مزایای تحصیل در دانمارک چیست؟ | تحصیل در دانمارک

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

مزایای تحصیل در دانمارک

مزایای تحصیل در دانمارک

کشور دانمارک یک مکان عالی برای تحصیل در خارج از کشور به شمار می‌ آید. شهر کپنهاگ که مرکز این کشور است، هر ساله بیشتر از ۱۵۰۰ دانشجو از خارج از دانمارک می‌پذیرد که عدد بسیار قابل‌ توجهی است. بیشتر دانشجویانی که در کشور دانمارک هستند، از سایر کشورهای اروپایی آمده‌اند و این موضوع به دلیل سطح بالای زندگی در کشور دانمارک و برابری اقتصادی و جنسیتی که در این کشور وجود دارد و داشتن یک سیستم رفاهی بسیار پیشرفته است. دانمارک سرزمین پادشاهان قدیمی است و در این کشور شما سنت‌های باستانی زیادی را می‌بینید و فرهنگ‌ های متنوعی در این کشور وجود دارد. زبان‌ هایی که در این کشور به‌ عنوان زبان محلی استفاده می‌شود، دانمارکی، فاروئی، گرینلندی و آلمانی است و دین اکثریت مردم مسیحی است. تحصیل در دانمارک در چند سال گذشته رشد فزاینده‌ای داشته است و یکی از دلایل مهم آن دانشگاه‌ های معتبری است که در رتبه‌ بندی جهانی جایگاه پنجم را دارند. در ادامه این مقاله به بررسی مزایای تحصیل در دانمارک می‌ پردازیم.

 

مزایای تحصیل در دانمارک

رویکرد دانمارک برای آموزش دانشجویان چیست؟

دانشجویان به‌عنوان بخشی از منابع کشور دانمارک محسوب می‌شوند و یک سرمایه‌گذاری برای آینده بهتر این کشور در نظر گرفته می‌شوند. این رویکرد برای دانشجویان بین‌المللی هم وجود دارد و همان امکانات و تسهیلاتی که دانشجویان دانمارکی از آن بهره‌مند هستند، برای دانشجویان بین‌المللی هم در نظر گرفته می‌شود. دانشگاه‌های دانمارک محیط یادگیری پررونق و با آموزش استاندارد بالایی دارند. یکی از نقاط قوت سبک تدریس و یادگیری دانشگاه‌های دانمارک در روش‌های یادگیری با پایه حل مسئله است که این باعث می‌شوند دانشجویان خود راه‌حل‌ها را پیدا کنند و به متفکرانی تبدیل شوند که نوآور هستند و خلاقیت بالایی دارند. طبق گزارش رتبه‌بندی نوآوری کشورها، دانمارک در صدر کشورهایی قرار دارد که سبک تدریس نوآورانه دارند و تعداد زیادی از افراد بااستعداد در زمینه‌های مختلف در این دانشگاه‌ها پرورش می‌یابند.

تحصیل در دانشگاه‌های دانمارک

جهت تحصیل در مقطع کارشناسی باید از مؤسسات و دانشگاه‌های معتبر پذیرش بگیرید و مهارت زبانی خود را در یکی از زبان‌های دانمارکی، انگلیسی یا آلمانی نشان دهید. علاوه بر این موارد حتماً باید مستنداتی در خصوص تأمین هزینه‌های زندگی و تحصیل در دانمارک ارائه کنید. جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اگر رزومه خوبی دارید می‌توانید شانس خود را جهت اخذ پذیرش با فاند امتحان کنید اما بیشتر فاندهای دانشگاه‌ها برای دانشجویان مقطع دکترا ارائه می‌شود. در مقطع دکترا مدرک آیلتس شما باید نمره بالای ۶٫۵ داشته باشد و ارائه مقالات بین‌المللی در خصوص اثبات علاقه شما به تحقیق و پژوهش ضروری است. اگر بتوانید از بورسیه‌های کشور دانمارک استفاده کنید، هزینه‌های تحصیل شما بسیار کاهش می‌یابد.

 

مزایای تحصیل در دانمارک

مزایای تحصیل در کشور دانمارک چیست؟

تحصیل در کشور دانمارک مزایایی دارد که در ادامه درباره آنها صحبت می‌کنیم:

  • دانشگاه‌هایی با رتبه‌های برتر جهانی

چند مورد از دانشگاه‌هایی که به‌عنوان دانشگاه‌های برتر شناخته می‌شوند، شامل دانشگاه فنی دانمارک یا DTU در حوزه دانشگاه‌های فنی برتر شمال اروپا، دانشگاه CBS یا مدرسه بازرگانی کپنهاگ با رتبه ۱۰ در جهان در حوزه بازرگانی، دانشگاه KU در حوزه علوم اجتماعی و عمومی یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات تحقیق و آموزش در کشورهای شمال اروپا، می‌شود. خود دانشگاه کپنهاگ که در پایتخت این کشور قرار گرفته است رتبه بسیار بالایی دارد. دانشگاه جنوب دانمارک هم جزو دانشگاه‌های بسیار خوب این کشور محسوب می‌شود.

  • بورسیه و کمک مالی دانمارک

به دلیل هزینه‌های بالایی که دانشجویان جهت تحصیل در این کشور خواهند داشت و چون دانمارک خود کشور گرانی محسوب می‌شود، تعدادی بورسیه و کمک‌هزینه تحصیلی برای دانشجویان در نظر گرفته می‌شود. هزینه تحصیل برای دانشجویان اروپایی و دانمارکی رایگان است اما برای سایر دانشجویان باتوجه‌به رشته باید مبلغی بین ۴۵۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰ کرون در سال پرداخت شود. بسیاری از دانشگاه‌های این کشور کمک مالی به دانشجویان اعطا می‌کنند و همهٔ این کمک‌های مالی در دسترس دانشجویان بین‌المللی قرار ندارد. دانشگاه کپنهاگ برای دانشجویان اهل چین، مصر، ژاپن و روسیه بورسیه‌های دولتی ارائه می‌کند.

 

مزایای تحصیل در دانمارک

  • تحصیل به زبان انگلیسی در کشور دانمارک

با وجودی که زبان رسمی مردم این کشور انگلیسی نیست ولی شما می‌توانید به زبان انگلیسی در این کشور تحصیل کنید که مزیت بسیار خوبی به‌حساب می‌آید. هرچند شما جهت کارکردن یا گرفتن اقامت بعد از تحصل لازم است که زبان رسمی مردم آن کشور را بدانید تا ارتباط بهتری بتوانید با آنها برقرار کنید اما در ابتدا می‌توانید با داشتن مدرک آیلتس یا تافل جهت تحصیل در این کشور اقدام کنید. جهت یادگیری زبان دانمارکی نگران نباشید چون در این کشور فرصت زیادی برای یادگیری رایگان زبان دانمارکی خواهید داشت.

  • زندگی اجتماعی و تعامل با سنت‌ها

دانشجویانی که در دانمارک تحصیل می‌کنند تعامل اجتماعی بالایی با سایرین و محیط پیرامون خود پیدا خواهند کرد. یکی از دلایل مهم آن ایجاد گروه‌های مطالعاتی و انجام کارهای کلاسی و خواندن‌های گروهی است. رویدادهای سنتی هم که وجود دارند تعاملات دانشجویان را با محیط و زندگی اجتماعی افراد بالا می‌برند. در خود دانشگاه‌های دانمارک کافه‌هایی وجود دارند که در روزهای مختلف هفته میزبان مهمانی‌های طولانی هستند که دانشجویان بتوانند از این فرصت جهت تعامل بیشتر با هم‌دانشگاهی‌های خود استفاده کنند.

  • امنیت بالای کشور دانمارک

یکی دیگر از مزایای بسیار مهم کشور دانمارک داشتن کمترین میزان جرم و جنایت است و این موضوع باعث شده است که در جهان به‌عنوان یک کشور امن و با امنیت بالا شناخته شود. دولت دانمارک بسیار خوب از کودکان و مردم کشور مراقبت می‌کند. یک سیستم جامع رفاهی در این کشور وجود دارد که آموزش و مراقبت را به طور رایگان ارائه می‌کند که این موضوع در افزایش سطح امنیت مردم در این کشور تأثیر بسزایی داشته است.

 

مزایای تحصیل در دانمارک

  • شادترین کشور دنیا کشور دانمارک

شاید برای شما جالب باشد که بدانید در آوریل سال ۲۰۱۶ یک گزارش جهانی منتشر کرد که کشور دانمارک به‌عنوان شادترین کشور دنیا انتخاب شده است. این انتخاب بین ۱۵۶ کشور انجام شد. فاکتورهای ارزیابی جهت انتخاب شامل مواردی مانند تولید ناخالص داخلی، امید به زندگی، فقدان فساد در رهبری و موارد و فاکتورهای دیگر بود. درصد بالایی از برابری جنسیتی در بین مردم دانمارک وجود دارد و ساکنانی در دانمارک زندگی می‌کنند که دوچرخه‌سواری برای آنها به نسبت راندن ماشین جذاب‌تر است و این موضوع باعث شده که حمایت زیادی از محیط‌زیست در این کشور شود.

  • جغرافیای متنوع کشور دانمارک

دانمارک در قسمت شمالی کشور آلمان قرار گرفته است و نروژ و سوئد در نزدیکی دانمارک قرار دارند که می‌توانید به آنها سفر کنید. خطوط ساحلی زیبایی در کشور دانمارک قرار دارد که قایق‌سواری می‌تواند جزو فعالیت‌های مفرح قرار گیرد. غارنوردی و شکار کهربا جزو فعالیت‌های محبوب محسوب می‌شوند. دانمارک کشوری با جنگل‌های بسیار زیباست و از فعالیت‌های تفریحی در جنگل‌ها می‌توان “آتش کمپ” را نام برد که با یک شام جنگلی و نشستن دور آتش بسیار دلپذیر می‌شود. از سمت دیگر کشور دانمارک کوهستانی هم محسوب می‌شود و می‌توانید در دانمارک به دوچرخه‌سواری کوهستانی بپردازید.

  • دانمارک و نوآوری

در حوزه فناوری و تحقیقات در حوزه نوآوری کشور دانمارک جزو سردمداران سایر کشورها محسوب می‌شود. شاید برای شما جالب باشد که بدانید برنامه‌های معروفی مثل اسکایپ Skype یا گوگل‌مپ توسط برنامه‌نویسان دانمارکی تولید شده است. دانش‌محور بودن دانمارک در حوزه‌های فناوری سبز، بیوتکنولوژی، داروسازی، ارتباطات و مخابرات باعث شده است که این کشور به یکی از بهترین کشورهای نوآور در اروپا تبدیل شود.

 

مزایای تحصیل در دانمارک

  • آموزش باکیفیت بالا در دانشگاه‌های دانمارک

همان‌طور که در ابتدای مقاله در خصوص رویکردهای آموزشی دانشگاه‌های دانمارک صحبت کردیم گفته شد، آموزش در کشور دانمارک از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و برنامه‌های زیادی برای دانشجویان بین‌المللی و سایر دانشجویان ارائه می‌شود که به زبان انگلیسی بوده و رویکرد حل مسئله و کار گروهی دارد. از طرفی برای آموزش از امکانات بسیار مدرن و مجهز استفاده می‌شود که باعث شده کیفیت بالایی در آموزش این دانشگاه‌ها اتفاق بیفتد.

  • آموزش خلاقانه دروس در دانشگاه‌های کشور دانمارک

دانشگاه‌های دانمارک تلاش می‌کنند روش‌های سنتی تدریس را با دوره‌ها و روش‌های نوین ترکیب کنند که به شما کمک می‌کند مهارت حل مسئله خود را تقویت کنید و این موضوع نه‌تنها در دانشگاه و حل تمرین‌های کلاسی بلکه در مسائل روزمره زندگی بسیار به شما کمک می‌کند. روش‌های تدریس در دانشگاه‌ها بر پایه مسئله و بحث‌های آزاد است که به صحبت‌کردن شما در جمع کمک می‌کند و به آزمایش کردن ایده‌های خود تشویق می‌شوید. محیط آموزشی در دانمارک دوستانه و بسیار آرام است و در طول کلاس شما با اساتید و دوستان خود به مباحثه می‌پردازید. این فرصتی برای شما برای آشنا شدن با دوستان دیگر است. از طرفی همکاری در پروژه‌های بین‌المللی به تقویت ارتباطات شما با سایر افراد از دانشگاه‌های دیگر کمک می‌کند.

 

مزایای تحصیل در دانمارک

معایب تحصیل در کشور دانمارک

کشور دانمارک همانند سایر کشورها در کنار مزایای بسیار خوبی که جهت تحصیل دارد، تعدادی معایب هم دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم و شما باید با توجه‌ به شرایط خود بهترین تصمیم را برای تحصیل در این کشور بگیرید.

یکی از معایب سخت کشور دانمارک همانند سایر کشورها، دوری از خانواده است که ممکن است هم برای دانشجویان و هم برای خانواده‌ های آنها بسیار سخت باشد که بهتر است به این موضوع خیلی دقیق فکر کنید. یکی از معایب دیگر تحصیل در دانمارک هزینه زندگی بالا است که ممکن است بتوانید با کار پاره‌ وقت در کنار درس‌ خواندن تا حدودی هزینه‌ های زندگی را تأمین کنید و مورد دیگر سختی کارهای پروژه‌ ای در کشور دانمارک است که این موضوع به دلیل به زبان دانمارکی بودن بسیاری از کتاب‌ هاست که ترجمه آنها بسیار زمان بر است و ممکن است درصورتی‌ که شما زبان دانمارکی بلد نباشید، ترجمه مطالب برای شما ساعت‌ ها طول بکشد. پس بهتر است قبل از اینکه برای کشور دانمارک اقدام کنید، حتماً به معایب و مزایای تحصیل در دانمارک به‌ خوبی فکر کنید و تصمیم بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *