معرفی مشاغل معروف در سوئد

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

معرفی مشاغل معروف در سوئد

مشاغل محبوب سوئد

سوئد، از ثروتمندترین کشورهای اروپای میانه و از با کیفیت ترین کشورها از لحاظ سطح زندگی، همه ساله اقدام به جذب نیرو در زمینه های مختلف تولید، واردات و صادرات میکند. درست است که هزینه های زندگی در این کشور نسبت به دیگر کشورهای همسایه بالاست اما با تحقیق و جمع آوری اطلاعات در زمینه مشاغل پرطرفدار و شناخته شده در صنایع مختلف و سپس اقدام به شروع کار، میتوانید آینده تضمین شده ای در سوئد داشته باشید.

تمرکز بیشتر مشاغلی که بازار کار مناسبی دارند در پایتخت این کشور است و دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت ها و سازمان های بین المللی در این کشور قرار دارد که شدیدا نیازمند نیروی کار مسلط به زبان انگلیسی و حداقل یکی از زبان های فرانسوی، ایتالیایی و آلمانی علاوه بر سوئدی می باشند. تاکید بر دارا بودن مهارت های زبانی میتواند شانس شما را برای پیدا کردن کار مورد نظر در سوئد بسیار افزایش دهد.

 

مشاغل محبوب سوئد

مشاغل مهندسی در سوئد

حقوق و مزایایی که به کارکنان و کارشناسان در رشته های مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک، مهندسی زمین شناسی و مهندسی ژنتیک اعطا میشود، نسبت به سایر رشته های مهندسی بیشتر بوده و اگر دارای مدرک کارشناسی ارشد و مدرک زبان B1 هستید، میتوانید در زمینه مربوطه کار خود را آغاز کنید. از آنجایی که سوئد دارای آزمایشگاه ها و پژوهشگاه های بسیار است، انجام تحقیقات و ثبت مقاله در رشته هایی که در آنها تخصص دارید نیز میتواند کمک بسیاری باشد.

 

فناوری اطلاعات IT در سوئد

طبق اعلام برخی سازمان های بررسی وضعیت اشتغال در سال 2022، فناوری اطلاعات از موردنیاز ترین مشاغل در کشور سوئد شده است و در صورت اشتغال در شرکت های کوچک و بزرگ آی تی، میتوانید درآمدی حدود سالیانه 134000 دلار داشته باشید و این در صورتی است که مهارت هایتان در سطح متوسط باشد. همچنین در صورت داشتن 2 سال سابقه کار و تسلط بر حداقل 3 زبان برنامه نویسی، به راحتی می توانید در سوئد شروع به کار کرده و کسب درآمد کنید.

 

پزشکی و داروسازی در سوئد

درست است که رقابت در مشاغل پزشکی این کشور بسیار بالاست، اما به دلیل مزایای فراوان ارزش سختی های مسیر را دارد. پزشکان با 50 ساعت کار کردن در طول هفته و تسلط به زبان سوئدی و انگلیسی، می توانند به جایگاهی تضمین شده دست پیدا کنند. البته این کار برای اتباع خارجی و فارغ التحصیلان بین المللی بعد از معادل سازی مدرکشان انجام می شود که خود مسیری پرچالش برآورد شده است. در بین تمامی مشاغل مرتبط به پزشکی، جراحان قلب و عروق و پزشکان داروسازی که در آزمایشگاه ها و کلینیک های سوئد مشغول به کار میشوند دستمزد بالاتری نسبت به سایر پزشکان دیگر و مبلغی حدود سالانه 130000 دلار آمریکا در سال دریافت میکنند. آزمایشگاه های متعدد و گستردگی صادرات دارو نیز باعث شده است سوئد، مقصد بسیاری از محققان و پزشکان داروساز در سال 2022 بشود.

 

وکالت در سوئد

سوئد کشوری است که بسیار به قانونمندی و قانونمداری پایبند است و ارزش و اعتبار زیادی به افرادی که در زمینه  قانون و وکالت مشغول به کار هستند می بخشد. با گذراندن یک دوره 3 ساله حقوق LLB، میتوانید در زمینه های حقوق بانکی، حقوق سالمندان، وکالت دادگستری، وکالت مالکیت و وکالت خصوصی مشغول به کار شوید. همچنین به دلیل همکاری های گسترده و بین المللی سوئد با کانون وکلا، میتوانید با ارتقا دادن سطح تحصیلات خود در زمینه های موردنظر، در شرکت های بین المللی که پرونده های بزرگ و زمان بر را بر عهده میگیرند استخدام شوید و اعتبار خود را هر روزه بالا ببرید.

 

مشاغل محبوب سوئد

نقشه کشی فنی در سوئد

مشاغل مرتبط با عمران اعم از نقشه کشی فنی و طراحی صنعتی نیز از پردرخواست ترین مشاغل جدید در سوئد معرفی شده اند. به دلیل دشواری های تحصیل در این رشته، فارغ التحصیلان آن از پردرآمد ترین متخصصان به شمار می روند زیرا دریافت مدرک درچنین رشته ای، نیازمند دقت، صلاحیت و تلاش بسیار است و برای آنها درآمدی حدود سالانه بیش از 50000 دلار آمریکا به ارمغان می آورد.

 

مشاغل محبوب سوئد

شیمیدانی و محققی در سوئد

به دلیل شهرت و اعتبار بالای دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی سوئد و کشورهای همسایه در زمینه علم شیمی و صادرات گسترده محصولاتی که بر پایه علم شیمی هستند نظیر انواع کود های کشاورزی و دارو، داشتن مدرک شیمی می تواند فرصت های شغلی خوبی برای شما فراهم کند. همچنین دانشمندان و محققانی که اقدام به انجام تحقیقات، ثبت اختراع و ثبت مقاله در این زمینه می کنند نیز میتوانند به عنوان استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی در دانشکده های مربوطه شروع به کار کنند. درآمدی حدود سالیانه 260000 دلار آمریکا در این صنعت پرطرفدار و حیاتی، انتظار متخصصان و شیمیدانان را در سوئد میکشد.

مشاغل محبوب سوئد

مشاغل تبلیغاتی و بازاریابی در سوئد

افرادی که در این حوزه، به ویژه دیجیتال مارکتینگ تخصص دارند، نه تنها در سوئد بلکه در بیشتر کشورهای پیشرفته نیز فرصت های شغلی بسیاری دارند. با پیشرفت هرچه بیشتر تکنولوژی، محصولات بیشتر و کارآمد تری به بازار می آیند که باید فروخته شوند و به دلیل بالا بودن توانایی خرید مردم در سوئد، بازاریاب ها با مارکت نسبتا پردرآمد و پر متقاضی ای روبرو هستند که هر روز هم گسترده تر میشود. همچنین برگزاری سمینار های مختلف در حوزه آموزش بازاریابی و تعلیم نیروی جوان در این حوزه نیز بسیار حائز اهمیت بوده و تقاضای بالایی برای آن در کشور سوئد وجود دارد. درآمد سالیانه 241000 دلار آمریکا به صورت میانگین، رقم نسبتا عالی برای تضمین آینده در این کشور می باشد که از طریق این شغل به دست می آید.

 

مشاغل محبوب سوئد

جوشکاری در سوئد

از مهم ترین مهارت های لازم برای افراد شاغل در زمینه های فنی، مهارت جوشکاری است که نیاز به آن در سال 2022، شدیدا بالا رفته است. به دلیل زمینه کاری گسترده این کار، مانند امکان کار در انواع پروژه های ساختمان سازی، پل سازی، ماشین سازی و کارخانه های مختلف رقابت در این زمینه برای متخصصان بسیار بالاست و حتی کارکردن به عنوان جوشکار آزاد نیز درآمد خوبی برای افراد کسب میکند. بسته به مهارت و سابقه ی کار در این زمینه، می توانید درآمدی حدود سالیانه 38000 دلار آمریکا داشته باشید. جوشکاری همچنین به عنوان شغل جانبی برای کارکنان رشته های مکانیک و برق نیز در نظر گرفته میشود.

 

مشاغل محبوب سوئد

تولید و فرآوری مواد غذایی در سوئد

از آنجایی که رژیم سالم غذایی و مصرف فرآورده های با کیفیت از مهم ترین دغدغه های دولت و مردم سوئد است، کارشناسان تغذیه و متخصصان تولید و فرآوری مواد غذایی، بازارکار نسبتا مناسبی پیش روی خود دارند. به دلیل وجود امکانات بالای کشاورزی، تولید مرغوب مواد غذایی و صادر آن به سایر کشورها به راحتی در این کشور میسر میشود که شغلی تاثیرگذار در زمینه بالا بردن میانگین سلامت مردم در سال های رو به رو است. همچنین تحصیل در رشته صنایع غذایی در سوئد نیز اقدامی بسیار معقول بوده زیرا اعتبار موسسه های آموزشی سوئدی در این رشته در اروپا و سطح جهان بسیار بالاست.

 

به غیر از مشاغلی که نام برده شد، بازارکار های بسیاری نیز برای مترجمین، برنامه نویس ها و مشاغل آزاد در کشور سوئد وجود دارد اما پرطرفدارترین ها و مقصد اکثر دانشجویان و کارکنان داخلی و خارجی در اغلب موارد، مشاغل ذکر شده است و مشغول شدن به سایر کارها به عنوان کار جانبی، برای تامین هرچه بهتر هزینه های  زندگی در کشور نسبتا گران قیمتی مانند سوئد نیز خالی از لطف نیست.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *