از تیم ملی فوتبال ایتالیا چه میدانید؟

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

از تیم ملی فوتبال ایتالیا چه میدانید؟

تیم ملی فوتبال ایتالیا

تیم ملی فوتبال ایتالیا از موفق ترین تیم های شرکت کننده در رقابت های جام جهانی و صاحب سبک با کسب ۴ مقام قهرمانی در سالهای 1934، 1938، 1982، 2006 دو نایب قهرمان در سالهای 1970، 1994 یک مقام سومی 1990 و یک مقام چهارمی در سال 1978 شده است.
این تیم جام ملت های اروپا نیز موفق به کسب یک مقام قهرمانی در سال 1968 دو نایب قهرمانی

در سالهای 2000 ، 2012 و یک مقام چهارمی در 1980 و حضور در نیمه نهایی در 1988 شده است. همینطور میتوان به مدال طلای المپیک 1936 و برنز 1928، 2004 و همچنین جایزه بهترین تیم ورزشی سال 2007 این تیم نیز اشاره کرد.
تیم ملی ایتالیا به نام آتزوری به معنای آبی لاجوردی شناخته میشود که رنگ اول پیراهن این تیم به دلیل رنگ سلطنتی قلعه خاندان ساوی می باشد که از سال 1860 تا1946 حکمرانی میکردند.در وسط پرچم ایتالیا که سفید رنگ است، علامت صلیب شبیه به چرچم سوئیس و تاجی قرار داشت و خط آبی رنگ دور صلیب بود که رنگ حکومت سلطنتی بود. بعد از سقوط سلطنت و برپایی جمهوری رنگ لاجوردی تیم ایتالیا تغییر نکرد و همچنان پابرجاست. تیم ملی فوتبال ایتالیا تحت نظارت فیفا بوده و توسط یوفا کنترل میشود. و همچنین تصمیم گیرنده و هدایت کننده این تیم فدراسیون فوتبال ایتالیا است. تیم ملی ایتالیا بازی های خانگی خود را در استادیوم های مختلفی برگزار میکند و محل تمرینات این تیم، کمپ تمرینی کوورچیانو در شهر فلورانس می باشد.

تیم ملی فوتبال ایتالیا

از بازیکنان معروف ایتالیایی میتوان به دینو زوف، جوزپه مئاتزا، جانی ریورا، پائولو روسی، فرانچسکو توتی، الساندرو دل پیرو، الساندرو کاستاکورتا، فیلیپو اینزاگی، آندره آ پیرلو، الساندرو نستا، جیان لوئیجی بوفون، جورجو کیه لینی، سالواتوره اسکیلاچی، فابیو کاناوارو، لئوناردو بونوچی و کریستین ویری اشاره کرد. اما این ترکیب، ترکیب تیم ملی فوتبال کشور ایتالیا نبوده و ترکیب کامل تیم به صورت:

دروازه بانان: سالواتوره سیریگو، الکس مرت و جانلوئیچی دوناروما، مدافعان فرانچسکوا آ چربی، امرسون پالمیری، آرماندو ایتزو، دنیلو دمبروسیو، آلسیو رومانیولی، لئوناردو دوبونوچی، الساندرو فلورنزی، جانلوکا مانچینی، هافبک ها لورنتزو پلگرینی، جور جینیو، استفانو سنسی، نیکولو بارلا و مهاجمان آندره آ بلوتی، فدریکو برناردسکی، وینچنزو گریفو، فدریکو کیه زا، کوین لازانیا، چیرو ایموبیله و استفان الشراوی است. مربی کنونی این تیم چزاره پراندلی و سرمربی تیم نیز، روبرتو مانچینی است.

تیم ملی فوتبال ایتالیا

چنین تیم بزرگی که صاحب لیستی از برترین بازیکن های اروپایی و غیر اروپایی است اما اکنون در بهترین شرایط خود قرار ندارد و مطبوعات ایتالیا نسبت به عدم رسیدن آتزوری به جام جهانی و واکنش ضعیف شاگردان مانچینی واکنش ها و انتقادات تندی نشان داده اند. تیم ملی فوتبال ایتالیا، در چهارچوب اولین بازی مرحله پلی آف راهیابی به جام جهانی 2022 که در کشور قطر برگزار میشود، در کمال آمادگی کامل خود و ناباوری همگان در مقابل مقدونیه شمالی شکست خورد و مانند جام جهانی گذشته، از رسیدن به این رقابت بزرگ، باز ماند. این تیم بزرگ با اینکه قهرمانی یورو را در تابستان کسب کرده بود در مرحله گروهی انتخابی جام جهانی جایگاه صدر جدول را به تیم ملی کشور سوئیس واگذار کرد و در بازی پلی آف نیز نتیجه را بع مقدونیه شمالی واگذار کرده و مورد انتقاد بسیار و اعتراض های عظیم هواداران خود قرار گرفت.

مطبوعات و نشریات فوتبالی ایتالیا با انتقاد ها و تیترهای تند و تیز خود، این تیم و سرمربی آن را هدف قرار دادند و با به کار بردن تیترهایی مانند “خداحافظ قطر”، “به سوی جهنم” و غیره موفق به انجام مصاحبه ای جنجالی با مانچینی شدند و اقرار او به درنظر گرفتن استعفا از جایگاه خود را در جلد های مجله و صفحات اول روزنامه های پرطرفدار به چاپ رساندند.

تیم ملی فوتبال ایتالیا

در همین باره روبرتو مانچینی اظهار داشت: امشب اتفاقی باورنکردنی افتاد، فراتر از ناامید هستم و چیزی برای گفتن ندارم، این شکست بزرگترین ناامیدی در طول دوران زندگی حرفه ای ام است.

وی افزود: شانسی که در یورو ما را همراهی می کرد، امشب همراه ما نبود و واقعا بدشانس بودیم. فوتبال همین است. گل خوردن در دقایق پایانی برای ما احمقانه بود. با این حال ایتالیا آینده درخشانی خواهد داشت و این تیم نیاز به حمایت دارد.

مانچینی درباره آینده اش در ایتالیا گفت: الان زمان مناسبی برای پرداختن به این موضوع نیست.

ایتالیا در شرایطی مقابل مقدونیه شمالی شکست خورد و از رسیدن به جام جانی باز ماند که حسرت این تیم برای رسیدن به بزرگترین فستیوال فوتبال جهان عملا 12 ساله شد.

تیم ملی فوتبال ایتالیا

در پی این مصاحبه رسانه‌های ایتالیایی به این اتفاق واکنش نشان دادند. نشریه گاتزتا دلواسپورت نوشت:«اتفاقی باورنکردنی در پالرمو. قهرمانان ومبلی (قهرمان یورو 2020) از جام جهانی بازماندند و در خانه می‌مانند. این دومین بار متوالی برای تیم ملی است.» اظهارات روبرتو مانچینی سرمربی ایتالیایی‌ها که پس از بازی که مسئولیت شکست را برعهده گرفت یکی دیگر از عناوین روی جلد گاتزتا است که نقل قول رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا، گابریله گراوینا برای مقصر جلوه دادن تیم‌های باشگاهی در ناکامی تیم ملی این کشور را منعکس کرده و نوشته:« تیم ملی برای باشگاه‌های ما یک مزاحم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *