هزینه های زندگی دانشجویی در کشور سوئد - فرا اپلای

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

هزینه های زندگی دانشجویی در کشور سوئد

هزینه زندگی دانشجویی در سوئد

کشور سوئد یکی از کشور هایی می باشد که در سالیان اخیر توانسته توجه افراد زیادی را از سراسر دنیا برای زندگی به خود جلب نماید. از دلایل محبوبیت کشور سوئد برای مهاجران می توان به رفاه و آرامشی که آن ها در کشور سوئد دارند اشاره نمود. از روش های مهاجرت به این کشور به صورت قانونی که بسیار هم پرطرفدار واقع شده اند می توان به مهاجرت تحصیلی به این کشور اشاره کرد.

اگرچه این کشور، یکی از کشورهای گران قیمت برای دانشجویان بین المللی محسوب می شود اما کیفیت بالای سیستم آموزشی و اعتبار بالای مدارک و گواهینامه های صادره از دانشگاه های این کشور، به خوبی نشان میدهند که این سطح از زندگی دانشجویی، ارزش هزینه کردن را دارد. میانگین برخی هزینه های اصلی اداره زندگی دانشجویی در سوئد به این صورت می باشند.

همچنین بخوانید: تمکن مالی برای مهاجرت تحصیلی به سوئد

هزینه زندگی دانشجویی در سوئد

هزینه های تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری

شهریه دانشگاه های سوئد قسمت مهم در محاسبه هزینه زندگی دانشجویی در کشور سوئد می باشد. همانطور که میدانید امکان تحصیل رایگان در سوئد تا سال 2011 برای دانشجویان فراهم بوده است اما از سال 2011 به بعد دانشجویان می بایست برای تحصیل در دانشگاه های کشور سوئد شهریه بپردازند.

شهریه دانشگاه های سوئد متناسب با رشته و مقطع تحصیلی می باشد اما به طور کلی هزینه مورد نیاز برای تحصیل کارشناسی در سوئد و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور حدودا 50,000 الی 200,000 کرون می باشد که با در نظر گرفتن کیفیت بالای امکانات آموزشی، مبلغ بسیار معقولی است.

هزینه ویزای دانشجویی سوئد

از هزینه های مهم در بررسی هزینه تحصیل و هزینه زندگی دانشجویی در سوئد، هزینه ویزای دانشجویی سوئد می باشد. هزینه ویزای دانشجویی سوئد، هزینه بررسی درخواست، بیومتریک و انگشت نگاری، هزینه های تمکن مالی و معاینات پزشکی برای ارائه به سفارت را در بر میگیرد. در این مرحله متقاضی می بایست اثبات نماید که تمکن مالی لازم به عنوان هزینه زندگی دانشجویی در سوئد را دارد که شامل مبلغ 450 کرون یا 48.26 یورو برای هر روز می باشد که می بایست در حساب متقاضی باشد. به طور کلی هزینه ویزای دانشجویی سوئد  با توجه به سن متقاضی متفاوت است.

همچنین بخوانید: معرفی مشاغل معروف در سوئد

 

هزینه زندگی دانشجویی در سوئد

هزینه اقامتگاه و مسکن دانشجویی

همانطور که میدانید افرادی که قصد مهاجرت به کشور سوئد را دارند باید حتما محلی را برای سکونت خود در نظر داشته باشند. دانشگاه های سوئد طبق قانون از سازماندهی خوابگاه دانشجویی اتحادیه اروپا منع شده اند. اگر شما یک تبعه غیر اتحادیه اروپا  هستید، دانشگاه شما می تواند برای شما محل اقامت فراهم کند.

هر دانشگاه تعداد محدودی اتاق و آپارتمان را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد که برای تمام ترم تحصیلی اجاره می شوند. هزینه اجاره خانه دانشجویی و خوابگاه در سوئد بسته به منطقه و نوع اتاق متفاوت است، اما از 13000 تا 20000 کرون در هر ترم متغیر است. دانشجویانی که در یک اقامتگاه زندگی می‌کنند معمولاً حدود 200 کرون برای لوازم عمومی می‌پردازند. به طور متوسط، برای اتاقی که به عنوان بخشی از یک آپارتمان 2 تا 3 خوابه مشترک با آشپزخانه و حمام مشترک اجاره شده است، می توانید انتظار داشته باشید که در هر هفته حدود 710 کرون اجاره پرداخت کنید.

قیمت ها بسته به اندازه و نزدیک بودن به مرکز شهر متفاوت است به عنوان مثال برای یک اتاق در یک خانه مشترک در مناطق اطراف  شهری ممکن است حدود 2000 تا 4000 کرون در ماه پرداخت کنید، اما در خود  مرکز شهر ممکن است تا سقف 52 هزار کرون نیز برای یک ماه پرداخت نمایید.

همچنین بخوانید: ورزش های پرطرفدار در کشور سوئد

هزینه زندگی دانشجویی در سوئد

هزینه های خوراک و تهیه اقلام غذایی

پس از مسکن دومین مورد مهم در تامین هزینه های زندگی دانشجویی در سوئد هزینه خورد و خوراک است که با قیمت های مناسبی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. افراد اکثر وعده های غذایی را خودشان در خانه تهیه می کنند و وعده های اندکی را در رستوران می خورند چرا که هزینه تهیه اقلام غذایی در سوئد برخلاف کشورهایی مانند فنلاند و انگلستان بالا نیست.

قیمت های اقلام روزانه برای تهیه وعده های غذایی به صورت نان 23 کرون، هر کیلوگرم برنج 25 کرون و سیب زمینی 12 کرون برای هر کیلو گرم است. صرف یک وعده غذایی در رستوران ها مبلغی حدود 180 کرون هزینه دارد که برای دانشجویان خصوصا دانشجویان بین المللی صرفه ندارد.

 

هزینه های حمل و نقل و رفت و آمد

هزینه حمل و نقل در سوئد یکی دیگر از هزینه هایی است که می بایست در هنگام محاسبه هزینه زندگی دانشجویی در سوئد مدنظر قرار گرفته شود. در صورتی که در خوابگاه های داخل دانشگاه سکونت دارید به طور قطع هزینه حمل و نقل در سوئد برای شما بسیار کم خواهد بود ولی در صورتی که برای کنترل هزینه زندگی دانشجویی در سوئد سکونت در یکی از آپارتمان های خارج از شهر را انتخاب نموده اید، هزینه حمل و نقل در سوئد به دلیل اینکه می بایست در دانشگاه حضور داشته باشید، نسبتا زیاد خواهد بود. به همین دلیل برای صرفه جویی در هزینه زندگی دانشجویی در سوئد می بایست به این دو هزینه توجه نمایید و آن را به صورت متناسب در بودجه دانشجویی خود بگنجانید.

دقت نمایید که اغلب شهرهای سوئد دارای سیستم حمل و نقل عمومی قابل اعتماد هستند و شما با داشتن کارت دانشجویی، میتوانید تخفیفات بسیار مناسبی از شرکت های حمل و نقل بین شهری دریافت کنید. هزینه دریافت کارت سفر اس ال با اشتراک 1 ماهه 790 کرون و هزینه اجاره تاکسی به ازای هر کیلومتر 13 کرون است که برای دانشجویان مبلغ نسبتا گرانی محسوب میشود.

همچنین بخوانید: بهترین شهرهای سوئد برای زندگی کدامند؟

هزینه زندگی دانشجویی در سوئد

هزینه بیمه دانشجویی در سوئد

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، یکی از اولین چیزهایی که باید قبل از مهاجرت تحصیلی به سوئد دریافت کنید، بیمه دانشجویی و توجه به میزان هزینه بیمه دانشجویی در سوئد می باشد. واجد شرایط بودن شما برای بیمه درمانی در سوئد به عوامل مختلفی از جمله مدت زمان پیش بینی شده اقامت و کشور مبدا بستگی دارد.

شهروندان غیر اتحادیه اروپا در صورتی که 1 سال یا بیش از این مدت در سوئد اقامت داشته باشند، از مزایای سلامتی مشابه شهروندان سوئدی برخوردار هستند. برای برخورداری از بیمه دانشجویی سود، ابتدا باید در اداره مالیات خود ثبت نام کنید و سپس به محض ورود به سوئد یک شماره هویت شخصی دریافت کنید. هزینه بیمه دانشجویی در سوئد به طور کلی 30 الی 200 یورو برای یک ماه می باشد. دقت نمایید که تاییدیه بیمه درمانی مسافرتی با پوشش حداقل 30000 یورو در سوئد و کل منطقه شنگن در هنگام اخذ ویزای دانشجویی الزامی می باشد.

همچنین بخوانید: هزینه های زندگی در کشور سوئد

هزینه زندگی دانشجویی در سوئد

هزینه های متفرقه

هزینه های متفرقه زندگی دانشجویی بخش مهمی در تعیین بودجه افراد می باشد. هزینه های خرید پوشاک، تفریح و قبض اینترنت و اشتراک شبکه های تلویزیونی و غیره به طور کلی ماهیانه 1000 کرون یا بسته به سبک زندگی افراد، بیشتر یا کمتر هزینه برمیدارند. توصیه میشود با دریافت عضویت و اشتراک در فروشگاه های محلی یا مکان های تفریحی، برای مدیریت بهتر هزینه های متفرقه خود از کارت های تخفیف آنها استفاده کنید.

درآمد کار دانشجویی در کشور سوئد

یکی از مسیرهایی که می توان برخی از هزینه زندگی دانشجویی در سوئد را تامین نمود، درآمد کار دانشجویی در سوئد می باشد. دانشجویان بین المللی با مجوز کار همزمان با تحصیلی که به آن ها داده می شود، می توانند در مشاغل دانشجویی مشغول به کار شوند و درآمد داشته باشند.

درآمد کار دانشجویی در سوئد متناسب با نوع شغلی که متقاضی در آن مشغول است، می باشد. درآمد کار دانشجویی در سوئد با 20 تا 30 درصد کسر مالیات در ماه 8000 تا 10000 کرون می باشد و اگر متقاضی بتواند به طور تمام وقت کار کند، درآمد کار دانشجویی در سوئد به حدود 15,000 کرون در ماه می‌رسد.

 

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *