هزینه تحصیل در ایتالیا چقدر است؟ | فرا اپلای

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

هزینه تحصیل در ایتالیا

هزینه تحصیل در ایتالیا

اگر به دنبال تحصیل در ایتالیا هستید، قطعاً در مورد هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی در کشور ایتالیا کنجکاو هستید. این کشور به دلیل کیفیت بالا آموزش، فرهنگ غنی، پیشینه تاریخی و داشتن قدیمی ترین دانشگاه جهان شناخته شده است. این کشور دارای دانشگاه‌ های بسیار زیادی است که انواع رشته ‌های تحصیل را هم به زبان ایتالیایی و هم زبان انگلیسی ارائه می‌ کنند. ایتالیا در سالیان اخیر توانسته است پیشرفت‌ های بسیار زیادی در زمینه سیستم آموزشی داشته باشد و به همین دلیل، سالانه افراد بسیار زیادی تقاضای تحصیل در این کشور را دارند. این کشور در مقایسه با کشور های انگلیسی زبان و سایر مقاصد اروپایی برای تحصیل در خارج از کشور، بسیار مقرون به صرفه است. در اینجا سعی شده به صورت دقیق به بررسی شهریه و هزینه زندگی در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در این کشور را دارند بپردازیم.

تحصیل در دانشگاه های خصوصی ایتالیا

طبق بررسی های انجام شده، متوسط ​​شهریه در دانشگاه های خصوصی کشور ایتالیا بین ۶۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ یورو در سال خواهد بود. هزینه زندگی در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی به طور قابل توجهی پایین خواهد بود و این موضوع با مقایسه کشور ایتالیا با سایر کشور ها به خوبی مشخص می شود. در اینجا برخی از دانشگاه های ایتالیا که مقرون به صرفه هستند با میانگین هزینه سالیانه آن ها برای شما آماده کرده ایم.

  • میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه Siena تنها ۱۸۰۰ یورو در سال است.
  • دانشگاه آزاد Bozen-Bolzano نیز با میانگین ۲۲۰۰ یورو در سال از دانشگاه های مقرون به صرفه به حساب می آید.
  • همچنین متوسط هزینه سالیانه تحصیل در دانشگاه تورینو ۲۸۰۰ یورو، دانشگاه Pado va ۴۰۰۰ یورو و Ca Foscari ونیز بین ۲۱۰۰ تا ۶۵۰۰ یورو متغیر است.

 

هزینه تحصیل در ایتالیا

هزینه های زندگی در ایتالیا

زندگی در کشور تاریخی و جذاب ایتالیا یک تجربه عالی است. اگر قصد انتخاب شهر رم یا میلان را دارید، باید به موضوع هزینه بالای زندگی در این دو شهر به نسبت سایر شهر های ایتالیا نیز توجه کنید. هزینه زندگی درکشور ایتالیا در ماه بین 700 تا 1000 یورو متغیر است. هزینه زندگی ذکر شده شامل حمل و نقل، غذا، اقامت و تفریح ​​می باشد. میانگین هزینه ها در بولونیا حدود 750 تا 1000 یورو در ماه، در فلورانس حدود 850 تا 1200 یورو در ماه و همان طور که گفته شد هزینه های میلان و رم بین 900 تا 1400 یورو و بیشتر از سایر شهر هاست.

هزینه های غذا در ایتالیا

اگر برای تهیه مواد غذایی از سوپر مارکت های محلی Lidl,Penny Market که هزینه های مناسبی دارند خرید کنید ماهانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ یورو هزینه خواهید کرد. هزینه پیش غذا در رستوران های میان رده ایتالیا بین ۸ تا ۱۵ یورو، پاستا بین ۶ تا ۱۲ یورو و غذا های اصلی مانند گوشت و ماهی بین ۸ تا ۱۶ یورو است. لیست قیمت برخی از اقلام سبد غذایی نیز در ادامه آمده است.

  • قیمتیک لیتر شیر در ایتالیا حدودا 1.5 یورو می باشد.
  • قیمت 500 گرمنان حدودا 1.20 یورو می باشد.
  • قیمت 12 عددتخم مرغ حدودا 3 یورو می باشد.
  • قیمت یک کیلو گرمپنیر محلی حدودا 13 یورو می باشد.
  • قیمت یک کیلو گرمگوشت قرمز حدودا 14.20 یورو  می باشد.
  • قیمت یک کیلو گرممرغ حدودا 9 یورو می باشد.

 

هزینه تحصیل در ایتالیا

هزینه مسکن در ایتالیا

بدیهی است که هزینه مسکن به شهر محل اقامت بستگی دارد. برای دانشجویانی که در ایتالیا تحصیل می کنند، میانگین هزینه مسکن حدودا ۳۰۰ تا ۶۰۰ یورو در ماه است که بسته به نوع خوابگاه انتخابی دانشجویان می تواند متغییر باشد. میانگین هزینه دانشجویان ساکن در خوابگاه دانشجویی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ یورو در ماه است. دانشجویانی که آپارتمان اجاره ای دارند، بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ یورو و دانشجویانی که به تنهایی زندگی می کنند بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ یورو در ماه است. بدیهی است که به این هزینه باید هزینه آب و برق را اضافه کرد که میانگین این هزینه بین ۹۰ تا ۲۶۰ یورو است. یکی از راه هایی که دانشجویان برای پایین آوردن هزینه مسکن انجام می دهند اشتراک آپارتمان با دانشجویان دیگر است. آمار دانشجویان بین المللی که در سالن های دانشجویی زندگی می کنند 2 درصد است در حالی که بقیه گزینه های مسکن دیگر را انتخاب می کنند. همچنین 75 درصد دانش آموزان بدون توجه به محل زندگی خود از محل سکونت خود بسیار راضی هستند.

بررسی هزینه تحصیل در برترین دانشگاه های ایتالیا

در این قسمت قصد داریم هزینه تحصیل در دانشگاه های برتر ایتالیا نظیر تورنتو، بولونیا، سنت آنا و پلی تکنیک میلان را بررسی کنیم. در این لیست دانشگاه تورنتو با میانگین هزینه تحصیل ۶۰۰۰ یورو در سال بالا ترین هزینه را به خود اختصاص داده. پس از این دانشگاه، دانشگاه Scuola Superiore Sant’Anna با ۴۰۰۰ یورو در سال در رتبه دوم هزینه قرار دارد. دانشگاه پلی تکنیک میلان که طبق رتبه بندی QS برترین دانشگاه ایتالیا و دارای جایگاه ۱۴۹ جهانی است، با هزینه ۳۳۰۰ یورو در سال به نسبت سنت آنا و تورنتو هزینه پایین تری دارد. مقرون به صرفه ترین دانشگاه در بین ۴ دانشگاه نام برده شده، دانشگاه بولونیا است که هزینه تحصیل آن ۲۱۰۰ یورو در سال است. این دانشگاه بر اساس رتبه بندی times برترین دانشگاه ایتالیا شناخته شده. دانشگاه بولونیا قدیمی ترین دانشگاه جهان است که در سال ۱۰۸۸ میلادی بنا شده است.

 

هزینه تحصیل در ایتالیا

هزینه لازم برای دریافت ویزای دانشجویی ایتالیا توسط دانشجویان ایرانی

دانشجویان ایرانی برای درخواست ویزای ملی ایتالیا باید هزینه ای معادل 50 یورو بپردازند. بسته به وضعیت دانشجویان مقامات ایتالیایی به آن ها اجازه می دهند این هزینه را به صورت آنلاین، در مرکز درخواست ویزا در ایران یا از طریق حواله بانکی پرداخت کنید. دانشجویان ایرانی برای ویزای ایتالیا نیازی به دریافت بیمه درمانی نخواهند داشت. دانشجویان باید 57 یورو هزینه کنسولی بپردازند. پس از ورود به ایتالیا باید برای اجازه اقامت باید درخواست داد و 30 یورو اضافی پرداخت.

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا

در ایتالیا نیز همانند سایر کشور ها دانشگاه های دولتی در مقایسه با دانشگاه های خصوصی هزینه بسیار پایین تری دارند، اما هزینه ها همیشه با دانشگاه انتخابی ما، مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا) و رشته مد نظر متغیر است. متوسط ​​هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا بین ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ یورو در سال است. اما این فقط یک میانگین است و برخی از دانشگاه های دولتی معتبر ایتالیا هزینه های بالا تر از ۱۰۰ یورو در سال دارند. دانشجویان اتحادیه اروپا در مقایسه با دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید شهریه کمتری بپردازند.

هزینه تحصیل در ایتالیا

انواع بورسیه و نحوه بورسیه گرفتن در دانشگاه های ایتالیا

بورسیه های تحصیلی در ایتالیا شامل فرصت های کارشناسی و کارشناسی ارشد است که برای دانشجویان محلی و همچنین دانشجویان بین المللی است. فرصت های بورسیه تحصیلی در ایتالیا بر اساس نیاز، جنسیت، کشور، منطقه و شایستگی ارائه می شوند. بورسیه های دولتی ایتالیا برای دانشجویان خارجی سالانه برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا بر اساس لیاقت ارائه می شود. دانشگاه بولونیا بورسیه های سالانه لیسانس را برای دانشجویان بین المللی تحت کمک هزینه تحصیلی دانشگاه بولونیا برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. دانشگاه پادووا برای مقطع کارشناسی ارشد برنامه بورسیه تحصیلی تعالی بین المللی پادووا ارائه می دهد. برای بورسیه تحصیلی تحت حمایت موسسه، دانشکده مدیریت SDA Bocconi، ایتالیا سالانه 31 بورس تحصیلی جزئی و کامل را برای کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ارائه می دهد. دانشجویان بخش هایی از آسیا، آفریقا و بخش هایی از اروپا می توانند از معافیت 50 تا 100 درصدی شهریه برخوردار شوند.

5 بورسیه برتر دانشگاه های ایتالیا

همان طور که اشاره شد در ایتالیا بورسیه های متنوعی برای کمک به دانشجویان مستعد ارائه می شود، در ادامه پنج مورد از بورسیه های برتر ایتالیا را تشریح کرده ایم.

  • بورسیه EDISU Piemonte

این بورسیه در ایتالیا به دانشجویان بین المللی در مقاطع لیسانس تمام وقت، فوق لیسانس در یک دوره دکترا در دانشگاه پیمونت ارائه می شود. دو شرط وضع مالی و شرایط علمی دانشجو برای این بورسیه لازم و ضروری است.

  • بورس دانشگاه بولونیا برای دانشجویان بین المللی

دانشگاه بولونیا به دانشجویان بین المللی و واجد شرایط برای دوره های کارشناسی ارشد و یا برنامه های دوره انفرادی در دانشگاه بولونیا بورسیه تحصیلی ارائه می دهد.

 

هزینه تحصیل در ایتالیا

 

  • بورسیه های دانشگاه بین المللی پاوا برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه

به منظور افزایش همکاری بین المللی با کشور های در حال توسعه، دانشگاه پاووا (UNIPV) بورسیه هایی را برای دانشجویان برجسته از کشور های در حال توسعه برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد که به زبان انگلیسی در این دانشگاه تدریس می شود، ارائه می دهد. ارزش این بورسیه تحصیلی 8000 یورو است و برای پوشش یک سال تحصیلی در نظر گرفته شده است. هر بورسیه هزینه های سفر به ایتالیا و بازگشت (کلاس اکونومی) را نیز پوشش می دهد. علاوه بر این، هزینه های تحصیل نیز حذف خواهد شد.

  • بورسیه Politecnico de milan

این بورسیه سالانه به دانشجویان مستعدی که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند، تعلق می گیرد. دانشجویان تنها یک هزینه ۱۶۰ دلاری درصورت قبولی در این بورسیه پرداخت می کنند.

  • Politecnico di Torino

این بورسیه بین المللی توسط دانشگاه پلی تکنیک تورین برای دانشجویان بین المللی در زمینه های خاص مانند مهندسی ها ارائه می دهد.

ایتالیا به عنوان یک کشور زیبا و سازگار در اتحادیه اروپا، مقصد بسیاری از دانشجویان بین المللی است که می خواهند تحصیلات خود را در خارج از کشور ادامه دهند. در این گفتار اطلاعات جامعی پیرامون هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور ارائه شد. با وجود سطح آموزشی مناسب و کیفیت زندگی بالا می توان نتیجه گرفت که ایتالیا به نسبت سایر مقاصد اروپایی گزینه ی مقرون به صرفه ای برای مهاجرت تحصیلی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *