کتاب‌ های محبوب در آلمان کدامند؟

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

کتاب‌ های محبوب در آلمان

کتاب های محبوب در آلمان

اروپایی‌ ها بزرگ‌ ترین کتاب‌ خوان‌ های جهان هستند و حداقل یک ساعت در روز را صرف مطالعه می‌کنند. در این میان، مردم آلمان در رتبه هفتم این قاره از نظر زمان مطالعه در هفته، قرار می‌گیرند. بر طبق آخرین آمار موجود، مردم در این کشور،  در هفته به طور متوسط  در حدود 5 ساعت و 42 دو دقیقه از زمان خود را صرف مطالعه می‌کنند. اگرچه به طور دقیق مشخص نیست که چه میزان از این زمان، صرف خواندن کتاب‌ها، مجلات، صفحات اینترنتی و روزنامه‌ها می‌شود.

از سوی دیگر، قرنطینه‌ها و چالش‌های ناشی از همه‌گیری کووید-19، موجب تغییراتی در علایق خوانندگان آلمانی شده است. آن‌ها پس از این پاندمی، به کتاب‌هایی روی آورده‌اند که مسائل جدی شکل ‌دهنده این دوران  را بررسی می‌کند. همچنین، داستان‌هایی که به آن‌ها کمک می‌کند از مشکلات سرایت و اثرات آن فرار کنند نیز محبوبیت بیشتری در بین آلمانی‌ها پیدا کرده است.

در این نوشتار قصد داریم تا تعدادی از کتاب‌های محبوب در آلمان، در سال‌های اخیر را بررسی کنیم. این کتاب‌ها در ژانرهای داستانی و غیرداستانی طبقه‌بندی خواهند شد. بیشتر این کتاب‌ها علاوه بر محبوبیت در این کشور، شهرت جهانی دارند.

همچنین در ادامه مطلب، پرفروش‌ترین کتاب‌های این کشور در سپتامبر2022 بر اساس فهرست اشپیگل را نیز معرفی خواهیم کرد.

همچنین بخوانید: چگونه در آلمان کار پیدا کنیم

کتاب های محبوب در آلمان

کتاب‌های محبوب ادبیات داستانی در آلمان

برخی از محبوب‌ترین کتاب‌های داستانی در آلمان شامل موارد زیر هستند:

  • کتاب داستان بی‌پایان، اثر مایکل اند

داستان بی پایان (به آلمانی: Die unendliche Geschichte) یک رمان فانتزی از نویسنده آلمانی Michael Ende است که در سال 1979 منتشر شد. ترجمه انگلیسی این کتاب نیز توسط رالف مانهایم، در سال 1983 منتشر شد. از این رمان چندین فیلم اقتباس شده است.

این کتاب همچنین یکی از کتاب‌های محبوب در آلمان در بخش ادبیات کودک و نوجوان است.

داستان این کتاب درباره پسری به نام باستین بالتازار باکس است؛ کودکی چاق و عجیب که پس از مرگ مادر خود، مورد بی‌توجهی پدرش قرار می‌گیرد. باستین در حالی که از دست برخی قلدرها فرار می‌کند، به فروشگاه کتاب‌های عتیقه کارل کنراد کورئاندر سرازیر می‌شود، جایی که توجه او را در کتابی به نام «داستان بی‌پایان» جلب می‌کند. او که قادر به مقاومت نیست، کتاب را می‌رباید و در اتاق زیر شیروانی مدرسه خود پنهان می شود. باستیان در آن اتاق شروع به خواندن این کتاب می‌کند.

داستانی که باستیان می‌خواند در سرزمین جادویی فانتاستیکا می گذرد؛ مکانی شگفت انگیز که توسط امپراتور خیرخواه و مرموز اداره می شود.

  • کتاب شمن، اثر نوح گردون

این رمان تاریخی، نوشته نوح گوردون آمریکایی است که در آلمان به وسیله کلاوس بر، در سال 2014 ترجمه شده است. این کتاب، جلد دوم از سه گانه مدیکوس این نویسنده و درباره سلسله پزشکی خیالی خانواده کول است. در مرکزاین داستان، راب جی کول، از نوادگان مدیکوس افسانه‌ای قرار دارد که به دنبال ثروت خود در آمریکای جوان می‌گردد. او با خرید زمین در می سی سی پی، بومیان را ملاقات می‌کند. این بومیان به راب، قدرت‌های شفابخش طبیعت را آموزش می‌دهند. متأسفانه، کول نیز به سرعت با بخش تاریک دنیای جدید آشنا می‌شود.

“شمن” به دلیل کشش بسیار و جذابیت، به یکی از کتاب‌های محبوب در آلمان تبدیل شده است.

  • کتاب عشق در زمان وبا از گابریل گارسیا مارکز

رمان عشق در زمان وبا (به آلمانی Die Liebe in den Zeiten der Cholera) نه تنها یکی از مهم‌ترین رمان‌های نویسنده کلمبیایی، گابریل گارسیا مارکز است، بلکه یکی از زیباترین داستان‌های عاشقانه ادبیات را نیز روایت می‌کند. این کتاب یکی از محبوب‌های علاقه‌مندان به کتاب در آلمان است که توسط داگمار پلوتز به آلمانی ترجمه شده است.

شخصیت‌های اصلی این رمان، فلورنتینو آریزا و فرمینا دازا هستند که در جوانی عاشق هم شدند. زمانی که رابطه مخفیانه آن‌ها آشکار می‌شود، وقایع این رمان آغاز می‌شوند. جایی که پدر فرمینا به دلیل اینکه دخترش فلورنتینو را ملاقات نکند، به شهر دیگری نقل مکان می‌کند.

  • دنیای سوفی اثر یوستین گاردر

یکی دیگر از کتاب‌های محبوب در آلمان، اثر شگفت انگیز نویسنده نروژی، یوستین گاردر به نام دنیای سوفی (به آلمانی Sophies Welt) است. این کتاب در سال 1991 منتشر شد. ری هنسر این کتاب را به آلمانی ترجمه کرده است.

کتابی در مورد فلسفه، دقیقاً آن چیزی نیست که پرفروش‌ها از آن ساخته شده‌ باشند. اما نویسنده این کتاب در 642 صفحه‌ای که هر کدام پتانسیل تغییر زندگی را دارند، موفق به انجام این کار شده است. در مرکز کتاب، سوفی آموندسن 15 ساله قرار دارد که نامه‌های مرموزی دریافت می‌کند. این نامه‌ها، سوالات بزرگ زندگی را از او می پرسند. مضمون این سوالات، چیستی انسان است. هر چه نامه‌ها مفصل‌تر می‌شوند، سوفی عمیق‌تر به قطارهای فکری ماجراجویانه فیلسوفان بزرگ می‌پردازد.

همچنین بخوانید: معرفی رستوران‌های مهم کشور آلمان

کتاب های محبوب در آلمان

کتاب‌های محبوب غیرداستانی در آلمان

در فهرست کتب پرفروش و محبوب غیرداستانی در آلمان، عناوین مشهور زیر به چشم می‌خورد:

  • کتاب تبدیل شدن، اثر میشل اوباما

این کتاب (با عنوان آلمانی Werden)، زندگینامه قدرتمند و الهام بخش بانوی اول سابق ایالات متحده، میشل اوباما، یکی از جذاب ترین و تاثیرگذارترین زنان امروزی است.

در این کتاب، او برای اولین بار داستان خود را به زبان خودش و به روش خودش تعریف می‌کند.او ما را به دنیای خود می‌برد و از تمام تجربیاتی که او را به زن قوی امروزی تبدیل کرده است، می‌گوید. او بی‌رحمانه، صادقانه و سرشار از روحیه، در مورد موفقیت‌های بزرگ و ناامیدی‌های تلخ، چه خصوصی و چه عمومی می‌نویسد. این کتاب در سال 2019، به عنوان یکی از 10 کتاب پرفروش و محبوب در آلمان معرفی شد.

  • کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش های بزرگ، اثر استیون هاوکینگ

این کتاب (عنوان آلمانی Kurze Antworten auf große Fragen) توسط سوزان هلد و هاینر کوبر از انگلیسی به زبان آلمانی ترجمه و منتشر شده است. «پاسخ‌های کوتاه به سؤالات بزرگ» در واقع هدیه فراق استیون هاوکینگ به بشریت است. این کتاب اعتقاد او به عقلانیت طبیعت و توانایی ما در کشف اسرار آن و ایمان به توانایی علم برای حل بزرگترین مشکلات بشریت را برجسته می‌کند.

استیون هاوکینگ توانایی فوق‌العاده‌ای در انتقال مفاهیم پیچیده به شیوه‌ای داشت که افراد عادی بتوانند آن را درک کنند. به همین دلیل این کتاب در لیست کتاب‌های محبوب در آلمان و سراسر دنیا قرار می‌گیرد.

  • کتاب رکورد دائمی اثر ادوارد اسنودن

ادوارد اسنودن همه چیز را به خطر انداخت تا سیستم نظارت جمعی دولت ایالات متحده را افشا کند. حالا او در این کتاب داستان خود را می‌گوید.

ادوارد اسنودن در سن 29 سالگی دنیا را شوکه کرد و به عنوان متخصص داده و حامل راز برای NSA و CIA، فاش کرد که دولت ایالات متحده مخفیانه هدف نظارت بر هر تماس، هر پیام متنی و هر ایمیل را دنبال می‌کند.

این کتاب مهم‌ترین درگیری زمان ما را خلاصه می کند. این که چه چیزی را می پذیریم و از کجا باید مقاومت را شروع کنیم؟

“رکورد دائمی” توسط کی گرینر از انگلیسی به آلمانی ترجمه و در سال 2019 منتشر شده است. به دلیل محتوای جذاب و روشنگرانه، این کتاب در لیست کتاب‌های محبوب در آلمان قرار گرفته است.

  • کتاب قطب نمای تغذیه اثر باس کست

این کتاب در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های غیرداستانی در آلمان در سال، 2019 در رتبه اول قرار گرفت. این کتاب که در سال 2018 منتشر شد، همچنان در آلمان موفق بوده است.

بس کاست، نویسنده و روزنامه نگار علمی، تنها 40 سال داشت که با درد قفسه سینه به زمین افتاد. سپس تصمیم گرفت رژیم غذایی خود را به طور اساسی تغییر دهد تا دوباره کاملاً سالم شود. نویسنده در این کتاب یافته‌های خود را پس از تجزیه و تحلیل هزاران مطالعه گاه متناقض در مورد تغذیه و رژیم غذایی گردآوری می‌کند.

در اولین چاپ، فروش این کتاب در آلمان به بیش از یک میلیون نسخه رسید.

همچنین بخوانید: هزینه خورد و خوراک در آلمان

کتاب های محبوب در آلمان

پر فروش‌ ترین کتاب‌ های آلمان در سال 2022

فهرست پرفروش‌های اشپیگل، پرفروش‌ترین‌های تجارت کتاب را در سپتامبر 2022 نشان می‌دهد و به عنوان راهنمای بازار کتاب آلمان عمل می‌کند. این بدان معناست که این فهرست اشپیگل شامل کتاب‌ها و نویسندگانی است که آمار فروش آنها بالاتر از حد متوسط ​​است. پرفروش‌های اشپیگل هر هفته با در نظر گرفتن آمار فروش صنعت توسط گزارش buchreport برای آلمان تعیین می‌شود.

در این فهرست، بهترین کتاب‌ها را از حوزه‌های مختلف مانند هیجان‌انگیز، داستان‌های جنایی، رمان‌های تاریخی، کتاب‌های انگلیسی و رمان‌های هفته در کتاب‌فروشی‌ها پیدا خواهید کرد.

10 کتاب داستانی محبوب در آلمان در سال 2022:

  1. بعدازظهرها اثر فردیناند شیراخ
  2. یک موضوع شیمی، اثر بانی گرموس
  3. تابستانی در نیندورف، اثر هاینز استرانک
  4. ویولتا، اثر ایزابل آلنده
  5. در خواب با تو هستم، اثر نیکلاس اسپارکز
  6. شب‌های برتون، نوشته بنالک و جین لوک
  7. سوگند شب، نوشته آیوسیوونی
  8. حقیقت، اثر کالین هوور
  9. آنچه در تاریکی نهفته است، نوشته هارلان کوبر
  10. زیر طلسم عقاب، نوشته دنیل وولف

10 کتاب غیر داستانی محبوب در آلمان در سال 2022:

  1. 101 مقاله ای که زندگی شما را تغییر می دهد، برایانا ویست
  2. چشمان شاد شما، الکه هایدنرایش
  3. عقل و دشمنانش، تیلو سارازین
  4. نباید هر چیزی را که فکر می کنید باور کنید، کورت کرومر
  5. شب در صدارت، ماریتا اسلومکا
  6. کودک درون شما باید خانه‌ای پیدا کند، استفانی استال
  7. نقطه عطف، فون فریچ
  8. سورپرایز در کافه در لبه جهان، جان استرلکی
  9. زن در آتش، شیلا د لیز
  10. احساس بهتری داشته باش، لئون ویندشاید

فهرست اشپیگل، به صورت هفتگی به روز شده و شامل کتاب‌های حوزه ادبیات کودک و نوجوان و مجلات نیز می‌شود.

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *