هزینه های زندگی دانشجویی در کشور فنلاند

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

هزینه های زندگی دانشجویی در کشور فنلاند

هزینه های زندگی دانشجویی در کشور فنلاند

همواره انتخاب مقصد تحصیلی در خارج از کشور به خصوص در اروپا، دغدغه بسیاری از دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور است. کشور فنلاند یکی از پرطرفدار ترین مقاصد این افراد بوده و هست. فنلاند یکی از کشورهای شمال اروپا و حوزه اسکاندیناوی می باشد. کشورهای اسکاندیناوی همواره به کیفیت بالای زندگی و امنیت اجتماعی معروف می باشند. کشور فنلاند دارای بهترین نظام آموزشی در جهان بوده و در آخرین آمار، معتبرترین پاسپورت را دارد.

همچنین فنلاند بدون شک دارای یکی از برترین نظام های آموزشی در جهان می باشد. مدارس، مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه های این کشور بسیار مدرن و به روز می باشند و امکانات تحصیلی در این کشور از بالاترین سطح فناوری برخوردار است. کشور فنلاند دارای دو زبان رسمی فنلاندی و سوئدی می باشد؛ این کشور با توجه به نظام آموزشی قوی خود، دومین کشور اتحادیه اروپا از لحاظ تسلط مردم آن به زبان انگلیسی است. در این مقاله با برخی از مهم ترین هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور آشنا می شویم.

هزینه های زندگی دانشجویی در فنلاند

هزینه های تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری

برای مشخص کردن هزینه تحصیل در فنلاند باید از فیلترهای مختلف عبور کرد. هر دانشگاه نسبت به دوره و رشته های آموزشی میزان هزینه ها را تنظیم کرده است. طبیعی است که بعضی از رشته های دانشگاه های این کشور شهریه بالاتری را نسبت به دیگر رشته ها اخذ نمایند که به دلیل محبوبیت، نوع آموزش و هر چیز عامل دیگری ممکن است باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های فنلاند به زبان فنلاندی، سوئدی و همچنین در بعضی از دانشگاه به زبان انگلیسی می باشد. تحصیل به زبان فنلاندی رایگان و به زبان انگلیسی غیر رایگان می باشد. هزینه تحصیل و اعزام دانشجو به فنلاند در مقطع لیسانس به زبان انگلیسی سالیانه 8000 تا 10000 یورو می باشد. این مقدار اما با توجه به رشته و موسسه یا دانشگاه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد مبلغی حدود 10000 تا 17000 یورو خواهد بود. تخمین دقیقی برای هزینه های مقطع دکتری نیز وجود ندارد اما با درنظر گرفتن حق الزحمه اساتید راهنما، خریداری رفرنس ها و غیره، این مبلغ میتواند تا 20000 یورو نیز بالا برود.

همچنین بخوانید: دانشگاه هلسینکی فنلاند

هزینه های زندگی در کشور فنلاند

هزینه های خوابگاه و مسکن دانشجویی

از آنجایی که خدمات خوابگاهی و اسکان دانشجویان در کشور فنلاند بسیار متنوع است و در مناطق مختلف این کشور با امکانات متفاوتی اتاق ها، آپارتمان ها و سوئیت هایی در قالب خوابگاه دانشجویی به افراد تعلق می گیرد، باید منتظر عدد و رقم های متفاوت در رابطه با هزینه خوابگاه در فنلاند باشید.

افرادی که اتاق های مجردی و یک نفره را در آپارتمان های دانشجویی انتخاب می کنند، موظف اند ماهیانه مبلغی بین 160 تا 180 یورو به عنوان اجاره بها پرداخت کنند. هزینه تحصیل در فنلاند بخش زندگی برای اجاره یک آپارتمان مبله یک خوابه در مرکز شهر حدود 400 تا 800 یورو به صورت ماهیانه می باشد. اجاره آپارتمان در خارج از شهر فنلاند نیز با هزینه تقریبی 400 یورو در ماه همراه است.

این امکان برای دانشجویان وجود دارد تا با شریک شدن با چند نفر دیگر از دانشجویان، اجاره آپارتمان و هزینه اسکان خود را به حداقل برسانند و زندگی دانشجویی به صرفه ای داشته باشند. هزینه خوابگاه های دانشجویی در اکثر شهر های کشور فنلاند تقریبا نزدیک به هم است و از 245 یورو تا 350 یورو در ماه متغیر است. تفاوت این مبلغ بستگی به محل و شهر دارد و در حالت کلی نسبت به اجاره منزل دانشجویی، ارزان تر است و اکثر دانشجویان از خوابگاه ها استفاده می کنند.

هزینه زندگی فنلاند

هزینه های خوراک و تهیه اقلام غذایی

در کشور فنلاند هزینه مواد خوراکی و نوشیدنی تقریباً از میانگین اتحادیه اروپا بالاتر است. به همین دلیل اکثر افراد به ویژه دانشجویان صرف وعده های غذایی در بیرون از منزل و معمولا در رستوران های زنجیره ای را ترجیح میدهند. هزینه یک وعده غذایی کامل در فنلاند، مبلغی بین 13 تا 15 یورو خواهد بود در حالی که هزینه تهیه اقلام غذایی به صورت جداگانه و تهیه غذا در منزل و خوابگاه، سر از 20 یورو یا حتی بیشتر در خواهد آورد.

هزینه ی برخی از اقلام مصرفی اولیه غذایی در کشور فنلاند به صورت نان 2.34 یورو، هر یک کیلو گوشت 14 یورو، تخم مرغ 12 عددی 3 یورو و فیله مرغ 10 یورو می باشد.

هزینه زندگی دانشجویان در فنلاند

هزینه بیمه دانشجویی

قاضیان تحصیل در فنلاند برای اینکه ویزای تحصیلی در این کشور را به دست آورند تا بتوانند وارد دانشگاه های کشور مربوطه شوند، نیاز به استفاده از بیمه درمانی دارند که این بیمه برای آنها هزینه تحصیل در فنلاند را در پی خواهد داشت. مدت زمان تحصیل افراد مشخص می کند که بیمه آنها تا چه سقفی باید باشد.

برای مثال اشخاصی که به مدت دو سال در این کشور به تحصیل می پردازند، بیمه انتخابی آنها باید تا سقف 120000 یورو از مخارج آنان را پوشش دهد. دانشجویان بین المللی که دارای کارت درمانی اروپا هستند، دیگر نیاز به بهره مندی از بیمه درمانی کشور فنلاند نخواهند داشت.

فراموش نکنید که دانشجویان بین المللی تنها در صورتی می توانند در دانشگاه های کشور فنلاند به تحصیل بپردازند که از قبل، بیمه درمانی خود را به دست آورده باشند. مبلغی که متقاضیان باید برای هزینه بیمه دانشجویی در فنلاند در ماه کنار بگذارند 100 تا 300  یورو می باشد.

همچنین بخوانید: آب و هوای کشور فنلاند

دانشجویان در فنلاند

هزینه های حمل ونقل و رفت و آمد

اجاره منزل و خوابگاه های خارج شهر، معایبی نیز به همراه دارد که از مهم ترین آنها، هزینه های استفاده از دستگاه های حمل و نقل عمومی است. اگرچه این مبلغ خیلی بالا نیست اما بود و نبود آن در بودجه ماهانه بسیار قابل توجه است. اکثر دانشجویان با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی رفت آمد می کنند.

هزینه حمل و نقل عمومی برای دانشجویان بین 35 تا 50 یورو در ماه هزینه دارد که به شهر محل اقامت نیز بستگی دارد. همچنین می توانید اتومبیل اجاره کنید، اما هزینه آن به مدت 5 روز در هفته حدود 230 یورو هزینه دارد. به طور جزئی هزینه یک بلیط یک طرفه اتوبوس یا مترو، 3 یورو و اجاره تاکسی به ازای هر کیلومتر، 8 یورو است.

هزینه زندگی دانشجویان خارجی در فنلاند

هزینه های متفرقه

برآورد هزینه های مربوط به لباس، رابطه مستقیمی با نوع زندگی هر شخصی و اینکه چه نوع لباس می‌پوشد دارد. برای مثال افرادی که تنها لباس های مارک میپوشند قطعاً هزینه های بسیاری را برای پرداخت ماهانه خرید پوشاک خود باید پرداخت کند.

همچنین افرادی که در کنسرت ها و فستیوال های تفریحی شرکت میکنند، هزینه زیادی را بابت بلیط های ورودی پرداخت میکنند. پس این مورد کاملا نسبی است اما به طور میانگین برای پرداخت قبوض انرژی، خرید کتاب و لوازم دیگر، مبلغی بین 150 تا 300 یورو در ماه برای یک دانشجو در فنلاند کافی است.

درآمد دانشجویی

یکی از ارکان اصلی در مهاجرت تحصیلی به هر کشوری، ساعات اجازه کار پاره وقت است که به دانشجویان داده می شود. در کشور فنلاند دانشجویان در حین تحصیل و در زمان غیر تعطیل دانشگاه ها می توانند هفته ای 25 ساعت کار پاره وقت انجام دهند و درآمد ساعتی 5 تا 8 یورو داشته باشند. این ساعت کار و درآمد ارائه شده در فنلاند تقریباً از تمامی کشورهای اروپایی که معمولاً 20 ساعت اجازه کار به دانشجویان میدهند بیشتر است.

همچنین بخوانید: تحصیل رشته مهندسی صنایع در فنلاند

هزینه زندگی دانشجویی در فنلاند

دریافت بورسیه و فاند تحصیلی برای پوشش هزینه های زندگی دانشجویی

بورسیه های تحصیلی مختلفی در کشور فنلاند ارائه می گردد که اکثر آنها در مقطع دکتری می باشد و در بسیاری از موارد تنها برای شهروندان این کشور قابل دسترس هستند. بورسیه های تحصیلی دیگری وجود دارند که برای تمامی دانشجویان قابل دسترس می باشد و با توجه به هر دانشگاه می تواند متفاوت باشد.

یکی از اصلی ترین بورسیه های فنلاند که مبلغ قابل توجهی را پوشش میدهد بورسیه مربوط به سطح زبان فنلاندی می باشد. دانشجویان اگر بتوانند نشان دهند که سطح زبان فنلاندی را در حد A2 می دانند معمولاً می توانند در حدود 30 درصد روی شهریه و اگر بتوانند نشان دهند که سطح B1 زبان فنلاندی رسیده اند می توانند تا 70 درصد روی شهریه خود تخفیف دریافت نمایند.

نوعی دیگر از بورسیه های تحصیلی مربوط به تعداد واحدهای گذرانده طی یک سال و معدل فرد می باشد. در این بورسیه تحصیلی دانشجویان می توانند با احراز شرایط و گذراندن 55 واحد در سال تا 45 درصد از شهریه خود را تخفیف بگیرند که در نوع خود بسیار کمک کننده به دانشجویانی است که میخواهند زندگی به صرفه ای در فنلاند داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *