شرایط کار برای ایرانیان در هلند | کار در هلند برای ایرانیان

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

شرایط کار برای ایرانیان در هلند

کار در هلند برای ایرانیان

هلند یکی از کشورهای توسعه یافته اروپا است که متقاضیان زیادی برای مهاجرت کاری و تحصیلی دارد. مانند اکثر کشور ها، کار در هلند برای ایرانیان امکان پذیر است و علاقه‌ مندان باید سعی کنند با دریافت دعوت نامه شغلی ویزای کاری این کشور را به دست آورند. امکان اخذ اقامت دائم برای متقاضیان پس از گذشت مدت معین و طبق قوانین کشور هلند امکان پذیر می باشد. در این گفتار اطلاعاتی پیرامون کاریابی در هلند و شرایط کار در این کشور ارائه می شود.

شرایط کار در هلند

هلند کشوری در بخش شمال غربی اروپاست. بزرگ ترین شهر در کشور هلند شهر آمستردام است که زبان رسمی هلندی را دارند. تولید نا خالص داخلی هلند در سال های اخیر بیش از ۵۰۰ میلیارد یورو و نرخ رشد اقتصادی در این سال ها در حدود ۳ درصد می باشد . در این کشور میانگین نرخ بیکاری چند سال اخیر، حدوداً ۲ درصد بوده است. کشور هلند علی رغم مساحت پایینی که دارد، نقش به سزایی در زمینه تجارت و بانکداری جهانی ایفا می کند. تولید و صادرات ذخایر گازی، کشتی سازی و صنایع شیمیایی از جمله صنایع فعال در کشور هلند هستند.

همچنین هلند عضو قدیمی اتحادیه اروپا و یکی از اعضای  پیمان نظامی ناتو به شمار می رود. واحد  قدیمی پول هلند پیش از تبدیل به یورو، فلور یا گیلدر هلندی بود. ‌در هلند فرصت های شغلی متنوعی برای کارجویان بین المللی وجود دارد.

همچنین بخوانید: هزینه های خورد و خوراک در هلند

کار در هلند برای ایرانیان

 

ویزای کار در هلند

یکی از روش های اخذ اقامت و حق شهروندی در هلند، دریافت ویزای کار است. برای اخذ ویزای کار هلند  فرد باید از یک کارفرمای معتبر هلندی، دعوت نامه و یا  پیشنهاد  کار دریافت کند. همچنین  میزان حقوق و مزایای این جایگاه شغلی باید طوری باشد که بیانگر قدرت مالی فرد متقاضی برای تامین هزینه های  زندگی در این کشور باشد. شخص متقاضی جهت کار در هلند می تواند بعد از گذراندن حدود 5 سال اقامت و شهروندی در کشور هلند به واسطه ی دریافت ویزای کاری از این کشور درخواست اقامت دائم نماید. بدیهی است که اگر فردی تصمیم بگیرد این دعوت نامه را از سوی شرکتی هلندی جهت اخذ ویزای کار در کشور هلند دریافت کند باید در زمینه هایی همچون زمینه های کاری، مهارتی، تخصصی که مورد نیاز آن کشور است را کسب نماید. دریافت پیشنهاد کاری از کارفرمای هلندی امری دشوار می باشد لذا می توانید از راه های  دیگری مانند تحصیل وارد هلند شوید. در ضمن در دوره تحصیل، دانشجو اجازه کار پاره وقت داشته و پس از اتمام تحصیل نیز به او فرصت داده می شود تا شغل مورد نظر خود را بیابد.

ویزای کاری کوتاه‌ مدت

این نوع ویزای کاری همان گونه که از نامش پیدا است کوتاه مدت و یا موقت است. نیروی کار خارجی می تواند با دریافت این نوع ویزا(کوتاه مدت و یا موقت) تنها مجوز کاری و یا اقامت و حق شهروندی را در بازه ی زمانی 3 ماهه کسب کند. اما متاسفانه در حال حاضر ویزای کاری کوتاه مدت هلند به ایرانی ها اعطا نمی شود. همان طور که گفته شد این ویزا 3 ماهه است اما در برخی موارد و شرایط امکان کار و زندگی در کشور هلند و حوزه شینگن تا 6 ماه نیز فراهم می شود.

ویزای کاری MVV

افرادی که از طریق اعضای درجه‌ یک خانواده خود به هلند  دعوت می شوند، امکان کار در این کشور را خواهند داشت.  ویزای MVV برای افرادی صادر می شود که قصد دارند به خانواده خود که در هلند زندگی می کنند، بپیوندند. این افراد پس از مهاجرت و حضور در خاک کشور هلند، می ‌توانند با ارائه مدارک موردنیاز به سفارت هلند،  ویزای کاری دریافت کنند. لازم به ذکر است که شهروندان اروپایی و استرالیایی نیازی به اخذ این ویزا در هلند نخواهد داشت.

همچنین بخوانید: قوانین مهم کشور هلند

کار در هلند برای ایرانیان

 

ویزای کاری GVVA

یکی از مهم ترین ویزا هایی که شهروندان خارجی می توانند از طریق آن  فرصت   زندگی و کار در هلند را داشته باشند، ویزای GVVA است. با این ویزا کاری می توان مقدمات کار و اقامت  در این کشور را تا سه سال فراهم کرد. شرایط مورد نیاز جهت دریافت این ویزای ارزشمند کاری، پیشنهاد شغلی از کارفرمای هلندی در موقعیت های شغلی مورد نیاز کشور هلند است. مشاغل مورد نیاز در فهرست منتشر شده توسط دولت ارائه می شوند. پس از  حضور فرد در جایگاه شغلی مورد نظر، بنا به صلاح دید و اقدامات کارفرما که طبق شایستگی و رضایت کارجو صورت می گیرد مجوز کار و اقامت در کشور هلند برای شخص صادر می گردد. لازم به ذکر است که شهروندان اروپایی‌ یا حوزه شینگن به اخذ این نوع ویزا هم مانند ویزای MVV برای کار در هلند ملزم نیستند.

ویزای بازگشت به کار

این ویزا به افرادی تعلق دارد که از قبل ویزای کاری سه ‌ساله هلند را دریافت کرده‌اند؛ اما بنا به دلایلی قصد دارد تا در این بازه به کشور خود بازگردند. دریافت ویزای بازگشت به کار سبب می شود تا در صورت ترک خاک هلند، مجوز کار شما باطل نشود.

مشاغل مورد نیاز هلند

پیش از هر گونه اقدام جهت کار در هلند بهتر است پیرامون مشاغل مورد نیاز هلند اطلاعاتی کسب کنید تا بتوانید راحت تر اقدامات مورد نیاز را انجام دهید. تحقیقات نشان می دهد که مشاغل مرتبط با رشته های فنی، IT، بازاریابی حرفه ای، مدیریت بازرگانی و کارمندان بخش مالی از  جایگاه های شغلی مورد نیاز در کشور هلند هستند. ضمنا با وجود اینکه شما برای کار در هلند صرفا با مهارت های زبان انگلیسی می توانید مشغول به کار شوید اما تسلط به زبان هلندی امتیاز مثبتی برای یافتن بک موقعیت شغلی خوب در این کشور به حساب می آید.

قوانین کار دانشجویی در هلند

ورود به بازار کار در کشور هلند و مشغول به کار شدن در این کشور و داشتن شغل نیمه وقت در هلند امری نرمال و طبیعی است که اغلب دانشجویان بین المللی انجام می دهند. دانشجویانی که شهروند اتحادیه اروپا و یا کشور سوئیس هستند، نیازی به داشتن مجوز کار ندارند اما شهروندان سایر کشور ها، برای کار کردن در هلند باید مجوز های لازم را دریافت کنند. گرفتن مجوز های کار به عهده ی کارفرما می باشد و باید از 5 هفته قبل از آن شروع به کار کنند. در تمام ماه های سال 16 ساعت در هفته به دانشجویان اجازه ی کار داده میشود به استثنای ماه های ژوئن، جولای و آگوست که دانشجویان می توانند تمام وقت مشغول به کار باشند. پس از دریافت مجوز های اولیه برای کار توسط کارفرما، دریافت کارت بیمه نیز الزامی است. با داشتن مجوز های اجازه کار در اروپا و داشتن کار فرما، دیگر شرطی برای کار کردن دانشجو ها وجود ندارد و متقاضی می تواند به کار مشغول شود. در کار های نیمه وقتی که دانشجویان انجام می دهند، تسلط به زبان هلندی ملاک نیست و با دانش زبان انگلیسی می توان به کار مشغول شد، اما مسلط بودن به این زبان می تواند امتیاز ویژه ای محسوب شود.

همچنین بخوانید: شغل های پر طرفدار در کشور هلند

کار در هلند برای ایرانیان

 

شرایط کار در 10 شغل پر درآمد در هلند

هر ساله لیستی از شغل های پر طرفدار در کشور هلند منتشر می شود. متقاضیانی که در زمینه های معرفی شده توسط کشور هلند دارای تحصیلات آکادمیک و مهارت و تخصص باشند شانس زیادی برای دریافت کار دارند. همچنین متقاضیان می توانند از طریق وب سایت های کاریابی، موسسات کاریابی معتبر و آگهی های شغلی مورد نظر شغل مورد نظر خود را در کشور هلند پیدا کنند. پس از آنکه فرد شغل مورد نظر را پیدا کرد باید مدارک مورد نظر را که شامل تکمیل فرم مورد نظر، مدارک تحصیلی، مدرک معتبر زبان، رزومه و سوابق کاری، گواهی تمکن مالی و اسکن پاسپورت و مدارک شناسایی می شود را به کارفرما مربوطه ارسال کند تا درخواستش بررسی شود.

مهاجرت به هلند از طریق کار و میزان حقوق در هلند

از جمله ویژگی های مثبت کشور هلند این است که رشد اقتصادی بالایی دارد که در آن افراد با حداقل دستمزد پرداختی می توانند زندگی مناسب و رفاه خوبی داشته باشند. برای مهاجرت به هلند از طریق کار حداقل دستمزد پرداختی به کارگران ساده بین ساعتی 8 الی 10 یورو متغیر بوده که تجارب کاری و تخصص و مهارت و حتی رشته تحصیلی می تواند بر میزان این دستمزد تاثیرگذار باشد، اگر چه برای افراد دارای تخصص و مهارت، حداقل دستمزد پرداختی بسته به نوع تخصص، ساعتی 25 الی 30 یورو در نظر گرفته می شود. برای افراد در شهر آمستردام در طول یک سال به طور میانگین نا خالص دستمزد دریافتی کارکنان حدود 60.000 یورو محاسبه شده است.

کاریابی غیر حضوری و مجازی

جهت مهاجرت به کشور هلند از طریق کار افراد باید با مراجعه به سایت ها و ایمیل های موسسات و شرکت های مربوطه و همچنـين ارتباط مجازی با کارفرما ها، مبادرت به ارسال رزومه کاری و توانمندی های خویش نمایند. این امر اولین قدم برای ورود فرد به بازار کار است، افراد  طی این فرآیند می بایست به دنبال اخذ پیشنهاد کاری یا job offer باشند. در صورت تائید رزومه و مدارک تحصیلی، پروسه ارسال پذیرش شغلی آغاز می گردد. مهاجرت به هلند از طریق کار به روش کاریابی مجازی راحت تر بوده و زحمت کمتری دارد اما در مقابل کاریابی حضوری و ملاقات رو در رو با کارفرما اثر بهینه و تأثیرگذار تری بیشتری بر کاریابی دارد.

سخن آخر

یکی از دلایل اصلی برای مهاجرت به یک کشور خارجی یافتن شغل مناسب و پر درآمد است. هلند به عنوان یک کشور توسعه یافته فرصت های شغلی متنوعی را برای کارجویان در زمینه های مختلف فراهم نموده است. شما با مهاجرت تحصیلی به هلند، این فرصت را  خواهید داشت که بازار کار و کارفرمایان هلندی را شناخته، بیشتر با زبان هلندی آشنا شوید و با تجربه کار ضمن تحصیل در هلند، به صورت تستی با فرهنگ کار در هلند آشنا شوید. اگر صرفا برای کار به هلند مهاجرت می کنید هم می توانید از طریق فرآیند کاریابی فیزیکی و یا مجازی  به جست و جوی شغل بپردازید. موسسات و وب سایت های کاریابی زیادی پل ارتباطی  کارفرمایان و کارجویان  هستند که از طریق آن ها می توانید فرایند کاریابی در هلند را آغاز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *