تمکن مالی برای مهاجرت تحصیلی به سوئد - فرا اپلای

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

تمکن مالی برای مهاجرت تحصیلی به سوئد

تمکن مالی دانشجویان سوئد

کشور سوئد، سیستم آموزشی باکیفیت، پیشرفته و کاملی برای مقاطع تحصیلی مختلف، از دبستان تا دانشگاه دارد. این کشور با اینکه جمعیت زیادی ندارد، دانشگاه‌ها، موسسات و مدارس عالی رتبه‌ آن همه ساله پذیرای تعداد زیادی از دانش‌آموزان و دانشجویان بین المللی هستند. سیستم آموزشی این کشور به گونه‌ای عمل می‌کند که دانش آموزان و دانشجویان به انجام کارهای نوآورانه، کارآمد و تیمی در راستای تحصیل خود تشویق شوند و با کشف استعداد‌های خود، در آینده عملکرد و خروجی بهتری داشته باشند.

اگر به دنبال اخذ مدرک تحصیلی معتبر هستید، کشور سوئد میتواند مقصد مناسبی برای شما باشد. در این میان در نظر گرفتن مواردی مانند آشنایی با قوانین تمکن مالی برای اخذ ویزا در مقاطع مختلف، از مهم ترین اقدامات مهاجرت شما به این کشور خواهد بود.

تمکن مالی برای تحصیل در مدارس کشور سوئد

سیستم آموزشی باکیفیت و متدهای به روز و علمی سوئد موجب شده که اتباع کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین سایر کشورها در سطح دنیا به دنبال تحصیل در این کشور باشند. ارسال درخواست پذیرش به یکی از موسسات آموزشی و مدارس عالیه در سوئد اولین قدمی است که برای دریافت ویزای تحصیلی دانش آموزی باید برداشته شود. بعد از دریافت نامه پذیرش، در صف دریافت نوبت اخذ ویزا قرار خواهید گرفت و در زمان اختصاص داده شده به شما، می توانید دیگر مراحل دریافت ویزای تحصیلی را پیش ببرید.

توجه داشته باشید که دریافت ویزای تحصیلی، مراحل دریافت اقامتتان را نیز بسیار تسهیل می بخشد. اگر مایلید فرزندانتان در مدارس سوئد تحصیل کنند، خوب است است بدانید که مدارس و مراکز دولتی ارائه دهنده خدمات آموزشی به شهروندان و افرادی که اقامت دائم دارند هستند. این مدارس و مراکز توسط شهرداری اداره شده و هزینه‌های آن‌ها از طریق مالیات بر بودجه تامین می‌شود. برخی از مدارس، خصوصی هستند؛ کمک‌های محلی شهرداری‌ هزینه‌های آن‌ها را تامین می‌کنند و در مواردی به صورت مستقل توسط انجمن‌ها و بنیادها اداره می‌شوند. اتباع خارجی نیز می‌توانند در این مدارس تحصیل کنند. اما طبیعتا هزینه های تحصیل در این مدارس بیشتر از موسسات دولتی بوده و به تمکن مالی بیشتری احتیاج دارند. سوئد همچنین دارای مدارس بین‌المللی سطح بالایی است که پذیرای دانش‌آموزان مهاجر از سراسر جهان هستند. این مدارس بیشتر در پایتخت این کشور فعالیت می‌کنند.

همچنین بخوانید: معرفی مشاغل معروف در سوئد

 

همانطور که اشاره شد تمکن مالی و آشنایی با آن از مهم ترین اقدامات در این پروسه هستند. یکی از مهم‌ترین مسائلی که افراد قبل از اخذ ویزای تحصیلی سوئد باید به آن توجه می‌کنند، هزینه تحصیل و زندگی در این کشور است. برای تحصیل در سوئد و اخذ ویزای تحصیلی این کشور می بایست تمکن مالی برای ویزای تحصیلی سوئد را اثبات نمایید. اثبات تمکن مالی برای ویزای تحصیلی سوئد، به این معنی است که شما بودجه لازم را برای تحصیل در دوره مورد نظرتان همچنین پشتیبانی از اقامت خود در کشور سوئد را دارید و در مسیر اخذ اقامت تحصیلی سوئد نیازمند کمک دولت سوئد نخواهید بود.

اثبات تمکن مالی برای ویزای تحصیلی سوئد، می تواند به صورت بورس تحصیلی، حامی مالی، وام دانشجویی و دانش آموزی و وجوه شخصی به مبلغ 8190 کرون برای هر ماه اقامت شما در سوئد باشد. برای هر سال اقامت در سوئد، حداقل مبلغ برای اقامت 10 ماه را بایستی در حساب خود داشته باشید. دانش‌آموزانی که شهروند سوئد هستند یا اقامت دائم دارند، به صورت رایگان در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند و مسائل تمکن مالی برای این افراد، موانع خاصی ایجاد نخواهد کرد.

مدارس خصوصی و بین‌المللی برای شهروندان و مهاجرین اما مشمول هزینه می‎شود. هزینه ویزا برای اجازه اقامت با اهداف تحصیلی برای سوئد به مبلغ 1500 کرون در ماه است. دانش‌ آموزان ملزم به پرداخت آنلاین با استفاده از MasterCard وسایر روش‌ های پرداخت اینترنتی هستند. قابل توجه است که علاوه بر هزینه تحصیل، زندگی دانش‌آموز در سوئد شامل هزینه‌هایی چون اجاره منزل، مواد غذایی، حمل و نقل،… می‌شود. هزینه‌ها بسته به سبک زندگی فرد و امکانات مرکز آموزشی متفاوت خواهد بود.

همچنین بخوانید: ورزش های پرطرفدار در کشور سوئد

تمکن مالی دانشجویان سوئد

تمکن مالی برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی در کشور سوئد

وجود دانشگاه‌های تایید شده و معتبر، سوئد را به کشوری دانشجو پذیر در جهان تبدیل کرده است. متقاضیانی که در خارج از اتحادیه اروپا قرار دارند، اولین مرحله برای تحصیل دانشگاهی در سوئد، ابتدا دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر و سپس ویزای تحصیلی سوئد است که به دنبال اخذ پذیرش از سوی دانشگاه، محقق میشود. دانشجویان همچنین دانشگاه‌های مختلف این کشور را از لحاظ کیفیت آموزش و رشته‌ها و مقاطع ارائه شده توسط آن‌ها بررسی می‌کنند و بسته به رشته و تخصص خود، بهترین در هر حیطه را انتخاب میکنند.

تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی با هدف تحصیل در مقطع کارشناسی به سوئد مهاجرت می‌کنند. بسیاری از رشته‌ها در این مقطع به زبان‌های انگلیسی و سوئدی ارائه می‌شوند. ثبت نام در این مقطع تحصیلی نیازمند سطح زبان انگلیسی معادل آیلتس 6 است. دریافت مدرک در مقطع کارشناسی 3 تا 4 سال به طول می انجامد و دانشجویان 10 تا 20 ساعت در هفته اجازه کار دارند. قوانین کشور سوئد این امکان را به شما می‌دهد که در دوران تحصیل خود به صورت نیمه وقت مشغول به کار باشید. بعد از اتمام تحصیل نیز می‌توانید به کار خود ادامه دهید و برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید.

تمکن مالی دانشجویان سوئد

 

رد شدن از موانع شرایط تمکن مالی برای دانشجویانی که علاوه بر تحصیل کار میکنند بسیار محتمل تر است. زندگی دانشجویی در سوئد شامل هزینه‌های یک زندگی کامل همچون اجاره منزل، خورد و خوراک، حمل و نقل و البته امکانات تحصیلی و شهریه دانشگاه است. میزان هزینه زندگی دانشجویی در سوئد، بسته به سبک و روش زندگی، محل سکونت و دانشگاهی که برای تحصیل انتخاب شده است، متفاوت خواهد بود.

اگر تصمیم به اخذ ویزای تحصیلی سوئد دارید، قبل از مهاجرت به این کشور و پرداخت این هزینه‌ها، باید همانطور که اشاره شد درست شبیه اخذ ویزای دانش آموزی سوئد، تمکن مالی خود را اثبات کرده و بخشی از هزینه تحصیل در این کشور را پرداخت کنید. مساله مهم و مورد توجه برای دریافت ویزای تحصیلی سوئد، توجه به هزینه های تحصیل در این کشور و رد شدن از فیلتر تمکن مالی است که با توجه به تنوع دانشگاه ها و رشته ها متفاوت است. تمکن مالی لازم برای تحصیل در اغلب دانشگاه های کشور سوئد از 80،000 کرون تا نهایتاً 130،000 کرون در سال است.

این در حالی است که هزینه تحصیل در سوئد تا سال 2010 ، به صورت رایگان بوده، اما پس از آن از سال 2011 این سیستم تغییر نموده و در حال حاضر مستلزم صرف هزینه و دارا بودن شرایط تمکن مالی است. میزان تمکن مالی تعیین شده به ارز یورو برای تحصیل در رشته های علوم انسانی و اجتماعی، 7500 تا 10300 یورو، رشته های علوم مهندسی و فناوری اطلاعات، 11250 تا 13600 یورو و رشته های معماری و طراحی، 17800 تا 25300 یورو در سال است که از پرطرفدار ترین رشته های تحصیلی در این کشور هستند.

همچنین بخوانید:هزینه های زندگی در کشور سوئد

تمکن مالی دانشجویان سوئد

 

به غیر از تمکن مالی خود دانشجو یا سرپرست وی، منابع دیگری مانند بورسیه تحصیلی، وام دانشجویی که خود دو نوع تضمینی و بدون وثیقه را دارا است، شغل دانشجویی، حمایت مالی اقوامی در کشور مقصد و معرفی آن شخص به عنوان حامی مالی از جمله رایج ترین منابع تامین مالی تحصیل دانشجو هستند. در رابطه با دریافت وام دانشجویی که رایج ترین نحوه تامین تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیلی است خوب است بدانید وام‌های تحصیلی تضمین شده، بر اساس تضمین وثیقه توسط بانک‌های دولتی اعطا می‌شوند، در حالی که وام‌های آموزشی بدون وثیقه شامل امنیت وثیقه نخواهند بود و عمدتاً توسط بانک‌های خصوصی سوئدی اعطا می‌شوند.

وام‌های تحصیلی تضمین شده با نرخ بهره پایین‌تری نیز ارائه خواهند شد زیرا تنها زمانی اعطا می‌شوند که وام گیرندگان نوعی وثیقه را نزد وام دهندگان تعهد کنند. هزینه‌های پردازش و سایر هزینه‌های وام‌های تحصیلی تضمین شده در مقایسه با وام‌های بدون تضمین کمتر است. به همین دلیل است که وام‌های آموزشی بانک‌های دولتی در سوئد، انتخاب محبوب‌تری برای تامین تمکن مالی دانشجویان در این کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *