10 کتاب‌ محبوب در ایتالیا | آشنایی با محبوب ترین کتاب های ایتالیا

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

10 کتاب‌ محبوب در ایتالیا

10 کتاب محبوب در ایتالیا

چندین داده علمی نشان می‌دهد که مطالعه، با تقویت جنبه خلاق مغز،  به یادگیری مهارت‌ها، رشد ذهن و توسعه تخیل کمک می کند. به گفته اومبرتو اکو، نویسنده بین المللی ایتالیایی: «ما برای کتاب زندگی می‌کنیم. این، مأموریتی شیرین، در جهانی ست که بی نظمی و زوال بر آن حاکم است.» در ایتالیا، مردم توسط قطعات واقعی تاریخ احاطه شده‌اند و به نظر می‌رسد آنچه را که در کتاب‌های تاریخی می‌خوانند، می‌توانند در اطراف خود مشاهده کنند. اما آیا این به این معنی است که ایتالیایی‌ها به اندازه کافی مطالعه می کنند؟

طبق تحقیقات انجام شده توسط Doxa – یک صنعت تحقیقات بازار – ایتالیایی ها جمعیتی از کتاب‌خوانان هستند. یافته مهم این است که ایتالیایی‌ها نه تنها زیاد مطالعه می کنند، بلکه تا حد زیادی کتاب‌های دست دوم می‌خرند. نتایج همچنین نشان داد که در ایتالیا، کتاب سومین محصول اصلی خریداری شده پس از مبلمان و اتومبیل است.

طبق گزارش وب سایت استاتیستا، مردم این کشور به طور متوسط 5 ساعت و 36 دقیقه از وقت خود را صرف مطالعه می‌کنند. مردم ایتالیا بیشتر علاقه مند به مطالعه کتاب‌های چاپی هستند و تنها 2 درصد از سهم فروش کتب در این کشور را کتاب‌های الکترونیک و صوتی تشکیل می‌دهند.

در این نوشتار، 10 کتاب‌ محبوب و پرفروش در ایتالیا را در 6 ماه نخست سال 2022 معرفی می‌کنیم.

10 کتاب محبوب در ایتالیا
10 کتاب محبوب در ایتالیا

10 کتاب محبوب در ایتالیا

در این بخش به معرفی 10 کتاب پرفروش در ایتالیا در شش ماه اول سال 2022 که در روزنامه  della Libreria در نظرسنجی های Nielsen BookScan منتشر شده است می‌پردازیم.

نویسنده اصلی رتبه بندی پرفروش‌های اواسط سال در این کشور، ارین دووم است. همراه با او، نویسندگانی مانند آنتونیو مانزینی، ایزابل آلنده و جیانریکو کاروفیلیو در این فهرست قرار دارند.

قهرمان ده کتاب پرفروش اواسط سال، با دو عنوان، ارین دووم، نام مستعار یک نویسنده ایتالیایی با نام مستعار است که از Wattpad شروع کرده و اغلب در TikTok از او نام برده می شود.

این ده کتاب شامل موارد زیر هستند:

1- کتاب تولید کننده اشک اثر ارین دووم

این کتاب در سال 2021 منتشر شد و همچنان رتبه اول محبوب‌ترین کتاب‌ها در ایتالیا را در اختیار دارد. برای اولین بار در کتابفروشی‌ها نسخه کامل این رمان، برنده جوایز Watty شده است.

درون دیوارهای قبر، یتیم خانه‌ای که نیکا در آن بزرگ شده است، داستان‌ها و افسانه ها همیشه با نور شمع نقل شده است. معروف‌ترین آن سازنده اشک است، صنعتگری مرموز با چشمانی به زلال شیشه، که مجرم جعل همه ترس‌ها و نگرانی‌هایی است که در قلب انسان‌ها وجود دارد. اما در سن هفده سالگی، زمان آن فرا رسیده است که نیکا داستان‌های غم انگیز دوران کودکی را پشت سر بگذارد. در واقع بزرگترین رویای او در شرف تحقق است. ملیگان مراحل فرزندخواندگی را آغاز کرده‌اند و آماده‌اند تا خانواده ای را که همیشه می‌خواست به او بدهند.

10 کتاب محبوب در ایتالیا
10 کتاب محبوب در ایتالیا

2- کتاب استخوان‌ها صحبت می‌کنند اثر آنتونیو مانزینی

علاقه ایتالیایی‌ها به داستان‌های جنایی و مرموز، باعث شده تا این کتاب در رتبه دوم پرفروش‌های ماه‌های نخست سال 2022 قرار بگیرد.

در خلاصه داستان این رمان آمده است که یک پزشک بازنشسته استخوان‌های انسان را، که متعلق به یک کودک است، در جنگل کشف می کند. میشلا گامبینو از پزشکی قانونی آئوستا، موفق به کشف جزئیات مرتبط به جسد این کودک می‌شود. او تشخیص می‌دهد که جسد، مربوط به یک کودک حدود ده ساله است که بر اثر خفگی و خشونت احتمالی، کشته شده است.

این گونه کتاب‌های رمان، با ژانر اصطلاحا نوآر- ژانری از فیلم جنایی یا داستانی که با بدبینی، جبرگرایی و ابهام اخلاقی مشخص می‌شود –  از کتاب‌های محبوب در ایتالیا هستند.

3- کتاب ویولتا نوشته ایزابل آلنده

این کتابه که جزو پرفروش‌ترین کتاب‌ها در نیویورک تایمز است، محبوبیت بسیاری در این کشور دارد. ایزابل آلنده، نویسنده اهل شیلی، در این داستان حماسی، زندگی ویولتا دل واله را روایت می‌کند،. او زنی است که صد سال از عمرش می‌گذرد و شاهد بزرگ‌ترین تحولات قرن بیستم است.

آلنده، که آثارش گاه جنبه‌هایی از ژانر رئالیسم جادویی را در بر می‌گیرد، با رمان‌هایی مانند خانه ارواح و شهر جانوران که از نظر تجاری موفق بوده‌اند، شناخته شده است.

10 کتاب محبوب در ایتالیا
10 کتاب محبوب در ایتالیا

4- کتاب کینه اثر کاروفیلیو جیانریکو

جانریکو کاروفیلیو (زاده ۱۹۶۱) رمان‌نویس و قاضی سابق ضد مافیا در شهر باری ایتالیا است. اولین رمان او، شاهد غیرارادی، در سال 2002 منتشر شد و در سال 2005 توسط پاتریک کریگ به انگلیسی ترجمه شد و توسط Bitter Lemon Press منتشر شد، و به عنوان مبنایی برای یک سریال تلویزیونی محبوب در ایتالیا اقتباس شده است.

رمان کینه از این نویسنده، رتبه چهارم لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های ایتالیا در سال 2022 را در اختیار دارد. داستان”کینه” تحقیق در مورد یک جنایت و در پیچ و خم آگاهی و رمانی خیره کننده درباره گناه و رستگاری است. جیانریکو کاروفیلیو در لابه لای روایتی که تا آخرین صفحه کشیده شده است، ماجرایی انسانی را به ما می‌دهد که فراتر از ویژگی های سبکی ژانر جنایی است. به همین دلیل، این کتاب، یکی از کتاب‌های محبوب در ایتالیا به شمار می‌رود.

10 کتاب محبوب در ایتالیا
10 کتاب محبوب در ایتالیا

5- کتاب آواز آشیل نوشته مادلین میلر

آواز آشیل رمانی از نویسنده آمریکایی، مادلین میلر است که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. این کتاب که در دوران قهرمانی یونان اتفاق می‌افتد، اقتباسی از ایلیاد هومر است که از دیدگاه پاتروکلوس گفته می‌شود.

آشیل، «بهترین یونانیان»، پسر الهه دریاهای بی‌رحم تتیس و پادشاه افسانه‌ای پلئوس، قوی، سریع و زیباست و برای همه کسانی که او را ملاقات می‌کنند، مقاومت‌ناپذیر است. پاتروکلوس یک شاهزاده جوان بی دست و پا است که پس از یک عمل خشونت آمیز تکان دهنده از سرزمین خود تبعید می‌شود. آنها که به طور تصادفی گرد هم آمده‌اند، علیرغم اینکه خشم خدایان را به خطر می‌اندازند، پیوندی جدایی ناپذیر ایجاد می کنند.

آواز آشیل، در سال 2019 به زبان ایتالیایی ترجمه و به یکی از کتاب‌های محبوب در این کشور تبدیل شد.

6- کتاب پرونده آلاسکا سندرز اثر دیکر جویل

جوئل دیکر در سال 1985 در ژنو متولد شد و هنوز هم در آنجا زندگی می‌کند. رمان های او که در سراسر جهان ترجمه شده‌اند، میلیون‌ها خواننده را مجذوب خود کرده‌اند. این کتاب در سال 2022 به زبان ایتالیایی ترجمه و به سرعت خود را به رتبه 6 لیست کتاب‌های پرفروش در این کشور رساند.

آوریل 1999، Mount Pleasant، یک شهر آرام در نیوهمپشایر، توسط یک قتل ویران شده است. جسد زن جوانی به نام آلاسکا سندرز در ساحل دریاچه پیدا شده و تحقیقات به سرعت بسته می شود. پلیس اعتراف مجرم را که بلافاصله پس از آن خودکشی می کند و همدستش می‌گیرد. با این حال، یازده سال بعد، پرونده دوباره باز می‌شود.

10 کتاب محبوب در ایتالیا
10 کتاب محبوب در ایتالیا

7- کتاب با ما تمام می‌شود اثر کالین هوور

با ما به پایان می رسد، یک رمان عاشقانه نوشته کالین هوور است که 2 آگوست 2016 منتشر و در سال 2022 به ایتالیایی ترجمه و چاپ شده است. این رمان بر اساس رابطه بین مادر و پدر هوور ساخته شده است. هوور در سال 2016 آن را به عنوان “سخت‌ترین کتابی که تا به حال نوشته‌ام” توصیف کرد.

این رمان، داستان لیلی است که شاهد آزار و اذیت مادرش توسط پدرش و از انجام کاری در این مورد ناتوان بوده است. او که مصمم است زندگی خود را بر اساس شرایط خود زندگی کند، به بوستون نقل مکان می‌کند و در اینجا است که با دکتر رایل کینکید آشنا می‌شود.

این کتاب، در لیست کتاب‌های محبوب در ایتالیا در رتبه هفتم قرار دارد.

8- کتاب در مسیری که برف می‌بارد نوشته ارین دووم

ارین دووم با این کتاب که در سال 2022 چاپ و منتشر شده است، به یکی از نویسندگان محبوب در ایتالیا تبدیل شد.  این کتاب همراه رمان کینه، در لیست کتاب‌های پرفروش ایتالیا قرار گرفته است.

آیوی در میان دریاچه‌های یخ‌زده و جنگل‌های بکر، در میان برفی که بسیار دوست دارد، بزرگ شد. به همین دلیل وقتی او یتیم می شود و مجبور می شود به کالیفرنیا نقل مکان کند، فقط می‌تواند به آنچه پشت سر گذاشته فکر کند. کانادا، سرزمین او، خلأ غیرقابل پل زدنی است. در میان آن کوه‌ها گذشته‌ای است که دختر به آن وابسته است. همان گذشته‌ای که بی‌خبر، رازی خطرناک بر او دوخته است.

10 کتاب محبوب در ایتالیا
10 کتاب محبوب در ایتالیا

9- کتاب یک نفر در یک زمان اثر جینو استرادا

این کتاب، عنوان نهمین کتاب محبوب و پرفروش در ایتالیا در سال 2022 را نصیب خود کرده است. جینو استرادا جراح جنگ ایتالیایی، فعال حقوق بشر، فعال صلح، و بنیانگذار اورژانس، یک سازمان بین المللی غیردولتی شناخته شده است.

این کتاب احساسات و دردها، خستگی ها و عشق یک ماجراجویی بزرگ زندگی را بیان می کند که باعث شد جینو استرادا از درگیری‌های جانبی قربانیان مطلع شود و خود به یک تحریک تبدیل شده است. در هر یک از این صفحات یک پرسش رادیکال و عمیقاً سیاسی طنین انداز می‌شود که خواستار لغو جنگ و حق جهانی سلامت است.

10- کتاب تا زمانی که قهوه داغ است اثر توشیکازو کاواگوچی

توشیکازو کاواگوچی در سال 1971 در اوزاکای ژاپن به دنیا آمد. او پیش از این تهیه کننده، کارگردانی و نویسندگی برای گروه تئاتر Sonic Snail بود. به عنوان یک نمایشنامه نویس، از آثار او می‌توان به زوج، غروب و زمان خانواده اشاره کرد. رمان ” تا زمانی که قهوه داغ است” برگرفته از نمایشنامه 1110 Productions اثر کاواگوچی است که برنده جایزه بزرگ جشنواره درام سوگینامی دهم شد. این رمان در سال 2022 به زبان ایتالیایی ترجمه و در فهرست 10 کتاب محبوب در ایتالیا قرار گرفت.

در کوچه پشتی کوچکی در توکیو، کافه‌ای وجود دارد که بیش از صد سال است که با دقت، قهوه دم کرده سرو می‌کند. اما این کافی شاپ به مشتریان خود یک تجربه منحصر به فرد ارائه می‌دهد. این تجربه فرصتی برای سفر به گذشته است. در این کتاب، با چهار بازدیدکننده آشنا می‌شویم که هر یک از آنها امیدوارند از پیشنهاد سفر در زمان کافه استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *