زبان مردم کشور سوئد - فرا اپلای

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

زبان مردم کشور سوئد

زبان مردم کشور سوئد

سوئد کشوری در اروپای شمالی و با جمیعتی بیش از 10 میلیون نفر در 25 استان، یکی از کشور های پر متقاضی در میان مهاجران سراسر جهان است که عمده آنها را دانشجویان و کارجویان تشکیل می دهند. در سال های اخیر سوئد از نظر سطح زندگی اقتصادی، رفاه و امنیت بسیار پیشرفت کرده است و به همین سبب به یکی از گزینه های مهاجرت تبدیل شده است. زبان مردم کشور سوئد همانطور که از اسم کشور نیز مشخص می باشد، سوئدی است ولی مردم این کشور به زبان های دیگری نیز صحبت می کنند. همچنین امکان اشتغال به کار و تحصیل در سوئد به زبان  انگلیسی وجود دارد.

درباره زبان مردم کشور سوئد

زبان رسمی مردم کشور سوئد، سوئدی است که دارای چندین گویش مختلف در مناطق مختلف کشور است. اکثر جمعیت سوئد به زبان سوئدی صحبت می کنند که بیشتر آنها به عنوان زبان اول و بقیه به عنوان زبان دوم صحبت می کنند. گویش های مختلف زبان سوئدی در مناطق مختلف این کشور به صورت زیر هستند :

  • وستروبوتنیان (مناطق ساحلی وستروبوتنیا و نوربوتن)
  • دالکارلی (عمدتاً در شهرداری الودالن و سایر بخش‌های شمالی استان دالارنا صحبت می‌شود)
  • گوتنیش مدرن (در گوتلند و فارو صحبت می شود)
  • جامتلندیک (به صورت پراکنده در سراسر سوئد صحبت می شود)
  • اسکانی (که مردم در استان اسکانیا با این گویش از زبان سوئدی صحبت می کنند)

زبان های اقلیت سوئد

علاوه بر زبان سوئدی، برخی از مردم کشور سوئد به زبان های دیگری نیز صحبت می کنند که 5 زبان رایج به رسمیت شناخته شده، به شرح زیر هستند :

فنلاندی از زبان مردم کشور سوئد

حدود 5 درصد از جمعیت کشور سوئد را فنلاندی های قومی تشکیل می دهند که زبان صحبت آنها نیز فنلاندی است. در گذشته، فنلاند برای قران ها بخشی از پادشاهی سوئد بوده است و این موضوع زبان فنلاندی را به یکی از قدیمی ترین زبان های اقلیت سوئد تبدیل کرده است. فنلاندی ها در سراسر کشور سوئد پراکنده هستند ولی اکثریت آنها در نوربوتن ساکن می باشند.

آلمانی از زبان مردم کشور سوئد

تا پیش از جنگ جهانی دوم، زبان آلمانی در سوئد بسیار رایج بود و این دو کشور ارتباطات نزدیکی با یکدیگر داشتند. سوئدی ها به گسترش زبان آلمانی در کشورشان کمک می کردند و بسیاری از روشنفکران پیشگام سوئدی نیز در دانشگاه های کشور آلمان تحصیل کرده اند.

اما پس از جنگ جهانی دوم و شکست آلمانی ها، شرایط بسیار تغییر کرد و محبوبیت زبان آلمانی در سوئد از بین رفت. در حال حاضر نیز آلمانی دیگر زبان دوم اجباری برای تحصیل در مدارس نیست ولی به عنوان یک زبان انتخابی در موسسات آموزشی ارائه می شود.

انگلیسی از زبان مردم کشور سوئد

جمعیت زیادی از مردم کشور سوئد، انگلیسی صحبت می کنند. پیوندهای تجاری سوئد با کشورهای انگلیسی زبان، نفوذ قوی آمریکا، سفرهای خارج از کشور به کشورهای انگلیسی زبان و تبادل فرهنگی، محبوبیت زبان انگلیسی در سوئد را افزایش داده است و بسیاری از مردم این کشور علاوه بر زبان سوئدی، تسلط کامل به زبان انگلیسی نیز دارند.

Meänkieli (مینکیلی) از زبان مردم کشور سوئد

Meänkieli یک نوع زبان فنلاندی است که بسیار نزدیک به این زبان است. این زبان را اغلب به عنوان یک نوع گویش فنلاندی نیز در نظر می گیرند که در شمالی‌ ترین قسمت سوئد در امتداد دره رود تورن مردم به این زبان صحبت می کنند.

سامی از زبان مردم کشور سوئد

حدود 9 هزار نفر از سامی های ساکن سوئد به زبان سامی صحبت می کنند. زبان های سامی توسط مردم سامی شمال اسکاندیناوی صحبت می شود و سه زبان مختلف را شامل است. گویشورهای زبان سامی سوئد عمدتا در شهرهای کیرونا، آریپلوگ و یلیواره یافت می‌ شوند.

رومی از زبان مردم کشور سوئد

زبان رومانی زبانی است که مردم رومانی به آن صحبت می کنند. این افراد یک گروه عشایری هستند که ریشه در شمال هند دارند. زبان رومی یک زبان هندوآریایی است و ارتباط نزدیکی با زبان های رایج شمال هند دارد.

ییدیش از زبان مردم کشور سوئد

ییدیش نوعی زبان آلمانی است که عمدتا توسط یهودیان اشکنازی صحبت می شود. یهودیان اشکنازی پس از قرن هجدهم به سوئد مهاجرت کرده و ساکن شده اند و باعث رایج شدن زبان ییدیش به عنون یکی از زبان های اقلیت در این کشور شده اند

زبان های فرانسوی، اسپانیایی، دانمارکی، نروژی و … نیز از زبان های رایج در کشور سوئد هستند که محبوبیت کمتری دارند.

بهترین دانشگاه های انگلیسی سوئد

اگر به زبان سوئدی تسلط ندارید ولی می خواهید وارد دانشگاه های سوئد شوید، این خبر خوش را به شما می دهیم که بسیاری از دانشگاه های معتبر و رتبه برتر جهانی این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی را فراهم ساخته اند و شما تنها با ارائه مدرک زبان معتبر آیلتس یا تافل، می توانید مهارت زبان انگلیسی خود را به این دانشگاه ها اثبات کنید و با اخذ پذیرش، در یکی از برترین دانشگاه های جهان و در رشته تحصیلی مورد علاقه تان به تحصیل بپردازید.

در دانشگاه های سوئد چندین رشته تحصیلی مختلف در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به زبان انگلیسی تدریس می شوند و دانشجویان بین المللی برای ورود به این رشته ها ملزم به یادگیری زبان سوئدی نیستند. این دانشگاه ها مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل را مورد تایید قرار داده اند و حداقل نمره قبولی زبان هر یک از دانشگاه ها متفاوت است.

از جمله دانشگاه هایی که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در آنها فراهم است، عبارتند از :

  • موسسه کارولینسکا
  • دانشگاه لوند
  • دانشگاه اوپسالا
  • دانشگاه استکهلم
  • دانشگاه گوتنبرگ
  • موسسه فناوری سلطنتی KTH
  • دانشگاه تکنولوژی چالمرز
  • دانشگاه لینشوپینگ

در مقطع کارشناسی تعداد کمتری از رشته های به زبان انگلیسی را می توانید پیدا کنید ولی تعداد این رشته ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بیشتر است.

زبان مردم کشور سوئد

زبان ورود به کار در کشور سوئد

بازار کار کشور سوئد به نسبت بسیاری از کشورها در بیشتر زمینه های شغلی مساعد است اما در این کشور نیز رقابت برای ورود به شغل دیده می شود و در نتیجه کارجویانی که رزومه اپلای و تخصص بیشتری داشته باشند، برای پیدا کردن کار موفق تر خواهند بود.

تسلط به زبان سوئدی برای ورود به کار در بسیاری از شرکت های بزرگ و بین المللی این کشور مثل شرکت ولوو، ضروری نیست و باید زبان انگلیسی قوی داشته باشید. اما برای سایر مشاغل بیشتر کارفرمایان ترجیح می دهند افرادی را که به زبان سوئدی مسلط هستند، استخدام کنند مثلا در مشاغل بیمارستانی که کادر درمان در ارتباط مستقیم با مردم و بیماران هستند، بلد بودن زبان سوئدی ضروری است و اگر نتوانید سوئدی صحبت کنید، حتما با مشکل مواجه خواهید بود.

بنابراین اگر می خواهید در سوئد پیشنهاد های شغلی بهتر و بیشتری دریافت کنید، زبان سوئدی خود را تقویت کنید. برای یادگیری زبان سوئدی، تعدادی از موسسات و مراکز در این کشور دوره های یادگیری زبان را برای مهاجران برگزار می کنند که معمولا به مدت یکساله هستند و در پایان این دوره یکساله شما مدرک C1 دریافت خواهید کرد.

سخن آخر

در این مطلب اطلاعات کاملی راجع به زبان مردم کشور سوئد به دست آوردید. شما عزیزان می توانید از سایر مطالب ما در سایت فرا اپلای دیدن فرمایید و چنانچه قصد مهاجرت تحصیلی به کشور سوئد یا کشورهای دیگر را دارید ولی نیازمند هستید ، می توانید با رزرو وقت مشاوره از تیم تخصصی فرا اپلای ، از مشاوره اپلای و مهاجرت تحصیلی بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *