تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کشور سوئد - فرا اپلای

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کشور سوئد

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کشور سوئد

مهندسی کامپیوتر یکی از رشته های فنی مهندسی محبوب در کشور سوئد است که توسط تعدادی از دانشگاه های برتر این کشور ارائه می شود. مدرک لیسانس و فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر امکان ورود به مشاغلی همچون طراحی و توسعه نرم افزار، طراحی اپلیکیشن های دیجیتال و موبایل و … را فراهم می کند و برخی از زمینه های اصلی تحصیل در این رشته شامل سیستم های کامپیوتری، هوش مصنوعی، امنیت، تعامل انسان و کامپیوتر و … هستند. اپلای مهندسی کامپیوتر در کشور سوئد متقاضیان زیادی دارد و دانشگاه های این کشور از دانشجویان بین المللی نیز استقبال می کنند.

تعدادی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته مهندسی کامپیوتر در کشور سوئد شامل دانشگاه لوند، اوپسالا، چالمرز و … هستند که جزو برترین دانشگاه های اروپا و جهان می باشند. اگر شما هم قصد دارید به هدف تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر به کشور سوئد مهاجرت کنید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا در این زمینه راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

بهترین دانشگاه های تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کشور سوئد

سوئد یکی از موفق ترین و بهترین کشورهای اروپایی است و دانشگاه های این کشور به لطف امکانات تحقیقاتی زیادی که در دسترس دارند، نقش مهمی در دستیابی به اهداف توسعه و پیشرفت کشور خود ایفا می کنند. رشته مهندسی کامپیوتر در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی دانشگاه های سوئد ارائه می شود و دانشجویان با قرار گرفتن در محیط دانشگاهی پیشرفته و مجهز و دسترسی به بهترین امکانات در حوزه تخصص و رشته خود، مهارت های حل مسئله و توانایی تجزیه و تحلیل و ترکیب اطلاعات را آموزش می بینند و یاد می گیرند که چگونه پایگاه‌ های داده را حفظ کنند و رابط کاربری طراحی کنند.

شما با تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر و تبدیل شدن به متخصص در این زمینه، می توانید نرم افزار های پیچیده طراحی کنید و یا برنامه هایی برای موسسات پزشکی، امنیت، حمل و نقل و … ایجاد کنید. به عبارتی ساده تر، مهندسان کامپیوتر با طراحی و توسعه برنامه ها، نرم افزار ها و … زندگی را برای مردم آسان تر می کنند و به همه کمک می کنند که کارها سریع تر انجام شوند. فناوری قطعا نقش پر رنگی در شکل دهی آینده خواهد داشت و شما می توانید با متخصص شدن در این رشته نقش مهمی را در جامعه ایفا کنید.

دانشگاه های مهندسی سوئد در بالاترین های جهان قرار دارند و کیفیت زندگی عالی در این کشور و امکانات تحقیقاتی دانشگاه ها باعث جذب دانشجویان بین المللی برای تحصیل در سوئد شده است. با در نظر گرفتن تمام این موارد، در ادامه بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کشور سوئد را معرفی می کنیم :

موسسه سلطنتی فناوری KTH

دانشگاه KTH از دانشگاه های بزرگ و معتبر کشور سوئد برای تحصیل در رشته های فنی مهندسی است که از زمان تاسیس خود یعنی سال 1827، مرکز پیشرفت های تکنولوژیک این کشور بوده است. در دانشگاه KTH بیش از 60 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شوند که زبان تحصیل در اکثر آنها انگلیسی است. تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در این دانشگاه به شما فرصت بهره مندی از تجربیات اساتید بزرگ این حوزه را می دهد که باعث گسترش افق دیدتان می شود. دانشگاه KTH دانشجویان را به اختراعات و مواجه شدن با چالش های بزرگ تشویق می کند و در نتیجه از دانشجویان این دانشگاه انتظارات زیادی می رود.

این دانشگاه دارای 10 دانشکده معماری، بیوتکنولوژی، علوم و مهندسی شیمی، علوم کامپیوتر و ارتباطات، مهندسی برق، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مهندسی صنایع و مدیریت، علوم مهندسی، فناوری و بهداشت، و آموزش و ارتباطات در مهندسی است که زبان تحصیل در رشته های کارشناسی سوئدی ولی در مقطع کارشناسی ارشد امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد.

در دانشگاه KTH بیش از 13400 نفر دانشجو تحصیل می کنند که حدود 2800 نفر از آنها را دانشجویان بین المللی تشکیل داده اند. همچنین رتبه دانشگاه KTH، در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS رتبه 89 بوده است.

تحصیل در دانشگاه KTH برای دانشجویان غیراتحادیه اروپا رایگان نیست و باید سالانه شهریه بپردازند. شهریه کامل رشته های دوره کارشناسی در این دانشگاه به جزء رشته مهندسی معماری، 366000 کرون است و شهریه کامل برای اکثر رشته های دوساله مقطع کارشناسی ارشد 310000 کرون می باشد.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کشور سوئد

دانشگاه تکنولوژی چالمرز

دانشگاه تکنولوژی چالمرز یکی دیگر از دانشگاه های فنی مهندسی معتبر و بزرگ کشور سوئد است که در شهر گوتنبرگ، دومین شهر بزرگ سوئد قرار دارد. تحصیل در این دانشگاه رایگان نیست و شهریه دارد. دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه چالمرز باید در هر ترم حدود 70 هزار کرون شهریه بپردازند که شهریه کل تحصیل با توجه به تعداد واحد های درسی تعیین می شود.

دانشگاه چالمرز در سال 1829 تاسیس شده است و هم اکنون دارای 13 دانشکده می باشد. رشته های تحصیلی متنوعی در این دانشگاه ارائه می شوند که مهندسی کامپیوتر از جمله محبوب ترین رشته هاست. برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه چالمرز با توجه به مقطع خود و همچنین زبان تحصیل، می بایست مدرک زبان معتبر ارائه دهید که مدارک زبان تافل یا آیلتس مورد پذیرش هستند.

اگر قصد تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کشور سوئد را دارید و دانشگاه چالمرز را از میان دانشگاه های فنی مهندسی این کشور انتخاب کرده اید، لازم است که در تاریخ اعلام شده در سایت دانشگاه برای ثبت درخواست پذیرش خود اقدام نمایید و مدارک خود را به همراه ترجمه، ارسال کنید.

دانشگاه لینشوپینگ

دانشگاه لینشوپینگ با رتبه جهانی 329 رتبه بندی QS، یکی از برترین دانشگاه های سوئد است و در بین 30 دانشگاه برتر جهان زیر 50 سال قرار گرفته است. این دانشگاه برای تحصیل در رشته هایی مانند مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، فیزیک و … یکی از بهترین انتخاب هاست و بیش از 25 رشته تحصیلی بین المللی را که کاملا به زبان انگلیسی تدریس می شوند، ارائه می کند. 7 درصد از کل دانشجویان دانشگاه لینشوپینگ خارجی هستند که از بیش از 50 کشور برای تحصیل به این دانشگاه آمده اند.

دانشگاه لینشوپینگ همچون سایر دانشگاه های کشور سوئد از دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا شهریه دریافت می نماید که میزان شهریه این دانشگاه مابین 80 الی 136 هزار کرون در هر سال تحصیل می باشد. شهریه دانشگاه لینشوپینگ با توجه به تعداد واحد های درسی مشخص می شود و دانشجویانی که تحصیلات خود را کمتر از ترم های عادی به اتمام می رسانند، شهریه برابری با سایر دانشجویان دارند.

زمان پرداخت شهریه دانشگاه لینشوپینگ برای دانشجویان ورودی جدید بر اساس تاریخ ورود به دانشگاه تعیین می گردد. اگر در ماه آوریل تاییدیه دانشگاه را دریافت کرده اید، حداکثر باید تا 1 ژوئن شهریه خود را بپردازید و در صورتی که در ماه جولای پیشنهاد پذیرش دانشگاه برای شما ارسال شده است، می یابیت ظرف 10 روز پس از دریافت تاییدیه، هزینه را بپردازید.

برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه لینشوپینگ باید مدرک معتبر لیسانس و مدرک زبان انگلیسی مثل آیلتس یا تافل ارائه دهید همچنین برای مقطع کارشناسی، ارائه مدرک دیپلم الزامی است و با توجه به اینکه تحصیل در رشته های دوره کارشناسی به زبان سوئدی امکان پذیر است، باید زبان سوئدی خود را تقویت کنید.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کشور سوئد

دانشگاه اوپسالا

دانشگاه اوپسالا یک دانشگاه تحقیقاتی بین المللی جامع در کشور سوئد است که جزو دانشگاه های برتر جهان می باشد. این دانشگاه مکانی برای یادگیری با فرصت های غنی برای دانشجویان و محققان است و به عنوان یک دانشجو در دانشگاه اوپسالا تحصیلات با کیفیت و با دسترسی به آخرین یافته های تحقیقاتی خواهید داشت.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه اوپسالا به زبان انگلیسی است و مدرک ارائه شده به فارغ التحصیلان این دانشگاه در سطح بین المللی به رسمیت شناخته می شوند. شما با مدرک این دانشگاه هم در بازار کار سوئد و هم در سطح بین المللی فرصت های شغلی متنوعی پیش رو خواهید داشت و برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری آمادگی کسب خواهید کرد.

دانشگاه اوپسالا در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS 2021، رتبه 124 را کسب کرده است و هشت دانشمند این دانشگاه برنده جایزه نوبل شده اند. شما برای تحصیل در دانشگاه اوپسالا ملزم به پرداخت شهریه هستید که میزان شهریه در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد بر اساس تعداد واحد های درسی و مقطع، ما بین 50 تا 72 هزار کرون است.

شرایط خوابگاه دانشگاه های فنی مهندسی سوئد

برای ورود به دانشگاه های کشور سوئد باید به فکر محل اقامت خود نیز باشید و از قبل تحقیقات لازم را درباره خوابگاه دانشگاه مدنظرتان انجام دهید. در کشور سوئد انواع اقامتگاه ها برای دانشجویان بین المللی ارائه می شوند و دانشگاه مدنظر شما ممکن است تضمینی برای ارائه خوابگاه نداشته باشد و مجبور به اجاره خانه یا آپارتمان های دانشجویی شوید.

بیشترین ظرفیت خوابگاه های دانشگاه های سوئد به دانشجویان سوئدی اختصاص دارد و به همین دلیل ممکن است شما امکان بهره مندی از خدمات خوابگاهی دانشگاهتان را نداشته باشید. در این شرایط بهترین انتخاب، اجاره آپارتمان های دانشجویی مشترک است ولی اگر نمی توانید به صورت مشترک زندگی کنید، باید به فکر آپارتمان دانشجویی تک نفره باشید که هزینه اجاره اقامتگاه خصوصی به نسبت بالاتر از اقامتگاه های مشترک می باشد.

همچنین اقامتگاه های دانشجویی نیز گزینه مناسب و مقرون به صرفه ای است. محل اقامت های دانشجویی در سوئد توسط شرکت ها و سازمان ها مدیریت می شوند و دانشگاه ها نقش و مسئولیتی در مقابل اقامتگاه ها ندارند. این اقامتگاه ها معمول دارای 10 تا 15 اتاق یک نفره در هر راهرو هستند و امکاناتی مثل سرویس بهداشتی، لوازم برقی، آشپزخانه و … به صورت مشترک در میان هر چند اتاق قرار دارند. هزینه اجاره اقامتگاه های دانشجویی به نسبت آپارتمان های خصوصی کمتر است و در هزینه های شما صرفه جویی خواهد شد البته برای اجاره اقامتگاه های دانشجویی باید سریع تر اقدام کنید زیرا ممکن است ظرفیت ها پر شود و مجبور به اجاره خانه شخصی شود.

شرایط کار دانشجویی در کشور سوئد

اگر می خواهید در کنار تحصیل در دانشگاه اشتغال به کار نیز داشته باشید، این امکان برای شما وجود دارد. کشور سوئد بر خلاف بسیاری از کشور های جهان، به دانشجویان بین المللی که مجوز اقامت یا همان ویزای دانشجویی دارند، اجازه کار همزمان با تحصیل را می دهد و دانشجویان با اشتغال به کار می توانند بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین کنند.

البته یافتن شغل پاره وقت دانشجویی ممکن است کمی دشوار باشد مخصوصا برای دانشجویانی که زبان سوئدی بلد نیستند و تسلط کامل ندارند زیرا ورود به بازار کار در سوئد مستلزم صحبت به زبان سوئدی می باشد و یافتن شغل به زبان های دیگر مثل انگلیسی کمی زمانبر خواهد بود. میزان درآمد دانشجویان بین المللی نیز با توجه به ساعت کاری و شغل آنها می تواند از 8 الی 10 هزار کرون در ماه باشد

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کشور سوئد

شرایط تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر کشور سوئد در دانشگاه های مختلف، تا حدودی متفاوت است اما متقاضیان باید یکسری شرایط عمومی را داشته باشند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کشور سوئد در مقطع لیسانس

  • پایان تحصیلات متوسطه دبیرستان و ارائه مدرک دیپلم
  • اثبات مهارت زبان انگلیسی برای رشته های انگلیسی زبان و مهارت زبان سوئدی برای رشته هایی که به زبان سوئدی تدریس می شوند.
  • اثبات توانمندی مالی پرداخت شهریه
  • اثبات عدم ابتلا به بیماری های خاص

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کشور سوئد در مقطع فوق لیسانس

  • ارائه مدرک لیسانس معتبر
  • اثبات مهارت زبان انگلیسی با ارائه یکی از مدارک زبان معتبر بین المللی نظیر آیلتس، تافل و ..
  • اثبات عدم ابتلا به بیماری های خاص
  • اثبات توانمندی مالی برای پرداخت شهریه

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کشور سوئد در مقطع دکتری

  • ارائه مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر
  • تسلط به زبان انگلیسی و همچنین زبان سوئدی (برای سخنرانی در سمینارها و … باید به زبان سوئدی تسلط داشته باشید)
  • اثبات عدم ابتلا به بیماری های خاص

برای ثبت درخواست تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر هر یک از دانشگاه های سوئد، پس از آنکه مطمئن شدید رشته مورد تقاضای شما در دانشگاه مدنظرتان ارائه می شود و واجد شرایط ذکر شده توسط دانشگاه هستید، باید از طریق سامانه Universityadmissions.se درخواست آنلاین خود را ثبت نمایید و مدارکتان را ارسال کنید.

در سامانه مذکور ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و هزینه درخواست را که برابر با 900 کرون می باشد، بپردازید. پس از عضویت در سامانه امکان ارسال مدارک را خواهید داشت که شامل کپی مدارک تحصیلی، مهارت زبان انگلیسی و … هستند. این مراحل باید تا تاریخی که دانشگاه تعیین کرده است ارسال شوند که به اصطلاح ددلاین گفته می شود. ددلاین دانشگاه مدنظر خود را بررسی کنید و اگر فرصت وجود داشت، برای ارسال مدارک اقدام نمایید.

نتایج پذیرش یا عدم پذیرش نیز در سامانه Universityadmissions.se قرار داده خواهد شد و در صورتی که دانشگاه شما را پذیرفته باشد، عبارت “پذیرفته شده” را در سایت مشاهده خواهید کرد.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کشور سوئد

سخن آخر

شما عزیزان با مطالعه این مطلب از شرایط کلی تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کشور سوئد و دانشگاه های برتر ارائه دهنده این رشته در سوئد مطلع شدید. در صورتی که می خواهید به هدف تحصیل، به کشور سوئد مهاجرت کنید اما نیازمند راهنمایی بیشتری در زمینه های مشاوره اپلای، نحوه دریافت ویزای تحصیلی، نحوه ترجمه و ارسال مدارک و … هستید می توانید برای دریافت راهنمایی کامل با مشاوران مجموعه فرااپلای تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید.

7 پاسخ

  1. اگر از سوئد فارغ التحصیل ارشد نرم افزار بشیم، همونجا میتونیم در شرکت های نرم افزاری معتبر استخدام بشیم؟

  2. من همسرم سوئده و چند ماه دیگه با ویزای پیوست به همسر میرم اونجا،اگه برم دانشگا جز دانشجو های بین المللی حساب میشم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *