10 دانشگاه برتر آلمان از لحاظ رتبه QS - فرا اپلای

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

10 دانشگاه برتر آلمان از لحاظ رتبه QS

دانشگاه های برتر آلمان

موسسات علمی و آموزشی اروپا همواره در بین برترین های جهان بوده، هستند و خواهند بود اما دانشگاه ها و موسسات آموزش عالیه کشور آلمان، سهمی به سزا در این شهرت فراگیر داشته و دارند. اگرچه باور اغلب مردم این است که این شهرت تنها برخواسته از اعتبار دانشگاه های فنی و مهندسی این کشور بوده اما دانشگاه های این کشور با به ثبت رساندن مقالات مختلف در زمینه های علوم انسانی، زیست شناسی و طبیعی خلاف این اعتقاد همه گیر را ثابت کرده اند. اگرچه جایگاه علمی دانشگاه های آلمان روز به روز درحال افزایش است اما معرفی برخی از به نام ترین و بزرگترین دانشگاه ها و موسسات این کشور در طی زمان ها و دستاوردهای طولانی شان خالی از لطف نیست.

 

 

1- Technical University of Munich

دانشگاه فنی مونیخ آلمان به ترتیب  براساس رتبه بندی وبسایت های ARWU و QS در رنک های 49 و 52 قرار دارد. اگر چه دانشکده اقتصاد و مدیریت این دانشگاه از شاخص ترین مدارس اقتصاد اروپا محسوب میشود و رنک 23 را به خود اختصاص میدهد، اما فارغ التحصیلان رشته های مهندسی برق، کامپیوتر و معماری این دانشگاه، غالبا در بین موفق ترین محققان و مهندسان اروپا و جهان قرار دارند و مجموعا تا کنون برنده 13 جایزه ی نوبل و 18 جایزه لیدیبنیتس شده اند. این دانشگاه در سال 1868 تاسیس شده و به عنوان دانشگاه کارآفرین شناخته میشود.

 

2- Ludwig-Maximilians-Universität München

رتبه بندی وبسایت QS نشان میدهد این دانشگاه در رنک 59 قرار دارد و دپارتمان زیست شناسی این دانشگاه، رتبه 11 را در بین 25 دانشکده برتر زیست شناسی در دنیا به خود اختصاص داده است. این دانشگاه همچنین رنک 26 را در رشته های ارتباطات و مطالعات رسانه ای به خود اختصاص داده است. پردیس اصلی این دانشگاه در شهر مونیخ واقع و در سال 1472 میلادی بنیان گذاری شده است در نتیجه تاریخی دیرینه دارد. همچنین این دانشگاه محل تحصیل شخصیت های برجسته ای چون ماکس پلانک، ورنر هایزنبرگ و آدولف هیتلر بوده است.

 

3- Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg

رنک 64 وبسایت QS، متعلق به این دانشگاه بوده و مقالاتی که هرساله از دانشکده پزشکی این دانشگاه به چاپ میرسند، رتبه ای بالاتر و یا حتی برابر با دانشگاه هاروارد و دیگر موسسات مربوطه کسب میکنند. دپارتمان های فلسفه، حقوق و الهیات این دانشگاه نیز، مقصد بسیاری از دانشجویان برتر و محققان برجسته جهان اند. این دانشگاه در سال 1386 میلادی تاسیس شده و قدیمی ترین دانشگاه آلمان شناخته میشود و از برجسته ترین فارغ التحصیلان این دانشگاه، میتوان به آلفرد وگنر و دمیتری مندلیف اشاره کرد.

 

دانشگاه های برتر آلمان

4- Freie Universitaet Berlin

رنک 118 وبسایت QS توسط دانشگاه آزاد برلین تصاحب شده است. این دانشگاه در رشته های علوم کامپیوتر، زیست شناسی، شیمی و داروسازی از برترین موسسات آموزشی آلمان و اروپا به شمار میرود. دانشکده داروسازی این دانشگاه، به تنهایی بزرگترین مرکز آموزش داروسازی در آلمان به شمار میرود. همچنین گروه علوم کامپیوتر دانشگاه آزاد برلین در رقابت های بین المللی ربوکاپ همواره بسیار موفق عمل میکنند. این دانشگاه از سال 2007 میلادی تا کنون به عنوان دانشگاه نخبه آلمان لقب گرفته است و در سال 1948 میلادی تاسیس شده است. این دانشگاه امروزه صاحب بسیاری از موسسات تحقیقاتی معتبر در سرتاسر آلمان می باشد.

5- Humboldt-Universität zu Berlin

رنک 131 وبسایت QS متعلق به دانشگاه هومبولت برلین است که به عنوان مادر دانشگاه های مدرن اروپا شناخته میشود. این دانشگاه در زمینه های هنر و علوم انسانی شهرت جهانی دارد و همچنین دپارتمان های فیزیک، بیولوژی و علوم زیستی این دانشگاه همواره در بین برترین موسسات آموزشی آلمان بوده اند. قدرت علمی دانشگاه هومبولت برلین متکی بر فارغ التحصیلان برجسته این دانشگاه از جمله ماکس بورن است که در سال 1954 برنده جایزه فیزیک شده است. تئودور مومسن، که در سال 1902 برنده جایزه ادبیات شد و واسیلی لئونتیف که در سال 1973 برنده جایزه اقتصاد شد نیز در این دانشگاه تحصیل کرده اند.

 

6- KIT, Karlsruhe Institute of Technology

وبسایت QS رنک 141 را به دانشگاه کارلسروهه آلمان اختصاص داده است که 13 درصد جمعیت دانشجویانش را متقاضیان بین المللی تحصیل در رشته های مهندسی برق، مکانیک و آی تی تشکیل میدهند. دپارتمان مهندسی این دانشکده در بین 8 موسسه مهندسی برتر آلمان، رتبه پنجم را دارد و اخذ ویزای تحصیلی را برای بسیاری از اتباع خارجی آسان کرده است. این دانشگاه در سال 1878 تاسیس شده است و اگر به رشته های علوم کاربردی علاقه مندید، حتما این دانشگاه را در بین گزینه های برتر خود در نظر بگیرید.

 

7- RWTH Aachen University

رنک 147 وبسایت QS را در اختیار دارد و برترین موسسه تحصیلی و پژوهشی دانشگاه فنی آخن، در زمینه فناوری در آلمان به شمار میرود و اعتبار و شهرت بسیاری در بین موسسات مربوطه در جهان دارد. در سال 2015 این دانشگاه به عنوان بهترین دانشگاه در رشته های مهندسی مکانیک، برق، کامپیوتر و صنایع شناخته شد و دپارتمان رشته های فنی این دانشگاه، در جذب محققان و دانشجویان خارجی به آلمان بسیار موفق عمل کرده است. این دانشگاه در سال 1858 میلادی تاسیس شده و بزرگترین دانشگاه آلمان در زمینه رشته های فنی مهندسی به شمار میرود.

 

8- Eberhard Karls Universität Tübingen

رتبه 169 وبسایت QS متعلق به دانشگاه توبینگن است که از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های آلمان در رشته های پزشکی، علوم طبیعی و علوم انسانی است. همچنین در رتبه بندی های دانشگاه های جهان که در سال 2020 توسط موسسه تایمز انجام شد، این دانشگاه رتبه 91 را از آن خود کرد.این دانشگاه در سال 1769 میلادی تاسیس شده و محل تحصیل هورست کوهلر، رئیس جمهور وقت آلمان و همچنین یوزف راتزینگر، پاپ بندیکت شاندزهم بوده است. دانشکده های تازه تاسیس حقوق و زبان های مدرن این دانشگاه هرروزه درحال رشد بوده و مقالات بسیاری معتبری از آنان در حال به چاپ رسیدن میباشد.

 

دانشگاه های برتر آلمان

9- Albert-Ludwigs-Universitaet Freiburg

رنک 189 وبسایت QS متعلق به دانشگاه آلبرت لودویگ بوده که در سال 2007 بعنوان برترین دانشگاه آلمان در زمینه علوم انسان شناسی، علوم اجتماعی و علوم طبیعی معرفی شده است. دانشجویان رشته های الهیات و حقوق این دانشگاه موفق به چاپ بسیاری از مقالات معتبر و کسب جوایز بسیاری از قبیل 19 جایزه نوبل شده اند که در نوع خود فوق العاده است. این دانشگاه در نظرسنجی برترین دانشگاه های جهان موسسه تایمز رتبه 84 را کسب کرده و محل تحصیل بسیاری از اندیشه های بزرگ سنت های غربی بوده است. این دانشگاه پذیرای دانشجو از 120 کشور خارجی است که حدود 16 درصد جمعیت کل دانشجویان را تشکیل میدهند. این دانشگاه از لحاظ تاریخی نیز بسیار حائز اهمیت بوده و تاسیس آن به سال 1457 میلادی بازمیگردد.

 

دانشگاه های برتر آلمان

10- Technische Universität Dresden

دانشگاه صنعتی درسدن دارای رتبه QS 200 میباشد.  یکی از 10 دانشگاه بزرگ آلمان شناخته میشود. این دانشگاه به همراه 8 دانشگاه صنعتی دیگر در سال 2006 انجمن تی یو 9 یا همان 9 دانشگاه صنعتی بزرگ آلمان را تشکیل دادند که درسدن با 126 رشته، یکی از وسیعترین طیف های رشته ای در آلمان را دارا می باشد. با اینکه عمده شهرت این دانشگاه در رشته های فنی مهندسی آن خلاصه میشود اما جوایزی که این دانشگاه در رشته های علوم طبیعی و علوم پزشکی کسب کرده اند نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. پردیس اصلی آن در شهر درسدن واقع شده و تاریخ تاسیس آن نیز به سال 1828 میلادی بازمیگردد. این دانشگاه هر ساله پذیرای حدود 3500 دانشجوی بین المللی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *