همه چیز در مورد اپلای مهندسی برق در آلمان - فرا اپلای

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

همه چیز در مورد اپلای مهندسی برق در آلمان

اپلای مهندسی برق در آلمان

آلمان به عنوان یکی از کشور های پیشرو در زمینه مهندسی و تولید در جهان غرب شناخته می شود و نه تنها یک صحنه سازنده فعال و متنوع در خود دارد و به عنوان پایگاهی برای بسیاری از تولید کنندگان پیشرو در الکترونیک و مهندسی مشهور شده است، بلکه یک مرکز آموزشی مهم با بهترین دانشکده های مهندسی و بسیار مورد توجه در دنیاست که این دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان باز هستند. اپلای مهندسی برق در آلمان یکی از رشته های محبوب در میان علاقه مندان به حوزه فنی مهندسی است و تعداد زیادی از دانشگاه معتبر آلمان این رشته را ارائه می نمایند و پذیرای دانشجویان بین المللی هستند.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا درباره شرایط اپلای مهندسی برق در آلمان اطلاعات بیشتری را به دست آورید. ضمن اینکه بهترین دانشگاه های آلمان که این رشته را ارائه می کنند، معرفی خواهند شد.

“همچنین بخوانید: همه چیز در مورد اپلای مهندسی برق در آلمان

چرا اپلای مهندسی برق در کشور آلمان ؟

آلمان به یکی از کشورهای محبوب برای دانشجویانی تبدیل شده است که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند. این کشور برای ارتقای کیفیت آموزش خود نه تنها در اروپا بلکه در سراسر جهان، تلاش خوبی دارد و دلایل زیادی وجود دارند که این کشور را مورد توجه دانشجویان مهندسی قرار داده است.

آلمان به پیشرفت فناوری خود شناخته شده است و امکانات تحقیقاتی دانشگاه ها و موسسات مهندسی این کشور جزو بهترین های جهان است. بسیاری از دانشگاه های مهندسی آلمان در نزدیکی مراکز صنعتی کشور قرار دارند تا از تعامل نزدیک میان دانشجویان با این مراکز اطمینان حاصل شود.

صنعت آلمان به عنوان مرکز قدرت اروپا، فرصت های شغلی فوق العاده ای برای فارغ التحصیلان مهندسی ارائه می دهد و بسیاری از شرکت های برتر آلمانی فارغ التحصیلان را مستقیما از دانشگاه های مرتبط جذب می کنند.

زبان انگلیسی به طور گسترده توسط مردم آلمان صحبت می شود و بسیاری از دانشگاه ها برنامه های تحصیلی را به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه می دهند که فرصت تحصیل برای دانشجویانی که زبان آلمانی بلد نیستند، فراهم می شود.

“همچنین بخوانید:پر طرفدار ترین رشته های تحصیلی در آلمان

اپلای مهندسی برق در آلمان

بهترین دانشگاه ها برای اپلای مهندسی برق در آلمان

تعدادی از دانشگاه های آلمان وجود دارند که امکان تحصیل در رشته مهندسی برق را برای دانشجویان بین المللی فراهم ساخته اند. تحصیل در برخی از این دانشگاه ها فقط به زبان آلمانی امکان پذیر است اما تعدادی از دانشگاه ها فرصت تحصیل به زبان انگلیسی را برای دانشجویان بین المللی قرار داده اند. در ادامه این دانشگاه ها را معرفی کرده ایم :

دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه فنی مونیخ به دلیل کیفیت و برتری آموزش خود یکی از دانشگاه های برتر جهان است که برنامه های مهندسی مخصوصا رشته مهندسی برق آن بسیار مورد توجه است. مدرک لیسانس و فوق لیسانس مهندسی برق در دانشگاه فنی مونیخ طیف گسترده ای از مهارت ها را ارائه می دهد که شامل تجربیات تئوری و عملی است.

دانشکده مهندسی برق داشگاه فنی مونیخ دارای شرکای معروف متعددی در صنعت است و هزاران دانشجوی بین المللی و بیش از 400 کارمند دارد. برنامه های مدرک مهندسی برق که در دانشگاه فنی مونیخ آلمان ارائه می شوند شامل لیسانس مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر و فوق لیسانس مهندسی برق و کامپیوتر هستند.

تاسیس دانشگاه فنی مونیخ به سال ۱۸۶۸ بر می گردد و هم اکنون جزو 9 دانشگاه برتر فنی مهندسی آلمان است. 30 درصد دانشجویان این دانشگاه بین المللی هستند و حدود 200 رشته تحصیلی را ارائه می دهد همچنین رتبه دانشگاه فنی مونیخ در رتبه بندی QS جهانی، رتبه 50 است.

در نهایت باید بگوییم اگر دانشگاه فنی مونیخ را برای اپلای مهندسی برق در آلمان انتخاب کرده اید، سالانه باید حدود 258 یورو شهریه بپردازید که البته این مبلغ، شهریه میانگین دانشگاه است و در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف، متغیر می باشد.

دانشگاه RWTH آخن

دانشکده مهندسی برق، فناوری اطلاعات و مهندسی کامپیوتر دانشگاه آخن به تربیت مهندسین با صلاحیت بالا برای برتری در بازار کار، شهرت دارد و در هر دو زمینه آموزشی و پژوهشی از موسسات فنی مهندسی پیشرو است.

رشته های مهندسی برق در دانشگاه آخن عبارتند از :

  • مهندسی برق، فناوری اطلاعات و مهندسی کامپیوتر / لیسانس
  • مدیریت بازرگانی و مهندسی : مهندسی برق قدرت / کارشناسی
  • مدیریت و مهندسی بازرگانی : کارشناسی ارشد مهندسی برق
  • مهندسی برق، فناوری اطلاعات و مهندسی کامپیوتر / کارشناسی ارشد (تدریس انگلیسی)
  • ارتباطات فنی با تخصص مهندسی برق / کارشناسی ارشد.

“همچنین بخوانید: چگونه در آلمان کار پیدا کنیم

دانشگاه فنی برلین

دانشکده مهندسی برق و علوم کامپیوتر دانشگاه فنی برلین به عنون یکی از بهترین دانشگاه های مهندسی در آلمان شناخته می شود و حدود 60 استاد و بیش از 550 هیئت علمی را شامل می شود. امکانات مدرن، تجهیزات مهندسی به روز، محیط های آموزشی راحت و دوره های کارآمد از ویژگی های دانشگاه فنی برلین است و بیش از 6 هزار دانشجو در این دانشگاه حضور دارند که نزدیک به یک سوم آنها بین المللی هستند.

سیستم های شناختی، سیستم های سایبری – فیزیکی، تجزیه و تحلیل داده ها و ابر، فناوری اینترنت و رسانه آینده، فناوری یکپارچه سازی و فوتونیک و سیستم های انرژی پایدار و تحرک، از زمینه های تحقیقاتی تخصصی دانشکده مهندسی برق و علوم کامپیوتر دانشگاه فنی برلین است و رشته مهندسی برق را هم در مقطع کارشناسی و هم در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می نماید.

میانگین شهریه دانشگاه فنی برلین در رشته های دوره کارشناسی حدود 658 دلار در سال است و در مقطع ارشد نیز سالانه حدود 1000 دلار از دانشجویان شهریه دریافت می کند.

اپلای مهندسی برق در آلمان

موسسه فناوری کارلسروهه

برای اپلای مهندسی برق در آلمان، موسسه فناوری کارلسروهه یکی از بهترین گزینه های پیش روی شماست. شما با تحصیل در رشته مهندسی برق موسسه فناوری کارلسروهه یاد خواهید گرفت که چگونه از مهارت ‌های ریاضی و فیزیک خود به نحو احسن استفاده کنید و چگونه سیستم های مرتبط و اجزای آنها را توسعه داده و کارایی و سازگاری آنها را افزایش دهید.

برنامه های تحصیلی رشته مهندسی برق در موسسه فناوری کارلسروهه انعطاف پذیر است و دانش گسترده ای را ارائه می دهد که منجر به تخصص های انتخابی شخصی شما می شود.

لیسانس مهندسی برق و فناوری اطلاعات و کارشناسی ارشد مهندسی برق و فناوری اطلاعات دو رشته ارائه شده مهندسی برق در دانشگاه فناوری کارلسروهه هستند و شما در طول تحصیل در مقطع کارشناسی در این دانشگاه می توانید از میان رشته های اختیاری که تخصص اولیه را ارائه می کنند، انتخاب نمایید. میانگین شهریه دانشگاه فناوری کارلسرومه نیز حدود 3460 دلار در سال برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

دانشگاه صنعتی درسدن

آخرین دانشگاهی که میخواهیم برای اپلای مهندسی برق در آلمان به شما معرفی کنیم، دانشگاه صنعتی درسدن است که بسیار مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته است.

دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی درسدن دارای شبکه ارتباطی گسترده ای با دانشگاه های بین المللی، موسسات تحقیقاتی و صنعت است و شما با تحصیل در این دانشگاه ارتباطات صنعتی ارزشمندی خواهید داشت.

برنامه مهندسی برق در دانشگاه صنعتی درسدن در دو بخش ارائه می شود که یک دوره شامل یک سال گرایش و یک دوره بلافاصله پس از دوره اول است. دانشجویان امکان انتخاب رشته تحصیلی خاص در دوره اصلی و همچنین یک رشته کارآموزی و انتخابی را به عنوان بخشی از تخصص دارند. رشته های تحصیلی که در این دوره تحصیلی گنجانده شده است عبارتند از:

  • فناوری انرژی الکتریکی
  • اتوماسیون، اندازه گیری، فناوری کنترل
  • فناوری اطلاعات
  • میکروالکترونیک
  • دستگاه، میکرو و فناوری پزشکی

میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه صنعتی درسدن نیز برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد حدود هزار دلار در سال است.

“همچنین بخوانید: شرایط زندگی برای ایرانیان در آلمان

اپلای مهندسی برق در آلمان

شرایط و مدارک لازم برای اپلای مهندسی برق در آلمان

تمام دانشگاه های آلمان برای پذیرش دانشجوی بین المللی یکسری شرایط عمومی و شرایط اختصاصی دارند که شامل ارائه مدرک مهندسی برای مقاطع ارشد و دکتری، ارائه مدرک زبان، برخورداری از تمکن مالی برای پرداخت شهریه و … هستند.

اگر متقاضی اپلای مقطع لیسانس مهندسی برق آلمان هستید، باید مدرک دیپلم دبیرستان، گواهی پایان مدرسه یا نتیجه آزمون ورودی دانشگاه را ارائه کنید و برای مقاطع ارشد و دکتری نیز دارا بودن مدرک مهندسی از دانشگاه های معتبر الزامی است.

مدرک زبان برای اپلای مهندسی برق در آلمان از مهم ترین شرایط است و اگر زبان تحصیل در دانشگاه مد نظر شما انگلیسی باشد، باید مدرک زبان تافل یا آیلتس با حداقل نمره مورد تایید دانشگاه ارائه نمایید. همچنین تمام دانشجویان رشته های زبان آلمانی می بایست با گذراندن یک دوره مقدماتی یا شرکت در آزمون زبان، مهارت خود را در زبان آلمانی اثبات کنند که آزمون های مورد قبول مهارت عبارتند از DSH (آزمون ورودی دانشگاه زبان آلمانی برای متقاضیان بین المللی)، TestDaF (تست زبان آلمانی به عنوان زبان خارجی) و …

برای اپلای مهندسی برق در آلمان، باید در تاریخی که دانشگاه برای ثبت درخواست در نظر گرفته است، درخواست و مدارک خود را ارسال نمایید. مدارک لازم برای اپلای در سایت هر یک از دانشگاه ها درج شده است که برخی از آنها به شرح زیر هستند :

رزومه اپلای

از مهم ترین مدارکی که لازم است در زمان ثبت درخواست به دانشگاه مربوطه ارسال نمایید، رزومه اپلای است. رزومه اپلای، سوابق حرفه ای و تحصیلی شما را برجسته می کند و محتوای آن معمولا شامل سوابق تحصیلی، تخصص ها، مهارت ها و … است و شامل دو یا سه صفحه می باشد.

با نوشتن یک رزومه قدرتمند می توانید در میان تعداد زیادی از درخواست هایی که به دانشگاه ارسال شده است، شانس پذیرش خود را افزایش دهید و مهارت هایی را که طی سالها تحصیل و اشتغال به کار کسب کرده اید برجسته تر کنید و به دانشگاه نشان دهید که چه مهارت ها و تخصص هایی را با تحصیل در دانشگاه، کار در مشاغل و … به دست آورده اید.

اپلای مهندسی برق در آلمان

توصیه نامه

برای اپلای مهندسی برق در آلمان بهتر است دو توصیه نامه از دو استاد به دانشگاه مربوطه ارسال کنید تا برای دانشگاه مشخص شود از نظر اساتید رشته تحصیلی خود، در چه جایگاه علمی قرار دارید.

انگیزه نامه

ارائه انگیزه نامه نیز برای اپلای مهندسی برق در آلمان ضروری است که شخصیت شما را برای دانشگاه ترسیم می کند و فرصتی است که از طریق آن بتوانید با ذکر دلایلی دانشگاه را برای انتخاب خودتان به عنوان دانشجوی مناسب، مجاب کنید.

“همچنین بخوانید: قوانین مهم کشور آلمان

هزینه اپلای مهندسی برق در آلمان

اپلای مهندسی برق در آلمان شامل هزینه هایی است که لازم است از این هزینه ها مطلع باشید.

  • دریافت مدرک زبان : شما برای اثبات مهارت زبان خود به دانشگاه مدنظرتان، باید در ازمون معتبر زبان شرکت نمایید که با توجه به نوع آزمون زبان انگلیسی یا آلمانی که شرکت می کنید، هزینه متفاوتی می پردازید.
  • آزاد سازی مدرک دانشگاهی : اگر برای مقاطع ارشد و دکتری قصد اپلای دارید و از دانشگاهی روزانه فارغ التحصیل شده اید، باید برای آزاد سازی مدرک دانشگاهی خود هزینه بپردازید که هزینه آزاد سازی با توجه به عواملی مثل سابقه کار، سال شروع و پایان تحصیل، رشته و مقطع تحصیلی مشخص می شود.
  • ریز نمرات : برای اپلای مهندسی برق در آلمان باید هزینه ای تحت عنوان هزینه دریافت ریز نمرات رسمی به دانشگاه بپردازید.
  • ترجمه مدارک : تمام مدارک شما باید به صورت ترجمه شده به دانشگاه ارسال شوند و ترجمه مدارک نیز با پرداخت هزینه همراه می باشد. پس از ترجمه مدارک نیز باید مهر وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری بر روی مدارکتان باشد.
  • وثیقه سربازی : اگر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم ندارید، باید به عنوان وثیقه سربازی مقداری پول به سازمان نظام وظیفه عمومی کشور پرداخت نمایید.
  • اپلیکیشن فی : به هزینه ثبت درخواست در دانشگاه مد نظر هزینه اپلیکیشن فی گفته می شود و با پرداخت این هزینه، دانشگاه درخواست شما را مورد بررسی قرار می دهد.

سخن آخر

پس از مطالعه این مطلب، در صورتی که برای مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان نیازمند راهنمایی هستید ، می توانید با رزرو وقت مشاوره از فرا اپلای و ارتباط با مشاوران متخصص و مجرب ما، از مشاوره اپلای بهره مند شوید.

2 پاسخ

  1. مطلب خوبی بود. اما در مورد کار در آلمان توضیح بیشتری نیاز بود. لطفا شرایط کار در آلمان هم بفرمایید. ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *