با انواع ویزای کشور آلمان آشنا شوید

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

با انواع ویزای کشور آلمان آشنا شوید

انواع ویزای آلمان

آلمان، که به عنوان کشور شاعران و متفکران شناخته میشود، به دلیل ثبات اقتصادی، امنیت بالا، فرصت های شغلی فراوان و متنوع و امید به زندگی بالا، مقصد بسیاری از مردم از سایر نقاط جهان می باشد. آشنایی با سیاست ها و پروتکل های دریافت ویزا و اقامت یک کشور، اولین و مهم ترین قدم برای اقدام به مهاجرت می باشد. در نتیجه آشنایی با موارد زیر، بسیار حائز اهمیت می باشد.

انواع ویزای آلمان

ویزای آلمان، رتبه سوم ویزا را در جهان دارد و جزو ویزاهای شینگن محسوب میشود. با داشتن ویزای این کشور، میتوانید به راحتی از 170 کشور دیدن کنید و این یکی از مزیت های این ویزا است. به طور کلی 4 درجه برای ویزای آلمان وجود دارد. A ،B ،C و D. کمترین مدت اقامت برای ویزای درجه A است که بین 24 تا 48 ساعت است و بیشترین نیز، متعلق به ویزای D است که بیشتر از 1 سال مجوز ماندن در کشور آلمان را میدهد. اما به غیر از اینها، انواع دیگری از ویزاهای بلند مدت نیز وجود دارد.

 

انواع ویزای آلمان

ویزای توریستی

این ویزا، که معمولا به صورت 90 روزه صادر میشود و زیرمجموعه ویزای D است، معمولا تنها به قصد گشت و گذار و اقامت سیاحتی برای مسافران صادر میشود. ویزای توریستی آلمان، دارای تاریخ مشخص برای ورود و خروج مسافران است و اقدام به اقامت طولانی تر از 90 روز بدون تمدید ویزا، شمارا مورد پیگرد قانونی قرار میدهد. توجه کنید که با این ویزا، نمی توانید در آلمان اقدام به پیدا کردن کار کنید و این موضوع نیز به نحوی تخلف محسوب میشود. همچنین شما باید سرمایه مورد نیاز و تعیین شده از طرف سفارت را که به عنوان گردش و استطاعت مالی شناخته میشود را داشته باشید که مبلغی حدود 6 تا 8 هزار یورو می باشد.

همچنین بخوانید: شرایط زندگی برای ایرانیان در آلمان

 

ویزای آلمان

ویزای تحصیلی

دانشگاه های آلمان، از برترین دانشگاه های اروپا نیز محسوب میشوند که همه ساله، دانشجویان زیادی را در طیف وسیعی از رشته های مختلف، پذیرش میکنند. دریافت ویزای تحصیلی آلمان اما میتواند چالش بسیار بزرگی برای دانشجویان باشد زیرا که سخت گیری های زیادی از طرف مسئولین به عمل می آید. این ویزا به دو روش قابل دریافت است. اول اینکه دانشگاه به خصوصی برای شما دعوت نامه بفرستد و دوم اینکه شما برای دانشگاه مدنظر خود درخواست ارسال کنید که پروسه ی هر دو حالت، فرایندی نسبتا طولانی است. اما با دریافت بورسیه از طرف دانشگاه، می توانید هزینه های اقامت و زندگی را کاهش دهید اما اگر صرفا با درخواست ورود شما به دانشگاه موافقت شود، شما ملزم به پرداخت شهریه خواهید بود. به علاوه شهریه نیز، بایستی هزینه های زندگی دانشجویی را نیز که مبلغی حدود 800 تا 1000 یورو در ماه می باشد متقبل شوید. امکان دریافت ویزای تحصیلی برای تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در آلمان، مقدور است.

 

ویزای کاری

اگر شما کارآفرینی هستید که به دنبال ثبت شرکت و بیزینس خود می باشید، یا از مهارت های آکادمیک، فنی و عملی در زمینه های مختلف برخوردار هستید، ویزای کاری آلمان بهترین انتخاب برای شماست. اگر به قصد توسعه کار برای این ویزا اقدام می کنید، باید بدانید که برای دریافت این ویزا، نیازمند سرمایه بالا خواهید بود و بدون سرمایه، نمی توانید کار خود را توسعه دهید و در نتیجه شانس کمی برای دریافت این ویزا خواهید داشت. اما تمامی اینها بستگی به این شرط دارد که مهارتتان در زبان آلمانی چقدر است. بدون دانستن زبان آلمانی، میتوان گفت شانس شما برای دریافت ویزای کاری زیر 5 درصد است و حتی اگر فردی تحصیلکرده باشید نیز دچار مشکلات فراوانی خواهید شد.

همچنین بخوانید: هزینه خورد و خوراک در آلمان

 

ویزای سرمایه گذاری

آلمان از لحاظ اقتصادی، کشوری بسیار فعال است و در رتبه بسیار خوبی در جهان قرار دارد. و بخشی از این افتخار را مدیون جذب سرمایه گذاران قدرتمند و کارآمد است. مدت اقامت ویزای این سرمایه گذاران، 2 سال است و برای دریافت آن، نیاز به یادگیری زبان آلمانی ندارید. همچنین سرمایه گذاری در رستوران ها و شرکت های بین المللی نظیر مک دونالد، برگر کینگ و ساب وی نیز میتواند سود بسیار زیادی به شما برساند با اینکه این شرکت ها، اصالتا آلمانی نیستند. برای ثبات سرمایه گذاری خود همچنین میتوانید با داشتن سرمایه کافی و انجام واردات و صادرات، با شرکت های آلمانی قرارداد ببندید و ویزای خود را تضمین کنید. از دیگر مزیت های این ویزا نیز برخورداری از خدمات تحصیلی و درمانی رایگان می باشد.

 

ویزای درمانی

به دلیل اینکه کشور آلمان، از لحاظ علم پزشکی و تجهیزات مربوط به آن بسیار پیشرفته است، اگر بیماری دارید که در کشور خودتان، قادر به درمان آن نیستید، پیشنهاد میشود حتما اقدام به دریافت ویزای درمانی آلمان بکنید که مدت زمان آن اصولا موقت است اما در شرایط خاصی نیز به دائم تبدیل میشود.با ارائه مدارک موثق از بیماری خود و غیرقابل درمان کردن آن در کشور خودتان، آلمان درخواست شما را می پذیرد و می توانید تا زمان بهبودی کامل در این کشور بمانید. ناگفته نماند که کشور آلمان، از صدور این نوع ویزا درآمد بالایی کسب میکند که با توجه به مریضی و مدت اقامت بیماران در این کشور، متفاوت است.

 

ویزای حق خانواده

حامی یا اسپانسر به شخصی گفته می‌شود که به‌طور قانونی در آلمان اقامت دارد و مایل است اعضای خانواده خود را به آلمان ببرد. شرط اساسی برای همراه بردن خانواده به آلمان این است که حامی از لحاظ مالی بتواند از خانواده خود حمایت کند و فضای کافی برای زندگی خود و آن‌ها داشته باشد. همچنین اگر فرزندی دارید که متولد آلمان است، برای رفت و آمد به کشور بومی خود و آلمان، به این ویزا احتیاج دارید. افرادی که این ویزا را دارند، میتوانند به طور رایگان، از خدمات درمانی، تحصیلی و غیره این کشور استفاده کنند.

همچنین بخوانید: آشنایی با تیم ملی فوتبال آلمان

 

ویزای آلمان

هزینه های تحصیل در کشور آلمان

به طور قطع در هنگام بررسی هزینه تحصیل در آلمان می بایست نوع مدرسه را مشخص نمایید و برای آن برنامه ریزی کنید. مانند سایر کشور ها، در آلمان نیز مدارس خصوصی از دانشجویان هزینه دریافت می کنند. اگر بخواهیم با سایر کشورها مانند فرانسه یا انگلستان مقایسه کنیم، هزینه تحصیل در آلمان در مدارس بین المللی به طور قابل توجهی پایین تر است. این سوال که چه مبلغی برای تحصیل فرزندتان پرداخت خواهید کرد، به این بستگی دارد که در چه مدرسه ای پذیرش می شود. هزینه تحصیل در آلمان برای هر مدرسه ای متفاوت است.

به طور متوسط ​​شهریه برای بچه هایی که از کلاس 1 تا 8 به مدرسه می روند 15،000 یورو در هر سال تحصیلی است و برای دانش آموزانی که در کلاس های 9 تا 12 شرکت می کنند باید بطور متوسط ​​سالانه 20،000 یورو بپردازید. هزینه تحصیل در مقاطع کارشناسی در آلمان نیز در صورتی که متقاضی تسلط لازم به زبان آلمان داشته باشد رایگان خواهد بود؛ البته در مقطع کارشناسی نیز برخی رشته ها به زبان انگلیسی تدریس می گردد که در این صورت امکان تحصیل رایگان در آلمان به زبان انگلیسی وجود دارد. به عبارت بهتر تحصیل در مقاطع کارشناسی به زبان آلمانی رایگان است و تنها هزینه ای که باید توسط متقاضی پرداخت شود جهت ثبت نام و مراحل اداری می باشد که معمولا  مبلغی حدود 500 یورو برآورد میشود.

هزینه های تحصیل در سایر مقاطع مانند کارشناسی ارشد و دکتری نیز که طیف کم تنوع تری نسبت به کارشناسی دارند نیز بسته به ترجیحات شخصی افراد متفاوت است اما به طور کلی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های رایگان آلمان نیز سالیانه هزینه ای به عنوان شهریه سالیانه در بر خواهد داشت که بسته به رشته تحصیلی بین 600 الی 700 یورو در سال می باشد. لازم به ذکر است که تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد در کنار ارائه مدرک تحصیلی کارشناسی نیاز به ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره 6.5 دارد.

برای تحصیل در دانشگاه های برتر آلمان نظیر مونیخ و هایدلبرگ، با اینکه هزینه ها آنقدر بالا نیستند، خوب است با داشتن کار دانشجویی مرتبط با رشته های خود، هم رزومه قوی تری داشته باشید و در دانشگاه از جایگاه علمی و فنی بالاتری برخوردار باشید هم هزینه هایی که خواه ناخواه برای شما سنگین هستند را بدون مشکلات جدی ساپورت کنید.

همچنین بخوانید: 10 دانشگاه برتر آلمان از لحاظ رتبه QS

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *