Grammarly چیست؟

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

از گرامرلی چه می‌دانید؟

گرامرلی

Grammarly یک چک کننده و بهترین دستیار شما در نوشتار است که جویندگان کار، نویسندگان و سایر متخصصان می­توانند از آن برای تصحیح و ویرایش اسناد خود استفاده کنند. این برنامه بیش از 250 نوع خطای املایی، دستوری و نقطه‌گذاری را بررسی می­کند. Grammarly بسیار فراتر از ابزارهای سنتی است که از طریق پلتفرم‌های Word و ایمیل ارائه‌شده‌اند، زیرا به کاربران اجازه می‌دهد تا ورودی ویرایش را بر اساس شش سبک مختلف نوشتن انتخاب کنند: تجاری، آکادمیک، معمولی، فنی، خلاقانه و عمومی.

از گرامرلی چه می‌دانید؟

Grammarly چیست؟

Grammarly از سال 2009 در دسترس قرارگرفته است. گرامرلی یک سیستم هوش مصنوعی (AI) پیچیده است که در طول سال‌ها به‌طور مداوم بهبودیافته و توسط زبان شناسان و مهندسانی ساخته‌شده است که الگوریتم­هایی را برای تشخیص الگوهای نوشتار خوب ایجاد کرده­اند. سیستم هوش مصنوعی آن هر جمله را بررسی می‌کند و در صورت یافتن خطا، جایگزین‌های مناسب را برای شما جستجو می‌کند. گرامرلی یک برنامه مبتنی بر ابر (cloud-based) است. این برنامه در دو نسخه ارائه‌شده و در دسترس است که شامل: نسخه وب و نسخه‌ای که قابلیت ادغام با MS Word را دارد.

Grammarly چیست

Grammarly چگونه کار می­کند؟

Grammarly به سند شما بر اساس تعداد مشکلات و خطاهایی که پیداشده است، امتیاز کلی می­دهد. سپس شما را از یک سری مشکلات گرامری احتمالی، آگاه می‌سازد و یکی‌یکی شما را در رفع این معایب راهنمایی می­کند. در برخی موارد، سیستم عبارت‌های جایگزین خاص را پیشنهاد می‌کند؛ اما انجام این کار هرگونه اعمال تغییر خاصی به کاربر واگذار می‌شود و برنامه شما را به کاری مجبور نمی­کند، اگر با تغییرات توصیه‌شده موافق نیستید، می­توانید مشکلات احتمالی را نادیده بگیرید. نکته قابل‌تأمل این است که یک بررسی‌کننده سرقت ادبی مفید در این برنامه موجود است و می­تواند به نویسندگان کمک کند تا هر محتوایی را که سهواً قرض گرفته‌اند شناسایی کنند. این سیستم به متن مشابهی اشاره می‌کند که درجاهای دیگر وجود دارد و استنادهایی را پیشنهاد می‌کند که می‌توانند برای مشروعیت بخشیدن به متن موردنظر، ترکیب شوند. همچنین یک جستجوگر کلمات مترادف در این برنامه وجود دارد که به کاربران امکان می‌دهد عبارات اختیاری را انتخاب کنند و از تکرار اجتناب کنند. خوب نوشتن خیلی فراتر از املا و دستور زبان مناسب است. برای اینکه پیام خود را آن‌طور که واقعاً قصد دارید منتقل کنید، باید مطمئن شوید که نوشته شما واضح و جذاب است.

چک کننده گرامر، گرامرلی برای چه کسانی مناسب است؟

Grammarly برای کسانی که زبان مادری آن‌ها انگلیسی است و همچنین کسانی که خیلی به زبان انگلیسی نمی­نویسند و تسلطی به آن ندارند نیز مفید است. همچنین به‌عنوان یک خط دفاعی دیگر برای نویسندگان حرفه‌ای عمل می­کند. به‌طورکلی مخاطب ایده آل آن شامل موارد زیر است:

  • وبلاگ نویسان
  • نویسندگان فریلنس
  • بازاریابان محتوا
  • کپی رایترها
  • نویسندگان
  • روزنامه‌نگاران
  • دانش آموزان
  • دانشگاهیان و مقاله نویسان
  • ناشران محتوا
  • صاحبان مشاغل کوچک
  • و هرکسی که اغلب به انگلیسی می­نویسد.

Grammarly فقط ابزارهای بررسی دستور زبان انگلیسی را ارائه می‌دهد. بااین‌حال، شامل تنظیمات مختص به انگلیسی کانادایی، انگلیسی آمریکایی، انگلیسی بریتانیایی، انگلیسی استرالیایی و… نیز هست.

مزایا و معایب Grammarly

حتی سخت‌گیرترین منتقدان نیز نمی­توانند نقص‌های زیادی را در این محصول بیابند. این برنامه پشتیبانی عالی‌ای را ارائه می­دهد، اما درنهایت، همان‌قدر که پول می­دهید همان‌قدر آش می­خورید!

مزایا:

  • دقت بسیار بالا

(هر چند که نسخه رایگان تمامی امکانات نسخه پریمیوم را ندارد، اما همچنان امکانات خوبی را ارائه می دهد)

  • به‌راحتی با دستگاه‌های مک، ویندوز و iOS کار می­کند.

معایب:

  • برخی از ویژگی‌های Grammarly در نسخه رایگان آن موجود نیست.

مقایسه Grammarly و Grammarly pro:

اگر بودجه کافی برای خرید اشتراک این برنامه را ندارید می­توانید افزونه رایگان مرورگر آن را نصب کنید و استفاده کنید. استفاده از افزونه گرامرلی برای نویسندگان و وبلاگ نویسان با حداقل بودجه ایده آل است. نسخه رایگان شامل بسیاری از ویژگی­های Grammarly Premium به‌غیراز چک کننده گرامر پیشرفته، آشکارساز سرقت ادبی و برخی پیشنهادات واژگان است. نسخه رایگان اشتباهات دستوری احتمالی را با رنگ قرمز نشان می­دهد و همچنین بازنویسی‌ها و اصلاحات اساسی را پیشنهاد می­کند. شما همچنین می­توانید بین انگلیسی ایالات‌متحده، بریتانیا، کانادا و استرالیا سوئیچ کنید. هنگامی‌که آماده ارتقا به نسخه پولی هستید، Grammarly Premium حاوی تعدادی چک کننده و ابزار اضافی برای کسانی که به‌طور منظم محتوا را به‌صورت آنلاین می­نویسند و منتشر می­کنند، است. همچنین بینش نوشتاری اضافی و توانایی تعیین اهداف نوشتاری را فراهم می­کند. همچنین خطاهای بیشتری را نسبت به نسخه رایگان پیداکرده و برطرف می‌کند. بهترین ابزارهای Grammarly pro عبارت‌اند از:

  • گزارش سرقت ادبی
  • کلمات بیش‌ازحد استفاده‌شده
  • لحن نامناسب
  • نمرات و گزارش‌های خوانایی
  • دستیار نگارش پیشرفته

آیا نسخه Grammarly Premium ارزش خرید دارد؟

برای خیلی از افراد Grammarly Premium ارزشش را دارد به‌خصوص کسانی که هر هفته چندین مقاله در چندین وب‌سایت محتوا می­نویسند و منتشر می­کنند.

هزینه استفاده  Grammarly چقدر است؟

می‌توانید از این برنامه به‌صورت رایگان و صرفاً با کپی و پیست کردن متن در وب‌سایت گرامرلی، از امکانات آن استفاده کنید و البته افزونه Chrome گرامرلی نیز موجود و رایگان است. Grammarly به‌صورت اشتراک‌های ماهانه و سالانه در دسترس است. از سال 2020، هزینه نسخه کامل پولی( نسخه پریمیوم) برنامه Grammarly به مدت‌زمان اشتراکی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد.

  • اشتراک ماهانه: 29.95 دلار در ماه
  • اشتراک سه‌ماهه: 59.95 دلار در هر سه‌ماهه
  • اشتراک سالانه: 139.95 دلار در سال
آیا استفاده از Grammarly آسان است؟

به لطف ازدیاد برنامه‌ها و افزونه‌ها، Grammarly برای استفاده در هرکجا که بخواهید در دسترس است و استفاده از آسان است. این برنامه حداکثر 100000 کاراکتر را اسکن می‌کند و اصلاحات و پیشنهادات لازم را ارائه می­دهد. می‌توانید پیشنهادها را بر اساس اهمیت یا امتیاز آن‌ها فیلتر کنید. سپس، می‌توانید پیشنهادات را با یک کلیک بپذیرید یا رد کنید.

سخن آخر

Grammarly یک ابزار نوشتاری مفید و مقرون‌به‌صرفه است که می‌تواند کمک مفیدی برای شما باشد. چه یک وبلاگ نویس، نویسنده و یا صاحب کسب‌وکار کوچک باشید، این برنامه به شما کمک می­کند تا تقریباً در همه انواع نوشتار، خطاها را سریعاً بیابید و آن‌ها را رفع کنید. هم‌چنین از گرامرلی می‌توانید برای اطمینان از استاندارد بودن و درست بودن سطح مقالات، رزومه، انگیزه‌نامه و سایر متون انگلیسی تخصصی استفاده کنید. حتی نسخه رایگان نیز می‌تواند برای شما بسیار کمک کننده باشد. البته نسخه پریمیوم این برنامه هم با وجود امکانات مفیدش ارزش خرید را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *