آب و هوای کشور فنلاند - فرا اپلای

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

آب و هوای کشور فنلاند

آب و هوای کشور فنلاند

فنلاند کشوری واقع در شمال اروپا، از شمالی ترین و دورافتاده ترین کشورهای جهان است که در معرض آب و هوای سختی می باشد. نزدیک به دو سوم کشور فنلاند توسط جنگل های انبوه پوشیده شده است و این کشور را تبدیل به متراکم ترین کشور جنگلی اروپا کرده است. آب و هوای کشور فنلاند از نظر سرما در لیست 10 کشور سرد جهان قرار دارد و زمستان های طولانی و با بارش شدید برف و کولاک همراه با با بادهای تند سرد، از ویژگی های آب و هوای این کشور است. در ادامه با ما همراه باشید تا با وضعیت آب و هوای  کشور فنلاند در شهرها و فصول مختلف بیشتر آشنا شوید و برای مهاجرت یا سفر خود به این کشور، بهتر تصمیم گیری کنید.

آب و هوای کشور فنلاند

فنلاند در شمال اروپا قرار دارد که از غرب با سوئد، از شرق با روسیه و از شمال با کشور نروژ همسایه است. این کشور همچون کشورهای روسیه، کانادا، ایسلند و … از سردترین کشور های جهان محسوب می شود و با زمستان های طولانی و سرد و تابستان های کوتاه، معتدل و نسبتا بارانی شناخته می شود. کشور فنلاند به دلیل نزدیکی به روسیه در مقایسه با سایر کشورهای اسکاندیناوی آب و و هوای سردتری دارد ولی دمای هوا در سراسر کشور یکسان است.

میزان بارندگی در مناطق مختلف کشور متفاوت است و از 400 میلی متر در شمال شرق تا 650 میلی متر در شرق و 700 میلی متر در جنوب کشور، متغیر است. پر باران ترین فصول در این کشور، فصل های تابستان و پاییز هستند همچنین کمترین بارندگی دوره ای است که از فوریه تا آوریل ادامه دارد.

زمستان در سراسر کشور فنلاند تقریبا طولانی و سرد است و حدود 5 ماه طول می کشد. حتی در هلسینکی که در جنوب کشور قرار دارد، دمای هوا در زمستان زیر صفر است و با نزدیک شدن به سمت شمال و شرق کشور، زمستان سرد تر و طولانی تر می شود.

دریاچه های متعددی در فنلاند وجود دارند که در فصل زمستان یخ زده اند حتی گاهی ممکن است سطح دریا نیز یخ بزند (بیشتر در خلیج بوتنیا، اما گاهی حتی در بندر هلسینکی و در قسمت شرقی خلیج فنلاند) و استفاده از یخ شکن ها برای ترددهای دریایی ضروری می شود.

در طول فصل زمستان با توجه به شرایط هواشناسی، دمای هوا می تواند بسیار متفاوت باشد. وقتی کشور تحت تاثیر توده های هوای سرد از سمت روسیه قرار می گیرد، دما به زیر 20 درجه سانتی گراد نیز می رسد و بخش های شرقی کشور سرد تر از بخش های غربی و جنوب کشور می شوند.

آب و هوای کشور فنلاند در ماه های ژوئن تا آگوست معتدل تر است و در این ماه ها پوشش های گیاهی شروع به رشد کردن می کند. در لاپلند که شمالی ترین بخش کشور فنلاند است، دمای روز در طول تابستان مشابه دمای سایر بخش های کشور است و دما در طول روز حدود 20 درجه سانتی گراد است در حالی که شب ها خنک تر است.

دمای هوا در برخی از شهرهای مختلف کشور فنلاند را در ادامه بررسی می کنیم :

آب و هوای شهر لاپلند کشور فنلاند

لاپلند شمالی ترین بخش فنلاند است که آب و هوا در اکثر فصول سال سرد است و تابستان های کوتاه دارد. زمستان در لاپلند حدود 7 ماه و از اکتبر تا آوریل طول می کشد، روزها از نوامبر تا ژانویه بسیار کوتاه است و در ماه دسامبر تقریبا خورشید دیده نمی شود.

این شهر در فصل تابستان آب و هوای معتدلی دارد و با چند روز هوای گرم در حالی که شب ها ممکن است هوا دوباره سرد شود. جولای گرم ترین ماه در شهر لاپلند است. در فصل تابستان روزها طولانی هستند، در ژوئن و ژوئیه خورشید نیمه شب وجود دارد، در حالی که در ماه اوت، حتی اگر روزها شروع به کوتاه شدن کنند، هرگز هوا کاملا تاریک نمی شود.

 

آب و هوای کشور فنلاند

آب و هوای شهر ایوالو کشور فنلاند

در شمال لاپلند، شهر ایوالو قرار دارد که سرد ترین زمستان ها را در این شهر نیز شاهد هستیم به طوری که دما به 40 درجه زیر صفر نیز می رسد. رکورد سرما در شهر ایوالو فنلاند 49 درجه زیر صفر است که در ژانویه 1999 ثبت شده است. این شهر در طول تابستان آب و هوای متعدل تری نسبت به زمستان دارد و در برخی از روز های تابستانی ممکن است دما به 28 درجه سانتی گراد نیز برسد.

 

آب و هوای کشور فنلاند

آب و هوای شهر رووانیمی کشور فنلاند

رووانیمی یکی دیگر از سرد ترین شهرهای فنلاند است که در قسمت جنوبی لاپلند واقع شده است. در این شهر میزان بارندگی به 580 میلی متر در سال می رسد و مرطوب ترین فصل سال، تابستان است. از ابتدای نوامبر تا اوایل ماه می بارش برف را در این کشور می بینیم و از اواخر فوریه تا اوایل آوریل، زمین کاملا از برف پوشیده شده است.

در ماه ژوئن و اوایل ژوئیه خورشید در شهر رووانیمی فنلاند اصلا غروب نمی کند و بر عکس در زمستان روزی وجود ندارد که خورشید هرگز طلوع نکند.

 

آب و هوای کشور فنلاند

آب و هوای شهر اولو کشور فنلاند

در شهر اولو که در ساحل شمال خلیج بوتنیا قرار دارد، میانگین دمای ماه ژانویه منفی 10 درجه سانتی گراد است و میزان بارندگی در این کشور حدود 475 میلی متر در سال است. ماه های جولای و آگوست پر بارش ترین ماه ها در اولو هستند و از ژانویه تا اوریل دمای دریا نزدیک به نقطه انجماد است.

آب و هوای شهر هلسینکی کشور فنلاند

هلسینکی پایتخت کشور فنلاند است که در جنوبی ترین و ملایم ترین بخش کشور واقع شده است. در این شهر میزان بارندگی در سال حدود 650 میلی متر است و خورشید در هلسینکی از نوامبر تا ژانویه به ندرت دیده می شود در حالی که از ماه می تا آگوست تقریبا نیمی از طول روز می تابد.

دریا در هلسینکی کمی سرد تر از خلیج بوتنیا است و گاهی اوقات ممکن است یخ بزند و در تابستان سرد باشد. در ماه اوت نیز دمای هوا در این شهر تا 17 درجه سانتی گراد می رسد.

آب و هوای کشور فنلاند

بهترین زمان برای سفر به فنلاند

تابستان یعنی از ماه ژوئن تا آگوست بهترین فصل برای سفر به فنلاند است و دما در این ماه ها برای فعالیت های خارج از منزل خوب است. میانگین دمای کشور فنلاند در این فصل حدود 22 درجه سانتی گراد است البته گاهی اوقات ممکن است شب ها سرد شود به خصوص در شهر لاپلند.

روزهای تابستانی طولانی است به خصوص در ماه ژوئن، شما با سفر به فنلاند در این ماه می توانید شب های سفید را در جنوب و خورشید نیمه شب را در شمال کشور ببینید. این ماه به اندازه جولای بارندگی ندارد اما خنک تر است.

اگر هم می خواهید زمستان کشور فنلاند را ببینید، بهترین ماه برای سفر مارس است و در حالی که دمای هوا ملایم تر است، تقریبا تمام کشور پوشیده از برف می باشد و روزها طولانی تر از سایر ماه های زمستانیست.

ماه ها و فصل های کشور کشور فنلاند

بهار

فصل بهار کشور فنلاند از اوایل آوریل در الاند و مجمع الجزایر جنوب غربی آغاز می شود به جزء شمالی ترین شهر کشور که تا اوایل ماه می بهار در این بخش از کشور آغاز نمی شود. بنابراین شروع بهار در شمال کشور یک ماه دیرتر از جنوب کشور است. در فصل بهار با آب شدن برف ها و یخ، گیاهان شروع به رشد می کنند و طبیعیت دستخوش تغییرات می شود البته هنوز هوا سرد است ولی نسبت به زمستان گرم تر می باشد.

تابستان

ماه های تابستان در کشور فنلاند شامل ژوئن، جولای و آگوست هستند و گرم ترین ماه اغلب جولای است. در فصل تابستان جنوب کشور حدود 5 درجه گرم تر از شمال کشور است و شب ها در فنلاند در طول تابستان روشن است زیرا خورشید دیر غروب کرده و زود طلوع می کند و هوا در شمال فنلاند روشن تر از جنوب فنلاند است.

 

آب و هوای کشور فنلاند

پاییز

پاییز فنلاند از هفته آخر آگوست آغاز می شود و تا اوایل دسامبر ادامه دارد. در این فصل گیاهان و درختان شروع به تغییر رنگ می کند و طبیعت بیشتر به رنگ زرد، نارنجی و قهوه ای زیبا دیده می شود. هوا در پاییز تاریک است و خورشید نسبت به فصل تابستان زودتر غروب می کند.

زمستان

در فنلاند ماه های زمستان، دسامبر، ژانویه و فوریه هستند و سرد ترین ماه معمولا فوریه است. البته تعداد ماه های زمستان در بخش های مختلف کشور ممکن است از سه ماه تا هفت ماه متغیر باشد ولی فنلاندی ها صرف نظر از اینکه هوا چقدر سرد است و چقدر برف باریده است، صبح ها به محل کار، دانشگاه یا مدرسه می روند.

سخن آخر

آب و هوای کشور فنلاند را در این مطلب کامل بررسی کردیم. اگر می خواهید با هدف تحصیل در فنلاند به این کشور مهاجرت کنید، باید از شرایط آب و هوایی شهرهای مختلف این کشور اطلاعات بیشتری کسب کنید و با آگاهی کامل، اقدام به مهاجرت نمایید. مشاوران مجموعه تخصصی فرااپلای در این مسیر شما را همراهی می کنند و می توانید جهت بهره مندی از مشاوره تحصیل در کشور فنلاند و سایر کشورها، با مشاوران ارتباط برقرار نمایید. برای ارتباط با مشاوران و رزرو وقت مشاوره اپلای بر روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *