چگونه در فنلاند کار پیدا کنیم؟ - فرا اپلای

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و برنامه نویسی

لوگو فرااپلای

چگونه در فنلاند کار پیدا کنیم؟

چگونه در فنلاند کار پیدا کنیم

آیا به زندگی و کار در شادترین کشور جهان فکر کرده اید ؟ در حال حاضر کار در کشور فنلاند می تواند یک انتخاب شغلی عالی باشد، این کشور دارای یک اکوسیستم فناوری پر جنب و جوش و یک صحنه پر رونق استارتاپ و یکی از صنایع پیشرو ICT و بازی در دنیاست که فرصت های کاری زیادی را در زمینه های مختلف ارائه می دهد. در این مقاله میخواهیم بررسی کنیم که چگونه در فنلاند کار پیدا کنیم و شرایط اخذ اقامت کاری و ورود به بازار کار این کشور به چه صورت است. اگر شما هم علاقه مند به اشتغال در فنلاند و یا تحصیل در فنلاند هستید، مطالعه این مقاله به شما کمک خواهد کرد که با آگاهی بیشتری برای ورود به شغل در این کشور اقدام نمایید.

چرا کار در فنلاند

کار در فنلاند مزایای زیادی را برای شما خواهد داشت، صنایع پر رونق در این کشور فرصت های زیادی را برای پیشرفت شغلی و توسعه مهارت های شما ارائه می دهند و علاوه بر این مردم فنلاند می دانند که زندگی چیزی فراتر از کار است و تعادل سالم کار و زندگی برای آنها اهمیت دارد.

صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات فنلاند سابقه قابل توجهی از نوآوری های در حال تغییر جهان را دارد و با دهه ها دانش و استعداد های فراوان، بهترین کشور برای توسعه بازی هاست و استودیوهای بازی فنلاند نام های شناخته شده جهانی مثل Supercell ،Rovio و … هستند.

کار در فنلاند به عنوان بهترین کشور برای توسعه مهارت ها، به شما کمک می کند تا شغل خود را در صنایع مختلف پیش ببرید و ارتقا شغلی داشته باشید. ساعات کاری مناسب برای کارمندان در فنلاند، تعادل عالی بین کار و زندگی را به همراه دارد که باعث می شود از زندگی در این کشور لذت ببرید.

فنلاند جامعه ای امن، با ثبات اقتصادی و کارآمد است و خدماتی مانند مراقبت های بهداشتی، حمل و نقل عمومی و … به خوبی در این کشور اجرا می شوند. همچنین صحنه های ورزشی، تفریحی و فرهنگی در فنلاند بسیار فعال هستند و مناطق زیبا برای گذراندن اوقات فراغت دسترسی راحتی دارند. تمام کودکان و نوجوانان فنلاندی از فرصت های آموزشی عالی در یکی از بهترین های سیستم های آموزشی جهان بهره مند می شوند و تحصیل رایگان دارند.

چگونه در فنلاند کار پیدا کنیم

کارفرمایان فنلاندی به استخدام افراد خارجی عادت دارند و بسیاری از آنها از استعداد های غیراروپایی نیز کارمند جذب می کنند. بخش های فناوری پیشرفته بیشترین فرصت های شغلی را دارند و در بخش های تولید و خدمات نیز به نیروی کاری زیادی نیاز است.

مهندسان، کارگران ماهر، پرستاران و کارکنان حوزه سلامت و پزشکی، متخصصان فناوری اطلاعات و … می توانند در زمینه های مختلفی در فنلاند کار پیدا کنند و شرایط شغلی ایده آلی را برای خود رقم بزنند.

برای پیدا کردن کار در فنلاند از راه های مختلفی می توانید اقدام کنید که دریافت پیشنهاد شغلی، تحصیل در دانشگاه های این کشور و سپس ورود به شغل و … از جمله این راه ها هستند. فنلاند بر خلاف بسیاری از کشور ها، ویزای 6 ماهه جستجوی کار ندارد یعنی شما نمی توانید با هدف جستجوی کار در این کشور ویزای جستجوی کار بگیرید و حتما باید پیشنهاد شغلی داشته باشید تا بتوانید مستقیما وارد شغل شوید.

البته با ویزاهای دیگر مثل ویزای توریستی می توانید در فنلاند به دنبال کار باشید ولی حق هیچ گونه فعالیت شغلی با این ویزا ندارید و در نتیجه تنها راهی که برای ورود به شغل در فنلاند وجود دارد، جاب آفر است.

جاب آفر به این معناست که شرکت ها و سازمان های فنلاندی، شرایط فردی که برای شرکت خود نیاز دارند را طی یک آگهی استخدامی در سایت های کاریابی و … منتشر می کنند و اگر شما شرایط مد نظر شرکت را داشته باشید، مدارک و درخواستتان را به آن شرکت ارسال می کنید و در صورت مورد تایید بودن، شرکت برای شما تاییدیه یا پیشنهاد شغلی را می فرستد.

با کمک پیشنهاد شغلی که از سوی شرکت فنلاندی دریافت کرده اید، می توانید مجوز کاری این کشور را بگیرید و مدت اقامت شما در فنلاند بسته به مدت قراردادتان می باشد.

البته مد نظر داشته باشید که اولویت استخدام در شرکت های فنلاندی، مردم خود کشور است و اگر نیروی واجد شرایط در فنلاند نبود، اولویت با سایر کشورهای اروپاییست و در نهایت از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا استخدام انجام می گیرد. پس می توان نتیجه گرفت که برای دریافت دعوت نامه کاری از فنلاند پروسه سختی را خواهید داشت و شاید ماه ها منتظر تایید کارفرما باشید.

مراحل ورود به شغل در فنلاند را در ادامه بررسی می کنیم :

بررسی شرایط مورد نیاز شغل

شرایطی که مشاغل مختلف نیاز دارند را بررسی کنید و ببینید آیا برای ورود به شغل مورد تقاضای خود نیاز به مدرک تحصیلی یا سابقه کاری بیشتری دارید یا خیر. مسلما با تحصیلات عالی و تجربه کاری بیشتر، شانس بالاتری برای ورود به کار در فنلاند خواهید داشت اما بعضی دیگر از مشاغل هستند که نیاز به تحصیلات و تخصص عالی ندارند و یا ممکن است برخی از شرکت ها آزمون ورودی برگزار کنند یا حتی لازم باشد که در دوره تبدیل برای اثبات مدارک خود شرکت کنید.

چگونه در فنلاند کار پیدا کنیم | پیدا کردن بهترین شهر برای کار

 برای ورود به شغل در فنلاند درباره هزینه های زندگی خود نیز برنامه ریزی داشته باشید و اگر از نظر مالی بودجه زیادی ندارید، شهرهای کوچک تر یا حاشیه شهرهای بزرگ تر را برای سکونت انتخاب کنید. البته پیدا کردن شغل در شهرهای مهمی مثل هلسینکی، تامپره، تورکو، اولو و … آسان تر است و بسیاری از شرکت های بزرگ فنلاند در این شهرها قرار دارند ولی برای زندگی در شهرهای بزرگ به هزینه بیشتری هم نیاز دارید.

“همچنین بخوانید: چگونه در فنلاند کار پیدا کنیم؟

چگونه در فنلاند کار پیدا کنیم

بررسی الزامات زبان انگلیسی یا فنلاندی مشاغل

مشاغلی در فنلاند هستند که شما با تسلط به زبان انگلیسی می توانید مشغول به کار شوید مثل شرکت های بین المللی و … اما اکثر کارفرمایان برای استخدام افراد خارجی، شرط تسلط به زبان فنلاندی را قرار داده اند و شما باید بررسی کنید که الزامات زبان انگلیسی یا فنلاندی شغل مورد تقاضایتان چقدر است.

بررسی سایت ها و ادارات کاریابی

بسیاری از موسسات کاریابی فنلاند به صورت آنلاین و از طریق سایت های اینترنتی، آگهی های استخدامی شرکت ها را منتشر می کنند و شما با مراجعه به این سایت ها می توانید مشاغل مناسب را پیدا کرده و برای کارفرمایان رزومه بفرستید. همچنین در بعضی سایت ها می توانید ثبت نام کنید و سوابق تحصیلی، شغلی و حرفه ای خود را درج نمایید. کارفرمایان از طریق مشخصاتی که شما در پروفایل خود نوشته اید، درخواست کار ارسال می کنند.

چگونه در فنلاند کار پیدا کنیم | دریافت ویزا

در نهایت با داشتن دعوت نامه کاری از فنلاند، می توانید برای دریافت ویزای کاری اقدام کنید زیرا فنلاند از کشورهایی است که ما ایرانی ها برای ورود به این کشور باید ویزا داشته باشیم. انواع ویزا فنلاند شرایط متفاوتی دارند و قبل از اینکه اقدام به دریافت ویزا کنید، حتما درباره شرایط و هزینه ها تحقیقات کافی را انجام دهید تا بدانید کدام ویزا برای شما بهتر است.

تسلط به زبان انگلیسی یا زبان کشور مقصد، دارا بودن سابقه تحصیلی و شغلی مرتبط، برخورداری از سن لازم و … از مهم ترین شرایط دریافت ویزای کاری هستند علاوه بر این، از زمان آگهی استخدامی شرکت فنلاندی که برای شما دعوت نامه ارسال کرده است، نباید مدت زیادی گذشته باشد.

اگر بر اساس شغل برای اجازه اقامت درخواست می کنید، درخواست اجازه اقامتی که باید بگیرید به نوع کاری که انجام می دهید یا نوع کسب و کاری که دارید بستگی دارد. اگر مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه های فنلاند دریافت کرده اید و دارای مجوز اقامت معتبر برای تحصیل هستید، می توانید برای جواز کار برای اجازه اقامت اقدام کنید.

مشاغل مورد تقاضا در فنلاند

از مشاغل مور تقاضا در کشور فنلاند، می توان به مشاغل زیر اشاره کرد :

  • متخصصین کاردانی پرستاری
  • دستیاران مراقبت های بهداشتی
  • متخصصین مددکاری اجتماعی و مشاوره
  • پزشکان عمومی
  • پزشکان متخصص
  • مربیان دوران کودکی
  • شنوایی شناسان
  • گفتار درمانگران
  • دندانپزشکان
  • روانشناسان
  • کارکنان مراقبت شخصی مستقر در خانه
  • نظافتچی و کمکی در ادارات، هتل ها و…
  • جوشکار
  • فروشندگان مرکز تماس
  • و …

“همچنین بخوانید: تحصیل رشته مهندسی صنایع در فنلاند

درآمد مشاغل در فنلاند

میزان درآمد برخی مشاغل در کشور فنلاند، به شرح زیر هستند :

شغل میانگین درآمد
حسابدار 4830 یورو در ماه
اجرایی و مدیریت 6350 یورو در ماه
مدیر منابع انسانی 6640 یورو در ماه
مدیر مالی 8650 یورو در ماه
مدیر بانک 8440 یورو در ماه
مشاور مدیریت 5160 یورو در ماه
خلبان 7770 یورو در ماه
پزشک متخصص بیهوشی 16200 یورو در ماه
پزشک – قلب و عروق 16900 یورو در ماه
پرستار 4530 یورو در ماه
دندانپزشک 10800 یورو در ماه
پزشک بیماری عفونی 11300 یورو در ماه
مهندس صنایع 4010 یورو در ماه
مهندس مکانیک 4290 یورو در ماه
مهندس عمران 4400 یورو در ماه
مهندس برق 4240 یورو در ماه

در فنلاند چگونه کار پیدا کنیم

سخن آخر

شما عزیزان با مطالعه این مطلب از شرایط کلی چگونه در فنلاند کار پیدا کنیم مطلع شدید. اگر به هدف تحصیل در دانشگاه های فنلاند قصد دارید به این کشور مهاجرت کنید و از یکی از دانشگاه های کشور پذیرش بگیرید، حتما برای دریافت ویزای تحصیلی، ترجمه و ارسال مدارک و … نیاز به راهنمایی خواهید داشت که می توانید برای دریافت راهنمایی با مشاوران مجموعه فرااپلای ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را بپرسید. مشاوران فرا اپلای از زمان ثبت درخواست و ارسال مدارک به دانشگاه تا پذیرش در دانشگاه مد نظرتان، همراه شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *