسی برق در کشور اتریش

دانشگاه های مهندسی اتریش، رشته مهندسی برق را در کنار سایر رشته های مهندسی ارائه می کنند و برای پذیرش دانشجو در این رشته از دانشجویان بین المللی نیز استقبال می شود. برای پذیرش در رشته مهندسی برق هر یک از دانشگاه های اتریش قبل از ارسال درخواست، درباره شرایط ورود به دانشگاهی که علاقه دارید تحقیق کنید اما به طور کلی، دانشجویانی که به دنبال تحصیل در دانشگاه های اتریش هستند، باید گواهی پایان تحصیلات متوسطه را ارائه کنند همچنین لازم است مدرکی مبنی بر مهارت زبان آلمانی (یا زبان انگلیسی در صورتی که رشته مورد تقاضا به زبان انگلیسی تدریس شود) تحویل دانشگاه دهند.

مقاطع تحصیلی در حال ارائه رشته مهندسی برق در دانشگاه های اتریش، شامل سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی می باشند که هر یک شرایط پذیرش متفاوتی دارند. ضمن اینکه تحصیل در مقطع کارشناسی معمولا به زبان آلمانی اما در مقاطع ارشد و دکتری امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.

لیسانس مهندسی برق

مدرک لیسانس مهندسی برق اتریش به دانشجویان دانش پیشرفته ریاضی و فیزیک را در ترکیب با اصول برق، الکترونیک و الکترومغناطیس آموزش می دهد. فارغ التحصیلان مقطع لیسانس این رشته در آینده می توانند با بهره گیری از دانش خود برای طراحی، ایجاد، نصب و آزمایش تجهیزات، دستگاه ها و سیستم هایی که از برق استفاده می کنند، وارد کار شوند.

طول دوره تحصیل در رشته مهندسی برق لیسانس دانشگاه های اتریش معمولا 6 ترم و به عبارتی 3 سال است اما دانشجویان می توانند در 8 ترم نیز تحصیلات خود را به پایان برسانند. شما به عنوان دانشجوی رشته مهندسی برق می توانید وارد تخصص های مختلفی از جمله سیستم‌ های قدرت، میکروالکترونیک، الکتروفیزیک، دستگاه ها و سیستم ‌های یکپارچه، نانوالکترونیک، شبکه‌ های ارتباطی، طراحی مدارهای مجتمع، بینایی کامپیوتر و بیومتریک و … شوید.

دانشگاه صنعتی وین، دانشگاه صنعتی گراتس، دانشگاه یوهانس و … تعدادی از دانشگاه هایی هستند که رشته مهندسی برق را در مقطع لیسانس ارائه می دهند و زبان تحصیل در اکثر این دانشگاه ها، آلمانی است.

دوره هایی که دانشجویان لیسانس رشته مهندسی برق می گذرانند از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است اما کلاس های ریاضیات مهندسی و مدل سازی، اصول الکترونیک، نظریه مدارها، الکترودینامیک کاربردی، حساب دیفرانسیل و انتگرال برای دانشمندان فیزیک، نگارش فنی، الکترومغناطیس، مقدمه ای بر رباتیک و …. در تمام دانشگاه هایی که این رشته را تدریس می کنند، برگزار می شوند.

فوق لیسانس مهندسی برق

مقطع کارشناسی ارشد مهندسی برق دانشگاه های اتریش بیشترین تقاضا را نسبت به سایر مقاطع دارد و معمولا 2 سال مدت زمان تحصیل دارد. در مقطع کارشناسی ارشد برای رشته مهندسی برق کلاس های علوم مواد، مدارهای مجتمع، مهندسی کنترل دیجیتال، پردازش سیگنال، آنتن‌ها و انتشار، دید رایانه و تشخیص الگو، اینترنت اشیا و … برگزار می شوند و دانشجویان یاد می گیرند که چگونه از ابزار ها و نرم افزار هایی مثل کالیبراتورهای فرکانس، ژنراتورهای سیگنال، ولتاژ یا جریان سنج ها و بسیاری از دستگاه های دیگر استفاده کنند.

پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد مهندسی برق انتظار می رود که فارغ التحصیلان توانایی کار با دستگاه های گفته شده را داشته باشند و در تشخیص و اصلاح سیستم ها و مدارها توانمند شوند. همچنین در بخش نرم افزاری، به دانشجویان ابزارهای طراحی به کمک رایانه، شبیه ‌سازهای مدار و برنامه‌ های مدیریت پروژه کار آموزش داده می شود.

کلاس های کارشناسی ارشد مهندسی برق همچنین به دانشجویان کمک می کند تا مهارت خاص خود را در صنعت توسعه دهند که شامل مهارت هایی همچون حل مسئله، تفکر انتقادی و خودآموزی تا ارتباطات شفاف، توانایی های سازمانی و تفکر خلاق و … است. اگر می خواهید به عنوان مهندس حرفه ای به صورت فردی یا تیمی کار کنید باید برای پروژه هایی که چالش های مختلفی دارد و نیازمند کار سخت است، این مهارت ها را فرا بگیرید.

فوق لیسانس مهندسی برق در دانشگاه هایی مثل دانشگاه صنعتی وین، دانشگاه صنعتی گراتس، دانشگاه یوهانس و … ارائه می شود و دارا بودن مدرک لیسانس و تسلط به زبان، دو شرط اصلی پذیرش در این دانشگاه ها می باشد.

تحصیل رشته مهندسی برق در کشور اتریش

دکتری مهندسی برق

شما با تحصیل در مقطع دکتری رشته مهندسی برق با آخرین یافته ها در این رشته و حوزه های تخصصی مرتبط سرو کار خواهید داشت و دانشگاه های فنی مهندسی اتریش شما را برای تبدیل شدن به یک محقق در سطح ملی و بین المللی حمایت خواهند کرد.

در مقطع دکتری تخصصی باید پایان نامه ارائه کنید و استاد راهنما با تخصص خود از شما برای ارائه پایان نامه پشتیبانی خواهد کرد. در این مقطع به طور مستقل در زمینه تخصصی مهندسی برق تحقیق می کنید، بر روی راه حل هایی برای مشکلات علمی و فناوری کار می کنید، جدیدترین یافته های مهندسی و علم را قابل استفاده می کنید، با سایر دانشگاه ها، آزمایشگاه های تحقیقاتی و صنعت همکاری می کنید، نتایج تحقیقات را آماده می کنید، آنها را منتشر می کنید و از آنها دفاع می کنید.

همچنین با تحصیل در مقطع دکتری در دوره های آموزشی تخصصی شرکت خواهید داشت و با استفاده از روش شناسی علمی مهندسی و علم، تجربه جمع آوری می کنید.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته مهندسی برق در کشور اتریش

کشور اتریش یکی از کشور های غنی آلمانی زبان در زمینه مطالعات فنی محسوب می شود که برخی از بهترین دانشگاه های مهندسی جهان را در خود جای داده است. سالانه مهندسان بسیاری از دانشگاه های فنی مهندسی این کشور فارغ التحصیل می شوند. دانشگاه های مهندسی عالی ترین امکانات تحقیقاتی را ارائه می کنند و هزاران دانشجوی بین المللی مشغول به تحصیل در این دانشگاه ها هستند.

 در ادامه تعدادی از دانشگاه های معتبر فنی مهندسی اتریش برای تحصیل در رشته مهندسی برق را معرفی خواهیم کرد :

تحصیل رشته مهندسی برق در دانشگاه صنعتی وین کشور اتریش

دانشگاه صنعتی وین مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکتری رشته های مهندسی را ارائه می کند و زبان تحصیل در این دانشگاه هم انگلیسی و هم آلمانی است. این دانشگاه با نام TU Wien (TUW) نیز شناخته می شود و زمان تاسیس آن به سال 1815 در مرکز وین، بر میگردد.

دانشگاه صنعتی وین بیش از 28 هزار دانشجو و بیش از 3800 کارمند علمی در 5 پردیس شامل می شود و در 8 دانشکده دانشگاه، مجموعا 54 رشته تحصیلی ارائه می شوند که 19 رشته در مقطع کارشناسی، 33 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و چند رشته در مقطع دکتری تخصصی ارائه می شوند. از میان این تعداد رشته، 10 بخش به رشته های مهندسی اختصاص دارد که مهندسی برق، عمران و مکانیک از بهترین آنها هستند.

دانشگاه صنعتی وین با هشت دانشکده ریاضیات و اطلاعات جغرافیایی، فیزیک، شیمی فنی، انفورماتیک، مهندسی عمران، معماری و برنامه ریزی منطقه ای، مهندسی مکانیک و علوم بازرگانی، مهندسی برق و فناوری اطلاعات، رشته های مهندسی کلاسیک را در بر گرفته است.

کتابخانه دانشگاه وین بیش از 1/5 میلیون کتاب در خود جای داده است و شما با تحصیل در این دانشگاه فرصت های مطالعاتی زیادی خواهید داشت. دانشگاه صنعتی وین بر 5 حوزه تحقیقاتی اصلی متمرکز است و به عنوان یکی از بزرگ ترین موسسات تحقیقاتی اتریش به شمار می رود.

در حال حاضر دانشگاه وین دارای 31 ثبت اختراع به همراه 121 درخواست ثبت اختراع و بیش از 4650 نشریه علمی است. همچنین بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS، دانشگاه صنعتی وین در رتبه 180 بهترین دانشگاه جهان قرار دارد.

تحصیل رشته مهندسی برق در کشور اتریش

تحصیل رشته مهندسی برق در دانشگاه صنعتی گراتس کشور اتریش

دانشگاه صنعتی گراتس از برترین دانشگاه های مهندسی در اتریش است که در سال 1585 در گراتس، دومین شهر بزرگ کشور تاسیس شده است. زبان تحصیل در مقطع کارشناسی این دانشگاه آلمانی ولی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان به هر دو زبان آلمانی و انگلیسی تحصیل می کنند. در حال حاضر بیش از 13500 دانشجو در دانشگاه صنعتی گراتس مشغول به تحصیل هستند و دانشجویان می توانند از میان 6 دانشکده که فقط به رشته های فنی مهندسی اختصاص دارند، یکی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

در دانشگاه صنعتی گراتس حدود 120 رشته تحصیلی تدریس می شوند که 16 رشته مقطع ارشد و 14 رشته مقطع دکتری نیز به زبان انگلیسی هستند.

TU Graz دانشگاهی برای تحقیقات است و دارای 18 بنیاد تحقیقاتی در 5 زمینه تخصصی از جمله تولید و تحرک، سیستم های پایدار، علوم مواد و .. می باشد. در آخرین رتبه بندی دانشگاهی QS نیز رتبه 277 را از آن خود کرده است.

تحصیل رشته مهندسی برق در دانشگاه وین کشور اتریش

دانشگاه وین در سال 1365 توسط دوک رودولف چهارم تاسیس شده است و قدیمی ترین دانشگاه آلمانی زبان محسوب می شود همچنین یکی از بزرگ ترین دانشگاه های اروپای مرکز است. در دانشگاه وین 178 رشته تحصیلی ارائه می شوند و حدود 45 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند. بیش از 6700 اعضای هئیت علمی ، دانشگاه وین را به بزرگ ترین موسسه آموزشی و تحقیقاتی در اتریش تبدیل کرده است و با بیش از 300 دانشگاه در جهان همکاری دارد.

زبان آموزش در دانشگاه وین هم انگلیسی و هم آلمانی است که مثل سایر دانشگاه های اتریشی، رشته های انگلیسی زبان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تعداد بیشتری دارند. دانشگاه وین یکی از بزرگ ترین رصد خانه های نجومی کشور به نام رصد خانه وین را در خود جای داده است و به عنوان یک دانشگاه مهندسی برتر در اتریش شناخته می شود.

تحصیل رشته مهندسی برق در دانشگاه یوهانس کپلر کشور اتریش

دانشگاه یوهانس کپلر به اختصار JKU، یکی از دانشگاه های جوان کشور اتریش است که در سال 1966 تاسیس شده است اما در این مدت کوتاه به یک موسسه پیشرفته برای علم تبدیل شده است. بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS، رتبه دانشگاه یوهانس کپلر 354 است و دانشکده مهندسی و علوم طبیعی (TNF) این دانشگاه شامل 30 برنامه تحصیلی دانشگاهی، از جمله دکترا در علوم مهندسی است.

مدارک ارائه شده توسط دانشگاه یوهانس کپلر مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکتری هستند و زبان آموزش هم انگلیسی و هم آلمانی است. این دانشگاه حدود 23 هزار دانشجو دارد و 14 درصد از کل دانشجویان، بین المللی هستند.

تحصیل رشته مهندسی برق در کشور اتریش

تحصیل رشته مهندسی برق در دانشگاه اینسبروک کشور اتریش

دانشگاه اینسبروک امکان تحصیل در رشته های مهندسی مقطع کارشناسی را به زبان آلمانی فراهم ساخته است همچنین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می توانند به زبان انگلیسی یا آلمانی به تحصیل در این دانشگاه بپردازند.

دانشگاه اینسبروک از دانشگاه های بزرگ اتریش است که در سال 1669 در شهر اینسبروک تاسیس شده است. امروزه این دانشگاه شامل 16 دانشکده می باشد و بیش از 27 هزار دانشجو را شامل می شود. اهداف اصلی دانشگاه تمرکز بر تحقیق و توسعه و آموزش حرفه ای است و به منظور ارتقای تبادل بین المللی در زمینه تحقیق و تدریس، با بسیاری از موسسات تحقیقاتی و آموزشی بین المللی همکاری دارد.

نحوه ثبت نام در دانشگاه های اتریش

روند ثبت نام دانشگاه های اتریش پیچیده نیست و مشاوران فرا اپلای اینجا هستند تا در طول درخواست پذیرش از دانشگاه های این کشور، به شما کمک کنند. به ترتیب مراحل زیر اقدام کنید تا یک قدم به مهاجرت تحصیلی خود نزدیک شوید :

  1. اولین مرحله برای ثبت نام دانشگاه های اتریش، انتخاب برنامه تحصیلی است. وقتی می خواهید رشته ای را به عنوان حرفه آینده خود انتخاب کنید، تمام جوانب رو مثل شرایط کاری، شرایط تحصیل و … در نظر بگیرید و پس از آن سطح مطالعات خود را تعیین کنید. آیا می خواهید در مقطع لیسانس فارغ التحصیل شوید یا قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را نیز دارید. همچنین لازم است بررسی کنید که آیا دانشگاه انتخابی تان در مقطع بالاتر نیز رشته تحصیلی شما را ارائه می دهد یا باید پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه برای ادامه تحصیل از دانشگاهی دیگر پذیرش بگیرید.
  2. پس از انتخاب رشته و دانشگاه، شرایط پذیرش را نیز بررسی کنید. هر رشته ای شرایط پذیرش منحصر به فرد دارد و شما باید قبل از اقدام به ارسال مدارک و ثبت درخواست پذیرش، از شرایط دانشگاه مطلع شوید. تحصیل در دانشگاه های اتریش عمدتا به زبان آلمانی امکان پذیر است اما برخی از برنامه ها به زبان انگلیسی نیز تدریس می شوند و در هر دو زبان تحصیل، شما باید مدرک زبان معتبر مثل آیلتس یا تافل، ارائه کنید.
  3. پس از مطمئن شدن از اینکه شرایط مد نظر دانشگاه را دارید، برای ارسال مدارک خود اقدام کنید. مدارک شناسایی با شناسنامه یا پاسپورت و کپی آنها، عکس پاسپورت، آخرین مدرک فارغ التحصیلی از کشور مبدا یا معادل آن، کارنامه سوابق با ریز نمرات، انگیزه نامه نوشته شده توسط شما، توصیه نامه از اساتید قبلی، مدرک زبان و … تمام مدارکی هستند که باید به صورت ترجمه شده به دانشگاه ارسال شوند. همچنین باید مدرکی مبنی بر تمکن مالی مثل صورت حساب بانکی شما، به همراه سایر مدارک ارسال شوند.
  4. پس از ثبت درخواست آنلاین و ارسال مدارک، باید منتظر اعلام نتایج از سوی دانشگاه باشید و در صورت مورد تایید قرار گرفتن، زمان آن رسیده است که برای دریافت ویزای تحصیلی کشور اتریش اقدام کنید. برای دریافت ویزای تحصیلی حتما باید تاییدیه دانشگاه را تحویل دهید و بدون این مدرک درخواست ویزای شما بررسی نخواهد شد.

پس از این مراحل و صدور ویزای تحصیلی، پذیرش شما در دانشگاه به پایان می رسد و می توانید وارد دانشگاه شوید. نکته مهمی که وجود دارد این است که حتما باید در تاریخ تعیین شده دانشگاه برای ارسال مدارک و ثبت درخواست اقدام نمایید و به درخواست هایی که خارج از مهلت تعیین شده ارسال شوند، رسیدگی نخواهد شد.

سخن آخر

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم درباره تحصیل رشته مهندسی برق در کشور اتریش شما را راهنمایی کنیم. اگر پس از مطالعه مقاله، نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می توانید از طریق ارتباط با مشاوران مجموعه تخصصی فرااپلای، از مشاوره مهاجرت تحصیلی به کشور اتریش بهره مند شوید. برای ارتباط با مشاوران و رزرو وقت مشاوره اپلای بر روی لینک کلیک کنید.

2 پاسخ

    1. سلام، بله دانشگاه های اتریش در حوزه های مهندسی، علی الخصوص مهندسی کامپیوتر و گرایش هایی مثل هوش مصنوعی که امروزه رونق داره به خوبی فعالیت دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *