بهترین شهرهای سوئد برای زندگی کدامند؟ - فرا اپلای

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

بهترین شهرهای سوئد برای زندگی کدامند؟

بهترین شهرهای سوئد برای زندگی

کشور سوئد همواره یکی از کشورهای منتخب مهاجران برای ادامه زندگی است و به دلیل فراهم کردن شرایط زندگی ایده آل و رفاهی، یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی کردن است. شما با مهاجرت به این کشور به بهترین سیستم مراقبت بهداشتی و سیستم آموزشی عالی دسترسی خواهید داشت. میزان درآمد در کشور سوئد بالاست و این کشور فرصتی را برای سفر به کشورهای همسایه اسکاندیناوی با مسیرهای آسان جاده ای و کشتی از جمله نروژ، فنلاند و دانمارک فراهم می کند. دسترسی به طبیعت با اقیانوس‌ ها، دریاچه ‌ها، رودخانه ‌ها، کوه‌ ها و جنگل ها، ماهیگیری، قایقرانی، ساحل‌ نشینی، دوچرخه‌ سواری، هاکی روی یخ و … از لذت های زندگی در کشور سوئد هستند که هر مهاجری را برای ادامه زندگی در این کشور ترغیب می کند. اکثر ایرانیانی که قصد مهاجرت به کشور سوئد را دارند معمولا به دنبال یافتن بهترین شهرهای سوئد برای زندگی هستند و در این زمینه پرس و جو می کنند. در ادامه این مقاله لیستی از 10 شهر از بهترین شهرهای سوئد برای زندگی همراه با ویژگی های هر یک از شهرها، بررسی شده اند.

بهترین شهرهای سوئد برای زندگی

کشور سوئد با مساحتی بیش از 450 هزار کیلومتر، جمعیتی حدود 10 میلیون 350 هزار نفر را در خود جای داده است. این کشور دارای 25 استان است که شهرهای استکهلم، گوتنبرگ، مالمو و اوپسالا به ترتیب 4 شهر بزرگ در این کشور هستند.

سوئد از نظر بسیاری از معیار های رفاهی نسبت به سایر کشورها در شاخص زندگی بهتر عملکرد بسیار خوبی دارد. این کشور در همه ابعاد همچون کیفیت زندگی، سطح آموزش، تعادل میان کار و زندگی، وضعیت سلامتی و بهداشتی، مسکن، شغل و درآمد، مسکن، امنیت شخصی، رفاه ذهنی و … بالاتر از میانگین قرار دارد و تبدیل به یکی از برترین کشورهای جهان برای زندگی شده است

کشور سوئد همچنین یک کشور مناسب برای مهاجرانی است که به قصد اشتغال به کار می خواهند مهاجرت کنند. از نظر اشتغال به کار، در این کشور بیش از 75 درصد از افراد 15 تا 64 ساله دارای شغل حقوقی هستند که بیشتر از میانگین OECD یعنی 68 درصد است. همچنین 83 درصد از بزرگسالان 25 تا 64 ساله این کشور، تحصیلات متوسطه خود را به پایان رسانده اند که بالاتر از میانگین OECD یعنی 78 درصد می باشد.

امید به زندگی در کشور سوئد برای زنان 84 سال است در حالی که امید به زندگی مردان این کشور 81 سال می باشد. سوئد از نظر کیفیت آب و هوا نیز در لیست برترین کشورهای جهان قرار دارد و بیش از 95 درصد مردم این کشور از کیفیت آب و هوا راضی هستند.

پس اگر به دنبال کشوری برای زندگی هستید که از هر نظر حداقل انتظارات شما را برآورده کند، کشور سوئد باید در صدر فهرست انتخابی شما باشد. حال در ادامه بهترین شهرهای این کشور را برای زندگی بررسی می کنیم :

شهر استکهلم از بهترین شهرهای سوئد برای زندگی

بدون شک شهر استکهلم در صدر بهترین شهرهای سوئد برای زندگی قرار دارد. این شهر پایتخت سوئد است و در 14 جزیره مختلف واقع شده است. از نظر فرهنگی، شهر استکهلم کشور سوئد سرشار از تنوع است و به قرن ها تاریخ و سنت خود به عنوان پایتخت سلطنتی متصل است. معماری ساختمان های شهر استکهلم خیره کننده و کم نظیر است و با قدم زدن در خیابان های این شهر در واقع در یکی از زیباترین شهرهای جهان قدم خواهید زد.

سیستم حمل و نقل عمومی استکهلم فوق العاده و کارآمد است و امکان حمل و نقل به بسیاری از شهرهای سوئد و جهان را خواهید داشت. شما می توانید با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی داخل شهر، در هزینه های حمل و نقل خود صرفه جویی کنید، با تورهای گردشگری اتوبوس در سراسر شهر سفر کنید و اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید.

شهر استکهلم یک شهر با تمام تفریحات، فرهنگ و هنرهایی است که از یک شهر بزرگ اروپایی انتظار می رود. استکهلم همچنین یکی از شهرهای تمیز آب و هوایی جهان نیز می باشد و پارک های فراوانی در داخل و اطراف شهر دارد.

شهر استکهلم همچنین یکی از شهرهای دانشگاهی کشور سوئد می باشد و تعدادی از برترین دانشگاه های جهان از جمله مؤسسه فناوری سلطنتی KTH و دانشگاه استکهلم  در این شهر واقع شده اند.

جمعیت شهر استکلهم بیش از 975 هزار 550 نفر است و پر جمعیت ترین شهر کشور می باشد. این شهر همچنین به دلیل وجود مناطق گردشگری، موزه های جذاب و بین المللی و … یکی از شهرهای توریستی سوئد است.

هزینه زندگی در شهر استکهلم

هزینه زندگی در شهر استکهلم از سایر شهرهای این کشور بیشتر است مخصوصا هزینه اجاره خانه که به طور متوسط 900 تا 1200 کرون در ماه است. متوسط حقوق پس از کسر مالیات در استکهلم 26 هزار کرون است در ماه است و یک خانواده 4 نفره با این میزان درامد می توانند زندگی با شرایط مناسبی را برای خود فراهم کنند. همچنین دانشجویان برای زندگی در شهر استکهلم حداقل به ماهی 8500 کرون نیاز دارند.

مراکز تفریحی استکهلم

بسیاری از مسابقات ورزشی، گالری های نمایشی، کنسرت ها، جشنواره های بین المللی و … در شهر استکلهم برگزار می شوند و به عنوان قطب فرهنگی و گردشگری کشور نیز محسوب می شود. تعدادی از مراکز تفریحی این شهر در ادامه ذکر شده اند :

  • گاملا اِستان (Gamla Stan)
  • اِسکانسِن (Skansen)
  • موزه‌ واسا (Vasa Museum)
  • موزه‌ هنرهای مدرن (Modern Art Museum)
  • موزه‌ قرون وسطی (The Medieval Museum)
  • یونیباکِن (Junibacken)
  • موزه‌ تاریخ سوئد (Swedish History Museum)
  • کاخ سلطنتی (Royal Palace)
  • فوتوگرافیسکا (Fotografiska)
  • اِستراندواگِن (Strandvägen)
  • موزه‌ آبا (ABBA The Museum)
  • گرونا لوند (Gröna Lund)
  • مونتِلیوسواگِن (Monteliusvägen)
  • موزه‌ نوردیک (Nordic Museum)
  • کاخ دروتنینگهولم (Drottningholm Palace)
  • کونگ‌اِسترادگاردِن (Kungsträdgården)

بهترین شهرهای سوئد برای زندگی

گوتنبرگ از بهترین شهرهای سوئد برای زندگی

گوتنبرگ شهر جنوب غربی سوئد است و در حدود 390 کیلومتری جنوب غربی استکهلم قرار دارد. این شهر دومین شهر بزرگ سوئد محسوب می شود و اگر از دوستداران سفر با کشتی یا جاده به نروژ و دانمارک هستید، زندگی در این شهر را به شما توصیه می کنیم.

شهر گوتنبرگ مملو از خیابان های قدیمی سنگ فرش شده با معماری زیبا و فضاهای سبز گسترده است و شما هرگز از زندگی در این شهر که پر از کوه‌ ها، دریاها، دریاچه ‌ها، رودخانه ‌ها و جنگل هاست، دلزده نخواهید شد.

گوتنبرگ یکی از بهترین سیستم های حمل و نقل عمومی جهان را دارد و با داشتن شبکه گسترده اتوبوس های عمومی و تراموا، به سرعت در شهر سفر می کنید و دیگر نیازی به خرید خودرو شخصی نخواهید داشت.

هزینه زندگی در شهر گوتنبرگ مقرون به صرفه تر از استکهلم اما گران تر از سایر شهرهاست. یک فرد مجرد برای زندگی مرفه در این شهر ماهانه حدود 10 هزار کرون نیاز دارد که حدود 900 تا 1000 کرون باید برای اجاره ماهانه خانه اختصاص داده شود.

جمعیت شهر گوتنبرگ بیش از 618 هزار نفر است و جزو کلان شهرهای سوئد محسوب می شود. تعدادی از بهترین دانشگاه های کشور و البته جهان، در این شهر قرار دارند که از جمله آنها می توان به دانشگاه گوتنبرگ و دانشگاه چالمرز اشاره کرد.

  • منطقه قدیمی هاگا
  • شهربازی لیزبرگ – Liseberg
  • قلعه آلوسبورگ – Älvsborg
  • موزه ی هنر – Konstmuseum
  • مجمع‌ الجزایر جنوبی گوتنبرگ

بهترین شهرهای سوئد برای زندگی

مالمو از بهترین شهرهای سوئد برای زندگی

مالمو سوین شهر بزرگ سوئد پس از استکهلم و گوتنبرگ با جمعیتی بیش از 316 هزار نفر است و در نزدیکی جنوب غربی سوئد واقع شده است. زندگی در این شهر بسیار ارزان تر از دو شهر استکهلم و گوتنبرگ است و برای مهاجرانی که به دنبال شهری با هزینه زندگی کمتر هستند، این شهر گزینه مناسبی است.

از نظر اشتغال به کار، فرصت های شغلی زیادی در مالمو وجود دارد ولی نه به اندازه پایتخت شهر یعنی استکهلم اما به دلیل رفت و آمد آسانی که به شهرهای لوند و کپنهاگ از این شهر وجود دارد، بسیاری از مهاجران سابق که در مالمو زندگی می‌کنند، با سفر به این شهرها مشکل اشتغال به کار خود را حل کرده اند.

مالمو شهر بزرگی نیست و به لطف مسافت های نسبتا کوتاه، با دوچرخه یا پیاده روی می توانید به بسیاری از مناطق شهر بروید. مردم شهر به دوچرخه سواری و استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق می شوند و شهری تقریبا بدون ماشین است.

پیدا کردن خانه برای اجاره در شهر مالمو شاید کمی دشوار باشد مخصوصا در مرکز شهر و مناطق پر طرفدار که از قبل اجاره شده اند اما در حاشیه شهر و روستاهای اطراف می توانید با قیمت کمتر و سریع تر، خانه ای برای خود پیدا کنید. البته اگر در رفت و آمد به مرکز شهر باشید، سرویس حمل و نقل آنطور که باید کارآمد نیست و باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید.

شهر مالمو 11 شهرک بورلو، شهرک اسلو، شهرک هوور، شهرک کاولینگ، شهرک لوما، شهرک لاند، شهرک اسکاروپ، شهرک استفان استروپ، شهرک اسودالا، شهرک ترلبورگ و شهرک ولینگ را در بر گرفته است و آب و هوای این شهر نسبت به استکهلم متعادل تر بوده و سرمای کمتری دارد.

هزینه زندگی در مالمو

قیمت اجاره خانه در مالمو حدود 900 دلار در ماه است و میانگین حقوق پس از مالیات در مالمو نزدیک به 2700 دلار در ماه است. در هزینه هایی همچون غذا، برق، لباس و … این شهر تفاوتی با سایر شهرها ندارد و فقط اجاره خانه کمتری نسبت به دو شهر استکهلم و گوتنبرگ دارد.

تحصیل در مالمو

دانشگاه مالمو سوئد در شهر مالمو قرار دارد که یکی از دانشگاه های پذیرنده دانشجویان بین المللی است. این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته های علوم پزشکی، علوم انسانی و … را ارائه می دهد و همه رشته ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند. دانشگاه جهانی دریانوردی و کشتیرانی و دانشکده‌ های هنر و موسیقی نیز جزو بهترین دانشگاه‌های این شهر هستند

کارخانه های مهم شهر مالمو

تعدادی از کارخانه های مهم شهر که زمینه کار را برای شما فراهم می کنند، عبارتند از :

  • کارخانه نان و شیرینی پاگن (Pagen)
  • دفتر روزنامه ساید اسونسکان (Sydsvenskan)
  • کارخانه ساختمان سازی اسکانسکا (Skanska)
  • کارخانه صنایع الکتریکی ای آن اسوریه (ON Sverige)

مراکز خرید مالمو

همچنین مهم‌ ترین مراکز خرید این شهر نیز به شرح زیر هستند :

  • مرکز خرید هانا کامپگنت (Hana zcompagnite)
  • مرکز خرید ترین گلین (Traingeln)
  • مرکز خرید انتر (Entre)
  • مرکز خرید کارولی (Caroli)
  • مرکز خرید استورگاتان (Storgatsn)
  • مرکز خرید دیزاین سنتر
  • مرکز خرید موبایلیا (Mobilia)

بهترین شهرهای سوئد برای زندگی

اوپسالا از بهترین شهرهای سوئد برای زندگی

اوپسالا به عنوان چهارمین شهر بزرگ سوئد در فاصله 64 کیلومتری استکهلم قرار دارد. این شهر مقر کلیسای سوئد است و قدیمی ترین دانشگاه اسکاندیناوی یعنی دانشگاه اوپسالا که در سال 1477 تاسیس شده است، در این شهر قرار دارد.

بخش تاریخی شهر در غرب آن است و کلیساها، دانشگاه ها و موزه ها را در برگرفته است. منطقه شرقی شهر مسکونی، تجاری و مدرن تر است. شهر اوپسالا در زمینه بیوتکنولوژی پیشرو است و در این زمینه فرصت های شغلی بسیاری را پیش روی کارجویان قرار می دهد. فاصله این شهر از استکهلم با قطار حدود 40 دقیقه است و اگر می خواهید در استکهلم مشغول به کار باشید ولی با هزینه زندگی کمتر، می توانید در شهر اوپسالا زندگی کنید و برای کار به استکهلم بروید.

هزینه زندگی در اوپسالا

قیمت اجاره خانه در اوپسالا حدود 900 دلار در ماه است که بسیار کمتر از اجاره خانه در استکهلم می باشد. هزینه های آب، برق، غذا و … به طور متوسط مشابه سایر شهرهاست و میزان حقوق مردم این شهر پس از کسر مالیات حدود 3 هزار دلار در ماه می باشد.

مراکز تفریحی اوپسالا

از دیگر جذابیت های زندگی در شهر اوپسالا، مناطق گردشگری و توریستی فراوان در این شهر است که در ادامه برخی از مهم ترین آنها را معرفی می کنیم.

گوستاویانوم

گوستاویانوم یکی از موزه های شهر اوپسالا شناخته می شود که در سالن تشریح دانشگاه اوپسالا تاسیس شده است.

کلیسای جامع اوپسالا

کلیسای جامع اوپسالا یکی از بزرگ ترین کلیساهای اسکاندیناوی محسوب می شود که سالانه گردشگران زیادی از این کلیسا بازدید می کنند.

قلعه اوپسالا

قلعه اوپسالا یکی دیگر از مناطق گردشگری زیبای شهر اوپسالا است که به دستور پادشاه گوستاوواسا تاسیس شده است. این قلعه صورتی رنگ است و زیبایی خیره کننده ای دارد. اگر به این شهر سفر کرده اید، حتما از قلعه اوپسالا بازدید داشته باشید.

کتابخانه دانشگاه اوپسالا

بیش از 5 میلیون جلد در یکی از قدیمی ترین کتابخانه های کشور سوئد یعنی کتابخانه دانشگاه اوپسالا قرار دارد و اگر عاشق کتاب و کتابخوانی هستید، بازدید از این کتابخانه به شما پیشنهاد می شود. در کتابخانه دانشگاه اوپسالا یک جلد انجیل از جنس نقره وجود دارد که برای قرن ششم است.

بهترین شهرهای سوئد برای زندگی

سولنا از بهترین شهرهای سوئد برای زندگی

شهر سولنا به دلیل نزدیکی به پایتخت شهر یعنی استکهلم و فراهم کردن فرصت های شغلی پر رونق، یکی از بهترین شهرهای سوئد برای زندگی است. این شهر یکی از پایین ترین نرخ های مالیاتی را در کشور سوئد دارد و باعث جذب موجب عظیمی از صنایع به خود در طول این سال ها شده است.

رفت و آمد از سولنا به استکهلم آسان است و کمتر از یک سال از پایتخت فاصله دارد. بنابراین اگر به دنبال زندگی آرام تری هستید با تمام فرصت های زندگی در نزدیکی پایتخت، سولنا شهری مناسب برای شماست.

با زندگی در شهر سولنا به دریاچه ها، رودخانه ها، جزایر و خط ساحلی دسترسی خواهید داشت و این شهر منطقه ای برای زندگی دوستداران طبیعت است.

بهترین شهرهای سوئد برای زندگی

اومئو از بهترین شهرهای سوئد برای زندگی

اومئو یکی از شهرهای شمالی کشور سوئد است و از نظر دمایی می توان گفت شهری بسیار سرد و مرکزی برای برگزاری ورزش های زمستانی می باشد. هوای زمستان در این شهر به طور متوسط منفی 11 درجه است که آن را برای ورزش های زمستانی همچون اسکیت روی یخ، هاکی روی یخ، اسکی و اسنوبورد ایده آل می کند.

شهر اومئو خانه موزه ها، رستوران ها، تاریخ و فرهنگ غنی است و تعدادی از مدارس و دانشگاه های کشور را در خود جای داده است. چشم‌اندازهای غرب شهر به خلیج بوتنیا و در شرق، کوه‌ها، دریاچه‌ها، رودخانه ‌ها و جنگل‌ ها قرار دارند. از شهر اومئو می توانید یک سفر کوتاه با کشتی به Vaasa در همسایگی فنلاند برای یک آخر هفته خود داشته باشید.

مهاجرت تحصیلی به دانشگاه های سوئد

پس از مطالعه این مطلب که درباره بهترین شهرهای سوئد برای زندگی بود، در صورتی که قصد تحصیل در سوئد را دارید، می توانید سوالات خود را در خصوص نحوه اپلای، نحوه ارسال مدارک، نحوه دریافت ویزای تحصیلی و … از مشاوران مجرب ما در فرااپلای بپرسید. برای ارتباط با مشاوران و رزرو وقت مشاوره اپلای بر روی لینک کلیک کنید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *