از مزایای تحصیل در اتریش چه می دانید؟ | مزایای تحصیل در اتریش

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

از مزایای تحصیل در اتریش چه می دانید؟

اتریش در بسیاری از نظر سنجی ها به عنوان یکی از با کیفیت ترین کشور های جهان برای زندگی شناخته می شود. در سال 2018، موسسه توسعه مدیریت IMD به اتریش رتبه اول را از نظر کیفیت زندگی اعطا کرد. IMD از طیف وسیعی از معیار ها از جمله رشد اقتصادی، نوآوری و میراث فرهنگی و همچنین شاخص های مهم رفاه فردی مانند روحیه جامعه، سلامت روان و رضایت شغلی برای شناسایی قابل زندگی ترین کشور های جهان  استفاده می کند. همچنین وین پایتخت اتریش، اخیرا برای دومین سال متوالی توسط واحد اطلاعات اکونومیست (EIU) به عنوان قابل زندگی ترین شهر جهان معرفی شد. وین به دلیل داشتن ثبات اقتصادی، زیر ساخت های آموزشی و شرایط مناسب کار مکانی ایده آل برای شروع یک حرفه آکادمیک است. این کشور زیبا در قلب اروپا نه تنها یک جاذبه توریستی بلکه  یک مقصد تحصیلی محبوب به حساب می آید. برای آگاهی از دلایل محبوبیت این کشور در ادامه با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید: شغل های پرطرفدار در اتریش

مزایای تحصیل در اتریش

همان طور که اشاره شد، اتریش به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و زیر ساخت های آموزشی غنی یکی از برترین مقاصد مهاجرت تحصیلی جهان است. از جمله مزایای تحصیل در این کشور اروپایی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

دانشگاه های در سطح جهانی

اتریش تعدادی از بهترین دانشگاه های جهان را دارد. در سال 2018، هفت دانشگاه اتریش در رتبه ‌بندی دانشگاه‌ های جهانی QS  گنجانده شدند که پنج مؤسسه در بین 500 دانشگاه برتر قرار گرفتند. دانشگاه وین، قدیمی ‌ترین و معروف ‌ترین دانشگاه اتریش،  در رتبه 154 دانشگاه های جهان قرار دارد و حدودا 94000، دانشجو دارد. این دانشگاه که یکی از بزرگ ترین دانشگاه های ملی جهان است دانشجویان را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از سراسر جهان جذب می کند.

امکان تحصیل به زبان انگلیسی

با وجود اینکه زبان رسمی این کشور آلمانی است، اما چندین برنامه تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در اتریش به زبان انگلیسی ارائه می شوند. البته داشتن مهارت زبان آلمانی  برای اخذ پذیرش در برخی از برنامه های تحصیلی  اجباری است اما همین که شما مجبور نیستید به عنوان یک دانشجو تمام سخنرانی ها و پروژه های خود را به زبان آلمانی انجام دهید، خبر خوبی است. البته یادگیری زبان آلمانی به عنوان یکی از رایج ترین زبان های قاره اروپا خالی از لطف نیست و کاریابی و اخذ اقامت پس از فارغ التحصیلی را آسان می کند. تحصیل در دانشگاه های اتریش فرصت یادگیری زبان آلمانی را به شما می دهد و این خود می تواند یکی از مزیت های تحصیل در این کشور باشد.

همچنین بخوانید: هزینه اقامت در کشور اتریش

 

مزایای تحصیل در اتریش

تحصیل کم هزینه

اتریش یکی از چندین کشور اروپایی است که تحصیلات دانشگاهی در آن برای دانشجویان اتحادیه اروپا رایگان است. این بدان معناست که اگر شهروند اتحادیه اروپا یا EEA هستید، شهریه دانشگاه در دانشگاه های دولتی اتریش را پرداخت نمی کنید.و تنها باید هزینه های زندگی و تحصیل را تامین کنید. هزینه های تحصیل دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا بسته به محل تحصیل دانشجویان متفاوت است. با این حال، با اطمینان می توان گفت شهریه دانشگاه در اتریش به طور قابل توجهی کمتر از بسیاری از کشور های اروپایی است. به طور متوسط، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا حدود 726 یورو (حدود 800 دلار) در هر ترم پرداخت می کنند. علاوه بر شهریه معقول ، فرصت های مختلف بورسیه و برنامه های کمک مالی برای دانشجویان بین المللی در این کشور وجود دارد.  البته نوع بورسیه و میزان پوشش مالی آن برای هر دانشجو بسته به ویژگی های فردی، نوع برنامه ی تحصیلی و… متفاوت است.

پذیرش آسان

به طور کلی، افرادی که به دنبال تحصیل در خارج از کشور در اتریش هستند، به نسبت سایر کشور های اروپایی سریع تر پذیرش می شوند. برای اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور به مدرک زبان آلمانی نیاز دارید. البته اگر به مدت چهار سال در مدرسه ای با زبان آلمانی تحصیل کرده باشید می توانید بدون ارائه مدرک دانشگاهی زبان آلمانی هم در اتریش مشغول به تحصیل شوید. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا هم چنین برای تحصیل در اتریش باید ویزای تحصیلی دریافت کنند. این دانشجویان حداقل سه ماه قبل از شروع دوره باید درخواست اجازه اقامت خود را ثبت نمایند. دانشجویان داخل اتحادیه اروپا نیازی به ویزا ندارند، اگرچه باید سه ماه پس از ورود به اتریش در مقامات محلی ثبت نام کنند.

اجازه کار در حین تحصیل

همه دانشجویان بین المللی می توانند در حین تحصیل در خارج از کشور در اتریش کار کنند. با این حال، تعداد ساعاتی که می توانید کار کنید و مجوزهای مورد نیاز به ملیت و وضعیت ویزای شما بستگی دارد.

  • دانشجویان اتحادیه اروپا (به استثنای کرواسی)، EEA و سوئیس می توانند بدون مجوز در اتریش آزادانه کار کنند. البته ممکن است دانشگاه شما ترجیح دهد که تعداد ساعات کار خود را کنترل کنید زیرا تکمیل به موقع واحد های مدرک و برنامه های دانشگاهی در سیستم آموزش عالی اتریش مهم است.
  • سایر دانشجویان مشروط به داشتن مجوز اقامت معتبر، می توانند برای مجوز کار در حین تحصیل درخواست دهند. محدودیت هایی برای ساعات کاری با مجوز کار دانشجویی اعمال می شود. به عنوان یک دانشجوی کارشناسی ارشد می توانید بیست ساعت در هفته کار کنید. البته در تعطیلات پایان ترم امکان کار تمام وقت برای دانشجویان بین المللی وجود خواهد داشت.

همچنین بخوانید: نحوه پیدا کردن کار در اتریش

موقعیت مرکزی

اتریش با قرار گرفتن در قلب اروپای مرکزی، مکان مناسبی برای بازدید از سایر کشور های اروپایی است . امتیاز قابل توجه اتریش این است که می توانید به راحتی با قطار از این مکان ها دیدن کنید که بسیار ارزان تر از سفر هوایی است. به لطف سیستم حمل و نقل یکپارچه و ارزان اتریش می توانید با هزینه کم و به آسانی در این کشور رفت و آمد کنید. همچنین به راحتی قادر خواهید بود به عنوان یک دانشجو با صرف هزینه اندک به بسیاری از کشور های اروپایی سفر کنید.

کیفیت بالای زندگی

آخرین مطالعه برای سال 2019، اتریش را در بین تمام کشور های جهان از نظر کیفیت زندگی در رتبه اول قرار می دهد. همچنین وین به عنوان قابل زندگی ترین پایتخت جهان شهرت دارد. اتریش به دلیل طیف گسترده ای از مزیت های عمومی مانند اقتصاد پویا و نوآورانه، سبک زندگی آرام، طبیعت عالی و… یکی از بهترین کشور های جهان برای زندگی و تحصیل است. کیفیت بالای زندگی در اتریش با نرخ پایین جرم و جنایت، سطح بالای امنیت اجتماعی و زیرساخت های جذاب خرید و تفریح ​​منعکس می شود. خدمات بیمه درمانی در اتریش برای عموم ارائه می شود. همچنین این کشور در رتبه بندی های جهانی از نظر کیفیت هوای در سطح خوب و از نظر کیفیت و دسترسی به آب آشامیدنی بسیار بالا ارزیابی شده است. علاوه بر این میزان آلودگی صوتی و نوری در این کشور بسیار کم ارزیابی شده است. این موارد تنها بخشی از خدمات عمومی و ویژگی های مثبت کشور اتریش هستند که سبب افزایش کیفیت زندگی در این کشور شده اند.

همچنین بخوانید: شرایط ویزای تحصیلی اتریش

تاریخ فکری غنی

اتریش علی رغم اندازه کوچکش تأثیر زیادی بر فرهنگ و دانش قاره اروپا داشته است. اتریش خانه برخی از تأثیر گذار ترین روشنفکران اروپا در قرن بیستم، از جمله زیگموند فروید بود. زیگموند جوان از دانشگاه وین فارغ التحصیل شد این دانشگاه دارای فهرست قابل توجهی از صاحب نامان عرصه علم و فناوری جهان است. به عنوان  مثال  اروین شرودینگر، فیزیکدان برنده جایزه نوبل، بسیاری از تحقیقات اولیه خود را در وین انجام داد و به تدوین نظریه های جدید انقلابی در زمینه های نظریه کوانتومی، نسبیت عام و ترمودینامیک ادامه داد. همچنین  فردریش هایک، برنده جایزه نوبل، قبل از اینکه به  دانشکده اقتصاد لندن و دانشکده اقتصاد شیکاگو برود، اقتصاد را در دانشگاه وین آموخته است. بنابراین اتریش با داشتن استاندارد های آموزشی بالا و کیفیت مطلوب زندگی یکی از مهد های علم و فرهنگ در اروپا به حساب می آید.

امکان دریافت  ویزای همراه دانشجو

یکی از مزیت های قابل توجه تحصیل در اتریش امکان دریافت اجازه اقامت برای اعضای خانواده دانشجو است. ویزای همراه اتریش به همسر دانشجوی متقاضی با حداقل سن 21 سال و فرزندان زیر 18 سال دانشجوی متقاضی اعطا می شود. افراد متقاضی که انواع اقامت بلند مدت را در کشور اتریش داشته باشند مانند دانشجویان می توانند برای همراهان خود درخواست الحاق کنند. این افراد می توانند درخواست خود را به سفارت کشور اتریش در کشور خود اعلام کنند.

پس از مراحل بررسی نهایی توسط دولت کشور اتریش پاسخ این درخواست به سفارت این کشور اعلام می شود و سفارت هم این پاسخ را به فرد متقاضی اعلام خواهد کرد. البته این نکته را متذکر می شویم که فرد متقاضی باید در حساب خود مبلغ 13500 یورو  را به عنوان تمکن مالی برای الحاق همسر و فرزندان خود نشان دهد. ویزای همراه دارای انواع مختلفی از جمله ویزای همراه برای سرمایه گذاری در اتریش، ویزای همراه برای ازدواج در اتریش، ویزای همراه برای پناهندگی در اتریش، ویزای همراه در پروسه مهاجرت هنرمندان در اتریش است. از جمله شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه در اتریش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیمه درمانی
  • سند ازدواج برای همسر
  • کارت اقامت شخص اصلی
  • درآمد کافی یا تمکن مالی کافی
  • شناسنامه عکس کنونی فرد متقاضی
  • فرم درخواست تکمیل شده ویزای همراه
  • محل اقامت مناسب با استاندارد های محلی
  • مدارک اثبات محل اقامت مانند سند اجاره خانه یا سند ملک
  • مدرک زبان A1 آلمانی که البته این مدرک برای همه همراهان فرد متقاضی الزامی نیست و شرایطی دارد.

همچنین بخوانید: هزینه های درمانی اتریش

سخن آخر

اکنون همه چیز را در مورد تحصیل در اتریش می دانید، می توانید شروع به جستجوی دوره عالی کنید و سپس آن درخواست را برای شروع سال تحصیلی بعدی ارسال کنید. ما در این گفتار برخی از دلایل محبوبیت این کشور را به عنوان یک مقصد مهاجرتی بیان کردیم. کیفیت بالای زندگی، زیر ساخت های آموزشی غنی، سطح علمی بالای دانشگاه ها و امکان تحصیل کم هزینه تنها برخی از مزیت های تحصیل در قلب اروپا در کشور امن و زیبای اتریش هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *