هزینه خورد و خوراک در آلمان - فرا اپلای

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

هزینه خورد و خوراک در آلمان

هزینه خورد و خوراک در آلمان

برای مهاجرت هر شخصی اولویت‌هایی دارد و براساس آن‌ها کشور مقصد را انتخاب می‌کند. اما همیشه باید تمام جزئیات را بررسی کرد، چون زندگی در کشوری با فرهنگ و زبان متفاوت چالش‌های زیادی به همراه دارد. اما یکی از اصلی‌ترین چالش‌هایی که برای مهاجرت باید در نظر گرفت، هزینه‌‌های زندگی در کشور مقصد است.

شما باید کاملا شرایط مالی و کاری خود را طبق استاندارهای کشور مقصد محاسبه کنید، تا برای زندگی در این کشور چالش‌های کمتری داشته باشید.

در این مقاله ما شرایط زندگی در کشور آلمان را براساس هزینه‌های خورد و خوراک بررسی کردیم، تا با یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های مهاجرت آشنا شوید و انتخاب‌های هوشمندانه‌ای برای زندگی در کشور آلمان داشته باشید.

 

هزینه خورد و خوراک در آلمان

چرا هزینه خورد و خوراک برای مهاجرت مهم است؟

خوراک یکی از اصلی‌ترین نیازهای انسان است، که باید به درستی رفع شود. چون تغذیه سالم به راحتی انرژی لازم را برای فعالیت‌های روزانه فراهم می‌کند و بدن شما در برابر بیماری‌های جسمی و روحی حفظ  می‌شود. بنابراین باید از قیمت انواع محصولات غذایی اطلاع داشته باشید تا هزینه‌های ماهانه خود را مدیریت کنید. ضمن اینکه بیشتر مردم ایران خوش خوراک هستند و حجم غذای بیشتری مصرف می‌کنند. به همین دلیل محاسبه هزینه خوراک برای ایرانی‌ها ضروری است.

میانگین حقوق دریافتی و هزینههای زندگی در آلمان

آلمان بعد از کشورهای ژاپن و آمریکا سومین کشور صنعتی جهان است، که شرایط اقتصادی روبه رشدی دارد و نرخ بیکاری در این کشور ۳.۲ درصد است.

در کشور آلمان امنیت شغلی بالا، امید به زندگی بیشتر از ۸۰ درصد، نظم اجتماعی، تناسب هزینه زندگی با درآمد و مشاغل متنوع وجود دارد. ضمن اینکه نیروی جوان آلمان روبه کاهش است و به همین دلیل شرایط کاری مناسبی برای مهاجران جوان دارد.

حداقل حقوق برای یک ساعت کار در کشور آلمان حدود ۹.۳۵ یورو ( ۲۷۰۰۰۰هزار تومان ) است و افرادی با سابقه کاری کم، ماهانه بین ۳۸۰۰ تا ۴۲۰۰ یورو دریافت می‌کنند. البته به افرادی که سابقه کاری بیشتری دارند و یا در رشته‌های مهندسی تحصیل کردند، ماهانه بیش از ۱۰۰۰۰ یورو پرداخت می‌شود. ضمن اینکه رشته‌های پزشکی و پرستاری در آلمان درآمد بیشتری دارند.
براساس بررسی‌ها حدود هزینه‌ی ماهانه یک شهروند در کشور آلمان بدون در نظر گرفتن هزینه مسکن بین ۷۵۰ تا ۹۵۰ یورو است، که البته به شهر، سطح زندگی و مخارج هر شهروند بستگی دارد.

برای مثال؛ در شهرهای آخن، برلین، دوسلدورف و دورتموند هزینه‌های زندگی یک نفر بین ۷۴۰ تا ۸۷۰ یورو محاسبه شده، اما در شهرهای مونیخ، فرانکفورت و هامبورگ هزینه‌‌های زندگی بین ۹۲۰ تا ۹۷۰ یورو است. بنابراین براساس انتخاب شهر مقصد می‌توانید به راحتی هزینه‌های زندگی خود را کاهش دهید.

البته هزینه‌های مسکن در این کشور نیز به شهر، منطقه و متراژ خانه بستگی دارد. برای مثال؛ اجاره ماهانه آپارتمان‌های یک خوابه در حومه و مرکز شهر بین۶۲۱ تا ۸۸۱  یورو است.

گرانترین شهرهای آلمان مونیخ، فرانکفورت، هایدلبرگ و اشتوتگارت هستند و شهرهای هال، پاسارو، بیله‌فلد و کرفلد ارزانترین قیمت‌ها را برای زندگی دارند.

همچنین بخوانید: چگونه در آلمان کار پیدا کنیم

 

هزینه خورد و خوراک در آلمان

 هزینه رستورانهای آلمان

برای اینکه مقایسه و درک بهتری از شرایط تغذیه در کشور آلمان داشته باشید، ابتدا به سراغ رستوران‌های این کشور می‌رویم. چون خیلی از مهاجرین این کشور دانشجویان هستند و به طبع ممکن است بیشتر از بقیه‌ی افراد به کافه یا رستوران بروند چون معمولا زمان کمتری برای آشپزی دارند.

در رستوران‌های ارزان قیمت آلمان برای هر پرس غذا بین ۱۰ تا ۱۸ یورو باید پرداخت کنید، که حدود ۲۹۰۰۰۰ تا ۵۲۲۰۰۰ هزار تومان می‌شود. البته این مبلغ به نسبت حقوق دریافتی متوسط ۳۸۰۰ یورو مبلغ زیادی نیست.

در رستوران‌های متوسط و خوب کشور آلمان برای هر پرس غذا بین ۲۵ تا ۴۰ یورو باید هزینه کنید، که حدود ۷۵۰۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰۰ هزار تومان است.

ضمن اینکه فست فودهای رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد قیمت‌های خیلی کمتری دارند و شما با صرف هزینه‌ای بین ۸ تا ۹ یورو می‌توانید یک ساندویج خوب مک دونالد را خریداری کنید.

همچنین برای خرید بطری‌های نوشیدنی‌های الکلی مبلغی بین ۳.۵ تا ۴.۹ یورو باید پرداخت کنید، که این مبلغ معادل ۱۰۰۰۰۰ تا ۱۴۲۰۰۰ هزارتومان است. البته با توجه به میزان درآمد در کشور آلمان بابت هزینه‌های زندگی نگران نباشید چون آلمان در بین قاره‌ی  اروپا سومین کشور با بیشترین میزان پرداخت حقوق است.

همچنین بخوانید: معرفی رستوران‌های مهم کشور آلمان

هزینه خورد و خوراک در آلمان

هزینه مواد خوراکی در آلمان

اما همیشه که رستوران و کافه انتخاب ما برای صرف غذا نیست! در این بخش قیمت‌های حدودی اقلام مورد نیاز برای تهیه‌ی غذا در منزل را بررسی می‌کنیم.

برای خرید برنج سفید یک کیلویی باید بین ۱ تا ۲.۹۹ یورو هزینه پرداخت کنید. البته در کشور آلمان فروشگاه‌هایی برای خرید برنج ایرانی شمال وجود دارد، که به دلیل هزینه‌های حمل و نقل و کیفیت بالا به نسبت برنج‌های کشورهای آلمان قیمت‌های بیشتری دارند. اما همیشه ایرانی‌ها راهی برای پخت غذاهای ایرانی اصیل پیدا می‌کنند! برای مثال؛ انواع مواد خوراکی و غذایی که معمولا مادرهای ایرانی برای فرزندشان به کشورهای دیگر با وجود سختی‌ها ارسال می‌کنند.

برای خرید یک کیلو گوشت گاو باید هزینه‌ای بین ۷، ۱۰ و ۲۰ یورو پرداخت کنید، که البته این به ترتیب کمترین، متوسط و بیشترین میزان پرداختی برای گوشت است. ضمن اینکه در مناطق مختلف آلمان و فروشگاه‌های مختلف این قیمت متغیر است.

هر کیلو فیله مرغ در کشور آلمان با توجه به شهری که در آن زندگی می‌کنید، بین ۴، ۶ و ۱۰ یورو است. البته می‌توانید گوشت و مرغ‌هایی که به شکل اسلامی ذبح می‌شوند را از فروشگاه‌های ایرانی یا اسلامی خریداری کنید.

قیمت هر کیلو میوه و سبزی‌هایی مانند؛ سیب، گوجه فرنگی، موز، پرتغال، پیاز، سیب زمینی، کاهو، خیار و … در فروشگاه‌های آلمان بین ۱ تا ۴ یورو است. که این قیمت با توجه به نوع میوه یا سبزی متفاوت می‌شود، برای مثال هزینه خرید کاهو از موز همیشه کمتر خواهد بود.

قیمت تخم مرغ با بسته‌بندی ۱۲ عددی بین ۱.۹۰ تا ۲.۹۵ متفاوت است و البته در فروشگاه‌های محلی می‌توانید با ۱ یورو هم تخم مرغ خریداری کنید.

مهاجرت به کشوری جدید بدون اینکه اطلاعات کافی داشته باشیم، شبیه سفر با ماشین شخصی بدون چک کردن سلامت و میزان مصرف بنزین آن است. بدون شک مهاجرت یکی از سخت‌ترین بخش‌های زندگی هر انسانی است چون باید به کشوری با فرهنگ و زبان متفاوت و حتی گاهی متضاد با ریشه‌های فرهنگی خود برود.

بنابراین برای مهاجرت به هر کشوری باید تمام جوانب را سنجید و تمام اطلاعات جزئی را بررسی کرد، حتی باید ریزترین هزینه‌های زندگی را محاسبه کرد تا در کشور جدید با چالش‌های کمتری مواجه شد.

ما در این مقاله جزئیات بیشتری درباره‌ی هزینه‌های زندگی در کشور آلمان و به طور اختصاصی هزینه‌های خورد و خوراک را بررسی کردیم. اما به یاد داشته باشید اطلاعات مقاله‌ها کافی نیست و شما برای مهاجرت باید با مشاوران تخصصی در زمینه مهاجرت مشورت کنید چون به راحتی می‌توانند با توجه به تحصیلات، دارایی، شغل و شخصیت شما بهترین شهر و منطقه برای مهاجرت را انتخاب کنند.

در انتها سوالات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *