تحصیل رشته مهندسی صنایع در فنلاند - فرا اپلای

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

تحصیل رشته مهندسی صنایع در فنلاند

تحصیل رشته مهندسی صنایع در فنلاند

وقتی صحبت از تحصیل در رشته مهندسی صنایع می شود، می توان گفت کشور فنلاند یکی از بهترین انتخاب های شما برای مهاجرت تحصیلی است زیرا سیستم آموزشی این کشور کیفیت بالایی دارد و تعدادی از دانشگاه های آن در لیست بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند. علاوه بر این، شما با تحصیل در فنلاند به یک مدرک معتبر جهانی دست پیدا می کنید و در عین حال از تجربه زندگی ایده آل و منحصر به فرد در فنلاند، بهره مند خواهید شد.

اگر برای تحصیل رشته مهندسی صنایع در فنلاند نیاز به اطلاعاتی دارید که تصمیم گیری بهتری داشته باشید، مطالعه این مطلب از سایت فرا اپلای را به شما توصیه می کنیم. در ادامه مقاله، هر آنچه که لازم است درباره تحصیل رشته مهندسی صنایع در فنلاند بدانید، توضیح داده شده است. در انتهای مقاله نیز می توانید سوالات خود را بپرسید.

درباره رشته مهندسی صنایع

مهندسی صنایع به معنای مطالعه بهینه سازی فرایندها یا سیستم های پیچیده است و مدرک مهندسی این رشته بر روی مفاهیم کلیدی همچون طراحی، برنامه ریزی و بهینه سازی فرایندهای تولید و ساخت تمرکز دارد.

مهندسان صنایع را در اکثر شرکت ها و سازمان ها خواهید یافت و این بدان معناست که شما پس از فارغ التحصیلی از این رشته و داشتن مدرک معتبر به راحتی شغل پیدا خواهید کرد. بسیاری از دانشگاه های مطرح جهانی، ماژول های تجاری را نیز به موازات دوره های مهندسی به عنوان بخشی از برنامه رشته مهندسی صنایع ارائه می کنند و دانشجویان در طول دوران تحصیل از جنبه های تجاری یک شرکت نیز درک خوبی به دست می آورند و با کسب مهارت های زیاد و با گذراندن برنامه های درسی همچون جبر پیشرفته، هندسه، حساب دیفرانسیل و انتگرال و آمار، مهندسی پایه، مهندسی مکانیک و اصول طراحی، امور مالی پایه، روانشناسی، بهره وری و خطای انسانی، تولید، پردازش و کنترل کیفیت و …. به عنوان مهندس صنایع وارد کار می شوند.

مدرک مهندسی صنایع می تواند باعث ورود به مشاغل در بخش های مختلفی شود زیرا اکثر شرکت ها و سازمان ها به ایمنی و بهره وری سازمان خود اهمیت می دهند تا با صرف زمان و هزینه کمتر، کارایی را بهینه کنند، یعنی دقیقا کاری که یک مهندس صنایع انجام می دهد.

چرا تحصیل در فنلاند

فنلاند با داشتن یکی از برترین سیستم های آموزشی جهان و همچنین جای دادن بسیاری از دانشگاه های رتبه برتر جهان در خود، برای هر دانشجوی بین المللی که به دنبال تحصیل با کیفیت در خارج از کشور است، ایده آل می باشد. فرقی نمی کند که در دانشگاه های پایتخت کشور یعنی هلسینکی تحصیل کنید یا در شهر دانشگاهی قرون وسطایی تورکو یا شهر محبوب تامپره، مطمئنا تحصیل در هر کدام از این دانشگاه ها برای شما تجربیات ارزشمندی به بار خواهد آورد و مدرک معتبری دریافت خواهید کرد.

پیش از شما، بیش از 20 هزار دانشجوی بین المللی کشور فنلاند را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اند و در حالی که تحصیل در دانشگاه های فنلاند برای دانشجویان فنلاندی و دانشجویان کشور های اتجادیه اروپا رایگان است، اما دانشجویان ساکن کشورهای غیر اتحادیه اروپا باید شهریه بپردازند که میزان شهریه در مقاطع و رشته های مختلف و از دانشگاهی به دانشگاه دیگر از 4 الی 18 هزار یورو در سال متغیر است.

البته بعضی از دانشجویان بین المللی دانشگاه های فنلاند می توانند تحصیل رایگان داشته باشند و با بهره مندی از بورسیه تحصیلی، کل یا بخشی از هزینه زندگی دانشجویی و تحصیلی آنها پوشش داده شود. بنابراین بهتر است که پیش از ارسال مدارک به دانشگاه، درباره انواع بورسیه تحصیلی که در آن دانشگاه ارائه می شود تحقیق کنید و اگر واجد شرایط بودید، از مزایای آن بهره مند شوید.

همچنین دانشجویان بین المللی فنلاند امکان اشتغال به کار همزمان با تحصیل دارند ولی مجاز به فعالیت کاری حداکثر 25 ساعت در هفته هستند که برای هر ساعت کار دانشجویی حدود 7 الی 13 یورو دریافت می نمایند. پس از دریافت مدرک خود نیز اگر قصد ورود به شغل داشته باشید، یک ویزای 1 ساله پس از تحصیل به شما اعطا می شود تا اقامت تان را برای یافتن شغل پوشش دهد. پس از پیدا کردن شغل تمام وقت، می توانید برای مجوز اقامت مبتنی بر کار اقدام کنید و در صورت اشتغال به کار به مدت 4 سال متوالی، واجد شرایط دریافت مجوز اقامت دائم خواهید شد.

تحصیل رشته مهندسی صنایع در فنلاند

تحصیل لیسانس مهندسی صنایع در فنلاند

برای آنکه بتوانید وارد مقطع لیسانس رشته مهندسی صنایع در دانشگاه های فنلاند شوید، باید مدرک دیپلم 12 ساله معتبر ارائه کنید و نمرات شما در دروسی مثل فیزیک، ریاضیات، شیمی و … بالا باشد. زبان تحصیل در اکثر دانشگاه های ارائه دهنده مقطع کارشناسی، فنلاندی است و شما برای ورود به این مقطع باید مدرک زبان مورد تایید دانشگاه را ارائه کنید.

برای قبولی در مقطع کارشناسی دانشگاه های فنلاند باید مدرک اثبات کننده تمکن مالی خود را برای پرداخت شهریه دانشگاه و تامین هزینه های زندگی دانشجویی خود در فنلاند ارائه نمایید و به جزء این مدارک، لازم است انگیزه نامه، رزومه اپلای ، پاسپورت و … نیز در زمان ارسال درخواست به دانشگاه ارسال شوند.

تحصیل فوق لیسانس مهندسی صنایع در فنلاند

مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع فنلاند مورد توجه دانشجویانی است مدرک لیسانس صنایع یا رشته های مشابه را دارند و به قصد پیشرفت شغلی یا تحصیلی، به دنبال دریافت مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاهی معتبر هستند.

برای قبولی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های فنلاند باید مدرک لیسانس به همراه ریز نمرات، CV، انگیزه نامه، توصیه نامه و مدارک مربوط به مقالات علمی چاپ شده خود را ارائه کنید. همچنین اگر سوابق علمی، پژوهشی و تحقیقاتی برجسته ای داشته باشید، شانس بیشتری برای قبولی خواهید داشت. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های فنلاند حدود دو سال به طول می انجامد و باید برای قبولی، توانایی های زبان خود را نیز اثبات کنید.

تحصیل دکتری مهندسی صنایع در فنلاند

برای دریافت مدرک دکتری از دانشگاه های فنلاند باید حدود 4 سال زمان خود را صرف تحصیل کنید و برای پذیرش نیز دانشگاه ها به مقالات علمی چاپ شده و همچنین رزومه قوی توجه بیشتری دارند ضمن اینکه استاد راهنما نیز باید مدارک شما را تایید کند.

برای پذیرش در مقطع دکتری یکی از دانشگاه های فنلاند باید موضوع دکتری خود را انتخاب کنید و سپس یک پروپوزال تحقیقاتی را به دانشگاهی که در زمینه رشته تحصیلی شما تخصص دارد، ارائه نمایید و سپس پس از بررسی درخواست شما ممکن است پذیرفته یا رد شوید.

در برخی از دانشگاه های فنلاند، دانشجویان دکتری از حقوق و مزایایی بهره مند هستند و در عوض از آنها خواسته می شود که به عنوان عضوی از کارکنان دانشگاه، تدریس و یا امور دیگر را انجام دهند.

تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه فنلاند

دانشگاه های فنلاند با هدف جذب تعداد بیشتری از دانشجویان بین المللی، رشته های تحصیلی ارائه شده به زبان انگلیسی خود را افزایش داده اند و در حال حاضر نیز بیش از 600 رشته تحصیلی در مقاطع مخلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند که به زبان انگلیسی تدریس می شود و هر ساله به تعداد آنها افزوده می شود.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته مهندسی صنایع در فنلاند

بسیاری از دانشگاه های فنی مهندسی فنلاند رشته مهندسی صنایع را ارائه می دهند که تعدادی از آنها در لیست بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند. در ادامه این دانشگاه ها را معرفی می کنیم :

دانشگاه آلتو

دانشگاه آلتو در شهر هلسینکی کشور فنلاند واقع می باشد که با ادغام سه دانشگاه بزرگ به شرح دانشگاه تکنولوژی هلسینکی، دانشکده اقتصاد هلسینکی و دانشگاه هنر و طراحی هلسینکی در سال 2010 راه اندازی شده است. این دانشگاه دارای بیش از 90 رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی است و دانشجویان تا زمانی که فارغ التحصیل می شوند، تجربه کاری زیادی به دست می آورند.

به دانشجویان در دانشگاه آلتو طیف گسترده ای از مهارت ها آموزش داده می شود تا در موقعیت هایی که نیاز به تخصص سطح بالا دارند، از مهارت و تجربه خود استفاده کنند. نرخ اشتغال به کار دانش آموختگان این دانشگاه بالاست، به طوری که 83 درصد از افرادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه آلتو هستند بلافاصله پس از فارغ التحصیلی در رشته خود شغل پیدا می کنند.

تحصیل رشته مهندسی صنایع در فنلاند

دانشگاه تامپره

دانشگاه تامپره از دانشگاه های مهم و بزرگ فنلاند است و تعدادی زیادی از رشته ها در مقاطع کارشناسی ارشد این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شوند. بسیاری از رشته های معتبر بین المللی در دانشگاه تامپره ارائه می شوند و طیف گسترده‌ای از امکانات برای تحصیلات با کیفیت دانشجویان در این دانشگاه موجود هستند.

دانشگاه صنعتی لاپنرانتا

از دانشگاه های صنعتی پیشرو در فنلاند دانشگاه صنعتی لاپنرانتاست که در زمینه های علم و تجارت فعالیت می کند. دانشگاه صنعتی لاپنرانتا همواره از دانشجویان سراسر جهان استقبال می کند و تعدادی از رشته ها در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

تحصیلات لیسانس در دانشگاه صنعتی لاپنرانتا سه سال است و رشته های مدیریت و فنی مهندسی در این مقطع ارائه می شوند. همچنین رشته های مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه شامل مهندسی شیمی، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، فناوری محیط زیست، مهندسی نرم افزار، مهندسی صنایع و مدیریت و علوم محاسباتی و فیزیک می باشند. در مقطع دکتری تخصصی نیز برنامه های دانشگاه صنعتی لاپنرانتا در کسب و کار و مدیریت، سیستم های انرژی و علوم مهندسی می باشد و تمرکز دانشگاه در این مقطع، تسلط عمیق بر تئوری و کار تجربی با جهت گیری عملی در آزمایشگاه های پیشرفته می باشد.

هزینه زندگی و شهریه دانشگاه های فنلاند

شهریه دانشگاه های فنلاند از دانشگاهی به دانشگاه دیگر و در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف، متغیر است. میانگین شهریه رشته های مهندسی حدود 12 هزار یورو در سال است ولی ممکن است شهریه بیشتر یا کمتر شود. به عنوان مثال دانشگاه هلسینکی در سال 13 الی 18 هزار یورو، دانشگاه اولو 10 الی 13 یورو در سال، دانشگاه تامپره 8000 تا 12000 یورو در سال و دانشگاه تورکو 8000 تا 16000 یورو در سال از دانشجویان رشته ها و مقاطع مختلف شهریه دریافت می نمایند.

علاوه بر شهریه دانشگاه، برای مهاجرت تحصیلی به فنلاند باید هزینه اسکان، مواد غذایی، پوشاک و … خود را نیز بررسی کنید. میانگین هزینه ماهانه یک دانشجو در فنلاند بدون در نظر گرفتن هزینه اسکان، حدود 810 یورو در ماه است و در صورتی که دانشجویان قصد اجاره آپارتمان های مشترک دانشجویی را داشته باشند، باید در ماه 160 الی 380 یورو بسته به منطقه محل سکونت، اجاره بپردازند. هزینه اجاره آپارتمان های شخصی بیشتر است و از 400 تا 800 یورو در ماه متغیر می باشد.

تحصیل رشته مهندسی صنایع در فنلاند

شرح وظایف و میزان درآمد مهندسان صنایع در فنلاند

طراحی، توسعه، آزمایش و ارزیابی سیستم های یکپارچه از حیطه وظایف مهندسان صنایع در جهت مدیریت فرایند های تولید صنعتی است. همچنین مسئولیت کنترل کیفیت و موجودی، تدارکات، جریان مواد، تجزیه و تحلیل هزینه و موارد دیگر بر عهده مهندسان صنایع است و با این توصیفات، می توان دریافت کرد که رشته مهندسی صنایع به نسبت سایر رشته های مهندسی کمتر فنی است و بیشتر به بهبود فرایند ها می پردازد.

فردی که به عنوان مهندس صنایع در فنلاند مشغول به کار است، کمتر از 2040 یورو در ماه دریافت نمی کند و میانگین درآمد این شغل حدود 4010 یورو است در حالی که امکان افزایش حقوق تا 6200 یورو در ماه نیز وجود دارد.

سخن آخر

شما عزیزان با مطالعه این مطلب از شرایط کلی تحصیل رشته مهندسی صنایع در فنلاند و دانشگاه های برتر ارائه دهنده این رشته در فنلاند مطلع شدید. اگر به هدف تحصیل در دانشگاه های فنلاند قصد دارید به این کشور مهاجرت کنید و از یکی از دانشگاه های کشور پذیرش بگیرید، حتما برای دریافت ویزای تحصیلی، ترجمه و ارسال مدارک و … نیاز به راهنمایی خواهید داشت که می توانید برای دریافت راهنمایی با مشاوران مجموعه فرااپلای  ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را بپرسید. مشاوران فرا اپلای از زمان ثبت درخواست و ارسال مدارک به دانشگاه تا پذیرش در دانشگاه مد نظرتان، همراه شما هستند.

3 پاسخ

  1. سلام دانشگاه های فنلاند برای ارشد صنایع بورسیه هم می‌کنن؟ اگه اره چقد فاند میدن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *